Dagpenge, lønsikring eller begge?

hvordan er du sikret i tilfælde af arbejdsløshed?

- Kun Dagpenge
42
71%
-Dagpenge + lønsikring(supplement til dagpenge)
10
17%
-Kun Lønsikring
0
Ingen stemmer
-Ingen af delene
7
12%

Afgivne stemmer: 59
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Dagpenge, lønsikring eller begge?

Indlægaf Pølsemix » 11. nov 2015, 16:15

Jeg er lidt nysgerrig, hvordan er du sikret i tilfælde af arbejdsløshed?

- Kun Dagpenge

-Kun Lønsikring

-Ingen af delene

Baggrunden for afstemingen er at jeg tror det er mere forskelligt hvordan folk sikrer sig mod arbejdsløshed i dag ift. tidligere, så hvorfor er du sikret som du er?

Med kun lønsikring mener jeg private ordninger som alm. brands hvor man ikke er medlem af en a-kasse.

Begrund gerne jeres stemme :)
0
Brugeravatar
Pølsemix

Re: Dagpenge, lønsikring eller begge?

Indlægaf Pølsemix » 11. nov 2015, 16:19

Jeg har dagpenge+lønsikring som supplement, da dagpenge satsen desværre er for lav til mine månedlige udgifter, og nej jeg vil ikke spare mere op ;)

Jeg er lige blevet opmærksom på lønsikring som ikke er ifm. en a-kasse, og synes det virker interessant fordi dagpengesystemet bliver udhulet over de næste år plus man slipper for at være i det offentlige system.
0
Brugeravatar
Kyle
Kort karma: 20
Likede indlæg: 148

Indlægaf Kyle » 11. nov 2015, 16:37

Kun a-kasse. Og så sidder vi i et hus, hvor vi kan klarer os for én af vores lønninger og dagpenge. Det ville ikke være en fest, men i de perioder vi har måtte gøre det har det været ok. Problemet ville opstå, hvis vi begge mistede jobbet samtidig. Det måtte vi så løse før opsparingen var brugt op.
0
GoGetter
Kort karma: 24
Likede indlæg: 142

Indlægaf GoGetter » 25. jan 2016, 11:54

Dagpenge + lønsikring. Jeg har faste udgifter for næsten 20.000 om måneden og selv om der kan trimmes lidt på forbruget, kan jeg ikke klare mig på dagpenge alene.
0
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2393

Indlægaf Karkluden » 25. jan 2016, 11:59

Kun dagpenge. Vi ville på 2 x dagpenge pt kunne have til alle vores udgifter (inkl gaver, transport, mad etc), en ok portion lommepenge til hver og stadig kunne spare omkring 2000 kr op pr måned. Når vi flytter vil vi liiiige kunne klare os på 2 x dagpenge ved at skære i lommepenge og opsparing.
Når vi får "rigtige voksenjobs" begge to (min kæreste studerer endnu), så vælger vi også lønforsikring.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 302
Likede indlæg: 3922

Indlægaf Angelina » 25. jan 2016, 12:10

Pølsemix skrev:Jeg er lidt nysgerrig, hvordan er du sikret i tilfælde af arbejdsløshed?

- Kun Dagpenge

-Kun Lønsikring

-Ingen af delene

Baggrunden for afstemingen er at jeg tror det er mere forskelligt hvordan folk sikrer sig mod arbejdsløshed i dag ift. tidligere, så hvorfor er du sikret som du er?

Med kun lønsikring mener jeg private ordninger som alm. brands hvor man ikke er medlem af en a-kasse.

Begrund gerne jeres stemme :)

Jeg har intet ... jeg forventer ikke at nogensinde blive arbejdsløs ...
0
~indsæt smart signatur her~
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 715
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6807

Indlægaf Daine » 25. jan 2016, 12:16

Kun dagpenge, det kan ikke betale sig for mig at få lønsikring. Det ville kræve en noget højere løn.
0
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10148

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jan 2016, 12:35

Pølsemix skrev:Jeg har dagpenge+lønsikring som supplement, da dagpenge satsen desværre er for lav til mine månedlige udgifter, og nej jeg vil ikke spare mere op ;)

Jeg er lige blevet opmærksom på lønsikring som ikke er ifm. en a-kasse, og synes det virker interessant fordi dagpengesystemet bliver udhulet over de næste år plus man slipper for at være i det offentlige system.

Men der må vel så findes nogle andre restriktioner?
Forsikringsselskaberne lader næppe folk gå ledige i årevis uden indblanding af nogen art.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10148

Indlægaf DetSorteCirkus » 25. jan 2016, 12:39

Jeg er medlem af en a-kasse, og det er nok for mig nu og det næste lange stykke tid fremover.
Kommer jeg en dag til at sætte mig for flere udgifter, end dagpenge vil kunne dække, ville jeg umiddelbart overveje lønsikring.
Dog med det forbehold at det ikke er noget, jeg har læst om andre steder end her i tråden og derfor ikke kender noget rigtig til.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 324
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3220

Indlægaf DD_81 » 25. jan 2016, 12:43

Dagpenge plus lønsikring på totalt 80% af bruttolønningen.
Lønsikringen er en fast del af a-kasse betalingen og kan ikke fravælges.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1084

Indlægaf girl_beat » 25. jan 2016, 13:07

Daine skrev:Kun dagpenge, det kan ikke betale sig for mig at få lønsikring. Det ville kræve en noget højere løn.

Samme hér... Derudover har vi tilvalgt klippekortsordning på vores realkreditlån, så det vil være muligt at tage et par år med afdragsfrihed, hvis økonomien skulle blive for presset af usikker jobsituation :)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1141
Likede indlæg: 6706

Indlægaf Wizzze » 25. jan 2016, 14:15

A-kasse + Opsparing, har aldrig prøvet at være arbejdsløs længere end en uge, og regner ikke med det sker, men sådan tænker mange nok indtil det faktisk sker :gruble:
Vi har faktisk ikke de store faste udgifter, så kunne godt få hverdagen til at køre rundt på dagpenge, og så tage af opsparingen til det sjove.
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3448

Indlægaf Ballademager » 25. jan 2016, 17:45

girl_beat skrev:
Daine skrev:Kun dagpenge, det kan ikke betale sig for mig at få lønsikring. Det ville kræve en noget højere løn.

Samme hér... Derudover har vi tilvalgt klippekortsordning på vores realkreditlån, så det vil være muligt at tage et par år med afdragsfrihed, hvis økonomien skulle blive for presset af usikker jobsituation :)

Vi har præcis samme ordning med mulighed for afdragsfrihed i en periode, hvis vi skulle få brug for det. Det giver en vis tryghed, selvom det kun skal bruges, hvis det er virkelig nødvendigt.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Pølsemix

Indlægaf Pølsemix » 25. jan 2016, 17:50

DetSorteCirkus skrev:
Pølsemix skrev:Jeg har dagpenge+lønsikring som supplement, da dagpenge satsen desværre er for lav til mine månedlige udgifter, og nej jeg vil ikke spare mere op ;)

Men der må vel så findes nogle andre restriktioner?
Forsikringsselskaberne lader næppe folk gå ledige i årevis uden indblanding af nogen art.

Jo, det er er da bestemt. Men ordningen kan efter min mening være et fornuftig alternativ hvis man ikke vil gå til møder i jobcenter/a-kasse og gerne vil have en fleksibel ordning.

http://www.almbrand.dk/abdk/Privat/Fors ... /index.htm
0
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1618

Indlægaf dykkersild » 26. jan 2016, 09:48

Dagpenge og opsparing.

Vi sidder i en lille, billige lejlighed hvor vi kan klare alle udgifter til den og sommerhuset på 2xdagpenge så ingen grund til lønsikring.
0

Tilbage til "Job"