Pasning og lægge til at sove

Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3475

Pasning og lægge til at sove

Indlægaf FruDulle » 10. nov 2015, 09:42

Vi rykker til Dk om lidt og det kan give lidt mere frihed til manden og jeg ift pasning. Men hvordan gør man? Altså der er ikke noget problem når det er Day Care eller dagpleje, men godnat osv er noget andet.

Han er meget glad for sin bedste, men aldrig været alene med hende, eller dem. Han er aldrig blevet passet af andre. Hvordan har i grebet det an?

Han er meeeeget glad for sine forældre og er for tiden i en periode hvor vi ikke må gå og han ville ikke gå uden os begge. Det går fint at aflevere i Day Care. Det her er bar noget andet.

Kom med jeres guldkorn og erfaringer :)
0
Whatever
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3264

Re: Pasning og lægge til at sove

Indlægaf DD_81 » 10. nov 2015, 10:49

fortæl barnepigerne hvordan i normalt gør ved putning, og ellers lad dem gøre som de vil det, og som det passer ind, og giv barnet den omsorg det giver udtryk for at have behov for.

Når bedsteforælde og mostre har passet vores har de gjort som de fandt bedst, og det har aldrig givet problemer eller udfordringer.
Når jeg har passet niecerne så har jeg også gjort som det synes at være bedst, - da vi passede den yngste niece lagde jeg mig i min seng sammen med hende, og nussede på ryggen og holdt i hånd til hun sov, og hun fik lov at sove i smørhullet hele natten.
Den store af dem, hun er blevet puttet i weekendseng eller på madras, ved siden af den yngste fætter, og så har jeg siddet ved dem.

Når han aldrig har været alene med dem ville jeg dog nok lade dette ske et par gangen inden overnatning er aktuelt :)
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 10. nov 2015, 10:58

:*

Nej det er heller ikke lige fra dag 1 at han skal passes. Men med tiden. Manden og jeg har ikke haft en aften sammen alene siden Christoffer kom til. Det har ikke generet os, men nu får vi muligheden for det, så griber vi den gerne af og til.

Tænker at bedste kan prøve at putte når han er tryg og glad for være alene med hende med tiden, og så putte hos os når vi selv er der hvis det går helt galt.

Mandens favorit optræder med sit show for tiden og sidste gang er weekenden efter at han kommer til Dk om en måneds tid. Jeg køber billetter og vil da gerne med, men det bliver hans søster for det er et sats lige nu. Men det gav stof til eftertanke :)
0
Whatever
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3452

Indlægaf HappyPaww » 10. nov 2015, 15:06

Hos os plejer det at gå fint, uanset om han bliver passet hjemme hos os eller ude. Det vigtigste er, at han har god kontakt med bedsten (indtil videre er det kune hans bedstemødre der har passet). Vi gør oftest det, at vi besøger dem et par gange i ugerne op til overnatningen hvis muligt, så han oplever at være hjemme hos dem sammen med os, og de hygger sig osv., og vi holder os gerne lidt I baggrunden.

Og skulle det ske, at han bliver ked af det, så er det jo heldigvis kun en aften, og I kommer hjem igen, og kan tage over, hvis putningen er slået helt fejl, og han til nød stadig er vågen :)

Senere kan I så forsøge med hele natten og afhentning næste formiddag - vores oplevelser er at både barn og bedste elsker at få muligheden for alenetid og stor-forkælelse, som kun de kan give (og må være det allerbedste ved at have "bedste"-titlen :) )
0
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 10. nov 2015, 15:23

Altså ude kommer han helt sikkert ikke til at sove, ikke foreløbigt i hvert fald.

Men vi må tage det step by step. Det ville være dejligt om han også kan få alenetid med bedsterne og farmor af og til, for alle parter. Og sikke en fantastisk tanke at kunne gå ud at spise :D måske engang i 2016....en dag.

Jeg glæder mig til at han kan knytte sig lidt med til sine bedsteforældre i den næste tid hvor vi skal være i Dk en lang periode. Han er meget tryghedsnarkoman ift os og det skal han han bare gøre alt det han vil, men han må meget gerne få et tæt forhold til dem også. Vi lever også under andre vilkår og han har altid kun haft os, så der er klart nok. Jeg elsker det, selvom at det kan være svært når han bliver så ked af det af og til.
1
Whatever
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3112

Indlægaf Rakel » 10. nov 2015, 16:38

Dét vigtigste er, at du/I er 100% tryg ved det, I gør. Altså den/de det passer jeres dreng - det har været afgørende her.

Min oplevelse er, at det oftest går nemmeste, når man ikke er tilstede - barnet søger en, når man er der.

I weekenden dumpede jeg Lillesøster hos en veninde (som jeg stoler 100% på) på overnatning (fra lørdag kl 15 til søndag kl 10) og ganske rigtigt. Hun havde ingen problemer med at lægge Lillesøster til at sove eller spise/lege, da jeg var gået.

Jeg sov der natten før og Lillesøster rendte jo i hælene på mig indtil jeg var ude af døren. Det er lidt min erfaring, at jeg/vi bare skal gå og lade resten være op til barnepigen (der er sat ind i spise/sove/legemønstre og har set barnet nok til, at der er en fortrolighed).

Lillesøster er vant til at blive passet. Vi startede med tre timer og har så arbejdet os op til overnatning :)
3
Mette
Kort karma: 2
Likede indlæg: 72

Indlægaf Mette » 13. nov 2015, 11:37

Jeg tænker det nemmeste ville være at sove hos bedste. Andre omgivelser, ingen rutiner og bare helt anderledes. De er så store nu, at de godt kan finde ud af at det er anderledes ude end hjemme, og så tilpasser de sig. Hvis han selvfølgelig er tryg ved hende.
Derimod kan det blive et problem hvis det er hjemme ved jer selv og bedste skal forsøge at efterligne jeres rutiner.
Jeg ville med ro i sindet aflevere ham, og så kan de hygge til han er træt og så går det sikkert som en leg. Ellers tager hun ham op igen, hygger lidt mere og så i seng. Det har altid fungeret med de 2-3 årige jeg har passet.
1
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 13. nov 2015, 23:52

Mette skrev:Jeg tænker det nemmeste ville være at sove hos bedste. Andre omgivelser, ingen rutiner og bare helt anderledes. De er så store nu, at de godt kan finde ud af at det er anderledes ude end hjemme, og så tilpasser de sig. Hvis han selvfølgelig er tryg ved hende.
Derimod kan det blive et problem hvis det er hjemme ved jer selv og bedste skal forsøge at efterligne jeres rutiner.
Jeg ville med ro i sindet aflevere ham, og så kan de hygge til han er træt og så går det sikkert som en leg. Ellers tager hun ham op igen, hygger lidt mere og så i seng. Det har altid fungeret med de 2-3 årige jeg har passet.

Det kan desværre ikke lade sig gøre at sove der. Men udgangspunktet forstår jeg godt :)
0
Whatever
Brugeravatar
FruDulle

Indlægaf FruDulle » 13. nov 2015, 23:54

polavyk skrev:Det er også vigtigt, at barnepigen er tryg. Mine forældre ville helst passe vores børn i vores hjem, fordi de syntes, det var lettere, at børnene havde alt deres legetøj.(og vores hus var næsten 3 gange så stort som deres) Så puttede de børnene enten i egne senge eller i vores, og sov også i vores senge, indtil vi kom hjem.

Vi fjernede presset ved at aftale, at det var ligegyldigt, hvornår ungerne kom i seng, hvor meget de fik spist til aftens osv. Så det var ren hygge og forkælelse.

Det ville også være den bedste løsning her tror jeg. Og sikkert i vores seng :D

Det hele ligger et langt stykke ude i fremtiden, både med pasning og putning. Det er ikke noget som haster, men jeg gør mig nogle tanker om det fordi at vi snart har den mulighed :)
0
Whatever

Tilbage til "Børn"