Den bedste naturlige/økologiske mascara?

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
StripesAddict
Kort karma: 66
Likede indlæg: 564

Den bedste naturlige/økologiske mascara?

Indlægaf StripesAddict » 12. nov 2015, 15:47

Er der nogen der kan anbefale en rigtig god mascara der er økologisk/baseret på naturlige ingredienser?

Jeg har tidligere brugt én fra honeybee gardens, men synes ikke helt, den giver længde nok på vipperne.

På forhånd tak :)
0
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 500

Re: Den bedste naturlige/økologiske mascara?

Indlægaf Grissebassen » 3. dec 2015, 20:59

Jeg kan anbefale mirenesse, som jeg mener ikke indholder alt muligt skidt. Den indholder i hvert fald ikke parfume, parabener, alkohol, nikkel, mineralske olier, eller natrium Lauryl-Sulfat (SSL). Den bivoks den er baseret på, er vist økologisk. Og så kan den fjernes med lunkent vand.
Jeg googlede mig til følgende indholdsliste:
Water (Aqua), Beeswax (Cera Alba), PVP, Glycerin, Cera Canauba, Candelilla Cera, Glyceryl Stearate, Dimethicone, Stearic Acid, Panthenol, Kaolin, Triethanolamine, Sorbitan Sesquioleate, Acrylates Copolymer, Polysorbate 80, Phenoxyethanol, 1,2 Hexanediol, Caprylyl Lycol, Ethylhexyl Glycerin, kan indeholde CI 77499 (Iron Oxide), CI 77007 (Ultramarines), CI 77491 (Iron Oxide), CI 77019 (Mica), CI 77492 (Iron Oxide), CI 77891 (Titanium Dioxide), CI 77442 (Manganese Violet), CI 77288 (Chromium OxideGreens).

Om det er økologisk/naturligt nok, må du selv vurdere :) Jeg begyndte at bruge mascaraen i sin tid, fordi jeg søgte en naturlig mascara, der stadig kunne fjernes med lunkent vand og jeg var rigtig tilfreds. Jeg kan dog ikke huske præcist, hvad der fik mig til at acceptere den som naturlig. Men den gav mig i hvert fald fin længde sammenlignet med andre mascaraer jeg har prøvet. Jeg vil faktisk påstå, at den eneste mascara jeg har prøvet, der har givet bedre resultater, er benefit they're real. Og den er næppe øko eller naturlig.
0
StripesAddict

Indlægaf StripesAddict » 13. jan 2016, 06:13

Du må altså undskylde at det har taget mig så længe at vende tilbage, men jeg havde slet ikke set der var kommet svar :stoned:

Må jeg spørge hvilken "model" du bruger (det ser umiddelbart ud som om mirenesse har flere forskellige mascaraer) og hvordan den holder i løbet af dagen? Jeg endte med at købe en Benecos mascara efter at have set den lovprist på diverse blogs, og effekten er også god, men selvom jeg hverken sveder eller bevæger mig udendøre sidder den under øjnene på mig efter en times tid, noget jeg ellers aldrig har haft problemer med.
1
Jailbird
Kort karma: 57
Likede indlæg: 652

Indlægaf Jailbird » 13. jan 2016, 07:57

StripesAddict skrev:Du må altså undskylde at det har taget mig så længe at vende tilbage, men jeg havde slet ikke set der var kommet svar :stoned:

Må jeg spørge hvilken "model" du bruger (det ser umiddelbart ud som om mirenesse har flere forskellige mascaraer) og hvordan den holder i løbet af dagen? Jeg endte med at købe en Benecos mascara efter at have set den lovprist på diverse blogs, og effekten er også god, men selvom jeg hverken sveder eller bevæger mig udendøre sidder den under øjnene på mig efter en times tid, noget jeg ellers aldrig har haft problemer med.

Det er sikkert den her der henvises til. http://www.jala-helsekost.dk/pi/Mirenes ... 69107.aspx
Jeg bruger den også (jeg skifter mellem den og Clinique High Impact som også er en fiber mascara (den grå)).
Jeg har aldrig oplevet at Mirenesse flytter sig i løbet af dagen. Og jeg cykler til/fra skole i al slags vejr.
0
StripesAddict

Indlægaf StripesAddict » 13. jan 2016, 15:41

^tak, den ryger på ønskesedlen så :)
0
Grissebassen
Kort karma: 33
Likede indlæg: 500

Indlægaf Grissebassen » 15. jan 2016, 15:52

Ja, det er den model Jailbird linker til. Jeg har heller aldrig oplevet mascara'en flytter sig. Den drysser aller højest en smule.
0

Tilbage til "Skønhed"