Til alle de større eller mindre graviditetsspørgsmål

Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2120

Re: Til alle de større eller mindre graviditetsspørgsmål

Indlægaf Danseprinsesse » 19. nov 2015, 21:07

Jeg håber det er ligamentsmerter. :)

Jeg har været rigtig dårlig pga. smerter de sidste par dage på arbejde, så jeg endte med at fortælle det til mine bekymrede kollegaer. Det fik dem til at skaffe en læge, der kunne undersøge mig (jeg er på en gynækologisk afdeling), så 10 min. efter blev jeg skannet.
Hun kunne se en blommesæk, der sad som den skulle, men ikke noget liv. Det behøver jo ikke betyde noget, det kan være for tidligt endnu til hjerteblink. Men jeg bliver kontrolleret igen om en uge, så må jeg se, om det går den rigtige vej, eller om smerterne skyldes en abort.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3457

Indlægaf HappyPaww » 19. nov 2015, 21:24

Danseprinsesse skrev:Jeg håber det er ligamentsmerter. :)

Jeg har været rigtig dårlig pga. smerter de sidste par dage på arbejde, så jeg endte med at fortælle det til mine bekymrede kollegaer. Det fik dem til at skaffe en læge, der kunne undersøge mig (jeg er på en gynækologisk afdeling), så 10 min. efter blev jeg skannet.
Hun kunne se en blommesæk, der sad som den skulle, men ikke noget liv. Det behøver jo ikke betyde noget, det kan være for tidligt endnu til hjerteblink. Men jeg bliver kontrolleret igen om en uge, så må jeg se, om det går den rigtige vej, eller om smerterne skyldes en abort.

Krydser fingre for, at spiren sidder godt fast :ae:
1
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 20. nov 2015, 19:22

Danseprinsesse, jeg håber, at det bare er ligamentsmerter. Jeg har en veninde, som havde mange kraftige smerter over flere uger, og hun har en sund og rask lille dreng i dag. Jeg har også en kollega, som er sygemeldt on and off for tiden pga kraftige ligamentsmerter.
1
Babyonboard
Kort karma: 4
Likede indlæg: 26

Indlægaf Babyonboard » 24. nov 2015, 10:44

Hvornår ringer man til lægen for at bestille tid? Altså tiden ligger jo først mellem uge 8 og uge 10. Men hvornår skal man bestille tiden? Åhhh fagre nye verden.
0
Rakel
Kort karma: 423
Likede indlæg: 3114

Indlægaf Rakel » 24. nov 2015, 11:20

Det er sikkert op til den enkelte læge, men de gange med vores børn har jeg bare bestilt i god tid og det er jo alt efter visheden om graviditet da sagtens 4 uger før besøg - for at lette lægens planlægning.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 299
Likede indlæg: 3031

Indlægaf vibbsen » 25. nov 2015, 18:52

Jeg ringede umiddelbart efter jeg havde teste positiv...Og så fandt de en tid til mig så det passede.
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3553

Indlægaf Ballademager » 26. nov 2015, 12:42

Hvordan går det? :ae:

Kh fra en lurer
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 26. nov 2015, 13:46

Ballademager skrev:

Kh fra en lurer

Jamen puha, sikke en rutsjetur jeg har været på i dag. Der begyndte at komme brunligt udflåd i formiddags, derfor rykkede vi skanningen fra i morgen til i dag, jeg trængte virkelig til en afklaring.
Jeg har frosset hele dagen, men lige før jeg skulle ind, begyndte jeg at koge - det kom lidt bag på mig, at jeg var så nervøs.

Lægen tilkaldte en kollega efter noget tid, og de skannede længe og sagde, at jeg nok godt kunne fornemme, at det ikke så godt ud. Men så ændrede alle mening, og den lille ært gav sig til kende med hjerteblink. Så det gik meget hurtigt fra skuffelse til lettelse.. og nu synes jeg bare, det er nogle virkelig lange uger, jeg skal igennem, før jeg tør tro rigtig på det.
2
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3457

Indlægaf HappyPaww » 26. nov 2015, 13:49

Danseprinsesse skrev:
Ballademager skrev:

Kh fra en lurer

Jamen puha, sikke en rutsjetur jeg har været på i dag. Der begyndte at komme brunligt udflåd i formiddags, derfor rykkede vi skanningen fra i morgen til i dag, jeg trængte virkelig til en afklaring.
Jeg har frosset hele dagen, men lige før jeg skulle ind, begyndte jeg at koge - det kom lidt bag på mig, at jeg var så nervøs.

Lægen tilkaldte en kollega efter noget tid, og de skannede længe og sagde, at jeg nok godt kunne fornemme, at det ikke så godt ud. Men så ændrede alle mening, og den lille ært gav sig til kende med hjerteblink. Så det gik meget hurtigt fra skuffelse til lettelse.. og nu synes jeg bare, det er nogle virkelig lange uger, jeg skal igennem, før jeg tør tro rigtig på det.

Puh ha, sikke en rutchetur! Hvor langt er du henne nu? JEg fandt stor trøst i, at var der hjerteblink efter uge 7, så er chancen for, at man har et barn om 8 mdr. noget omkring de 90-95% :)
1
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 26. nov 2015, 13:57

HappyPaww skrev:Puh ha, sikke en rutchetur! Hvor langt er du henne nu? JEg fandt stor trøst i, at var der hjerteblink efter uge 7, så er chancen for, at man har et barn om 8 mdr. noget omkring de 90-95% :)

Jeg er noget tidligere gravid end jeg "burde" være i forhold til sidste menstruationsdag. De målte det vist til 6+0 i dag, så på den baggrund er det jo ganske godt, at der kunne ses hjerteblink i dag. :)
6
Babyonboard
Kort karma: 4
Likede indlæg: 26

Indlægaf Babyonboard » 26. nov 2015, 14:52

Danseprinsesse skrev:
HappyPaww skrev:Puh ha, sikke en rutchetur! Hvor langt er du henne nu? JEg fandt stor trøst i, at var der hjerteblink efter uge 7, så er chancen for, at man har et barn om 8 mdr. noget omkring de 90-95% :)

Jeg er noget tidligere gravid end jeg "burde" være i forhold til sidste menstruationsdag. De målte det vist til 6+0 i dag, så på den baggrund er det jo ganske godt, at der kunne ses hjerteblink i dag. :)

Godt at alting alligevel så ud som de skulle. Håber at det går nemt for jer fra nu af :kryds:
1
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3266

Indlægaf DD_81 » 26. nov 2015, 23:34

Nu fik jeg skimmet tråden, og nogle af de spørgsmål der er :) - er sgu næsten ved at være for længe siden jeg fik den sidste selv, - eller det er kun knap 4 år, men mange ting ændrer sig og nogle er gået i glemmebogen :)

Men vil gerne dele denne side, https://www.facebook.com/Den-rigtige-Jo ... 022383629/
Hun laver nogle rigtig gode videoer omkring div. spørgsmål i forb. med graviditet :)
1
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Mittemis
Kort karma: 23
Likede indlæg: 94

Indlægaf Mittemis » 11. jan 2016, 12:59

Nu har jeg så et mindre spørgsmål.. Jeg havde bækkenløsning i min første graviditet, og fandt ud af at smerterne til dels kunne afhjælpes med varme. Så jeg har oevrvejet at anskaffe mig en varmepude til denne gang.

Er der nogen her der har brugt det også? Og vil det være bedst at anskaffe sig en "helse" version med ærter eller lignende i, som skal varmes i mikroovn, eller skal man have fat i en elektrisk for at det giver noget?.. Tænker måske at dem man selv varmer, måske hurtigt mister varmen igen? Omvendt kan de måske også være smarte, da de også kan kommes i køleskab og give en kølefunktion..?
0
Brugeravatar
Danseprinsesse

Indlægaf Danseprinsesse » 15. jan 2016, 16:59

Jeg var til nakkefoldsskanning i går.
Da min læge sendte henvisningen, ændrede hun min sidste menstruationsdag på baggrund af en måling af fosteret hos en gynækolog.
Det viste sig så, at målingen har været forkert, så jeg er præcist så langt henne, som jeg burde være i forhold til min rigtige sidste menstruationsdag. Derfor var jeg i går for langt henne til, at der kan laves vurdering af nakkefolden.
Det er der jo ikke noget at gøre ved. I stedet er jeg blevet tilbudt en trippletest i næste uge.

Af nysgerrighed; ved nogen af jer, hvad sådan en kan/ikke kan i forhold til nakkefoldsskanningen?
0
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 251

Indlægaf Alphilia » 15. jan 2016, 17:02

Mittemis skrev:Nu har jeg så et mindre spørgsmål.. Jeg havde bækkenløsning i min første graviditet, og fandt ud af at smerterne til dels kunne afhjælpes med varme. Så jeg har oevrvejet at anskaffe mig en varmepude til denne gang.

Er der nogen her der har brugt det også? Og vil det være bedst at anskaffe sig en "helse" version med ærter eller lignende i, som skal varmes i mikroovn, eller skal man have fat i en elektrisk for at det giver noget?.. Tænker måske at dem man selv varmer, måske hurtigt mister varmen igen? Omvendt kan de måske også være smarte, da de også kan kommes i køleskab og give en kølefunktion..?

På mit arbejde (hvor der kommer en del gravide damer) bruger vi sådan nogle gele varmepuder, der kan varmes i mikroen (og sikkert også bruges kolde). De er ret gode fordi de også kan "formes".
0

Tilbage til "Graviditet"