Magtbalance i hjemmet

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1014

Re: Magtbalance i hjemmet

Indlægaf milisa » 6. nov 2015, 19:08

Zombie skrev:Det handler sgu ikke om afpresning - ro på. Men jeg synes det er en omvendt tangerende form at sige mit hjem, mine regler - når I ikke så ofte kan være I hendes hjem (med hendes regler). Med den retorik bliver det jo dig, der siger at hun skal acceptere tingene eller smutte - uden at du vil/kan følge med.

I praksis antager jeg, at I snakker om tingene stille og roligt, men hvis man ikke kan være fleksibel ift hvor man er, børn man overveje at være det på en måde, hvor ens partner også synes det er hyggeligt

Men det er jo vilkårene? Skums kæreste ved da udmærket godt, at spillereglerne for deres forhold er, at de primært er i hans hjem pga børnene, det tænker jeg, hun har vidst fra dag 1. Det er da en glidebane af rang, hvis man nu heller ikke må have ens eget, private hjem PRÆCIS, som man gerne vil have det, men allerede skal til at indgå kompromiser, INDEN man flytter sammen med nogen?!

Selvfølgelig kan man snakke om tingene stille og roligt, men det er da 100% sikkert, at hvis jeg skulle på datingmarkedet igen en dag, og finder en, der føler sig i sin gode ret til at kræve, at jeg indretter mit hjem på en bestemt måde, "for ellers synes han ikke, der er hyggeligt at være", så ryger han ud på røv og albuer. Mit hjem er og bliver mit hjem. Jeg lytter med glæde til forslag og ideer og kommentarer, men nej, gu er jeg da ej flexibel med mit eget hjem!
2
Tally-ho
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 187
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4137

Indlægaf decibell » 6. nov 2015, 21:03

De der thaikoner: Skær nu ikke alle over én kam pga. fordomme. Min bror er lykkeligt gift med en, bosat i Thailand, og det er absolut hende, der har bukserne på i det hjem. Hun er ikke den eneste, jeg kender til, hvor det kører på den måde.
1
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2225

Indlægaf Zombie » 6. nov 2015, 23:15

Skumfidusen skrev:
Zombie skrev:Det handler sgu ikke om afpresning - ro på. Men jeg synes det er en omvendt tangerende form at sige mit hjem, mine regler - når I ikke så ofte kan være I hendes hjem (med hendes regler). Med den retorik bliver det jo dig, der siger at hun skal acceptere tingene eller smutte - uden at du vil/kan følge med.

I praksis antager jeg, at I snakker om tingene stille og roligt, men hvis man ikke kan være fleksibel ift hvor man er, børn man overveje at være det på en måde, hvor ens partner også synes det er hyggeligt

Du antager ganske mange ting. Jeg synes det havde været klædeligt lige at prøve at spørge lidt ud om hvordan det faktisk foregår, frem for at drage de her forhastede konklusioner. Og så sagde jeg i øvrigt intet om "afpresning". Jeg skrev, som rigtigt er, at når min kæreste har brugt langt tid på at fortælle mig hvordan jeg skal få malet døre, slebet gulve, skiftet sofaer i udestuen, lagt nye sten i forhaven, skiftet fjernsyn og flere ting, så vil jeg fortælle hende at jeg råder over mine penge og indretningen af mit hjem. At jeg siger hun skal acceptere tingene eller smutte har intet med virkeligheden at gøre.

Jeg fik blandet dig og Vibbsens indlæg sammen da du quotede, UPS.
0
Brugeravatar
Zombie

Indlægaf Zombie » 6. nov 2015, 23:16

milisa skrev:

Men det er jo vilkårene? Skums kæreste ved da udmærket godt, at spillereglerne for deres forhold er, at de primært er i hans hjem pga børnene, det tænker jeg, hun har vidst fra dag 1. Det er da en glidebane af rang, hvis man nu heller ikke må have ens eget, private hjem PRÆCIS, som man gerne vil have det, men allerede skal til at indgå kompromiser, INDEN man flytter sammen med nogen?!

Selvfølgelig kan man snakke om tingene stille og roligt, men det er da 100% sikkert, at hvis jeg skulle på datingmarkedet igen en dag, og finder en, der føler sig i sin gode ret til at kræve, at jeg indretter mit hjem på en bestemt måde, "for ellers synes han ikke, der er hyggeligt at være", så ryger han ud på røv og albuer. Mit hjem er og bliver mit hjem. Jeg lytter med glæde til forslag og ideer og kommentarer, men nej, gu er jeg da ej flexibel med mit eget hjem!

Jeg forstår ikke diskussionen. Vi er ud fra det markerede enige.
0
Brugeravatar
Zombie

Indlægaf Zombie » 6. nov 2015, 23:25

Nå, jeg må hellere forklare mig. Min kæreste og jeg bor ikke sammen i realiteten, men af praktiske årsager er vi altid hos ham indtil vi finder en fælles lejlighed.

Jeg kommer med forslag, ideer og input. Ikke på sådan en nederen måde som I jeres eksempler, for jeg er jo ikke uhøflig. Og hvis vi af en eller anden grund begynder at være mere hos mig, vil jeg klart lytte til hans input så vi er sammen fordi vi har lyst til det, og ikke sammen når vi ikke gider, - og ikke fordi vi ikke kan sige noget eller komme med kommentarer til indretningen.

Jeg synes det er fair at nedlægge veto. Men jeg i synes, at i eksempel Skum kom med - og ikke de forklaringer/uddybninger der er kommet senere, og som jeg ikke kunne se i min krystalkugle - virkede det lidt groft/too much at sige "mit hjem, du bestemmer ikke!" når det handlede om en lampe og deres situation er som den er.

Nu, hvor der er uddybet forstår jeg bedre.
0

Tilbage til "Forhold og sex"