3xgæstemad

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Lone
Kort karma: 11
Likede indlæg: 196

3xgæstemad

Indlægaf Lone » 2. nov 2015, 23:02

Hej folkens.

Jeg er "kommet til" at invitere gæster til spisning tre dage i træk her i november. :s
Første gang er det familien, hvor vi bliver 10 personer, anden gang vores ølklub, hvor vi sikkert bliver ca samme antal og så en flok andre venner den tredje dag, her bliver vi formentlig 8-10 mand.

Jeg skal jo ligesom have fundet på noget mad til alle tre lejligheder, men jeg synes jeg er lidt blank...

Kravene til spisning med familien: Det skal være glutenfrit (eller med glutenfrit alternativ). Derudover er der et par kræsenpinde, så bl.a. fisk, svampe og rodfrugter (ok med gulerødder og kartofler) er no-go. Jeg har overvejet helstegt oksefilet, men synes måske også, at det er lidt kedeligt...

Ølklubben: Her tænker jeg at lave burgere...

Vennerne: Gerne nemt at gå til, da det er tredje dag i træk. Hvis noget kan laves på forhånd, så vil det være rigtig fedt, dog har jeg ikke meget plads i hverken fryser eller køleskab. Her gælder også at fisk, svampe og rodfrugter er no-go. Gluten er dog fint nok.

Der er sikkert en masse, jeg har glemt tage højde for, men kom med jeres bud, så jeg kan få lidt inspiration...
Jeg er rimelig habil i et køkken, så det betyder ikke noget, at noget er svært eller tidskrævende.
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Re: 3xgæstemad

Indlægaf Karkluden » 3. nov 2015, 16:45

Hvad med til 3. dag med vennerne at lave en super lækker chili con carne, og så med lidt flere toppings til end til hverdag. Altså guacomole, nachos, lækker cheddar, salsa, godt brød, en god salat etc etc. Det synes jeg selv er vildt lækkert, og det kan laves i god tid.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Lone
Kort karma: 11
Likede indlæg: 196

Re: 3xgæstemad

Indlægaf Lone » 3. nov 2015, 20:38

Karkluden skrev:Hvad med til 3. dag med vennerne at lave en super lækker chili con carne, og så med lidt flere toppings til end til hverdag. Altså guacomole, nachos, lækker cheddar, salsa, godt brød, en god salat etc etc. Det synes jeg selv er vildt lækkert, og det kan laves i god tid.

Det er helt bestemt en god ide - tak for den :-)
0

Tilbage til "Mad og drikke"