Vi der venter på storken!

godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 26. jan 2016, 16:53

Det er jeg ked af at hører Elfeben. Men mon ikke du kan være kortere end du tror? Når I nu ikke har prøvet, og du ikke har styr på hvornår din ægløsning har været, er du en uge kortere er det jo normalt ikke at kunne se mere. Jeg krydser stadig fingre.
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 26. jan 2016, 16:57

MyGirl skrev:
Jeg har desværre ikke høj forbrænding, så lever efter 5:2 i håbet om at smide nogle kilo inden en graviditet - og bare Fo r at kontrollere vægten lidt.

Har faktisk gjort det et halvt års tid, og det virker rigtig godt for mig :)


Ved du godt at det kan påvirke at du ikke bliver gravid? Kender mange der har glæde af at leve sådan, men det forringer ens chancer for at blive gravid, så hvis jeg var dig ville jeg stoppe den kur :)
0
godtnavn
Indlæg: 11110
Tilmeldt: 4. jan 2016, 13:47
Kort karma: 1096
Likede indlæg: 12857

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf godtnavn » 26. jan 2016, 17:02

Jeg nåede at ringe 30 gange i morges til gyn, uden at komme igennnem, så skulle jeg noget og kunne ikke give flere forsøg. Så jeg har endnu ikke fået en tid, og da tiden skal være mandag eller tirsdag i næste uge begynder jeg at blive bange for om han kan finde tid med så kort varsel. Min kæreste har fri i morgen og får ham til at kime dem ned hele formiddagen, så tager jeg eftermiddagen hvor de også har telefontid :P SÅ må vi for fanden komme igennem.
0
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 26. jan 2016, 17:19

godtnavn skrev:
MyGirl skrev:
Jeg har desværre ikke høj forbrænding, så lever efter 5:2 i håbet om at smide nogle kilo inden en graviditet - og bare Fo r at kontrollere vægten lidt.

Har faktisk gjort det et halvt års tid, og det virker rigtig godt for mig :)


Ved du godt at det kan påvirke at du ikke bliver gravid? Kender mange der har glæde af at leve sådan, men det forringer ens chancer for at blive gravid, så hvis jeg var dig ville jeg stoppe den kur :)



Ved det godt ja :) Eller ved, at der er indicier for, at den kan have indvirkning, men at det ikke (i hvert fald da jeg sidst undersøgte det) er dokumenteret på nuværende tidspunkt, så man gør opmærksom på det for en sikkerheds skyld. Har læst en del om at, da vi startede babyprojektet, og min umiddelbare erfaring er, at rigtig mange bliver gravide, selvom de kører 5:2, så tør godt tage chancen en tid.

Så det er en fuldstændig kalkuleret risiko, da jeg mener, at min (ikke voldsomme, men den er der) overvægt er mere hæmmende end fasten. :) Har dog planer om at stoppe den, hvis det trækker sådan for alvor langt ud med graviditeten.

Men tak for omtanken :kys:
1
Brugeravatar
MyGirl
Indlæg: 4792
Tilmeldt: 17. sep 2015, 13:12
Kort karma: 579
Likede indlæg: 4454

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf MyGirl » 26. jan 2016, 17:24

godtnavn skrev:Jeg nåede at ringe 30 gange i morges til gyn, uden at komme igennnem, så skulle jeg noget og kunne ikke give flere forsøg. Så jeg har endnu ikke fået en tid, og da tiden skal være mandag eller tirsdag i næste uge begynder jeg at blive bange for om han kan finde tid med så kort varsel. Min kæreste har fri i morgen og får ham til at kime dem ned hele formiddagen, så tager jeg eftermiddagen hvor de også har telefontid :P SÅ må vi for fanden komme igennem.



Ååååh, hvor er det da bare irriterende :(

Krydser fingre for, at I fanger ham i morgen.
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 26. jan 2016, 18:19

Elfenben skrev:Tusind tak, hvor er I søde damer!! :whine: Det er virkelig en rutchebane præcis som Æble siger.. Der er stadig chance for at den udvikler sig som den skal, men gynækologen virkede ikke helt som om hun troede på det. Så længe det bare ikke er GUL med operation. Men nu krydser vi alt hvad vi kan, jeg holder mig helt i ro (aner dog ikke om det betyder noget) og så har jeg talt til den blop om, at den bare skal blive ðinde og vokse sig stor og stærk :fløjt: :blush2:

Bøtte, kan godt forstå du ikke tør tro på det - håber dog at du bliver modbevist og at det er i denne cyklus det skal være.


Blev du henvist videre til gynækolog? Eller kunne din læge scanne dig? For du er vel scannet siden de kunne se en gestationssæk?
Hvis du er scannet må de da kunne se on det er en GUL? Jeg var under mistanke for en GUL i sidste graviditet og skulle holde øje med stærke smerter, men det er du nok informeret om.

Tanker til dig :kys:
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 26. jan 2016, 21:13

Aftenen er her gået med at finde nye donorer. Jeg skal have en 1. og 2. prioritet. Igennem de sidste forsøg har jeg haft de samme to listet op, men de er pist væk nu. På Hvidovre havde de da heldigvis fået min 2. prioritet ind, så det var fint. Nu gik jagten så på to nye. Udover ikke-rygere, en ordentlig sygdomshistorik og udseende der minder om mit, har jeg også valgt at gå efter alder denne gang. De to andre donorer har begge været fra 70'erne. Hvis det nu ikke skulle lykkedes i femte forsøg, så skulle jeg måske prøve med en lidt yngre donor, så jeg har fundet to i starten af tyverne. Men... Det bliver selvfølgelig ikke aktuelt, for jeg er gravid lige om lidt :D
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Elfenben » 26. jan 2016, 21:22

godtnavn skrev:Det er jeg ked af at hører Elfeben. Men mon ikke du kan være kortere end du tror? Når I nu ikke har prøvet, og du ikke har styr på hvornår din ægløsning har været, er du en uge kortere er det jo normalt ikke at kunne se mere. Jeg krydser stadig fingre.

Jo - det kan jeg egentlig godt være. Altså jeg ved hvornår jeg havde sidste mens første dag (21. Dec), men aner ikke hvornår æglæsning var. Gynækologen idag regnede mig også bare ud til at være 5+1. Tak for krydser! Det ville være fantastisk hvis det er fordi jeg kun er 4+.
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Elfenben » 26. jan 2016, 21:29

Bøtte skrev:
Elfenben skrev:Tusind tak, hvor er I søde damer!! :whine: Det er virkelig en rutchebane præcis som Æble siger.. Der er stadig chance for at den udvikler sig som den skal, men gynækologen virkede ikke helt som om hun troede på det. Så længe det bare ikke er GUL med operation. Men nu krydser vi alt hvad vi kan, jeg holder mig helt i ro (aner dog ikke om det betyder noget) og så har jeg talt til den blop om, at den bare skal blive ðinde og vokse sig stor og stærk :fløjt: :blush2:

Bøtte, kan godt forstå du ikke tør tro på det - håber dog at du bliver modbevist og at det er i denne cyklus det skal være.


Blev du henvist videre til gynækolog? Eller kunne din læge scanne dig? For du er vel scannet siden de kunne se en gestationssæk?
Hvis du er scannet må de da kunne se on det er en GUL? Jeg var under mistanke for en GUL i sidste graviditet og skulle holde øje med stærke smerter, men det er du nok informeret om.

Tanker til dig :kys:

Det var gynækolog jeg var til i dag og hun lavede en indvendig scanning, hvor gest.sækken kunne ses. Jeg undrede mig også over, om de ikke bare kunne scanne æggestokkene og se om der var noget der, men det er måske en helt anden scanning. Puh, det er lidt svært når jeg slet ikke er inde i det her. Blev du scannet for GUL? Ja jeg skal lægge mærke til smerter - so far har jeg et par niv, men tænker ikke det er mere end sædvanligt. Det er bare let at bliver hyperopmærksom. Tak for tanker :kram: og samme til dig!!
0
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Elfenben » 26. jan 2016, 21:33

Godtnavn, øv hvor er det frustrende ikke at kunne komme igennem!! De burdenhave nogle bedre telefonsystemer med en køsystem.. Godt du kan sætte manden til at gøre det :lol:

[quote="alfe"]Aftenen er her gået med at finde nye donorer. Jeg skal have en 1. og 2. prioritet. Igennem de sidste forsøg har jeg haft de samme to listet op, men de er pist væk nu. På Hvidovre havde de da heldigvis fået min 2. prioritet ind, så det var fint. Nu gik jagten så på to nye. Udover ikke-rygere, en ordentlig sygdomshistorik og udseende der minder om mit, har jeg også valgt at gå efter alder denne gang. De to andre donorer har begge været fra 70'erne. Hvis det nu ikke skulle lykkedes i femte forsøg, så skulle jeg måske prøve med en lidt yngre donor, så jeg har fundet to i starten af tyverne. Men... Det bliver selvfølgelig ikke aktuelt, for jeg er gravid lige om lidt :D[/qoute] uh, doner-shopping :-D :klap: satser selvfølgrlig på du er gravid lige om lidt, men ellers så synes jeg det lydee som en god strategi med en kurv unge æg :P
0
Brugeravatar
Bøtte
Indlæg: 5917
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:04
Kort karma: 1206
Likede indlæg: 10937

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Bøtte » 26. jan 2016, 21:42

Elfenben skrev:
Bøtte skrev:
Elfenben skrev:Tusind tak, hvor er I søde damer!! :whine: Det er virkelig en rutchebane præcis som Æble siger.. Der er stadig chance for at den udvikler sig som den skal, men gynækologen virkede ikke helt som om hun troede på det. Så længe det bare ikke er GUL med operation. Men nu krydser vi alt hvad vi kan, jeg holder mig helt i ro (aner dog ikke om det betyder noget) og så har jeg talt til den blop om, at den bare skal blive ðinde og vokse sig stor og stærk :fløjt: :blush2:

Bøtte, kan godt forstå du ikke tør tro på det - håber dog at du bliver modbevist og at det er i denne cyklus det skal være.


Blev du henvist videre til gynækolog? Eller kunne din læge scanne dig? For du er vel scannet siden de kunne se en gestationssæk?
Hvis du er scannet må de da kunne se on det er en GUL? Jeg var under mistanke for en GUL i sidste graviditet og skulle holde øje med stærke smerter, men det er du nok informeret om.

Tanker til dig :kys:

Det var gynækolog jeg var til i dag og hun lavede en indvendig scanning, hvor gest.sækken kunne ses. Jeg undrede mig også over, om de ikke bare kunne scanne æggestokkene og se om der var noget der, men det er måske en helt anden scanning. Puh, det er lidt svært når jeg slet ikke er inde i det her. Blev du scannet for GUL? Ja jeg skal lægge mærke til smerter - so far har jeg et par niv, men tænker ikke det er mere end sædvanligt. Det er bare let at bliver hyperopmærksom. Tak for tanker :kram: og samme til dig!!



Det skal være virkelig stærke smerter. Niv og murren er normalt under graviditet.

Nej, jeg blev ikke scannet, de så tiden an weekenden over og så begyndte jeg heldigvis at bløde af mig selv. Men jeg fik at vide at jeg skulle ringe til vl og fortælle at jeg var OBS for en GUL hvis jeg fik stærke smerter (eller blev utryg).

Jeg ved desværre ikke hvilken scanning der skal til for at se en GUL.
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 26. jan 2016, 21:48

Elfenben skrev:Godtnavn, øv hvor er det frustrende ikke at kunne komme igennem!! De burdenhave nogle bedre telefonsystemer med en køsystem.. Godt du kan sætte manden til at gøre det :lol:

alfe skrev:Aftenen er her gået med at finde nye donorer. Jeg skal have en 1. og 2. prioritet. Igennem de sidste forsøg har jeg haft de samme to listet op, men de er pist væk nu. På Hvidovre havde de da heldigvis fået min 2. prioritet ind, så det var fint. Nu gik jagten så på to nye. Udover ikke-rygere, en ordentlig sygdomshistorik og udseende der minder om mit, har jeg også valgt at gå efter alder denne gang. De to andre donorer har begge været fra 70'erne. Hvis det nu ikke skulle lykkedes i femte forsøg, så skulle jeg måske prøve med en lidt yngre donor, så jeg har fundet to i starten af tyverne. Men... Det bliver selvfølgelig ikke aktuelt, for jeg er gravid lige om lidt :D[/qoute] uh, doner-shopping :-D :klap: satser selvfølgrlig på du er gravid lige om lidt, men ellers så synes jeg det lydee som en god strategi med en kurv unge æg :P


I aften er jo officielt sidste aften som barnløs, mit æg er så klar til at blive befrugtet :-D Hvis ikke det var fordi, at donorseddel for næste forsøg skal afleveres i morgen til inseminationen, så gad jeg heller ikke spilde min tid på det. Spild af tid midt i en god bog.

*mimre noget om den evige optimisme op til et forsøg og en top nederen attitude en uge efter*
1
Brugeravatar
Elfenben
Indlæg: 517
Tilmeldt: 23. jan 2016, 17:39
Kort karma: 107
Likede indlæg: 706

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf Elfenben » 26. jan 2016, 21:49

Bøtte skrev:
Elfenben skrev:
Bøtte skrev:
Elfenben skrev:Tusind tak, hvor er I søde damer!! :whine: Det er virkelig en rutchebane præcis som Æble siger.. Der er stadig chance for at den udvikler sig som den skal, men gynækologen virkede ikke helt som om hun troede på det. Så længe det bare ikke er GUL med operation. Men nu krydser vi alt hvad vi kan, jeg holder mig helt i ro (aner dog ikke om det betyder noget) og så har jeg talt til den blop om, at den bare skal blive ðinde og vokse sig stor og stærk :fløjt: :blush2:

Bøtte, kan godt forstå du ikke tør tro på det - håber dog at du bliver modbevist og at det er i denne cyklus det skal være.


Blev du henvist videre til gynækolog? Eller kunne din læge scanne dig? For du er vel scannet siden de kunne se en gestationssæk?
Hvis du er scannet må de da kunne se on det er en GUL? Jeg var under mistanke for en GUL i sidste graviditet og skulle holde øje med stærke smerter, men det er du nok informeret om.

Tanker til dig :kys:

Det var gynækolog jeg var til i dag og hun lavede en indvendig scanning, hvor gest.sækken kunne ses. Jeg undrede mig også over, om de ikke bare kunne scanne æggestokkene og se om der var noget der, men det er måske en helt anden scanning. Puh, det er lidt svært når jeg slet ikke er inde i det her. Blev du scannet for GUL? Ja jeg skal lægge mærke til smerter - so far har jeg et par niv, men tænker ikke det er mere end sædvanligt. Det er bare let at bliver hyperopmærksom. Tak for tanker :kram: og samme til dig!!



Det skal være virkelig stærke smerter. Niv og murren er normalt under graviditet.

Nej, jeg blev ikke scannet, de så tiden an weekenden over og så begyndte jeg heldigvis at bløde af mig selv. Men jeg fik at vide at jeg skulle ringe til vl og fortælle at jeg var OBS for en GUL hvis jeg fik stærke smerter (eller blev utryg).

Jeg ved desværre ikke hvilken scanning der skal til for at se en GUL.
ah ok - jeg har fået helt samme instrukser. Lige nu trøster det mig, at der er mange andre muligheder end GUL - og at der trods lille størrelse dog var en gest.sæk. Måske er det bare en late bloomer, at keg er en uge kortere henne eller at spiral har gjort den lidt sløvere. Løbet er i hvert fald ikke kørt endnu!! :D

Nat nat :wave:
0
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 26. jan 2016, 21:50

Elfenben skrev:
Bøtte skrev:
Elfenben skrev:Tusind tak, hvor er I søde damer!! :whine: Det er virkelig en rutchebane præcis som Æble siger.. Der er stadig chance for at den udvikler sig som den skal, men gynækologen virkede ikke helt som om hun troede på det. Så længe det bare ikke er GUL med operation. Men nu krydser vi alt hvad vi kan, jeg holder mig helt i ro (aner dog ikke om det betyder noget) og så har jeg talt til den blop om, at den bare skal blive ðinde og vokse sig stor og stærk :fløjt: :blush2:

Bøtte, kan godt forstå du ikke tør tro på det - håber dog at du bliver modbevist og at det er i denne cyklus det skal være.


Blev du henvist videre til gynækolog? Eller kunne din læge scanne dig? For du er vel scannet siden de kunne se en gestationssæk?
Hvis du er scannet må de da kunne se on det er en GUL? Jeg var under mistanke for en GUL i sidste graviditet og skulle holde øje med stærke smerter, men det er du nok informeret om.

Tanker til dig :kys:

Det var gynækolog jeg var til i dag og hun lavede en indvendig scanning, hvor gest.sækken kunne ses. Jeg undrede mig også over, om de ikke bare kunne scanne æggestokkene og se om der var noget der, men det er måske en helt anden scanning. Puh, det er lidt svært når jeg slet ikke er inde i det her. Blev du scannet for GUL? Ja jeg skal lægge mærke til smerter - so far har jeg et par niv, men tænker ikke det er mere end sædvanligt. Det er bare let at bliver hyperopmærksom. Tak for tanker :kram: og samme til dig!!


Jeg mener, at der er noget med, at det ikke altid kan ses så tidligt, om det er en GUL. På et eller andet tidspunkt, læste jeg et-eller-andet om det.. Jeg håber, at der er en lille reje der snart vinker til dig :kys:
1
Brugeravatar
alfe
Indlæg: 504
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:39
Kort karma: 114
Likede indlæg: 524

Re: Vi der venter på storken!

Indlægaf alfe » 27. jan 2016, 09:15

God formiddag :) Om lidt under halvanden time skal jeg insemineres. Jeg er godt igang med at fylde blæren op og skal allerede tisse. Det er altså noget af det virkelig irriterende ved de her inseminationer – jeg ligger på lejet, de skal igang med inseminationen og den eneste fornemmelse jeg har, er, at jeg om et øjeblik tisser ud over det hele :genert: Det er altså ikke spor romantisk at lave babyer på et hospital :D
2

Tilbage til "Graviditet"