Spiste dem med humus, cherrytomater og avocado - det var mega nemt og mega lækkert

Alkaia skrev:;)Persnikedy skrev:https://www.dailymail.co.uk/news/article-6170777/Vegan-ice-cream-fans-meltdown-Magnum-release-Classic-Almond-flavours.html
Var det noget med en vegansk magnum? Hvis den altså kommer til danmark
Nah, måske mandel. De har selvfølgelig allerede fået den i Sverige.
Til gengæld er den veganske hotdog kommet til IKEA.
Alkaia skrev:zembra1986 skrev:Jeg prøver at indføre lidt flere veganske retter i min kost, og synes egentlig ikke det er super svært at undlade kød, men det er straks værre hvis jeg også skal undlade mælkeprodukter og noget jeg virkelig mangler er: OST!
Ost gør bare alt bedresååååå.....hvordan er de der veganske "oste"?? Er de noget værd? Minder de bare lidt om almindelig ost i smag og konsistens? erfaringer søges!
Jeg har aldrig forstået det der med ost, men det jeg hører fra andre er at Violife er den bedste.
Jeg var dog ikke imponeret.
Folk virker også begejstrede for Astrid og Abernes ost, men den kan være svær at få fingre i.
Som smørepålæg eller smøreost bruger jeg Aldis mærke Økolivet, de laver nogle fantastisk cremede smørepålæg. Min favorit er chili og peberfrugt samt franske urter.
Og ellers er jeg sikker på at Plantepusherne har en osteopskrift på deres hjemmeside (formentligt med gærflager).
zembra1986 skrev:Okay....er ved at prøve kræfter med det der Naturlig' veggie hakket "kød"
Undskyld, men FUCK det ser klamt ud når det har lagt i det kogende vandHåber sgu det smager bedre end det ser ud!
Sof skrev:Er der nogen der kan anbefale nogle gode kogebøger?
Både vegansk eller vegetarisk går, bare det er på dansk, min mor har ønsket sig nogle og hun synes ikke hun er god til at finde gode opskrifter på dansk online.
Sof skrev:Er der nogen der kan anbefale nogle gode kogebøger?
Både vegansk eller vegetarisk går, bare det er på dansk, min mor har ønsket sig nogle og hun synes ikke hun er god til at finde gode opskrifter på dansk online.
zembra1986 skrev:Jeg prøver at indføre lidt flere veganske retter i min kost, og synes egentlig ikke det er super svært at undlade kød, men det er straks værre hvis jeg også skal undlade mælkeprodukter og noget jeg virkelig mangler er: OST!
Ost gør bare alt bedresååååå.....hvordan er de der veganske "oste"?? Er de noget værd? Minder de bare lidt om almindelig ost i smag og konsistens? erfaringer søges!
zembra1986 skrev:zembra1986 skrev:Okay....er ved at prøve kræfter med det der Naturlig' veggie hakket "kød"
Undskyld, men FUCK det ser klamt ud når det har lagt i det kogende vandHåber sgu det smager bedre end det ser ud!
Konklusion efter indtagelse: Det var første og sidste gang jeg købte det! Smager som våde melklumper (på trods af gavmild strøgning med mange krydderier) og ligner noget hen af brækNæ du, så holder jeg mig hellere til de naturlige valg som linser og bønner.
Pandesteg skrev:zembra1986 skrev:Jeg prøver at indføre lidt flere veganske retter i min kost, og synes egentlig ikke det er super svært at undlade kød, men det er straks værre hvis jeg også skal undlade mælkeprodukter og noget jeg virkelig mangler er: OST!
Jeg har brugt Violife's ost til at putte ovenpå pizza og der er det ganske udemærket, men det kommer efter min mening på ingen måde i nærheden af rigtig ost. Ville ønske, at der fandtes nogle bedre ostealternativer, for synes i forvejen det er vildt svært at finde forskellige økologiske oste. Men det kan jo være det kommer med tiden
FormerlyKnownAs skrev:Pandesteg skrev:zembra1986 skrev:Jeg prøver at indføre lidt flere veganske retter i min kost, og synes egentlig ikke det er super svært at undlade kød, men det er straks værre hvis jeg også skal undlade mælkeprodukter og noget jeg virkelig mangler er: OST!
Jeg har brugt Violife's ost til at putte ovenpå pizza og der er det ganske udemærket, men det kommer efter min mening på ingen måde i nærheden af rigtig ost. Ville ønske, at der fandtes nogle bedre ostealternativer, for synes i forvejen det er vildt svært at finde forskellige økologiske oste. Men det kan jo være det kommer med tiden
Man kommer langt med gærflager ift ostesmag synes jeg.