Januar '16 - en fællestråd

Brugeravatar
Sophaya
Indlæg: 2975
Tilmeldt: 22. aug 2015, 11:26
Kort karma: 624
Likede indlæg: 6644

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Sophaya » 27. jan 2016, 07:37

Tak for lykønskningerne - i dag har jeg det bedre med karakteren :D

Jeg vil gerne ud at gå en tur, men det blæser godt nok voldsomt.
0
cat has nine lives babe
nine lives to itself
but you only got one

x
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12734
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. jan 2016, 08:11

Pandesteg skrev:God FD :) Har du noget grønt på lager der skal bruges? Eller er der fri leg? Jeg tror jeg ville lave noget lidt råkost-inspireret salat med spidskål/gulerod/æble og masser af skøn friskpresset citron henover. Hvis der er plads i kalorieregnskabet, så nogle ristede hakkede nødder i også.
Det ville jeg synes var lækkert i hvert fald.


Tak :-D Jeg har en god fornemmelse i maven - det skal nok blive en god dag.

Og tak for inspiration - det lyder sygt lækkert! Jeg har gulerødder, blomkål, porrer - jeg overvejede at lave blomkålsris til mig selv og alm. ris til de andre.
Men - menuen ændres nok. Jeg glemte at tage kotelletterne op af boksen, og manden er kørt til undervisning, så med mindre de kan nå at tø op i eftermiddag, får de andre brændende kærlighed og jeg tager tun m. hytteost.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12734
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. jan 2016, 08:11

Sophaya skrev:Tak for lykønskningerne - i dag har jeg det bedre med karakteren :D

Jeg vil gerne ud at gå en tur, men det blæser godt nok voldsomt.


Orv ja, den glemte jeg helt - stort tillykke!! :blomst:
0
Brugeravatar
Frandsen
Indlæg: 1283
Tilmeldt: 14. aug 2015, 08:49
Kort karma: 199
Likede indlæg: 2725

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Frandsen » 27. jan 2016, 08:11

Hælllåååw!

Remember me? Jeg var med i en del af fællestrådene på den gamle debat. indtil jeg blev gravid - så gik der lissom tyk mave i den.

Men nu er baby ude. Og jeg er slasket. Og fire kilo tungere end inden graviditeten.

Og det vil jeg gerne lave om på :D

Tænker dog, at jeg venter med at joine jer sådan helt rigtigt og officielt, til der starter en februar-tråd.

Men ville bare sige hej :D
5
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12734
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. jan 2016, 08:12

Pandesteg skrev:
Aima skrev:Januar er gået hurtigt, er I klar over, vi bare lige skal gennem februar og marts og så er det sådan set forår?



Foråret starter da officielt 1. marts, så der er jo egentlig kun en måneds tid til :D


Jeg er så forstokket, at mit forår starter den dag, jeg kan være sikker på, der ikke kommer mere sne :genert:
1
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12734
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. jan 2016, 08:13

Ally skrev:
Guilded_Lily skrev:Hvordan har du det med stevia? Nelli Dellies er jeg ret glad for. 1-2 søde lakridser (den lilla pose) er nok til at stille min trang - også til chokolade...

Jeg kan også rigtig godt li' Nellie Dellies - særligt deres saltlakridser, men man skal ikke kværne en hel pose i løbet af en dag, for man kan komme til at sidde meget på toilettet :fløjt:


:lol: :lol:

Jeg kan aldrig spise så mange. 3-4 stk, så har jeg fået nok *henter lige en flaske Brasso*
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12734
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. jan 2016, 08:16

Frandsen skrev:Hælllåååw!

Remember me? Jeg var med i en del af fællestrådene på den gamle debat. indtil jeg blev gravid - så gik der lissom tyk mave i den.

Men nu er baby ude. Og jeg er slasket. Og fire kilo tungere end inden graviditeten.

Og det vil jeg gerne lave om på :D

Tænker dog, at jeg venter med at joine jer sådan helt rigtigt og officielt, til der starter en februar-tråd.

Men ville bare sige hej :D


Haaaaaaj! Og TILLYKKE med resultatet af den tykke mave! :blomst: :dåne: Må man høre til kønnet?

Du er altid velkommen, når du er klar!
1
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 27. jan 2016, 08:28

Guilded_Lily skrev:
Pandesteg skrev:God FD :) Har du noget grønt på lager der skal bruges? Eller er der fri leg? Jeg tror jeg ville lave noget lidt råkost-inspireret salat med spidskål/gulerod/æble og masser af skøn friskpresset citron henover. Hvis der er plads i kalorieregnskabet, så nogle ristede hakkede nødder i også.
Det ville jeg synes var lækkert i hvert fald.


Tak :-D Jeg har en god fornemmelse i maven - det skal nok blive en god dag.

Og tak for inspiration - det lyder sygt lækkert! Jeg har gulerødder, blomkål, porrer - jeg overvejede at lave blomkålsris til mig selv og alm. ris til de andre.
Men - menuen ændres nok. Jeg glemte at tage kotelletterne op af boksen, og manden er kørt til undervisning, så med mindre de kan nå at tø op i eftermiddag, får de andre brændende kærlighed og jeg tager tun m. hytteost.


:lol: Sådan kan det gå. Jeg har faktisk også fået blomkålsris de sidste par dage, plejer ikke at være så vild med det, men lavede dem i ovnen med nogle krydderier og bouillon og det blev udemærket egentligt.
Vi skulle have smørrebrød i aften (dvs. smørrebrød til manden, tunmousse til mig) egentlig planlagt ud fra at jeg skulle have været til tandlægen og få fjernet en visdomstand i eftermiddag. Men har fået rykket aftalen til næste mandag. Men smørrebrøddet holder vi fast i og så tænker jeg at stege nogle frikadeller, så er der også nem mad til en anden dag.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12734
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. jan 2016, 08:31

Pandesteg skrev: :lol: Sådan kan det gå. Jeg har faktisk også fået blomkålsris de sidste par dage, plejer ikke at være så vild med det, men lavede dem i ovnen med nogle krydderier og bouillon og det blev udemærket egentligt.
Vi skulle have smørrebrød i aften (dvs. smørrebrød til manden, tunmousse til mig) egentlig planlagt ud fra at jeg skulle have været til tandlægen og få fjernet en visdomstand i eftermiddag. Men har fået rykket aftalen til næste mandag. Men smørrebrøddet holder vi fast i og så tænker jeg at stege nogle frikadeller, så er der også nem mad til en anden dag.


Kan jeg få dig til at udpensle din fremgangsmåde? Jeg har det en smule stramt med prutlugten, når jeg bare river det og hælder kogende vand og lidt salt på og lader det trække et par minutter...
0
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 27. jan 2016, 08:37

Guilded_Lily skrev:
Pandesteg skrev:
Aima skrev:Januar er gået hurtigt, er I klar over, vi bare lige skal gennem februar og marts og så er det sådan set forår?



Foråret starter da officielt 1. marts, så der er jo egentlig kun en måneds tid til :D


Jeg er så forstokket, at mit forår starter den dag, jeg kan være sikker på, der ikke kommer mere sne :genert:


Ok så er vi henne i slutningen af april eller noget i den stil? :-D

Ej, men nu har jeg jo ikke været udenfor en dør de sidste par dage, men hold nu OP hvor var det lækkert, at det ikke var så koldt i morges! :love: Downside var så, at det pisseregnede. :lol2: Glæder mig helt til løbetur i plusgrader og uden sne (i søndags var der stadig en del sne, da jeg løb, selvom det tøede).
1
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 13013
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1557
Likede indlæg: 21767

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Pandesteg » 27. jan 2016, 08:59

Guilded_Lily skrev:
Pandesteg skrev: :lol: Sådan kan det gå. Jeg har faktisk også fået blomkålsris de sidste par dage, plejer ikke at være så vild med det, men lavede dem i ovnen med nogle krydderier og bouillon og det blev udemærket egentligt.
Vi skulle have smørrebrød i aften (dvs. smørrebrød til manden, tunmousse til mig) egentlig planlagt ud fra at jeg skulle have været til tandlægen og få fjernet en visdomstand i eftermiddag. Men har fået rykket aftalen til næste mandag. Men smørrebrøddet holder vi fast i og så tænker jeg at stege nogle frikadeller, så er der også nem mad til en anden dag.


Kan jeg få dig til at udpensle din fremgangsmåde? Jeg har det en smule stramt med prutlugten, når jeg bare river det og hælder kogende vand og lidt salt på og lader det trække et par minutter...


Jo da. Jeg rev blomkål på den grove side af rivejernet (bryder mig ikke om, hvis det bliver for findelt), svitsede det kort på en meget varm pande med olie og krydderier (man kan jo bare bruge hvad der lige passer til retten), hældte det i et fad og puttede ca. 1 dl bouillonvand over (det var et ret lille blomkål). I ovnen ved 160 grader i ca. en halv time.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12734
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. jan 2016, 09:02

Pandesteg skrev:Jo da. Jeg rev blomkål på den grove side af rivejernet (bryder mig ikke om, hvis det bliver for findelt), svitsede det kort på en meget varm pande med olie og krydderier (man kan jo bare bruge hvad der lige passer til retten), hældte det i et fad og puttede ca. 1 dl bouillonvand over (det var et ret lille blomkål). I ovnen ved 160 grader i ca. en halv time.


Tak - det vil jeg prøve! :gogo:
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12734
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. jan 2016, 09:02

Pandesteg skrev:
Ok så er vi henne i slutningen af april eller noget i den stil? :-D

Ej, men nu har jeg jo ikke været udenfor en dør de sidste par dage, men hold nu OP hvor var det lækkert, at det ikke var så koldt i morges! :love: Downside var så, at det pisseregnede. :lol2: Glæder mig helt til løbetur i plusgrader og uden sne (i søndags var der stadig en del sne, da jeg løb, selvom det tøede).


Jep - sådan omkring eller efter påske alt efter, hvornår den falder :lol:
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Ally » 27. jan 2016, 10:03

Tak for de grønne kort, I er altså nogle skønne damer :blomst:

Jeg har taget svømmetøjet med i bilen og smutter i svømmehallen på vej hjem. I går aftes lavede jeg aftensmaden til i dag, så det skal blot varmes - og jeg satser på at gentage successen i aften og lave kødsauce til i morgen. Planlægning, planlægning og mere planlægning :-D

Humøret er bedre i dag, men jeg kan se på mit skema for de næste mange uger, at der bliver nok at se til. Jeg burde ikke komme til at kede mig - men igen er det vigtigt med planlægning, så jeg slipper for at skulle "opfinde den dybe tallerken" mht. opgaver m.m. til eleverne. Jeg kommer i hvert fald til at undervise mange forskellige faggrupper fx. smede, mekanikere og dataelever. Jaja, mit job er bestemt ikke kedelig :lol:
1
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12734
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 919
Likede indlæg: 12467

Re: Januar '16 - en fællestråd

Indlægaf Guilded_Lily » 27. jan 2016, 12:57

Ah - sikken ro. Ej, jeg har ikke haft meget at lave i dag, de fleste af mine grupper er selvkørende med deres projektopgave, men lige slutningen her, hvor de skal skrive logbog, som skal godkendes, der kan man godt mærke, man har 26 elever... Men man kan se på skridttælleren, jeg får gået meget (stor skole).

Men lige om lidt kan jeg sætte mig ud i bilen og tage hjem til en lille (!!) lur. Og så skal jeg ellers igang med nogle hængepartier, bl.a en glemt regning og at undersøge muligheden for at leje "vores" sommerhus bare halvdelen af vinterferien...
0

Tilbage til "Sund og/eller slank"