Datetråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Smiling_Goat
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5932

Re: Datetråden

Indlægaf Smiling_Goat » 15. dec 2015, 12:07

Code71 skrev:
Smiling_Goat skrev:
Code71 skrev:Nå men det er jo noget med at man skal op på hesten igen, har jeg hørt :D Så jeg har en date her mellem jul og nytår. Vi har ikke aftalt hvilken dag endnu. Men vi skal på date.

Hun har en fed humor og personlighed på skrift og i samtale. Så det skal nok blive hyggeligt nok. Om det bliver mere end det, kan man jo ikke spå om på forhånd

Det var ærgerligt det ikke gik. Bedre held denne omgang :)

Tak skal du ha. Jeg indså bare det tilsidst, som andre havde sagt fra starten. Så lærte man det :)

Sådan er det desværre tit, synes jeg, men heldigvis opdagede du det da relativt hurtigt :)
0
Brugeravatar
Willow
Kort karma: 2
Likede indlæg: 77

Indlægaf Willow » 15. dec 2015, 12:53

ManicNinja skrev:
Willow skrev:
Efter nogle få beskeder synes jeg, det er ganske i orden bare at lade være med at svare - andre har gjort det over for mig og omvendt. Faktisk synes jeg på det stadie, at det nemt kan virke decideret latterligt, når nogen foranstalter de helt store "farvel og tak for alt vi havde"-scener. :D

Hvem har talt om store farvel scener?. At en del af dit argument er at "Det har nogle også gjort det overfor mig" taler jo for at du faktisk heller ikke bryder dig om det, men synes det er i orden du sender den videre fordi du er blevet udsat for det. Det er jo børnehave logik.

Selvfølgelig vil der teoretisk kunne være situationer hvor ingen af parterne har den store interesse. Problemet er bare at man ikke aner hvornår det er. så hvorfor ikke lige melde ud. Der er simpelthen ikke nogle gode argumenter for at lade være andet end at det er nemmere at lave strudsen.

Det er så tydeligt at se ud af disse tråde at rigtig mange bliver skuffede, ærgelige og endda kede af det når kommunikationen ophører uden en lille afklaring. Så det gør det vel ikke bedre at du gør det selv?

Jeg syntes ikke det var så rart at skulle gøre da jeg datede men det var tydeligt at det var rigtigt rart for personen i den anden ende, HVER gang.

Det er bare en arena der let bringer ens usikkerhed frem og hvorfor ikke være ordentlige overfor hinanden.
1
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 215
Likede indlæg: 2280

Indlægaf Zombie » 15. dec 2015, 13:49

Willow skrev:[ At en del af dit argument er at "Det har nogle også gjort det overfor mig" taler jo for at du faktisk heller ikke bryder dig om det, men synes det er i orden du sender den videre fordi du er blevet udsat for det.

Ej, jeg synes da omvendt hun lægger op til "Jeg har været udsat for det - og det var okay - så derfor antager jeg, at det også er okay den anden vej". Jeg synes ikke, at noget lægger op til at hun ikke selv bryder sig om det, i sin argumentation.

Derudover så er man jo ikke kun medskaber af datingverdenens betingelser, men også underlagt dem. Kommer man som ny udefra og oplever en del, der stopper snakken midt i det hele, når snakken ikke er særlig interessant - ja, så er det nemt at antage, at det er en af datingverdenens normer, at man enten gør sådan eller kan vælge at gøre sådan.
Når man så selv vælger at gøre det (også), er man medskaber af selv samme norm som man før blev udsat for --- hvilket blot bekræfter idéen om, at det er en af datingverdenens betingelser; at blive strudset midt i kedelige, intetsigende samtaler og at det er OK.

Hvad er det, jeg prøver at sige... Jeg kan godt se pointen i hendes argumentation, jeg er ikke enig med din tolkning... Til gengæld er jeg fan af rene linjer, men det er mest for ens egen skyld, så ingen nogensinde kan påstå, at man spiller på flere heste eller tilsvarende.
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 577
Likede indlæg: 5108

Indlægaf ManicNinja » 15. dec 2015, 14:00

Zombie forklarer helt fint, hvad jeg mente :) Nemlig at jeg synes, det er okay, at andre gør sådan over for mig - og modsat. Når altså vi taler tidligt i et forløb. Som fx efter fem-ti beskeder eller noget i den retning.

Og ja, på dette tidspunkt og i en sådan kontekst synes jeg næste ethvert forsøg på at skrive tak, men nej tak ligner en overdimensioneret afskedsscene. Svarer vedkommende ikke - tja, så kom der nok noget bedre forbi. Jeg var i hvert fald ikke interessant nok eller vedkommende turde ikke eller der skete noget hos den anden, som slet intet havde med mig at gøre. Og so be it. Synes ikke, man skylder hinanden nogen forklaring dér. Faktisk kan jeg nærmest blive provokeret, hvis en mand efter få beskeder melder pas og føler trang til at forklare sig. Jeg tænker nemt: "Aj, rolig nu, makker. Vigtigere nåede du så heller ikke at blive for på de par timer/dage. Jeg overlever nok!" :D
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Code71
Kort karma: 161
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 1493

Indlægaf Code71 » 15. dec 2015, 14:42

Smiling_Goat skrev:
Code71 skrev:
Smiling_Goat skrev:
Code71 skrev:Nå men det er jo noget med at man skal op på hesten igen, har jeg hørt :D Så jeg har en date her mellem jul og nytår. Vi har ikke aftalt hvilken dag endnu. Men vi skal på date.

Hun har en fed humor og personlighed på skrift og i samtale. Så det skal nok blive hyggeligt nok. Om det bliver mere end det, kan man jo ikke spå om på forhånd

Tak skal du ha. Jeg indså bare det tilsidst, som andre havde sagt fra starten. Så lærte man det :)

Sådan er det desværre tit, synes jeg, men heldigvis opdagede du det da relativt hurtigt :)

Ja vi "nåede" at være kærester i 6 måneder. Men jeg fik da i det mindste hele 2 ferier ud af det :D

(altså ikke ment som at hun betalte dem for mig hehe)
0
Nå jeg hænger jo nok lidt ved. Så "lurer lidt" er suspenderet lige foreløbigt
Brugeravatar
Willow

Indlægaf Willow » 15. dec 2015, 16:05

ManicNinja skrev:Zombie forklarer helt fint, hvad jeg mente :) Nemlig at jeg synes, det er okay, at andre gør sådan over for mig - og modsat. Når altså vi taler tidligt i et forløb. Som fx efter fem-ti beskeder eller noget i den retning.

Og ja, på dette tidspunkt og i en sådan kontekst synes jeg næste ethvert forsøg på at skrive tak, men nej tak ligner en overdimensioneret afskedsscene. Svarer vedkommende ikke - tja, så kom der nok noget bedre forbi. Jeg var i hvert fald ikke interessant nok eller vedkommende turde ikke eller der skete noget hos den anden, som slet intet havde med mig at gøre. Og so be it. Synes ikke, man skylder hinanden nogen forklaring dér. Faktisk kan jeg nærmest blive provokeret, hvis en mand efter få beskeder melder pas og føler trang til at forklare sig. Jeg tænker nemt: "Aj, rolig nu, makker. Vigtigere nåede du så heller ikke at blive for på de par timer/dage. Jeg overlever nok!" :D

Ok. Det er jo fint så. Problemet som jeg ser det er at vi alle er forskellige, så hvis man selv vælger hvor den grænse går mht. hvor langt tid og meget kommunikation der må være gået før man fint kan ignorere hinanden så kan man i hvert fald heller ikke øffe over at andre gør det samme (efter hvodan deres holdning til grænser nu måtte være)

Ligesom alt andet så kan man ikke forvente at folk er ligesom en selv, så hvis man gør som du,synes jeg så heller ikke man kan tillade sig at øffe over andre der pludselig holder op med at svare efter en måned, slår op via sms eller hvad det nu måtte være de nu lige synes er ok. Når det kommer til den slags synes jeg det er enten eller.

Heldigvis må jeg sige at jeg meget sjældent har skrevet med nogle der havde det anderledes så det er ikke et problem for mig, jeg er god til at sortere. Men hvis man lytter lidt og ser her hvad folk der dater bliver såret over så er det godt nok tit lige netop at andre lever efter deres egne små ego regler, indtil den dag de selv bliver såret vel og mærke.

For mig har det intet at gøre med at folk ikke har noget at betyde noget for en men noget at gøre med at se lidt længere end egen næsetip, have en smule respekt og forståelse for at den i den anden ende måske har det anderledes end en selv.

Hvorfor det skulle være åh så akavet og overkill at skrive tre ord kan jeg slet ikke forstå medmindre man spiller du-betyder-heldigvis-mindre-for-mig-end-jeg-gør-for-dig og så er det da virkelig på et umodent niveau synes jeg.
0
Smiling_Goat
Kort karma: 469
Likede indlæg: 5932

Indlægaf Smiling_Goat » 15. dec 2015, 16:24

Code71 skrev:
Smiling_Goat skrev:
Code71 skrev:
Smiling_Goat skrev:

Ja vi "nåede" at være kærester i 6 måneder. Men jeg fik da i det mindste hele 2 ferier ud af det :D

(altså ikke ment som at hun betalte dem for mig hehe)

Ja, så var det da ikke helt spildt :D
1
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 15. dec 2015, 16:57

Willow skrev:Ok. Det er jo fint så. Problemet som jeg ser det er at vi alle er forskellige, så hvis man selv vælger hvor den grænse går mht. hvor langt tid og meget kommunikation der må være gået før man fint kan ignorere hinanden så kan man i hvert fald heller ikke øffe over at andre gør det samme (efter hvodan deres holdning til grænser nu måtte være)

Tja. Jeg ville ikke gide din fremgangsmåde. Du ville ikke gide min. Det er da fair nok.

Willow skrev:Ligesom alt andet så kan man ikke forvente at folk er ligesom en selv, så hvis man gør som du,synes jeg så heller ikke man kan tillade sig at øffe over andre der pludselig holder op med at svare efter en måned, slår op via sms eller hvad det nu måtte være de nu lige synes er ok. Når det kommer til den slags synes jeg det er enten eller.

Okay. Det synes jeg så fint, jeg ville kunne "tillade mig". For mig er der kæmpe forskel. Og nu er det er jo sådan set mig, der skal vurdere, hvad jeg vil "øffe over" hvornår. :D Jeg er da blevet såret over sådan noget med at droppe en rigtig relation og ikke bare nogle anonyme skriverier. Gu' er jeg da det. Og jeg er da blevet rigtig såret og vred og hvaharvi et par gange. Men jeg synes stadig, man langt hen ad vejen må acceptere, at folk er forskellige. Så er kunsten jo så, at finde dem med en adfærd, man forstår og trives med. I stedet for at bruge krudtet på at prøve på at lave om på dem, hvis adfærd man grundlæggende ikke bryder sig om eller forstår eller som man skræmmes over. Det sidste er skønne, spildte kræfter.

Willow skrev:Heldigvis må jeg sige at jeg meget sjældent har skrevet med nogle der havde det anderledes så det er ikke et problem for mig, jeg er god til at sortere. Men hvis man lytter lidt og ser her hvad folk der dater bliver såret over så er det godt nok tit lige netop at andre lever efter deres egne små ego regler, indtil den dag de selv bliver såret vel og mærke.

Godt for dig. Jeg løber skam også på andres "ego-regler", som du kalder dem. Det er ikke altid, det er lige forståeligt eller sjovt eller føles fair. Omvendt så er det jo altså også den slags, man lærer af - og så kan man virkelig nyde, når man finder én, der bare helt naturligt har det samme kodeks som én selv, og hvor ting derfor glider nemt og ubesværet. Stadig: Jeg mener, at det er dét, der er målet. Jeg mener slet ikke, det er ønskeligt, at alle havde de samme regler. Gud, hvor ville det jo være kedsommeligt!

Willow skrev:For mig har det intet at gøre med at folk ikke har noget at betyde noget for en men noget at gøre med at se lidt længere end egen næsetip, have en smule respekt og forståelse for at den i den anden ende måske har det anderledes end en selv.

Well. Der ser vi så forskelligt på tingene. Og du er velkommen til at kalde mig respektløs, alt det du vil. Men selv om det åbenbart provokerer dig, så er det altså sådan her, jeg har det. Jeg ser ingen grund til at skrive og forklare mig, bare fordi jeg efter nogle få anonyme beskeder på et datingsite dropper kontakten. Der er ikke så meget mere i det - ikke noget spil, ingen kiggen ned på nogen eller ... hvis en mand holder op med at svare, så noterer jeg mig, at "okay, det var så åbenbart dét". Somme tider er det lidt ærgerligt, men det er så, hvad det er. Videre i teksten. Selv jeg bløde væsen kan ikke tage den slags små følere som de første beskeder på et datingsite er, så alvorligt, at noget er skulle føles "tabt" på den måde, eller jeg kan føle mig såret. Det kan jeg simpelthen ikke svinge mig op til. Forstå det eller lad være. :) Og jo, jeg har da også oplevet ikke at høre noget fra modparten efter en date, hvor jeg var interesseret. Og dér kan jeg så tænke: "Nå, øv" (selv om du siger, jeg ikke kan tillade mig det). Men altså ... Det er jeg nok bare som udgangspunkt indstillet på kan ske i Datingland.

Willow skrev:Hvorfor det skulle være åh så akavet og overkill at skrive tre ord kan jeg slet ikke forstå medmindre man spiller du-betyder-heldigvis-mindre-for-mig-end-jeg-gør-for-dig og så er det da virkelig på et umodent niveau synes jeg.

Jamen, så må det nok forblive et mysterium for dig. Synes, jeg har forklaret mig (se ovenfor). :)
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
JessicaD
Kort karma: 75
Likede indlæg: 1018

Indlægaf JessicaD » 15. dec 2015, 19:54

ManicNinja skrev:Nå, en status herfra ...

Øv, hvor kan jeg kende det. Jeg er faktisk ligeglad med, hvad de skriver, de skal bare ikke stille sådan en lang række af kedelige spørgsmål, hvor det ene bare afløser det andet og ikke fører til en reel samtale. Fortæl dog hellere et eller andet, så skal jeg nok "ponge" den tilbage, så vi rent faktisk får en sjov samtale! :D "Hvad laver du til hverdag? Er du glad for dit arbejde? Hvad laver du i fritiden? Har du nogen hobbyer?" ARG! :D Hvorfor kan man ikke først snakke om alt muligt ligegyldigt, og hvis hinanden så virker interessant, SÅ kan man begynde at spørge ind til alt det mere trivielle/standardspørgsmål.

Jeg har det også lidt dårligt over det, men ja, når man først har prøvet en mand, som er god at snakke med, så er der bare ingen vej tilbage. :nej:
1
Brugeravatar
Code71

Indlægaf Code71 » 15. dec 2015, 20:30

Nå. Men jeg har en date i morgen aften. Med en rigtig sød pige jeg mødte til en fest. En ikke-alkohol fest og så har vi skrevet og talt en del sammen siden. Hun virker rigtig sød og der var kemi første gang vi sås til festen. Så det glæder jeg mig til at se om der er igen i morgen :)
7
Brugeravatar
Willow

Indlægaf Willow » 16. dec 2015, 12:28

ManicNinja skrev:
Tja. Jeg ville ikke gide din fremgangsmåde. Du ville ikke gide min. Det er da fair nok.

Den store forskel ligger i at jeg ikke kun fokusere på hvad jeg lige synes eller gider men også på at andre omkring mig har en god oplevelse med vores kommunikation. Ligesom jeg gør i så mange andre aspekter i livet.

Og du har ret, sådan er vi så bare forskellige.
0
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 16. dec 2015, 14:29

Willow skrev:
ManicNinja skrev:

Den store forskel ligger i at jeg ikke kun fokusere på hvad jeg lige synes eller gider men også på at andre omkring mig har en god oplevelse med vores kommunikation. Ligesom jeg gør i så mange andre aspekter i livet.

Og du har ret, sådan er vi så bare forskellige.

Og en del vil være mest tilfredse med din løsning. Andre med min. Den adfærd, du ser som mest betænksom, vil nogle finde overflødig eller irriterende. Andre igen vil se min løsning som egoistisk eller på anden måde nederen. Løsning: At gøre det, man selv kan stå inde for og vurdere fra situation til situation i erkendelse af, du aldrig kan gøre alle tilfreds. :)

Og bare for en ordens skyld har jeg i denne dialog kun forholdt mig til de her indledende datinghilsner. Ikke til "andre aspekter i livet".

Og så kan der da vist ikke koges mere suppe på dén! :D
0
Brugeravatar
Code71

Indlægaf Code71 » 16. dec 2015, 18:28

Nu har jeg så lige været på date. Jeg kan kun sige at med denne oplevelse her, så var det bare det rigtige at stoppe mit forrige forhold

Jeg ville i starten gerne overbevise mig selv om at selvom sommerfuglene ikke var der, så kunne de nok komme. Det gjorde de så bare aldrig og så var der desværre kun en vej

Men med hende i aften. Masser af sommerfugle. Hun er godt nok sød. Meget sødere end da jeg mødte hende til festen. Men det er nok også fordi det var mere roligt i aften. Vi kyssede også farvel og hun spurgte om jeg havde lyst til at besøge hende igen og hvornår jeg ville ha tid.

Så jeg håber jeg kan få tid til hende igen på mandag.
9
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 16. dec 2015, 18:42

^^ Som du ved har jeg aldrig troet på det dér med at gå over flere måneder og håbe, der opstår gnist ... Så dét er jeg ikke så overrasket over. Men godt du fik afsluttet. Og superdejligt for dig så at opleve gnisten nu. :)
0
Brugeravatar
Code71

Indlægaf Code71 » 16. dec 2015, 18:58

ManicNinja skrev:^^ Som du ved har jeg aldrig troet på det dér med at gå over flere måneder og håbe, der opstår gnist ... Så dét er jeg ikke så overrasket over. Men godt du fik afsluttet. Og superdejligt for dig så at opleve gnisten nu. :)

Nej. Det troede jeg så kunne ske. Det har jeg oplevet før. En gang for nogle år siden. Men det kunne jeg så ikke. Det værste var sådan set at jeg så efter at ha afsluttet det, gik med følelsen af at ha taget røven på hende. For jeg havde jo inderst inde nok vidst det hele tiden at det ikke kunne ske. Det var ikke sjovt
0

Tilbage til "Forhold og sex"