En maler og nogle krus

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

En maler og nogle krus

Indlægaf lillebjoern » 31. aug 2015, 15:01

Hej alle,

det er en lidt mærkelig situation jeg står i. Mig og min kæreste har haft en maler, som har skulle male køkkenet imens vi var på ferie her i sidste uge. Han skulle have været færdig med det under Roskilde Festival, men ja... I kender "sådan nogen". Hans tidsplaner passede aldrig med vores, han aflyste aftaler, osv. Han har derudover haft vores ene sæt nøgler ud af to nærmest konstant, så det har været en ret nederen oplevelse, som jeg egentlig er ked af jeg stadig skal betale fuld pris for.

Nå, men nu til the real deal: Jeg opdagede et par dage efter jeg kom hjem, at der mangler to krus i vores skab. Det er nogle af de der mumikrus, men de udgåede versioner. Jeg tænkte umiddelbart ikke lige over det - de stod nok i stuen, i soveværelset, eller noget andet, men her i går aftes ledte jeg overalt. Og jeg mener overalt. Under sengen, i klædeskabet, i alle skabe og skuffer i køkkenet, i skraldespanden, under stuebordet, på kaminhylderne... you get it. De er der bare ikke. Min kæreste har slet ikke set noget til krusene heller.

Jeg skrev selvfølgelig til maleren (som i øvrigt er min vens storebror, som jeg kun er bekendt med) om han var kommet til at smadre et eller tage et med hjem i bilen, men han sagde han slet ikke havde brugt nogen af de krus - hvilket er løgn, da vi så et brugt kaffekrus da vi kom hjem fra ferie. Jeg sagde til ham at det var mærkeligt, og om der evt. havde været andre, men "nej, det havde der ikke".

Altså, hvad gør jeg? Er det bare ærgerligt? De krus er PIST forsvundet, og jeg tror ærligt talt han enten er kommet til at smadre dem under malingen, eller en ven måske har gjort det, men han benægter alt. Han er den eneste anden der har haft adgang til lejligheden, der er kun de to sæt nøgler, og vi har ikke haft indbrud. Jeg knuselsker de krus og har opbygget en hel samling, som ikke kan fås længere, så jeg er virkelig ked af det. :whine:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Daflo
Indlæg: 561
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:12
Kort karma: 56
Likede indlæg: 1004

Re: En maler og nogle krus

Indlægaf Daflo » 31. aug 2015, 15:21

Det er virkelig ærgeligt, men i får svært ved at bevise det er ham, så der er nok ikke så meget i kan gøre.
Er der slet ikke andre muligheder end at han har taget dem?
Jeg ville være varsom med at beskylde ham for tyveri, især når han er en vens storebror.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: En maler og nogle krus

Indlægaf lillebjoern » 31. aug 2015, 15:55

Daflo skrev:Det er virkelig ærgeligt, men i får svært ved at bevise det er ham, så der er nok ikke så meget i kan gøre.
Er der slet ikke andre muligheder end at han har taget dem?
Jeg ville være varsom med at beskylde ham for tyveri, især når han er en vens storebror.


Jeg kan virkelig ikke se, hvad det skulle være. Vi har jo været væk hele ugen, og vi tog al opvasken inden vi tog afsted - bl.a. derfor jeg også lagde mærke til den brugte kaffekop da vi kom hjem. Nu lød det som om jeg havde skrevet det i en hård tone, og det gjorde jeg ikke, da han jo netop er en bekendt. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal tro. Det kan jo ikke være andet. De er pist forsvundet, og han har jo været inde i skabet hvor de stod, da han skulle have den kaffekop, der blev efterladt herhjemme.

Jeg kan virkelig ikke se, hvad det skulle være. Vi har jo været væk hele ugen, og vi tog al opvasken inden vi tog afsted - bl.a. derfor jeg også lagde mærke til den brugte kaffekop da vi kom hjem. Nu lød det som om jeg havde skrevet det i en hård tone, og det gjorde jeg ikke, da han jo netop er en bekendt. Jeg ved bare ikke hvad jeg skal tro. Det kan jo ikke være andet. De er pist forsvundet, og han har jo været inde i skabet hvor de stod, da han skulle have den kaffekop, der blev efterladt herhjemm
Yvooonne skrev:Du kan ikke bruge det her indlæg til noget, men du får det alligevel. Jeg har lige haft håndværker på besøg - arrangeret af mine veninder, og det var virkelig noget jeg blev glad for. Hvis det ikke lige var fordi det ikke var en håndværker ansat i en virksomhed men én som en af dem kendte - og jeg var bare slet ikke glad for det arbejde han lavede. Det var så svært at "brokke" sig over det - både fordi det jo var en privatperson, så der var ikke en firma at gå til - og fordi det var min venindes ven. Men jeg sagde det til veninderne og de var heldigvis søde og kunne godt forstå mig, så vi finder ud af det.

Men ja - hvad kan du bruge det til udover at man ikke bør vælge en man kender? Jeg ved det ikke. Men hvis jeg var dig, så ville jeg nok kigge på om jeg var helt 100 % sikker på at det ikke kunne være andre, og hvis du ved det er ham, så ville jeg bede ham erstatte dem.
e.

Jeg vidste også at jeg skulle lade være - jeg vidste det bare. Men det var ikke lige det her problem man troede man fik... :whine:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: En maler og nogle krus

Indlægaf lillebjoern » 31. aug 2015, 16:24

Yvooonne skrev:Jeg vidste det ikke, men det er mig der står med hullerne :(

Men jeg synes du skal behandle ham som en professionel - og der ville du tage kontakt og være klar og tydelig og så finde frem til en løsning du kan acceptere.


Er ked af dit forløb :( og ja, man kan jo ikke gå ad den 'formelle' vej. Men jo, skal nok behandle ham professionelt - selvfølgelig. Han har i øvrigt lavet et OK arbejde, bare tre måneder for sent.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: En maler og nogle krus

Indlægaf DetSorteCirkus » 31. aug 2015, 19:13

Jeg vil også gerne se, om jeg kan hjælpe dig med de krus!
Derudover er jeg enig med Rakel. En ærlig person havde forlængst vedkendt sig, hvad der var sket, så når han ikke har gjort det, tror jeg ikke, at han senere bliver lettere at hugge og stikke i. Det bliver jo også bare ord mod ord, og måske vil han overfor andre hævde, at du chikanerer ham, fordi du er utilfreds med forsinkelserne eller noget andet.

Mit bud er, at han er kommet til at smadre krusene og, dum som han åbenbart er, har satset på, at det ville I nok ikke opdage eller påtale. Da du så gør begge dele, er det sikkert gået op for ham, at det ikke er ligegyldige, billige krus, han har haft fingrene i, og så benægter han totalt. Jeg tror ikke, at han havde valgt at drikke af de krus, hvis han på forhånd havde vidst, at de repræsenterer en vis værdi, medmindre I selvfølgelig ikke har billigere modeller i skabet.
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: En maler og nogle krus

Indlægaf lillebjoern » 31. aug 2015, 20:23

Hvor er I søde og rare :kys: Jeg ville slet ikke tage imod jeres krus - I skal ikke rammes af, at jeg har en (formentlig) uærlig maler. Jeg har ledt hele lejligheden igennem igen idag for at være helt sikker på, at jeg ikke havde stirret mig blind på dem, men de er her bare ikke. Ledte endda ude i bilen. Suk.

Han skal heldigvis herud og hente sine materialer i løbet af ugen - så kan det være de på magisk vis dukker op igen :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: En maler og nogle krus

Indlægaf lillebjoern » 1. sep 2015, 05:20

[youtube][/youtube]
Rakel skrev:Jeg glemte at se, hvad det var for nogle krus i aftes - tilbuddet står ved magt. Jeg kan ikke engang huske, hvordan de ser ud - det siger vist noget om, hvor ofte de er i brug.


Altså, hvis du ikke bruger dem, vil jeg da gerne købe dem af dig :) Det er sådan nogle slags: http://www.magasin.dk/mumi-30cl.-krus-k ... 1_061.html

Angelina skrev:Nogle gange tænker jeg: "Gad vide om der nogensinde er nogen der har haft en god oplevelse med en håndværker?" Jeg synes altid der er noget med alt fra tyveri, forsinkelser, sjusk, upassende omgang med andre folks hjem / ting ...


Ja, desværre. Og jeg fatter det altså ikke... men jeg har også endnu til gode at høre om en, som har været 100% tilfreds med deres forløb med en håndværker. :forvirret:

Anyways, jeg har skrevet til ham at jeg synes det er underligt, og at jeg var meget glad for de krus - og om han er sikker på, der ikke har været fx en kollega, som måske kunne have væltet dem ned. Jeg har endnu ikke hørt fra om. Jeg håber virkelig han kommer til kort, for jeg kan mærke, det går mig på! For hvis han ikke har taget dem/ødelagt dem, hvad fanden er der så sket med dem? Jeg fandt også ud af der manglede en skål og nogle skeer her til morgen, så jeg ved ikke om de har tænkt "Picnic!!!" og så har efterladt al servicen udenfor. For helvede, altså. Og hvis han benægter er det jo bare intet at gøre. Pislort :trist:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: En maler og nogle krus

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. sep 2015, 05:38

lillebjoern skrev:Anyways, jeg har skrevet til ham at jeg synes det er underligt, og at jeg var meget glad for de krus - og om han er sikker på, der ikke har været fx en kollega, som måske kunne have væltet dem ned. Jeg har endnu ikke hørt fra om. Jeg håber virkelig han kommer til kort, for jeg kan mærke, det går mig på! For hvis han ikke har taget dem/ødelagt dem, hvad fanden er der så sket med dem? Jeg fandt også ud af der manglede en skål og nogle skeer her til morgen, så jeg ved ikke om de har tænkt "Picnic!!!" og så har efterladt al servicen udenfor. For helvede, altså. Og hvis han benægter er det jo bare intet at gøre. Pislort :trist:


Jeg synes, du skal holde op med at spekulere på, hvad der så kan være sket, lede helt usandsynlige steder, osv.
Alt tyder på, at det er ham, der har ødelagt/taget dem, og at han ikke har tænkt sig at være ærlig.
Spørgsmål om hvorvidt han nu er sikker på...er sandsynligvis spild af din tid, for som tiden går, bliver det bare mere pinligt for ham at indrømme, så det får du ham næppe til. Til gengæld synes jeg helt klart, at du skal fortælle din ven om din oplevelse, så han ikke fremover anbefaler sin bror til andre og måske selv en dag bliver bebrejdet. Jeg ville blive stiktosset, hvis en et person, som jeg havde hjulpet til at få en opgave, misbrugte både min og kundens tillid. Din ven fortjener at blive orienteret.
4
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: En maler og nogle krus

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. sep 2015, 05:45

0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: En maler og nogle krus

Indlægaf lillebjoern » 1. sep 2015, 09:41

DetSorteCirkus skrev:Krusene er i øvrigt stadig på lager :)
http://www.inspiration.dk/koekken-og-el ... kaerlighed

Her endda til en god pris: http://www.skiftselv.dk/kopper-krus-gla ... cwodurwCvw


What!!!! Jaaa, det er det lyserøde! Magasin sagde de ikke førte dem længere. Åh hvor skønt. Det andet krus er et jubilæumskrus, som ikke føres længere, men in worst case kan jeg jo købe et andet. TAK! :kys:
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21956
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59544

Re: En maler og nogle krus

Indlægaf DetSorteCirkus » 1. sep 2015, 09:52

lillebjoern skrev:
DetSorteCirkus skrev:Krusene er i øvrigt stadig på lager :)
http://www.inspiration.dk/koekken-og-el ... kaerlighed

Her endda til en god pris: http://www.skiftselv.dk/kopper-krus-gla ... cwodurwCvw


What!!!! Jaaa, det er det lyserøde! Magasin sagde de ikke førte dem længere. Åh hvor skønt. Det andet krus er et jubilæumskrus, som ikke føres længere, men in worst case kan jeg jo købe et andet. TAK! :kys:


Godt at du kunne bruge linket :)

Hvilket år er jubilæumskruset fra?
0
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: En maler og nogle krus

Indlægaf lillebjoern » 1. sep 2015, 10:28

DetSorteCirkus skrev:
lillebjoern skrev:
DetSorteCirkus skrev:Krusene er i øvrigt stadig på lager :)
http://www.inspiration.dk/koekken-og-el ... kaerlighed

Her endda til en god pris: http://www.skiftselv.dk/kopper-krus-gla ... cwodurwCvw



What!!!! Jaaa, det er det lyserøde! Magasin sagde de ikke førte dem længere. Åh hvor skønt. Det andet krus er et jubilæumskrus, som ikke føres længere, men in worst case kan jeg jo købe et andet. TAK! :kys:


Godt at du kunne bruge linket :)

Hvilket år er jubilæumskruset fra?


Det er det grønne her. Har igen fået at vide de ikke fører det længere, men kan være jeg bare er naiv - forhåbentlig!
http://www.bahne.dk/mumi-jubilaeumskrus.html
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: En maler og nogle krus

Indlægaf lillebjoern » 1. sep 2015, 20:16

Suk. Han svarede ikke på min sidste besked, og nu svarer han heller ikke på hvornår han henter sit malergrej. Damn, en type...

Nå, men har besluttet mig for at vente til han har hentet sine ting med at gøre noget ved det - hvis nu han har tænkt sig at forsøge at gøre noget ved det. Ikke at jeg ved hvad jeg vil sige eller om jeg overhovedet vil sige noget når han kommer, men jeg ved bare jeg kommer til at have det stramt når jeg skal give ham de mange penge han i forvejen har kostet, og så se ham i øjnene og vide, at han har løjet - endda over noget, som kunne være en bagatel. Uh, hvor det dog bare får vreden op i mig. Og også at han skal få sig selv til at se mig i øjnene.

Hvis der ikke sker noget, må jeg jo købe dem, der er tilsvarende de mistede, og jubilæumskruset må udskiftes. :)
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20843

Re: En maler og nogle krus

Indlægaf Zombie » 2. sep 2015, 09:30

Da min kæreste søgte en stilling som lærling (elektriker), blev han efter samtalen (de var mange ansøgere til den plads, da firmaet er kendt for at være super godt) sendt ud med en elektriker i firmaet til et job. Han skulle bare lige med ud, yadda yadda, fik en vag forklaring. Han undrede sig en del, men fint nok - han tog med ud.

Da han senere fik pladsen, kom forklaringen:
En del af firmaets store succes og gode omdømme, beroede sig på, at de havde en kultur omhandlende deres kunder. Kulturen bestod i, at udvise stor respekt for, at man havde arbejdsplads i andre folks private hjem og at tænke på sig selv som gæst, fremfor udlukkende håndværker. Bl.a. blev det påkrævet, at man havde indendørs arbejdssko, så man ikke vadede rundt med snavs, men samtidig havde sikkerheden i top. Alle hatte og huer skulle tages af, når man snakkede med damer eller når man kom inden for, og under samtaler skulle der altid være øjenkontakt, så af med kasketter med skygge og solbriller.
Ingen alkohol, ingen rygning i folks hjem og ingen efterladte skodder.
Man spurgte altid om lov, inden man tog et glas vand eller en kop kaffe, og havde man glemt at spørge og skulle arbejde alene mens folk var på arbejde, var det bare ærgerligt. Og man vaskede altid op efter sig.

Kom man til at ødelægge ting, skulle man altid straks vedkende sig dette og tilbyde kompensation eller nedslag i prisen for det arbejde, der blev udført. Og man dukkede altid op til tiden - var man der for tidligt, måtte man vente, og man kom ikke for sent, selv hvis det betød at man så måtte spise i bilen eller snuppe noget hurtigt på vejen.

Min kæreste er strengt opdraget, så han er MEGET gode manerer, og det var en af de ting, de tjekkede for, da han efter samtalen kom med ud i et hjem. Han havde venligt givet hånd til kunden og præsenteret sig, havde af sig selv taget sine sko af i entréen, og da han blev tørstig havde han høfligt bedt om et glas vand, ligesom han også bad om lov til at låne toilettet. Åbenbart fejlede nogle af de andre ansøgere i disse ting, og så blev de simpelthen bare ikke ansat som lærlinge.


Firmaet skovler penge ind og udvides hele tiden, uanset om der er håndværkerfradrag eller ej. De mærker intet til nogen kriser, og chefen som jeg har mødt, insisterer på, at det er fordi han sælger godt håndværk "med respekt". Når jeg læser jeres beskrivelser, tænker jeg, at han har fundet et hul i markedet, som han nu tjener gode penge på at udfylde. :P
6
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: En maler og nogle krus

Indlægaf lillebjoern » 2. sep 2015, 11:27

Zombie skrev:Da min kæreste søgte en stilling som lærling (elektriker), blev han efter samtalen (de var mange ansøgere til den plads, da firmaet er kendt for at være super godt) sendt ud med en elektriker i firmaet til et job. Han skulle bare lige med ud, yadda yadda, fik en vag forklaring. Han undrede sig en del, men fint nok - han tog med ud.

Da han senere fik pladsen, kom forklaringen:
En del af firmaets store succes og gode omdømme, beroede sig på, at de havde en kultur omhandlende deres kunder. Kulturen bestod i, at udvise stor respekt for, at man havde arbejdsplads i andre folks private hjem og at tænke på sig selv som gæst, fremfor udlukkende håndværker. Bl.a. blev det påkrævet, at man havde indendørs arbejdssko, så man ikke vadede rundt med snavs, men samtidig havde sikkerheden i top. Alle hatte og huer skulle tages af, når man snakkede med damer eller når man kom inden for, og under samtaler skulle der altid være øjenkontakt, så af med kasketter med skygge og solbriller.
Ingen alkohol, ingen rygning i folks hjem og ingen efterladte skodder.
Man spurgte altid om lov, inden man tog et glas vand eller en kop kaffe, og havde man glemt at spørge og skulle arbejde alene mens folk var på arbejde, var det bare ærgerligt. Og man vaskede altid op efter sig.

Kom man til at ødelægge ting, skulle man altid straks vedkende sig dette og tilbyde kompensation eller nedslag i prisen for det arbejde, der blev udført. Og man dukkede altid op til tiden - var man der for tidligt, måtte man vente, og man kom ikke for sent, selv hvis det betød at man så måtte spise i bilen eller snuppe noget hurtigt på vejen.

Min kæreste er strengt opdraget, så han er MEGET gode manerer, og det var en af de ting, de tjekkede for, da han efter samtalen kom med ud i et hjem. Han havde venligt givet hånd til kunden og præsenteret sig, havde af sig selv taget sine sko af i entréen, og da han blev tørstig havde han høfligt bedt om et glas vand, ligesom han også bad om lov til at låne toilettet. Åbenbart fejlede nogle af de andre ansøgere i disse ting, og så blev de simpelthen bare ikke ansat som lærlinge.


Firmaet skovler penge ind og udvides hele tiden, uanset om der er håndværkerfradrag eller ej. De mærker intet til nogen kriser, og chefen som jeg har mødt, insisterer på, at det er fordi han sælger godt håndværk "med respekt". Når jeg læser jeres beskrivelser, tænker jeg, at han har fundet et hul i markedet, som han nu tjener gode penge på at udfylde. :P


Det ville jeg virkelig ønske alle var undervist i. Helt almindelig pli. Jeg siger jo også hvis jeg smadrer et krus på mit arbejde, fordi DET GØR MAN. Og hvis jeg har været den eneste på arbejde på et vist tidspunkt, og noget af inventaret er gået i stykker, så ved de jo alligevel godt det er mig - så sig det dog?

Han har stadig ikke svaret. Jeg giver ham til fredag, og hvis han ikke har svaret, skriver jeg at jeg stiller hans ting ude i opgangen og at han ellers kan smide nøglerne i postkassen, hvor pengene også vil ligge. Jeg skal diskutere med min kæreste om vi betaler den fulde pris eller trækker 200,- fra, som dækker inventar der er væk, tre måneders forsinket arbejde og så manglende respons fra ham.
1
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:

Tilbage til "Livets forhold"