Forskudsopgørelsen 2016

Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Re: Forskudsopgørelsen 2016

Indlægaf Pixie88 » 14. nov 2015, 11:05

Jeg sidder og roder med min kærestes, men jeg fatter knast.
Han blev fyret i januar, var på dagpenge i nogle uger og havde så løbende skiftende vikararbejde og ledig. I maj blev han fastansat med en højere løn end han har tjent før.
Hvad skal jeg skrive hans indkomst er? Skal jeg sidde med alle hans udbetalingssedler og regne ud hvad han har tjent i år, eller skal jeg angive det han kommer til at tjene næste år?
Og hvad hvis hans timeløn er fx er 300 men han kun får udbetalt 268/t og de resterende blive udbetalt som akkord ca hver 3. Måned? :genert:
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6830

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2015, 11:31

Pixie88 skrev:Jeg sidder og roder med min kærestes, men jeg fatter knast.
Han blev fyret i januar, var på dagpenge i nogle uger og havde så løbende skiftende vikararbejde og ledig. I maj blev han fastansat med en højere løn end han har tjent før.
Hvad skal jeg skrive hans indkomst er? Skal jeg sidde med alle hans udbetalingssedler og regne ud hvad han har tjent i år, eller skal jeg angive det han kommer til at tjene næste år?
Og hvad hvis hans timeløn er fx er 300 men han kun får udbetalt 268/t og de resterende blive udbetalt som akkord ca hver 3. Måned? :genert:

I skal lave et kvalificeret gæt på hvad kan kommer til at tjene i hele 2016, hvor han forhåbentligt er i job hele året. Med mindre han kommer op over topskattegrænsen (508.000), så er det bedre at I gætter lidt for lavt, frem for at gætte lidt for højt, fordi et højt gæt også giver et højere fradrag, som I så skal betale tilbage i form at restskat senere.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3486

Indlægaf FruDulle » 14. nov 2015, 13:36

FruDulle skrev:Godt at man ikke skal bøvle med den slags ;)

Løgn og latin. For vi rykker til Dk om en uge. Mel so far er der ikke planer om at jeg skal have et job foreløbigt og alt afhænger af hvad vi ender med af udlandsplaner og hvornår.
0
Whatever
Brugeravatar
Pixie88
Kort karma: 132
Geografisk sted: Nordpolen
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Pixie88 » 14. nov 2015, 23:24

Wizzze skrev:
Pixie88 skrev:Jeg sidder og roder med min kærestes, men jeg fatter knast.

I skal lave et kvalificeret gæt på hvad kan kommer til at tjene i hele 2016, hvor han forhåbentligt er i job hele året. Med mindre han kommer op over topskattegrænsen (508.000), så er det bedre at I gætter lidt for lavt, frem for at gætte lidt for højt, fordi et højt gæt også giver et højere fradrag, som I så skal betale tilbage i form at restskat senere.

Tusind tak for hjælpen, nu virker det lidt mere overskueligt :)
0
I'm headin' out to South Park, gonna see if I can't unwind. Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, Timmy, livin' a lie TIMMY!

Tilbage til "Privatøkonomi"