Lidt baggrundsinfo hvis nogen læser med:
Jeg er over de sidste 2 år (februar 2016-januar 2018) gået fra at træne 3-4 gange ugentlig, kunne løbe 10 km og veje 70 kg, til ved årsskiftet at veje 76,5 kg, ikke løbe overhovedet og træne max en gang ugentligt.
Den onde cirkel startede med at der skete alt for meget i mit liv på en gang i foråret 2016. Vi solgte og købte hus, jeg tog en efteruddannelse, skiftede job og flyttede på 4 mrd.
Mit overskud til andet end at overleve var lig nul og jeg kom ikke rigtigt igang med at træne igen da kaos havde lagt sig.
Her i efteråret 2017 begyndte jeg dog på et Puls og Styrke hold i den lokale idrætsforening og vi har lavet et rum herhjemme med kondicykel, håndvægte, elastikker og en stor bold.
Efter nytår besluttede jeg at få trænet noget mere og jeg cykler nu 2 x 45 min om ugen og laver 15 min. mave og arm træning bagefter.
Og i dag har jeg løbet for første gang i laaaaaang tid. 3,3 km

Jeg spiser en fornuftig kost til hovedmåltiderne med grøntsager, kød og fuldkornsprodukter. Så mit problem er ikke maden til måltiderne, men at jeg godt kan lide at snacke i bilen, i sofaen osv.
Mit mål er at skære ned på snacks, komme ned på 70 kg igen (er 176 cm høj) kunne løbe 5 km på under 30 min og komme af med topmaven, som er mit ømme punkt.
————————————
31/12 2017: 76,5 kg
25/1 2018: 75,0 kg