Upassendetråden - første udgave!

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 26. jan 2016, 15:04

En kvindelig massør i min vennekreds annoncerer over facebook, med en sniksnak om hvor gavnligt massage er. Fint nok.
Upassende mand (fra hendes venneliste formoder jeg) spørger så Gud hjælpe mig om det er med all inclusive og happy ending :8:
Massøren prøver at glide pænt af på den, ved at sige at det hører ikke med under den massage hun er uddannet i.
Upassende mand fortsætter sgufanme! Med en klam bemærkning om at dét har han lært, så de kan vel lære hinanden det :forvirret2:
Hvortil massører svarer rolig nu, du er en gift mand.
Nøjjjjjjj jeg havde været flov hvis jeg var gift med ham.
11
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
dykkersild
Indlæg: 2169
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:25
Kort karma: 239
Likede indlæg: 3535

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf dykkersild » 26. jan 2016, 15:16

Karkluden skrev:Måske er jeg upassende, men jeg synes, det er en komplet overreaktion, at nogle forældre melder sig syge med "chok", fordi børnenes danseskole er brændt.. http://ekstrabladet.dk/112/beroemt-dans ... ok/5924579
Fair nok at ejeren kan være helt nede eller at børnene kan være det, men voksne menneske uden andet end en forælderrelation til en danseskole????


Ej nu må der sgu være grænser for idioti. Jeg er selv vokset op med halvdelen af vennekredsen som har danset der - skal jeg så tage en sygedag på den konto - barndoms-dansecenter-ødelagt-sygdom - hvor i sygeleksikonet står den? Hold nu kaje hvor ville jeg bliver edder-splitter-sur over sådan en sygemelding fra en kollega.
5
Karkluden
Indlæg: 1684
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:30
Kort karma: 256
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2441

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Karkluden » 26. jan 2016, 15:50

dykkersild skrev:
Karkluden skrev:Måske er jeg upassende, men jeg synes, det er en komplet overreaktion, at nogle forældre melder sig syge med "chok", fordi børnenes danseskole er brændt.. http://ekstrabladet.dk/112/beroemt-dans ... ok/5924579
Fair nok at ejeren kan være helt nede eller at børnene kan være det, men voksne menneske uden andet end en forælderrelation til en danseskole????


Ej nu må der sgu være grænser for idioti. Jeg er selv vokset op med halvdelen af vennekredsen som har danset der - skal jeg så tage en sygedag på den konto - barndoms-dansecenter-ødelagt-sygdom - hvor i sygeleksikonet står den? Hold nu kaje hvor ville jeg bliver edder-splitter-sur over sådan en sygemelding fra en kollega.

Præcis. Altså jeg engang været impliceret i en brand på en arbejdsplads. Der tog jeg da lige resten af dagen + dagen efter fri, fordi jeg var indlagt til observation for røgforgiftning og øjenskader. Men derefter tog jeg altså på job igen. Og jeg havde stået i branden. Det er sgu da helt gakkerlakker at melde sig syg, fordi et sted man kender som opholdssted, er brændt ned.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf HappyPaww » 26. jan 2016, 16:46

Dirtylittledevil skrev:En kvindelig massør i min vennekreds annoncerer over facebook, med en sniksnak om hvor gavnligt massage er. Fint nok.
Upassende mand (fra hendes venneliste formoder jeg) spørger så Gud hjælpe mig om det er med all inclusive og happy ending :8:
Massøren prøver at glide pænt af på den, ved at sige at det hører ikke med under den massage hun er uddannet i.
Upassende mand fortsætter sgufanme! Med en klam bemærkning om at dét har han lært, så de kan vel lære hinanden det :forvirret2:
Hvortil massører svarer rolig nu, du er en gift mand.
Nøjjjjjjj jeg havde været flov hvis jeg var gift med ham.

Gamle gris :tie: Og ville ikke bare være flov - ville sgu nok smide ham ud...
3
Brugeravatar
Purple
Indlæg: 698
Tilmeldt: 19. jan 2016, 21:44
Kort karma: 128
Likede indlæg: 1657

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Purple » 1. feb 2016, 07:41

Det er virkelig upassende at jeg har ikke har fået min kontanthjælp endnu! Den skulle have været på min konto i fredags. Det går heldigvis - men man er rigeligt stresset i forvejen når man er en del af systemet, så det ville være skønt ikke med jævne mellemrum at skulle stå med problemer i forhold til udbetalingerne.. :)
2
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf kidkomb » 11. feb 2016, 17:41

En dame på borgerservice, som bad min kæreste om at skrive under på den blanket han havde udfyldt, hvortil han spørger hvor.
Hun peger. Min kæreste påpeger, at det felt hun peger på er i det skraverede felt på blanketten, hvor det helt tydeligt fremgår, at det er kommunen selv, der skal udfylde det. Desuden er det felt, hvor der står "Dato og underskrift" placeret direkte under feltet med *etellerandetkommunenoget* dames navn.
Ergo helt tydeligt, at det var hende og ikke os der skulle skrive under OG det står i det grå felt, hvor borgeren ikke må skrive.
Hun siger så "JA, du skal skrive under. Vi kan jo ikke gøre det for dig!"

Vi var bare sådan lidt, øh, nå ok, men så skriver vi da dér :stoned:

-gad vide hvornår vi får en sur kommunemedarbejder i røret, der beder os komme ned og udfylde en ny blanket, hvor vi ikke skriver på kommunens felt....
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Lurende Peber » 11. feb 2016, 18:32

kidkomb skrev:....det felt hun peger på er i det skraverede felt på blanketten, hvor det helt tydeligt fremgår, at det er kommunen selv, der skal udfylde det. ...-....
I kunne have været retur-upassende og taget et billede af hendes pegende finger på det forkerte felt. "Bare for at have dokumentation" :devil:
3
Registreret Gammel Gris :gris:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 12. feb 2016, 06:30

Smiling_Goat skrev:
Angelina skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg synes egentligt den amatørfotograf, der har kontaktet mig for at fotografere mig er ret upassende..

Jeg har lavet et opslag på facebook, hvori jeg skriver, at jeg gerne vil have taget nogle lidt mere professionelle billeder af mig selv, så hvis en amatørfotograf synes, det lyder sjovt, skal de endelig kontakte mig (jeg ville godt betale og alt det der, nævnte jeg også.) De fleste har så fanget den med, at jeg tænker, vi hjælper hinanden. De synes, det er sjovt at tage billeder, og jeg skal have taget et billede - vi hjælper hinanden.
Hende her præsenterede sig så, fortalte hun var amatørfotograf og godt ville gøre det for 300 kr. Men så skulle hun også have lov til at udstille billederne..

Ehm.. Nej.. Jeg tror bare jeg vælger en af de 14.000 andre, der godt vil gøre det gratis og uden at udstille mig.

Det kan godt være, det er mig, der er vildt utaknemmelig, men jeg synes godt nok, det er lidt vildt. Altså jeg kan forstå, at hun beder om én af tingene. Enten pengene eller udstillingsrettighederne, men begge dele er meget, synes jeg. Især taget i betragtning at jeg intet kender til hendes kvalifikationer (hun har ikke engang fremsendt eksempler på sit arbejde.)


Ja, jeg synes faktisk det er pænt upassende man forventer andre at udføre et arbejde, noget nær gratis eller helt gratis, uden at give lidt igen (i form af retten til at f.eks udstille billederne) I sådan et shoot ligger der 6-8 timers arbejde inden billederne er færdige, minimum ... ville du også bede andre brancher om at arbejde gratis (uanset om de var dygtige til det de lavede eller ej)?

Jeg synes faktisk det er mere vildt at du efterlyser "mere professionelle billeder" og så stejler over at blive præsenteret for en foræringspris.


Jeg tænkte nok, den ville falde dig for brystet..

Jeg kan godt lige prøve at uddybe. Jeg forventer ikke, de lægger 6-8 timers arbejde i det. Jeg forventer ikke, at de gør det gratis. Jeg forventer ikke, at de ikke udstiller billederne. Jeg synes bare at 300 kr. for et billede taget af en amatør, som ikke engang er professionel nok til at fremsende eksempler på sit arbejde OG som ønsker yderligere betaling ifa. udstilling af nævnte billede på en ikke-specificeret hjemmeside er en ublu pris.

Jeg ville med glæde betale for billedet, hun måtte også godt udstille det. Det provokerende lå i, at hun formulerede det som om, det var et mega godt tilbud, som jeg godt nok var heldig at modtage. Og det synes jeg egentligt ikke det er.

Og så ved jeg i øvrigt ikke, hvor upassende jeg er, når bogstaveligt talt ALLE andre, der har kontaktet mig ang. samarbejdet har tilbudt at gøre det gratis.

Jeg ved godt, at folk der beder om gratis fotografering er din kæphest, men jeg synes du rammer lidt ved siden af her. Det er ikke det jeg gør. Beder om det gratis altså.


Men 300 kr,det er jo en del mindre end bare vores børnehave billeder koster, når du nu skriver du gerne vil betale hvad forestiller du dig så den slags koster?
0
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf hotlips » 12. feb 2016, 10:56

Smiling_Goat skrev:
hotlips skrev:
Smiling_Goat skrev:
Angelina skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg synes egentligt den amatørfotograf, der har kontaktet mig for at fotografere mig er ret upassende..

Jeg har lavet et opslag på facebook, hvori jeg skriver, at jeg gerne vil have taget nogle lidt mere professionelle billeder af mig selv, så hvis en amatørfotograf synes, det lyder sjovt, skal de endelig kontakte mig (jeg ville godt betale og alt det der, nævnte jeg også.) De fleste har så fanget den med, at jeg tænker, vi hjælper hinanden. De synes, det er sjovt at tage billeder, og jeg skal have taget et billede - vi hjælper hinanden.
Hende her præsenterede sig så, fortalte hun var amatørfotograf og godt ville gøre det for 300 kr. Men så skulle hun også have lov til at udstille billederne..

Ehm.. Nej.. Jeg tror bare jeg vælger en af de 14.000 andre, der godt vil gøre det gratis og uden at udstille mig.

Det kan godt være, det er mig, der er vildt utaknemmelig, men jeg synes godt nok, det er lidt vildt. Altså jeg kan forstå, at hun beder om én af tingene. Enten pengene eller udstillingsrettighederne, men begge dele er meget, synes jeg. Især taget i betragtning at jeg intet kender til hendes kvalifikationer (hun har ikke engang fremsendt eksempler på sit arbejde.)


Ja, jeg synes faktisk det er pænt upassende man forventer andre at udføre et arbejde, noget nær gratis eller helt gratis, uden at give lidt igen (i form af retten til at f.eks udstille billederne) I sådan et shoot ligger der 6-8 timers arbejde inden billederne er færdige, minimum ... ville du også bede andre brancher om at arbejde gratis (uanset om de var dygtige til det de lavede eller ej)?

Jeg synes faktisk det er mere vildt at du efterlyser "mere professionelle billeder" og så stejler over at blive præsenteret for en foræringspris.


Jeg tænkte nok, den ville falde dig for brystet..

Jeg kan godt lige prøve at uddybe. Jeg forventer ikke, de lægger 6-8 timers arbejde i det. Jeg forventer ikke, at de gør det gratis. Jeg forventer ikke, at de ikke udstiller billederne. Jeg synes bare at 300 kr. for et billede taget af en amatør, som ikke engang er professionel nok til at fremsende eksempler på sit arbejde OG som ønsker yderligere betaling ifa. udstilling af nævnte billede på en ikke-specificeret hjemmeside er en ublu pris.

Jeg ville med glæde betale for billedet, hun måtte også godt udstille det. Det provokerende lå i, at hun formulerede det som om, det var et mega godt tilbud, som jeg godt nok var heldig at modtage. Og det synes jeg egentligt ikke det er.

Og så ved jeg i øvrigt ikke, hvor upassende jeg er, når bogstaveligt talt ALLE andre, der har kontaktet mig ang. samarbejdet har tilbudt at gøre det gratis.

Jeg ved godt, at folk der beder om gratis fotografering er din kæphest, men jeg synes du rammer lidt ved siden af her. Det er ikke det jeg gør. Beder om det gratis altså.


Men 300 kr,det er jo en del mindre end bare vores børnehave billeder koster, når du nu skriver du gerne vil betale hvad forestiller du dig så den slags koster?


Jamen 300 kr. er fint. Det er hele hendes formulering. Hun lagde ud med at sige, at hun syntes, det kunne være sjovt at lave alvorlige pasbilleder (som i virkeligheden jo slet ikke, er det jeg efterspørger,) kun ville tage 300 kr. for det, og så skulle hun have lov til at udstille billederne.

Jeg skulle have nævnt det med pasbillederne før, men jeg havde glemt dem, og jeg var ikke helt klar over, hvorfor jeg blev provokeret - og det er bl.a. det med pasbillederne, har jeg opdaget.
Jeg synes bare, hun beder om rigtig meget. Hun vil både lave det projekt, hun synes er sjovt (og som måske ikke er heeeelt relevant for mig,) have betaling og kræver at udstille. Hvis hun nu havde spurgt, om det var okay, at hun udstiller billederne, havde det været noget helt andet.

Ej.. Helt ærligt. Jeg vil ikke betale 300 kr. for et billede taget af en fotograf, hvis ord er det eneste jeg har for, at hun er god. Enhver med et kamera kan kalde sig amatørfotograf, men det betyder ikke, at de er godt til at tage billeder. Man må da sende eksempler på billeder, man har taget, med. Den synes jeg altså ikke er unfair at forvente.


Lavede du det opslag på din side eller hvordan?
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. feb 2016, 11:47

"Kommer du ikke lige forbi til en kop kaffe - og så har jeg sådan et bøvl med min computer, jeg tror den skal have udskiftet et eller andet og så er den fyldt med virus, så det håber jeg du lige gider at kigge på" er også fuldt ud normalt at sige til mennesker det "arbejder med computere", for de har bare altid lyst til at arbejde for kaffe :-D
10
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11228
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1788
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23200

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Mani » 12. feb 2016, 11:56

Dikus skrev:
Dirtylittledevil skrev:"Kommer du ikke lige forbi til en kop kaffe - og så har jeg sådan et bøvl med min computer, jeg tror den skal have udskiftet et eller andet og så er den fyldt med virus, så det håber jeg du lige gider at kigge på" er også fuldt ud normalt at sige til mennesker det "arbejder med computere", for de har bare altid lyst til at arbejde for kaffe :-D


Alle arbejder da for kaffe :forvirret:

Vil du ikke lige se på min selvangivelse, nu du alligevel er her? :kaffe:
Senest rettet af Mani 12. feb 2016, 11:57, rettet i alt 1 gang.
6
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Anne Droid
Indlæg: 2145
Tilmeldt: 28. sep 2015, 07:28
Kort karma: 125
Likede indlæg: 4979

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Anne Droid » 12. feb 2016, 11:58

Dirtylittledevil skrev:"Kommer du ikke lige forbi til en kop kaffe - og så har jeg sådan et bøvl med min computer, jeg tror den skal have udskiftet et eller andet og så er den fyldt med virus, så det håber jeg du lige gider at kigge på" er også fuldt ud normalt at sige til mennesker det "arbejder med computere", for de har bare altid lyst til at arbejde for kaffe :-D


Jeg strikker meget og har ikke problemer med at få strikkeriet afsat. En del bekendte spørger af og til om jeg vil strikke et eller andet. Det gider jeg ikke rigtigt, men siger ja med betingelser. De skal bruge lige så mange timer i min have/med rengøring af mit hjem, som jeg bruger på at strikke til dem. Sjovt nok er der endnu ikke nogen der har brugt 12+ timer i min have for et par hjemmestrikkede strømper.
8
Klimatosse
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf DetSorteCirkus » 12. feb 2016, 12:06

1) En bekendt, der er caster, opretter et kækt opslag på Facebook, hvor hun spørger ud, om hun mon kender en stressramt kvinde, for så kan vedkommende nemlig være med i et nyt tv-projekt og blive hjulpet af med sin stress.

Ja, tjuhej, hvor det gå!

2) To personer tagger kvinder, der åbenbart har stress, i kommentarfeltet.

Selvfølgelig kan tilbuddet rent faktisk være relevant for nogen, og måske har de to stressede kvinder slet ikke et problem med at blive outet på Facebook.
Begge dele virker dog umiddelbart "lidt" for uvidende og friskfyrsagtigt - og derfor upassende - på mig.
11
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Indlæg: 6687
Tilmeldt: 12. aug 2015, 20:03
Kort karma: 1866
Likede indlæg: 34771

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Dirtylittledevil » 12. feb 2016, 12:10

Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Ilddråberne i mine øjne
Renhedens hjerter kan virkelig være et savn
Brugeravatar
Pølsemix
Indlæg: 3059
Tilmeldt: 26. okt 2015, 17:56
Kort karma: 196
Likede indlæg: 5512

Re: Upassendetråden - første udgave!

Indlægaf Pølsemix » 13. feb 2016, 20:04

Angelina skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg synes egentligt den amatørfotograf, der har kontaktet mig for at fotografere mig er ret upassende..

Jeg har lavet et opslag på facebook, hvori jeg skriver, at jeg gerne vil have taget nogle lidt mere professionelle billeder af mig selv, så hvis en amatørfotograf synes, det lyder sjovt, skal de endelig kontakte mig (jeg ville godt betale og alt det der, nævnte jeg også.) De fleste har så fanget den med, at jeg tænker, vi hjælper hinanden. De synes, det er sjovt at tage billeder, og jeg skal have taget et billede - vi hjælper hinanden.
Hende her præsenterede sig så, fortalte hun var amatørfotograf og godt ville gøre det for 300 kr. Men så skulle hun også have lov til at udstille billederne..

Ehm.. Nej.. Jeg tror bare jeg vælger en af de 14.000 andre, der godt vil gøre det gratis og uden at udstille mig.

Det kan godt være, det er mig, der er vildt utaknemmelig, men jeg synes godt nok, det er lidt vildt. Altså jeg kan forstå, at hun beder om én af tingene. Enten pengene eller udstillingsrettighederne, men begge dele er meget, synes jeg. Især taget i betragtning at jeg intet kender til hendes kvalifikationer (hun har ikke engang fremsendt eksempler på sit arbejde.)


Ja, jeg synes faktisk det er pænt upassende man forventer andre at udføre et arbejde, noget nær gratis eller helt gratis, uden at give lidt igen (i form af retten til at f.eks udstille billederne) I sådan et shoot ligger der 6-8 timers arbejde inden billederne er færdige, minimum ... ville du også bede andre brancher om at arbejde gratis (uanset om de var dygtige til det de lavede eller ej)?

Jeg synes faktisk det er mere vildt at du efterlyser "mere professionelle billeder" og så stejler over at blive præsenteret for en foræringspris.

Jeg synes det er upassende at du udelader/overser lidt og amatørfotograf, ret beset kan alle med et kamera og en computer kalde sig for fotograf...
3

Tilbage til "Generelt"