Jeg har dummet mig...

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Jeg har dummet mig...

Indlægaf Mi55y » 26. jan 2016, 17:21

Nu gik det så helt i hårknude. Efter lidt skriven frem og tilbage, får hun endelig sagt, at hun ikke troede på, at der var tale om en misforståelse, men at det bare var en dårlig undskyldning. Til det kunne jeg jo ikke rigtig skrive andet end, at det måtte hun jo så tro, men at jeg var skuffet over, at hun troede sådan om mig, og at der jo så ikke var mere at sige mhp. at løse denne konflikt. Hvilket hun skrev, at hun var enig i.

Jeg kan simpelthen ikke tro, at der ikke ligger andet bag end en skide fødselsdagsfest! Men det er sgu langt ude, at hun vil køre den så langt på den baggrund...
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Jeg har dummet mig...

Indlægaf Fru Sunshine » 26. jan 2016, 17:53

Men så ligger den også hos hende. Nu er det hendes problem, at blive forsonet.

Helt ærligt, så er det jo det her, hun har søgt, siden du fandt sammen med din kæreste.
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
HerErJeg
Indlæg: 4233
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5042

Re: Jeg har dummet mig...

Indlægaf HerErJeg » 26. jan 2016, 18:08

For alt i verden, nu skal du pleje din kæreste og sørge for at han ikke forsvinder i alt fnidderet. Læg din søster på is så længe som du magter, og så tager I på ferie uden at se jer tilbage.
6
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Jeg har dummet mig...

Indlægaf Mi55y » 26. jan 2016, 18:19

Fru Sunshine skrev:Men så ligger den også hos hende. Nu er det hendes problem, at blive forsonet.

Helt ærligt, så er det jo det her, hun har søgt, siden du fandt sammen med din kæreste.


Jeg tror, du har ret. Kom til at tænke over det, og hun har ikke en eneste gang sagt, at hun var glad på vores vegne. Min veninde og min anden søster har været ude at spise frokost med mig og konfliktsøsteren for en måneds tid siden, og de havde efterfølgende talt om, at hun virkede bitter på mit forhold til min kæreste og kom med stikpiller omkring det. Det har de så først fortalt mig nu, hvor denne konflikt kom. Så der er helt sikkert et eller andet der... Men det er bare så absolut nederen, at min kæreste og hende deler vennekreds. Fuck!
0
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Jeg har dummet mig...

Indlægaf Fru Sunshine » 26. jan 2016, 18:39

Ja, det må være træls. Men din kæreste står jo ved din side, og han kender historien.
Jeg tænker, at hun står ret dårligt i jeres vennekreds, når hun opfører sig sådan.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Jeg har dummet mig...

Indlægaf Mi55y » 26. jan 2016, 18:50

Fru Sunshine skrev:Ja, det må være træls. Men din kæreste står jo ved din side, og han kender historien.
Jeg tænker, at hun står ret dårligt i jeres vennekreds, når hun opfører sig sådan.


Det gør han! Han mener, at hun opfører sig mere irrationelt end en jaloux ekskæreste. :lol:
4
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Jeg har dummet mig...

Indlægaf Viskelæder » 26. jan 2016, 19:00

Det er da for vanvittigt. Jeg er helt enig med de andre i, at din søster må have det dårligt, siden hun opfører sig på den måde, men hvis det var mig, så ville jeg være færdig med, for en periode, at række armene ud. Du har været mere end fair, og du har virkelig ikke gjort noget forkert, men hun opererer ud fra, at I skulle have en eller anden fælles forståelse af, at du har gjort hende uret.
Hun er da for vildt en dramaqueen, og jeg tror, at uanset hvad du gjorde lige nu, så er det hende selv, der skal finde ud af det mode og komme til fornuft.
5
Brugeravatar
Joe
Indlæg: 3253
Tilmeldt: 4. sep 2015, 19:03
Kort karma: 759
Likede indlæg: 12397

Re: Jeg har dummet mig...

Indlægaf Joe » 26. jan 2016, 19:05

Jeg har en meget lav tolerance for drama, og mine alarmer bipper simpelthen sådan ved det der. Jeg tror heller ikke det handler om det hun siger. Men lad hende falde ned, og så kan I så senere tage en snak om, hvad problemet i virkeligheden er.
4
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Jeg har dummet mig...

Indlægaf Krølle » 26. jan 2016, 21:31

Mi55y skrev:
Fru Sunshine skrev:Ja, det må være træls. Men din kæreste står jo ved din side, og han kender historien.
Jeg tænker, at hun står ret dårligt i jeres vennekreds, når hun opfører sig sådan.


Det gør han! Han mener, at hun opfører sig mere irrationelt end en jaloux ekskæreste. :lol:


Men hun ER jo jaloux - og det endda i ret ekstrem grad - på et eller andet, så det er sådan set ret godt ramt. Der er sagt mange kloge ting, så jeg vil ikke pære rundt i det men blot rose dig for at sige fra og mærke efter.

Så vidt jeg husker, havde du også en tur med hende i sensommeren vedr. noget med en veninde og en anden søster, hvor hun på bedste 2.kl-niveau pludselig ville diktere, hvem der måtte og ikke måtte komme til et fælles arrangement? Måske husker jeg helt galt, og det er virkelig ikke for at hive gamle indlæg frem. Det er bare ret vildt, så meget hendes reaktioner i denne situation minder om dengang, selvom emnet på papiret er noget helt andet.
2
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Jeg har dummet mig...

Indlægaf Krølle » 26. jan 2016, 21:44

Med fare for at falde i unåde kan jeg ikke lade være med at sige: din søster opfører sig som en umoden, egoistisk og ulidelig dramaqueen!

Der er uden tvivl masser af gode forklaringer på, hvorfor hun har svært ved visse ting, men det retfærdiggør aldrig, at man opfører sig på den måde over længere tid. Alle kan være - og er - fra tid til anden røvhuller, men det væsentlige er, hvordan man håndterer det, når det sker. Her står "fortsæt og forstærk røvhulsopførsel" sjovt nok ikke højt på listen over ønskværdige reaktioner.

Jeg synes, det er nobelt og ædelt af dig, at du gerne vil hjælpe din søster, men jeg tror samtidig, at du skal være meget opmærksom på dine egne grænser i jeres relation. Det virker som om, du måske uforvarende kommer til at overskride dem, fordi din søsters opførsel får dig til at blive i tvivl om, hvorvidt det er dig eller hende, der i en given konflikt er urimelig. Pro tip: jeg vil som altovervejende hovedregel sætte mine penge på hende :genert:
6
Brugeravatar
Mangoness
Indlæg: 6506
Tilmeldt: 10. jan 2016, 18:04
Kort karma: 630
Likede indlæg: 14440

Re: Jeg har dummet mig...

Indlægaf Mangoness » 26. jan 2016, 22:26

Krølle skrev:Med fare for at falde i unåde kan jeg ikke lade være med at sige: din søster opfører sig som en umoden, egoistisk og ulidelig dramaqueen!

Der er uden tvivl masser af gode forklaringer på, hvorfor hun har svært ved visse ting, men det retfærdiggør aldrig, at man opfører sig på den måde over længere tid. Alle kan være - og er - fra tid til anden røvhuller, men det væsentlige er, hvordan man håndterer det, når det sker. Her står "fortsæt og forstærk røvhulsopførsel" sjovt nok ikke højt på listen over ønskværdige reaktioner.


Åh, med fare for at være upassende med manglende situationsfornemmelse, så minder det mig om den her:

specielt fra 1:36 - 2:23 :genert:

2
Jeg elsker dig lille sølvpapirshat-smiley :love:

Billede

Persnikedy skrev:Hvis jeg en dag føler at mine fødder er løg så skal de da være løg :lol:


Cheese Billede
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Jeg har dummet mig...

Indlægaf Mi55y » 27. jan 2016, 05:51

Krølle skrev:Med fare for at falde i unåde kan jeg ikke lade være med at sige: din søster opfører sig som en umoden, egoistisk og ulidelig dramaqueen!

Der er uden tvivl masser af gode forklaringer på, hvorfor hun har svært ved visse ting, men det retfærdiggør aldrig, at man opfører sig på den måde over længere tid. Alle kan være - og er - fra tid til anden røvhuller, men det væsentlige er, hvordan man håndterer det, når det sker. Her står "fortsæt og forstærk røvhulsopførsel" sjovt nok ikke højt på listen over ønskværdige reaktioner.

Jeg synes, det er nobelt og ædelt af dig, at du gerne vil hjælpe din søster, men jeg tror samtidig, at du skal være meget opmærksom på dine egne grænser i jeres relation. Det virker som om, du måske uforvarende kommer til at overskride dem, fordi din søsters opførsel får dig til at blive i tvivl om, hvorvidt det er dig eller hende, der i en given konflikt er urimelig. Pro tip: jeg vil som altovervejende hovedregel sætte mine penge på hende :genert:


Du har så ret - altså mht. mine egne grænser. Jeg har altid været en pleaser og vil derfor gå meget langt for at undgå konflikter. Men jeg synes, at jeg har fået sagt fra i denne situation. Jeg fik også skrevet til hende, som svar på hendes undren over ikke at kunne forstå, hvor ondt det gjorde inden i hende, at jeg har svært ved at sætte mig ind i hendes følelser, fordi det for mig ikke ville have været et problem. Og samtidig tilføjede jeg, at jeg mente, at jeg havde gjort mit for at anerkende hendes følelser og beklage misforståelsen. Og her var det så, at det kom frem, at hun ikke troede mig mht. misforståelse. På trods af at jeg tidligere havde henvist til tidligere messengersamtaler, hvor det står sort på hvidt, at jeg omtaler sommerhusturen som hendes fødselsdag. Og her valgte jeg så at lukke den, for hvis hun tror jeg lyver, så er der jo ikke mere at sige.
2
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:
Brugeravatar
Mi55y
Indlæg: 8964
Tilmeldt: 14. aug 2015, 07:16
Kort karma: 1055
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 18274

Re: Jeg har dummet mig...

Indlægaf Mi55y » 27. jan 2016, 05:59

Og hov forresten, det viser sig nu, at sommerhusturen ikke bliver til noget, fordi der var mange der ikke kunne - selvom hun har bedt os holde de datoer fri for længe siden. Det skal så åbenbart gå ud over mig, som godt kunne finde ud af at holde den weekend fri!
1
S - 09.10.18 :love2:
K - 05.03.21 :love:

Tilbage til "Livets forhold"