Forsikring aldrig betalt- 6 mdr siden, men deres skyld

Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3403

Forsikring aldrig betalt- 6 mdr siden, men deres skyld

Indlægaf FruDulle » 4. nov 2015, 10:41

1. marts købte vi et sommerhus og tegnede ejerskifte og fritidshusforsikring hos Tryg. Der var en masse frem og tilbage fordi at vedkommende som lavede det, lavede mange små fejl. Men det kom på plads i sidste ende. Troede jeg

Nu skrev jeg så til dem at jeg skulle bruge tilbud på ulykke og bil. Fik svar om at det kunne jeg ikke få for vores fritidshus var aldrig betalt. What??? Jeg tjekker så mails og der er en hvor der info om betaling af ejerskifte som betales med det samme til konto og at DE sørger for tilmelding af fritidshus til BS og at der kan gå op til en måned. Det er så tilsyneladende aldrig sket og vi har aldrig haft en forsikring. WTF?!

Man kan sige at vi burde have holdt øje, men den slags går da i glemmebogen og vi havde 117 andre ting på programmet, så der har vi da aldrig skænket en tanke. Men Tryg har altså så heller aldrig rykket os. Det er da vores held at huset ikke er brændt ned i den tid.

Jeg er sgu forarget og rykker klart til et andet selskab.

Men hvem bærer egentlig ansvaret? Jeg har tænkt mig at skrive højere oppe i Tryg om det her, for det er da bestemt ikke i orden.
0
Whatever
Brugeravatar
Nicolait
Kort karma: 18
Likede indlæg: 322

Re: Forsikring aldrig betalt- 6 mdr siden, men deres skyld

Indlægaf Nicolait » 4. nov 2015, 14:23

Normalt siger man at "pengeskyld er bringeskyld".
Som udgangspunkt har man selv et ansvar for at sikre at betaling sker, også selvom modparten tilbyder at stå for den del.
På den anden side så har tryg nok heller ikke forholdt sig helt godt ved ikke at have styr på, at der mangler betaling. Men kravet vil nok ikke være bortfaldet ved passivitet endnu.

Jeg ville nok på en gelente måde gøre opmærksom på, at jeg ikke synes, at sagsgangen har været hensigtsmæssig, og så skynde mig at få betalt.
1
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 22
Likede indlæg: 312

Indlægaf mulledit » 9. dec 2015, 12:01

Umiddelbart skal de informere jer om at jeres forsikring ophører såfremt i ikke betaler. Ellers mener jeg de ikke må lukke den nem.

Når det så er sagt, så er det jeres ansvar og kun jeres ansvar at der bliver betalt. Men den fejl kan alle jo lave og lige netop med forsikringer, så må et selskab ikke bare opsige uden varsel. Tjek evt. forsikringsaftaleloven.
0
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 612
Likede indlæg: 3403

Indlægaf FruDulle » 9. dec 2015, 12:04

Hov havde glemt den her tråd. Vi har tegnet forsikring et andet sted.

De havde sendt rykkere til min mands folkeregisteradresse på Filippinerne, trods at de vidste at vi boede i Bangladesh, forsikringen drejede sig om et hus i DK og at vi havde bedt om at modtage alt på mail og hvis de ville sende papir, skulle det ske til adressen i Dk. Det havde vi på skrift fra dem at de ville efterkomme.

Vi har vores ejerskifte ved samme selskab og nu har vi en masse problemer med dem fordi det er mega langsomme og tørrer den af med at de skal trække med nogle andre som skal betale for problemet og bla bla.
0
Whatever

Tilbage til "Privatøkonomi"