Datetråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9219

Re: Datetråden

Indlægaf Fru Sunshine » 21. nov 2015, 13:57

Jeg ville altså også tage på date med min date.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5094

Indlægaf ManicNinja » 21. nov 2015, 14:49

Det dér må din søster (evt. hendes date) da selv ligge og rode med. Uanset hvordan relationerne nu er skabt, og hvem der har formidlet kontakt til hvem osv, så kan det da aldrig blive dit ansvar at sikre erstatningsunderholdning til hende og slet ikke på hendes præmisser. Netop derfor synes jeg også, din dates forslag er ekstra storsindet. Fair nok at søster så ikke er frisk på dén løsning. Men at blive småbørnsmopset over, at hun ikke får lov at overtage og styre det hele ... Hun bliver god igen. Gør som du lyster. I er voksne mennesker (selv om hun ikke helt opfører sig som ét i dette tilfælde).
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 162
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2525

Indlægaf Mi55y » 21. nov 2015, 16:40

Tog i skoven med min date og snakkede med ham. Han foreslog så at vi alle spiste hos ham sammen med min søster og tog den derfra... Så det er et fint kompromis, og nu sidder vi med hvidvin i glasset og venter på han laver carbonara til os.
5
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 487
Likede indlæg: 1581

Indlægaf Spjaerten » 21. nov 2015, 16:48

10 dage siden jeg så min date, håber vores planer gå op i en højere enhed, så vi når at se hinanden imorgen. Ellers har vi først mulighed på fredag.

:trist:

Mi55y dejligt i fandt en løsning!
0
Tryk på * :slem:
Guldfisk
Kort karma: 49
Likede indlæg: 1048

Indlægaf Guldfisk » 22. nov 2015, 10:27

Jeg skal på 2. date med en fyr fra Happn :) Vi skal på Louisiana.

Første date gik vi bare rundt i Helsingør og drak kaffe og snakkede. Han snakkede godt nok mest, men heldigvis er han god til at fortælle spændende.
Og han formår også at skrive beskeder, der hverken keder mig eller skriger desperation. Og jeg hader smalltalk på tekst, så det er faktisk lidt imponerende :)
3
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 22. nov 2015, 12:06

Spjaerten skrev:10 dage siden jeg så min date, håber vores planer gå op i en højere enhed, så vi når at se hinanden imorgen. Ellers har vi først mulighed på fredag.

:trist:

Mi55y dejligt i fandt en løsning!

Øv, det er træls, når man ikke kan finde tiden til at se hinanden - især her i starten. Holder i kontakten i det daglige?
0

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
D.itsen
Kort karma: 172
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1376

Indlægaf D.itsen » 22. nov 2015, 17:49

Mi55y skrev:
Spjaerten skrev:^ Uhhhh dejligt

Men :genert: det har jeg fået fra dag 3 eller sådan noget

Ha ha, ja OK. Jeg tror dog ikke rigtig jeg er typen, der sådan indbyder til sådan noget. Den første gang, han sendte en kyssesmiley sendte jeg bare en alm. smiley tilbage. Så fik jeg en røffel af min veninde, og så overvandt jeg mig selv og sendte en kyssesmiley i forbindelse med noget andet senere på dagen.... Jeg har ikke så nemt ved at modtage komplimenter, og jeg er slet ikke god til at give dem, hvis det efterlader mig sårbar på nogen måde. Men jeg arbejder virkelig på det, og har flere gange fortalt ham, at han er dejlig, så jeg gør fremskridt!

Jeg tror aldrig kæresten og jeg har sendt kyssesmileys til hinanden. For mig ville det være akavet. Så du er ikke den eneste der er sær på det område :-D (vi giver så hinanden en masse komplimenter, men det er en anden snak)
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
canoodle
Kort karma: 353
Likede indlæg: 2099

Indlægaf canoodle » 22. nov 2015, 17:57

Tinderdate skrev til mig i sin brandert i går, at han fornemmede, at vi ikke er det samme sted. Han leder efter en kæreste, og han kunne jo godt mærke på mig, at jeg ikke rigtig var klar til det lige nu. Så vi har sagt pænt farvel til hinanden.

Har muligvis en date med en anden fyr, lad os kalde ham M. Nu må vi se om jeg kan finde en babysitter, så jeg kan komme afsted.
0
All Adventurous women do
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 23. nov 2015, 17:10

Mi55y skrev:

Ha ha, ja OK. Jeg tror dog ikke rigtig jeg er typen, der sådan indbyder til sådan noget. Den første gang, han sendte en kyssesmiley sendte jeg bare en alm. smiley tilbage. Så fik jeg en røffel af min veninde, og så overvandt jeg mig selv og sendte en kyssesmiley i forbindelse med noget andet senere på dagen.... Jeg har ikke så nemt ved at modtage komplimenter, og jeg er slet ikke god til at give dem, hvis det efterlader mig sårbar på nogen måde. Men jeg arbejder virkelig på det, og har flere gange fortalt ham, at han er dejlig, så jeg gør fremskridt!

Muligt jeg er langsom her, men hvad er en kompliment, som efterlader én sårbar? Er dét, hvis vi er ovre i deciderede kærlighedserklæringer eller hva'? I så fald forstår jeg nok bedre ...
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 23. nov 2015, 17:18

ManicNinja skrev:
Mi55y skrev:

Muligt jeg er langsom her, men hvad er en kompliment, som efterlader én sårbar? Er dét, hvis vi er ovre i deciderede kærlighedserklæringer eller hva'? I så fald forstår jeg nok bedre ...

Der er tale om komplimenter, hvor det ikke ville være rart, ikke at få noget tilbage igen. Hvis jeg nu f.eks. siger, at jeg synes, at han er dejlig, eller at jeg nyder at bruge tid sammen med ham, og han så bare siger tak. Fysiske komplimenter er noget helt andet for mig, der har jeg ikke noget problem med at lire dem af - også uden at få noget igen.
0

Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 23. nov 2015, 18:23

Mi55y skrev:
ManicNinja skrev:
Mi55y skrev:

Der er tale om komplimenter, hvor det ikke ville være rart, ikke at få noget tilbage igen. Hvis jeg nu f.eks. siger, at jeg synes, at han er dejlig, eller at jeg nyder at bruge tid sammen med ham, og han så bare siger tak. Fysiske komplimenter er noget helt andet for mig, der har jeg ikke noget problem med at lire dem af - også uden at få noget igen.

Tænk, jeg synes, det kan være ret befriende, at der ikke automatisk skal afleveres noget bestemt retur. Det er så ærgerligt at sige: "Kæft, hvor er du dejlig!" og så altid få den dér "det er du også" tilbage. Det er så meget en automatreaktion, at meningen i mine øjne helt bliver taget ud af nogle ellers dejlige ord. Så jeg vil faktisk helst bare stole på, at når gutten er der endnu, så har han det nok på samme måde med mig. Og så vil det være alle tiders, hvis han kan finde ud af at sige den slags til mig på et eller andet andet tidspunkt. Af sig selv.
Tilsvarende magter jeg heller ikke rigtigt at få en kompliment, hvis det er tydeligt, at nu forventes jeg altså at sige noget tilsvarende tilbage. Så føler jeg mig tvunget. Det bryder jeg mig ikke om.

Jeg synes nok den bedste reaktion, jeg kan få på en kompliment af den type, er: "Tak! Dejligt du synes det!" eller noget i den retning.

Det må være lidt stressende, det dér med at give komplimenter, hvis der skal falde noget helt "rigtigt" (bestemt) af, for at man ikke synes, det er "farligt". Stressende at føle, at der står så meget på spil. Men taget i betragtning at du synes det, er det så netop også topsejt, du øver dig og forhåbentlig lærer, at det ikke ér farligt, selv om fyren ikke lige giver den respons tilbage, du håber. Måske vil han bare gerne komplimentere dig på et tidspunkt og på en måde, han helt selv vælger. :)
1
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 23. nov 2015, 20:00

ManicNinja skrev:
Tænk, jeg synes, det kan være ret befriende, at der ikke automatisk skal afleveres noget bestemt retur. Det er så ærgerligt at sige: "Kæft, hvor er du dejlig!" og så altid få den dér "det er du også" tilbage. Det er så meget en automatreaktion, at meningen i mine øjne helt bliver taget ud af nogle ellers dejlige ord. Så jeg vil faktisk helst bare stole på, at når gutten er der endnu, så har han det nok på samme måde med mig. Og så vil det være alle tiders, hvis han kan finde ud af at sige den slags til mig på et eller andet andet tidspunkt. Af sig selv.
Tilsvarende magter jeg heller ikke rigtigt at få en kompliment, hvis det er tydeligt, at nu forventes jeg altså at sige noget tilsvarende tilbage. Så føler jeg mig tvunget. Det bryder jeg mig ikke om.

Jeg synes nok den bedste reaktion, jeg kan få på en kompliment af den type, er: "Tak! Dejligt du synes det!" eller noget i den retning.

Det må være lidt stressende, det dér med at give komplimenter, hvis der skal falde noget helt "rigtigt" (bestemt) af, for at man ikke synes, det er "farligt". Stressende at føle, at der står så meget på spil. Men taget i betragtning at du synes det, er det så netop også topsejt, du øver dig og forhåbentlig lærer, at det ikke ér farligt, selv om fyren ikke lige giver den respons tilbage, du håber. Måske vil han bare gerne komplimentere dig på et tidspunkt og på en måde, han helt selv vælger. :)

Det er nemlig helt vildt stressende, men jeg føler selv, at jeg er ved at være der nu, hvor jeg bare nyder at være sammen med ham og ikke overtænker alt for meget... Når jeg får lysten til at fortælle ham, at han er dejlig, så gør jeg det, og så er det egentlig respons nok i sig selv, at han bliver glad for at høre det.
1

Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2255

Indlægaf Zombie » 24. nov 2015, 09:16

Mi55y skrev:
Det er nemlig helt vildt stressende, men jeg føler selv, at jeg er ved at være der nu, hvor jeg bare nyder at være sammen med ham og ikke overtænker alt for meget... Når jeg får lysten til at fortælle ham, at han er dejlig, så gør jeg det, og så er det egentlig respons nok i sig selv, at han bliver glad for at høre det.

Jeg er sgu sådan lidt... Jeg bliver i mit parforhold da nederen, hvis jeg ikke får et svar igen som ikke er automat-respons, når jeg siger noget sødt. Ligesom at jeg også forventer, at min kæreste kigger når jeg viser ham noget og sådan generelt lytter efter, når jeg siger noget. Er deltagende.

Hvis ikke en automat-respons handler om dårlig timing fra min side, så ville jeg blive irriteret på sigt over det. Men vi er begge introverte og gode til ikke at sige søde ting, hvis den anden er optaget af computer eller playstation. Og når vi henvender os til hinanden, ved vi at det betyder noget. Derfor er vi også "på".
Måske det der automat-respons mest er en ekstrovert ting. Det sker for mig, hvis en anden person bomber mig med snak, så bliver jeg lidt "jaja, jojo, i lige måde da" -agtig. :blush:
2
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 487
Likede indlæg: 1581

Indlægaf Spjaerten » 24. nov 2015, 13:44

Jeg skal møde nogle af mr. Sød mands venner denne uge :blush:
10
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
Mi55y

Indlægaf Mi55y » 24. nov 2015, 16:57

Jeg har lige købt tandbørster til os i dag, så vi kan have en stående hos hinanden... Da jeg så sendte ham et billede, så han kunne vælge farve, svarede han: "Uuuh, milepæl!".

:genert:
14

Tilbage til "Forhold og sex"