Angreb i Paris.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1665
Likede indlæg: 9277

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2015, 16:52

ååårhhh nej

Et TGV tog er kørt af sporet på en bro i nordfrankrig og endt i en flod :8:
:whine:

Så skal man sidde og håbe det "bare" er et uheld :tie:

http://www.mirror.co.uk/news/world-news ... il-6832232
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 412
Likede indlæg: 3935

Indlægaf Sophaya » 14. nov 2015, 18:04

Det berører mig virkelig meget, både fordi jeg har boet i Frankrig og det derfor er et land (og en Paris en by) der står mit hjerte nær, men også fordi jeg ved at vi i Danmark ikke har et psykologisk kriseberedskab der fungerer. Hvis vi bliver ramt af noget som det her, så er der ikke nødvendigvis ordentlig krisehjælp til os. Jeg håber virkelig, at min chef kan vække politikerne og psykologerne op med den konference han holder i januar om dette - det ville gøre mig en smule mere tryg.
0
x
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 850
Likede indlæg: 12301

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 18:53

Er der nogen, der har fået fat i, hvad der er sket med de gerningsmænd, som angreb de to cafeer og pizzeriaet og siden kørte væk?
0
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 14. nov 2015, 18:54

DetSorteCirkus skrev:Er der nogen, der har fået fat i, hvad der er sket med de gerningsmænd, som angreb de to cafeer og pizzeriaet og siden kørte væk?

Der er blevet anholdt nogen i området hvor bilerne er fundet, men det er endnu ikke bekræftet at det er dem, så vidt jeg har forstået.
0
x
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 18:59

Sophaya skrev:
DetSorteCirkus skrev:Er der nogen, der har fået fat i, hvad der er sket med de gerningsmænd, som angreb de to cafeer og pizzeriaet og siden kørte væk?

Der er blevet anholdt nogen i området hvor bilerne er fundet, men det er endnu ikke bekræftet at det er dem, så vidt jeg har forstået.

Jeg undrer mig over, at deres videre skæbne bare sådan er gledet ud i sandet i medierne.
Normalt plejer det at være en af hovedhistorierne, hvis nogle gerningsmænd er på fri fod.

Der skulle være i alt otte dræbte terrorister, og jeg har kun hørt, hvad der er sket med de syv af dem.
0
Brugeravatar
Sophaya

Indlægaf Sophaya » 14. nov 2015, 19:00

DetSorteCirkus skrev:
Jeg undrer mig over, at deres videre skæbne bare sådan er gledet ud i sandet i medierne.
Normalt plejer det at være en af hovedhistorierne, hvis nogle gerningsmænd er på fri fod.

Der skulle være i alt otte dræbte terrorister, og jeg har kun hørt, hvad der er sket med de syv af dem.

I det hele taget er der unaturlig stilhed omkring hændelserne fra politiets sid, hvilket får mig til at tænke at det ikke er afsluttet.
0
x
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 19:32

Yvooonne skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Sophaya skrev:

Her står der at de alle 8 er døde: http://www.bt.dk/udland/nye-gruopvaekke ... for-stadio

Tak :)
Jeg kan bare stadig ikke få det til at passe, for betyder det så, at den samme person stod bag alle de tre gadeskyderier?
Tre sprang sig selv i luften ved stadionet, andre tre gjorde det samme på spillestedet, hvor en syvende blev skudt af politiet.
Eller var det de samme, der stod bag gadeskyderierne og massakren på spillestedet?
0
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2015, 19:41

DetSorteCirkus skrev:
Sophaya skrev:

http://jyllands-posten.dk/international ... is-terror/
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 19:53

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Sophaya skrev:

http://jyllands-posten.dk/international ... is-terror/[/

Måske overser jeg noget, men jeg kan ikke se, at der står noget om, hvad der er sket med de tre gerningsmænd på spisestederne?
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 20:01

Nå, nu siger de, at der var syv terrorister, og at de alle er døde.
Jeg kan stadig ikke få det til at passe ift. begivenhedernes rækkefølge, men det må jo give mening.
0
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2015, 21:01

DetSorteCirkus skrev:Nå, nu siger de, at der var syv terrorister, og at de alle er døde.
Jeg kan stadig ikke få det til at passe ift. begivenhedernes rækkefølge, men det må jo give mening.

Franskmændene siger der var 3 hold, 3 ude ved stadion, og 2 x 2 som angreb cafeerne, en sprænger sig på en restaurant og så samlet angreb de 3 resterede koncerten, hvor 2 sprænger sig selv og en bliver skudt af politiet. Og så har de åbenbart haft logistisk hjælp, nogen til at køre dem rundt. De belgiere der nu er anholdt :gruble:
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 22:37

Wizzze skrev:Franskmændene siger der var 3 hold, 3 ude ved stadion, og 2 x 2 som angreb cafeerne, en sprænger sig på en restaurant og så samlet angreb de 3 resterede koncerten, hvor 2 sprænger sig selv og en bliver skudt af politiet. Og så har de åbenbart haft logistisk hjælp, nogen til at køre dem rundt. De belgiere der nu er anholdt :gruble:

Så passer pengene. Jeg havde fået indtryk af, at dem, der skød udenfor, selv kørte væk fra stedet.

Inde på BTs hjemmeside læste jeg et indtil videre ubekræftet rygte om, at en af gerningsmændene kun var 15 år. Det finder jeg ubærligt, hvis det passer.
0
Brugeravatar
Wizzze

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2015, 22:57

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Franskmændene siger der var 3 hold, 3 ude ved stadion, og 2 x 2 som angreb cafeerne, en sprænger sig på en restaurant og så samlet angreb de 3 resterede koncerten, hvor 2 sprænger sig selv og en bliver skudt af politiet. Og så har de åbenbart haft logistisk hjælp, nogen til at køre dem rundt. De belgiere der nu er anholdt :gruble:

Så passer pengene. Jeg havde fået indtryk af, at dem, der skød udenfor, selv kørte væk fra stedet.

Inde på BTs hjemmeside læste jeg et indtil videre ubekræftet rygte om, at en af gerningsmændene kun var 15 år. Det finder jeg ubærligt, hvis det passer.

De kørte åbenbart til koncerten :trist:
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 23:03

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:De kørte åbenbart til koncerten :trist:

De der belgiere, de undrer mig :gruble:
Hvorfor har de ikke også valgt martyrdøden? De må have samme tankesæt og kan nu sandsynligvis se frem til mange år i fængsel og et smadret liv, hvilket ikke lyder som et særlig spændende alternativ. Havde de mon regnet med ikke at blive fanget? Eller havde de planlagt deres eget angreb, som politiet nu har forpurret? Eller hvad?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1113
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 10479

Indlægaf Fru Sunshine » 14. nov 2015, 23:27

Det allerallerværste er næsten at terroristerne jo har held af så den modstand, de ønsker, mod alle muslimer, så de kan påberåbe sig religion som årsagen til en krig.

Der er så mange, der bare spreder had alle vegne igen, og jeg kan næsten ikke rumme det. :trist:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"