Angreb i Paris.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
FruitFly
Kort karma: 12
Likede indlæg: 295

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf FruitFly » 14. nov 2015, 09:24

Rakel skrev:Det bedste vi kan gøre lige nu er at bakke de muslimer op, vi kender. De har brug for det - for det er ikke islam at gøre de her forfærdelige ting :(

Helt enig.

For man er også nødt til at erkende at disse forfærdelige ting begås i islams navn - og det har konsekvenser på mange måder, men fandme om det skal gå ud over retskafne mennesker "bare" fordi de er muslimer eller flygtninge. Det er lige så vigtigt at vi tager afstand fra "haderne" i vores rækker, som at muslimerne tager afstand fra terroristerne. Vi er nødt at gøre det helt klart at der er tale om afgrænsede grupper, som er fuldstændigt galt afmarcherede. De skal inddæmmes, og vi skal holde op med at tale dem efter munden - og her taler jeg ISÆR om Christiansborg.
3
Brugeravatar
FruitFly

Indlægaf FruitFly » 14. nov 2015, 09:26

Ado skrev:
Aima skrev:Ja! Jeg var så idiotisk at begive mig ud i at læse nogle af nyhedsmediernes kommentartråde på Facebook, og jeg skal da godt nok love for, folk får afløb. Det er simpelthen så modbydeligt og jeg har lyst til at sende krammere til, ikke kun de muslimer jeg kender, men alle jeg kender med mellemøstligt udseende. Man skal da være en helt særlig slags kold i røven, hvis man med sin tro eller sit mellemøstlige udseende, ikke lader sig påvirke.

Ja, den fejl gjorde jeg også. Og jeg sidder nærmest og venter på, at et par fjene familiemedlemmer kommer med lige så latterlige kommentarer. Hvordan man kan være så afstumpet, er mig en gåde.

Jeg ved bare, at en tante jeg har vil være en af de første til at brøle op om muslimer. Jeg kunne få lyst til at spørge hende om hvornår hun har tænkt sig at myrde et par ældre mennesker. For hun er jo social og sundhedsassistent og det var der jo engang en af dem der gjorde.

Men hun vil ikke engang fatte det.

Gør det alligevel. Vi kan ikke bare sidde og lytte på det slags bræk - vi skal ikke tolerere det.
Senest rettet af FruitFly 14. nov 2015, 09:30, rettet i alt 1 gang.
1
Brugeravatar
FruitFly

Indlægaf FruitFly » 14. nov 2015, 09:27

Wizzze skrev::ae: Der er ingen grund til at blive bange, risikoen for at blive ramt af terror er minimal, og terror har endnu aldrig haft held til at ændre noget som helst. Isreal har levet med terror i 60år og har aldrig været stærkere, Vesteuropa har levet med terror i 50år og vi har aldrig været rigere, mere levende eller mere frisindede, terror virker ikke Punktum!

Godt sagt!

Midt i chokket er det vigtigt at huske på dette. Terroren skal IKKE gøre os bange. Risikoen for at dø i et terrorangreb er stadig så lille-bitte at man næsten ikke kan få øje på den.
1
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 352
Likede indlæg: 3507

Indlægaf Ballademager » 14. nov 2015, 09:28

Wizzze skrev:
Ballademager skrev:
Danseprinsesse skrev:Normalt undgår jeg at involvere mig politisk på Facebook, men det her er bare så skræmmende idiotisk https://m.facebook.com/story.php?story_ ... =531188966

Jeg bliver så opgivende og ulykkelig, når der bliver reageret på forfærdelige angreb med endnu mere had og fjendskab.

Ej, hvor er det upassende (kan ikke finde bedre ord for det :genert: ). Bliver så ked af det, når man bruger tragedier som denne til at prædike had mod en gruppe, der ikke har noget med det at gøre.

Især fordi vi ikke ved noget endnu, så det er bare skryderi og selvpromovering :rulle:
Men desværre præcist den slags jeg frygtede/forudså i aftes da vi først hørte om angrebene. Håber stadig det vil vise sig at det ikke har en skid med flygtningestrømmen at gøre. :kryds:

Det håber jeg virkelig også...
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
FruitFly

Indlægaf FruitFly » 14. nov 2015, 09:29

kidkomb skrev:Det er en aften, som i aften, at jeg bliver taknemmelig over, at have fravalgt at få børn. Min kæreste og jeg snakkede om det på vej hjem. Dette er ikke en verden jeg vil efterlade mit afkom og deres afkom og fremtidige generationer i.

Hvorfor? Fordi der er en lille-bitte chance for at de dør i et terrorangreb, eller fordi der er ondskab i verden? Det ER der, men livet er også smukt. Blandt andet fordi det er så sårbart.

:ae:
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10266

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 09:30

Så har jeg skrevet en høflig privatbesked til Søren Pape med den hidsige opdatering vedhæftet.
Jeg synes virkerlig ikke, at sådan noget klæder Det Konservative Folkeparti, og afsender bruger vel og mærke sin officielle Facebook-side.
9
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Faceless
Kort karma: 35
Likede indlæg: 371

Indlægaf Faceless » 14. nov 2015, 09:40

Jeg er også dybt forfærdet over det der er sket i Paris.
Jeg opdagede det først sent i går aftes, og udsatte at gå i seng pga. det.
Det var den samme følelse der fyldte min krop, som da jeg hørte om angrebet på USA i 2001.
Tomhed. Forfærdelse. Sorg.

Jeg ved godt de siger, vi var udsat for et terrorangreb herhjemme i februar. Men jeg skal ærligt indrømme, at det aldrig vækkede de samme følelser hos mig, fordi det virkede så sølle at kalde det et terrorangreb, sat op imod angreb som det der nu (igen) har ramt Paris.

Og netop fordi Paris allerede har været ramt, undre det mig ekstra meget, at det franske politi og efterretningstjenesten ikke opdagede at noget var under opsejling. Det skrammer mig nok mere end noget andet.
For dette var ikke en enkelt galning ala angrebet her hjemme. Men noget hvor en form for kommunikation, som må have været mulig at opfange, er foregået. Og alligevel er det lykkes for disse hjernevaskede galninge at slå til med så store, forfærdelige konsekvenser.

Det er ikke et udtryk for en kritik af politiet, men min egen forfærdelse over, at de har formået at planlægge og slå til uden at blive opdaget, før det er for sent. For hvad kan det så ikke betyde for vores egen sikkerhed?
Jeg skal blank erkende, at jeg ligger al min tillid til, at vores eget politi beskytter os mod et angreb som det der ramte Paris i aftes. Og når de alligevel har kunne udføre en terrorhandling af den størrelse, et sted, som man må gå ud fra, de er ekstra opmærksomme efter angrebet i januar, så gør det mig enorm utryg—mere en noget andet—i forhold til vores egen sikkerhed.
1
Mine drenge M'08/M'09/E'12/M'12/E'13/E'15/P'16 :lun:
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 14. nov 2015, 09:56

DetSorteCirkus skrev:Så har jeg skrevet en høflig privatbesked til Søren Pape med den hidsige opdatering vedhæftet.
Jeg synes virkerlig ikke, at sådan noget klæder Det Konservative Folkeparti, og afsender bruger vel og mærke sin officielle Facebook-side.

Ud over, at det er grimt, så er hendes udtalelse i min optik virkelig dumt rent kommunikationsstrategisk. At hun så efterfølgende kalder en af dem, der kommenterer imod hende, naiv, det virker meget uoverlagt. Håber, at Pape griber ind.
5

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Venus222
Kort karma: 21
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 333

Indlægaf Venus222 » 14. nov 2015, 09:57

Det kommer ikke bag på mig at det er sket, sådan rationelt set. Men derfor er jeg alligevel fuld af sorg, frustration og en følelse af magtesløshed. Vreden kommer nok på et tidspunkt også.....

Magtesløsheden kommer af at jeg simpelthen ikke kan se hvordan situationen skal løses, og hvordan vi kommer af med terror. Om det er Islamisk stat der står bag, eller andre.

Jeg tror ikke at løsningen er krig mod IS, det har vi jo ligsom prøvet..... Jeg tænker mere man skal have fat om roden på problemet, og at det ikke kan nytte noget at grave en endnu dybere kløft mellem Vesten og Mellemøsten.

Men måske er jeg naiv.....
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 554
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10284

Indlægaf icelady » 14. nov 2015, 10:05

IS har påtaget sig ansvaret.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 10:24

Jeg har hørt fra Søren Pape.
Han skriver bl.a., at følelserne løber af med nogen i en situation som denne, så de går over stregen. Han kan ikke overvåge alle folketingskandidater, men giver mig ret i, at det er klædeligt at tænke sig om.

Fint svar, synes jeg :gogo: Og hurtigt.

Vores lille beskedveksling er i øvrigt, synes jeg, er udmærket eksempel på, at det er muligt at kommunikere stille og roligt om de her ting.
Jeg gætter på, at han bl.a. har sat pris på, at jeg ikke i harme vendinger udbasunerede min undren ud over hele hans side.
9
Je suis un tableau noir.
Gniske
Bortvist
Kort karma: 1
Geografisk sted: Danmark
Likede indlæg: 9

Indlægaf Gniske » 14. nov 2015, 10:39

Dejligt, at der stadig findes så meget naivitet. Uden den ville de jo være på herrens mark.
0
Brugeravatar
Ballademager

Indlægaf Ballademager » 14. nov 2015, 10:59

Polen siger nu stop for flygtninge efter angrebet.
0

Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 11:02

Ballademager skrev:Polen siger nu stop for flygtninge efter angrebet.

Det ville de nok under alle omstændigheder have gjort, efter deres nye regering er kommet til.
2
Je suis un tableau noir.
Rakel
Kort karma: 420
Likede indlæg: 3108

Indlægaf Rakel » 14. nov 2015, 11:02

FruitFly skrev:
Rakel skrev:Det bedste vi kan gøre lige nu er at bakke de muslimer op, vi kender. De har brug for det - for det er ikke islam at gøre de her forfærdelige ting :(

Helt enig.

For man er også nødt til at erkende at disse forfærdelige ting begås i islams navn - og det har konsekvenser på mange måder, men fandme om det skal gå ud over retskafne mennesker "bare" fordi de er muslimer eller flygtninge. Det er lige så vigtigt at vi tager afstand fra "haderne" i vores rækker, som at muslimerne tager afstand fra terroristerne. Vi er nødt at gøre det helt klart at der er tale om afgrænsede grupper, som er fuldstændigt galt afmarcherede. De skal inddæmmes, og vi skal holde op med at tale dem efter munden - og her taler jeg ISÆR om Christiansborg.

TV2 siger, at Polen har meddelt, at man ikke vil tage nogle muslimske kvoteflygtninge under EU regi. Hvis det er rigtigt, så har den polske regering fuldstændigt overset, at de muslimske flygtninge i Europa netop flygter fra disse galninge - det gør mig ked af det. Jeg håber, at TV2 bare ævler :(
4

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"