Angreb i Paris.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10279

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 08:28

Wizzze skrev:Problemet med vilkårlighed er manglen på mål, hvis de var gået til koncerten om torsdagen så var der måske tomt.

Jeg tror mere de har valgt igår, fordi det var der hvor de kunne finde mål med mange forsamlede mennesker, som f.eks. landskampen og koncerten.

Man kan altid finde steder med mange mennesker forsamlet i Paris. En landskamp er selvfølgelig et sted med stærke symbolske kvaliteter, men koncerten og caféerne virker helt vilkårlige på mig eller udvalgt ud fra praktiske omstændigheder.

Altså, jeg aner jo ikke, om der er en sammenhæng. Jeg synes bare, at det er et bemærkelsesværdigt sammenfald.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5034

Indlægaf Aima » 14. nov 2015, 08:32

thomassneum skrev:
Aima skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Code71 skrev:
DetSorteCirkus skrev:Så skulle der være et nyt angreb i gang. Det sjette såvidt jeg kan forstå.

Tidligere på aftenen, før alt det i Paris begyndte, så jeg i nyhederne, at et højt profileret medlem af Islamisk Stat formodes at være blevet dræbt, og nu sidder jeg og tænker på, om der kan være en sammenhæng.

Det tror jeg på ingen måde er muligt at udføre samme dag. Det kræver jo vildt meget planlægning. Så nej det vil jeg vædde med ikke har nogen sammenhæng

Men hvor er det dog forfærdeligt

Som jeg skrev til Wizzze, mener jeg ikke, at angrebet er spontant, men at man godt kan planlægge at skabe helvede på jord, hvis det og det sker.

Hans Jørgen Bonnichsen har faktisk lige netop været inde på noget tilsvarende, selvfølgelig på et meget teoretisk plan, på DR. Han nævnte, at angrebet potentielt kunne være planlagt nøje som en måde at markere sig på, når det blev nødvendigt, og at det i teorien godt kunne være nu, som direkte modangreb på attentatet mod Jihadi John.

Det tror jeg så ikke.
Ham John var vist heller ikke så eftertragtet blandt de hardcore islamister, han måtte bla. flygte fra Syrien, for at få beskyttelse fra mindre ekstreme islamister.

Men omvendt så var han jo someway lidt det menneskelige symbol på kampen mod Vesten, en vis betydning har han i hvert fald haft på det område.

Men altså jeg tror ingenting, jeg nøjes med at forholde mig til diverse kilders mulige og umulige teorier, indtil videre ved vi jo ikke engang, hvilken organisation der står bag.
1
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1160
Likede indlæg: 6819

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2015, 08:33

Der er åbenbart døde og sårede svenskere iblandt ofrene, lad os håber det ikke skubber til den allerede spændte situation i Sverige, hvor vi allerede har set ildspåsættelser og hadmord :trist:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 356
Likede indlæg: 3541

Indlægaf Ballademager » 14. nov 2015, 08:43

Wizzze skrev:Der er åbenbart døde og sårede svenskere iblandt ofrene, lad os håber det ikke skubber til den allerede spændte situation i Sverige, hvor vi allerede har set ildspåsættelser og hadmord :trist:

Det er så trist, når had kommer til udtryk på den måde, uanset hvilken fløj man så befinder sig på :( Ubehribeligt for almindelige mennesker.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ado
Kort karma: 815
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 8430
Kontakt:

Indlægaf Ado » 14. nov 2015, 08:51

Hvor er det skræmmende. :( Jeg er virkelig nervøs for fremtiden. Også selv om dette jo langt fra er det første terrorangreb. Vi ved jo desværre, at risikoen lurer hele tiden. Men, jamen...altså det rammer virkelig direkte i hver eneste angstkrog i min krop.

Hver eneste gang sådan noget sker sidder jeg med følelsen af total undren over at mennesker kan indeholde så meget ondskab. Og vi ved jo, at det er et spørgsmål om tid, før hjemmelavede plakater om "alle muslimer er onde", breder sig på Facebook. Og så får hadet vokseværk.

Ej, jeg må indrømme; jeg bliver sgu skide bange.
2
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 285
Likede indlæg: 2115

Indlægaf Danseprinsesse » 14. nov 2015, 08:59

Normalt undgår jeg at involvere mig politisk på Facebook, men det her er bare så skræmmende idiotisk https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =531188966

Jeg bliver så opgivende og ulykkelig, når der bliver reageret på forfærdelige angreb med endnu mere had og fjendskab.
4
Rakel
Kort karma: 422
Likede indlæg: 3113

Indlægaf Rakel » 14. nov 2015, 09:04

Det bedste vi kan gøre lige nu er at bakke de muslimer op, vi kender. De har brug for det - for det er ikke islam at gøre de her forfærdelige ting :(
9
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10279

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 09:06

Danseprinsesse skrev:Normalt undgår jeg at involvere mig politisk på Facebook, men det her er bare så skræmmende idiotisk https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =531188966

Jeg bliver så opgivende og ulykkelig, når der bliver reageret på forfærdelige angreb med endnu mere had og fjendskab.

Forhåbentlig bliver hun banket noget så eftertrykkeligt på plads af partiets ledelse.
Måske PET også burde hente hende, for det et er da interessant, at hun åbenbart ved, at terroristerne er flygtninge.

Nu skal der screendumpes og skrives til Søren Pape.
5
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2015, 09:11

Ado skrev:Hvor er det skræmmende. :( Jeg er virkelig nervøs for fremtiden. Også selv om dette jo langt fra er det første terrorangreb. Vi ved jo desværre, at risikoen lurer hele tiden. Men, jamen...altså det rammer virkelig direkte i hver eneste angstkrog i min krop.

Hver eneste gang sådan noget sker sidder jeg med følelsen af total undren over at mennesker kan indeholde så meget ondskab. Og vi ved jo, at det er et spørgsmål om tid, før hjemmelavede plakater om "alle muslimer er onde", breder sig på Facebook. Og så får hadet vokseværk.

:ae: Der er ingen grund til at blive bange, risikoen for at blive ramt af terror er minimal, og terror har endnu aldrig haft held til at ændre noget som helst. Israel har levet med terror i 60år og har aldrig været stærkere, Vesteuropa har levet med terror i 50år og vi har aldrig været rigere, mere levende eller mere frisindede, terror virker ikke Punktum!
Senest rettet af Wizzze 14. nov 2015, 09:27, rettet i alt 1 gang.
9
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 12
Likede indlæg: 301

Indlægaf FruitFly » 14. nov 2015, 09:13

Frygteligt at vågne op til. Had avler had.

Og vi er så sårbare.
1
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5034

Indlægaf Aima » 14. nov 2015, 09:16

Rakel skrev:Det bedste vi kan gøre lige nu er at bakke de muslimer op, vi kender. De har brug for det - for det er ikke islam at gøre de her forfærdelige ting :(

Ja! Jeg var så idiotisk at begive mig ud i at læse nogle af nyhedsmediernes kommentartråde på Facebook, og jeg skal da godt nok love for, folk får afløb. Det er simpelthen så modbydeligt og jeg har lyst til at sende krammere til, ikke kun de muslimer jeg kender, men alle jeg kender med mellemøstligt udseende. Man skal da være en helt særlig slags kold i røven, hvis man med sin tro eller sit mellemøstlige udseende, ikke lader sig påvirke.
5
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 14. nov 2015, 09:17

Wizzze skrev:
Ado skrev:Hvor er det skræmmende. :( Jeg er virkelig nervøs for fremtiden. Også selv om dette jo langt fra er det første terrorangreb. Vi ved jo desværre, at risikoen lurer hele tiden. Men, jamen...altså det rammer virkelig direkte i hver eneste angstkrog i min krop.

:ae: Der er ingen grund til at blive bange, risikoen for at blive ramt af terror er minimal, og terror har endnu aldrig haft held til at ændre noget som helst. Isreal har levet med terror i 60år og har aldrig været stærkere, Vesteuropa har levet med terror i 50år og vi har aldrig været rigere, mere levende eller mere frisindede, terror virker ikke Punktum!

Det er rigtigt. Men så stærkt et had skræmmer mig. Uenighed, diskussioner, råpben og skrigen; ja...det er en normal menneskelig reaktion. Men dette. Ej, det er så umenneskeligt.
0
That awkward moment when you leave a store without buying anything and all you can think is "act natural, you're innocent".
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 356
Likede indlæg: 3541

Indlægaf Ballademager » 14. nov 2015, 09:18

Danseprinsesse skrev:Normalt undgår jeg at involvere mig politisk på Facebook, men det her er bare så skræmmende idiotisk https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =531188966

Ej, hvor er det upassende (kan ikke finde bedre ord for det :genert: ). Bliver så ked af det, når man bruger tragedier som denne til at prædike had mod en gruppe, der ikke har noget med det at gøre.
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Ado
Kontakt:

Indlægaf Ado » 14. nov 2015, 09:20

Aima skrev:
Rakel skrev:Det bedste vi kan gøre lige nu er at bakke de muslimer op, vi kender. De har brug for det - for det er ikke islam at gøre de her forfærdelige ting :(

Ja! Jeg var så idiotisk at begive mig ud i at læse nogle af nyhedsmediernes kommentartråde på Facebook, og jeg skal da godt nok love for, folk får afløb. Det er simpelthen så modbydeligt og jeg har lyst til at sende krammere til, ikke kun de muslimer jeg kender, men alle jeg kender med mellemøstligt udseende. Man skal da være en helt særlig slags kold i røven, hvis man med sin tro eller sit mellemøstlige udseende, ikke lader sig påvirke.

Ja, den fejl gjorde jeg også. Og jeg sidder nærmest og venter på, at et par fjene familiemedlemmer kommer med lige så latterlige kommentarer. Hvordan man kan være så afstumpet, er mig en gåde.

Jeg ved bare, at en tante jeg har vil være en af de første til at brøle op om muslimer. Jeg kunne få lyst til at spørge hende om hvornår hun har tænkt sig at myrde et par ældre mennesker. For hun er jo social og sundhedsassistent og det var der jo engang en af dem der gjorde.

Men hun vil ikke engang fatte det.
0
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2015, 09:23

Ballademager skrev:

Ej, hvor er det upassende (kan ikke finde bedre ord for det :genert: ). Bliver så ked af det, når man bruger tragedier som denne til at prædike had mod en gruppe, der ikke har noget med det at gøre.

Især fordi vi ikke ved noget endnu, så det er bare skryderi og selvpromovering :rulle:
Men desværre præcist den slags jeg frygtede/forudså i aftes da vi først hørte om angrebene. Håber stadig det vil vise sig at det ikke har en skid med flygtningestrømmen at gøre. :kryds:
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"