Angreb i Paris.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6828

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2015, 21:01

DetSorteCirkus skrev:Nå, nu siger de, at der var syv terrorister, og at de alle er døde.
Jeg kan stadig ikke få det til at passe ift. begivenhedernes rækkefølge, men det må jo give mening.

Franskmændene siger der var 3 hold, 3 ude ved stadion, og 2 x 2 som angreb cafeerne, en sprænger sig på en restaurant og så samlet angreb de 3 resterede koncerten, hvor 2 sprænger sig selv og en bliver skudt af politiet. Og så har de åbenbart haft logistisk hjælp, nogen til at køre dem rundt. De belgiere der nu er anholdt :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10289

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 22:37

Wizzze skrev:Franskmændene siger der var 3 hold, 3 ude ved stadion, og 2 x 2 som angreb cafeerne, en sprænger sig på en restaurant og så samlet angreb de 3 resterede koncerten, hvor 2 sprænger sig selv og en bliver skudt af politiet. Og så har de åbenbart haft logistisk hjælp, nogen til at køre dem rundt. De belgiere der nu er anholdt :gruble:

Så passer pengene. Jeg havde fået indtryk af, at dem, der skød udenfor, selv kørte væk fra stedet.

Inde på BTs hjemmeside læste jeg et indtil videre ubekræftet rygte om, at en af gerningsmændene kun var 15 år. Det finder jeg ubærligt, hvis det passer.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6828

Indlægaf Wizzze » 14. nov 2015, 22:57

DetSorteCirkus skrev:
Wizzze skrev:Franskmændene siger der var 3 hold, 3 ude ved stadion, og 2 x 2 som angreb cafeerne, en sprænger sig på en restaurant og så samlet angreb de 3 resterede koncerten, hvor 2 sprænger sig selv og en bliver skudt af politiet. Og så har de åbenbart haft logistisk hjælp, nogen til at køre dem rundt. De belgiere der nu er anholdt :gruble:

Så passer pengene. Jeg havde fået indtryk af, at dem, der skød udenfor, selv kørte væk fra stedet.

Inde på BTs hjemmeside læste jeg et indtil videre ubekræftet rygte om, at en af gerningsmændene kun var 15 år. Det finder jeg ubærligt, hvis det passer.

De kørte åbenbart til koncerten :trist:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 14. nov 2015, 23:03

Wizzze skrev:
DetSorteCirkus skrev:De kørte åbenbart til koncerten :trist:

De der belgiere, de undrer mig :gruble:
Hvorfor har de ikke også valgt martyrdøden? De må have samme tankesæt og kan nu sandsynligvis se frem til mange år i fængsel og et smadret liv, hvilket ikke lyder som et særlig spændende alternativ. Havde de mon regnet med ikke at blive fanget? Eller havde de planlagt deres eget angreb, som politiet nu har forpurret? Eller hvad?
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9255

Indlægaf Fru Sunshine » 14. nov 2015, 23:27

Det allerallerværste er næsten at terroristerne jo har held af så den modstand, de ønsker, mod alle muslimer, så de kan påberåbe sig religion som årsagen til en krig.

Der er så mange, der bare spreder had alle vegne igen, og jeg kan næsten ikke rumme det. :trist:
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 774

Indlægaf thomassneum » 15. nov 2015, 09:01

GnueN skrev:Til gengæld er Dansk Folkeparti altid klar med en løsning på problemet:

Vi bliver nødt til at bombe civile nu - også kvinder og børn

Det er desværre ikke en overraskende udmelding. Mon de mente det samme, hvis f. eks. Rusland ville bombe nogle terroister ud af den danske undergrund? :gruble:
1
Med bov skal man mad lave, men...
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 15. nov 2015, 09:40

Så må den logiske konsekvens jo være, at sønderbombe hele Sønderjylland, for at få DFerne ud af deres højborg. :stoned:
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. nov 2015, 09:58

thomassneum skrev:
GnueN skrev:Til gengæld er Dansk Folkeparti altid klar med en løsning på problemet:

Vi bliver nødt til at bombe civile nu - også kvinder og børn

Det er desværre ikke en overraskende udmelding. Mon de mente det samme, hvis f. eks. Rusland ville bombe nogle terroister ud af den danske undergrund? :gruble:

Søren Espersens inhumane vrøvl kom til at fremstå endnu mere rabiat og gak, da News viste klippet med ham lige efter, at en militærekspert med stor erfaring indenfor området havde været i studiet og i utvetydige vendinger kaldt IS´ terror for et socialt problem, der skyldtes kummerlige levevilkår i Mellemøsten og skulle løses derefter.

Søren Espersen burde i øvrigt vide bedre. Manden har jo selv været radikaliseret (medlem af Den Danske Forening), tsk-tsk.

Edit: Hvad jeg fandt mest usmageligt og dumt, var hans udtalelse om, at civile kvinder spillede en stor rolle i IS, undersforstået at det derfor var ok at bombe dem. Nej, de civile kvinder, som er en del af IS, er kidnappet til det. Er de der frivilligt, er de jo selv krigere og dermed ikke civile.
Senest rettet af DetSorteCirkus 15. nov 2015, 10:12, rettet i alt 1 gang.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. nov 2015, 10:03

Yvooonne skrev:Jeg forstår ikke den rangorden af menneskeliv - hvorfor skulle der være værre at dræbe civile kvinde end civile mænd? Begge dele er forfærdeligt og man bør opsøge psykiatrisk hjælp hvis man mener det er rimeligt at dræbe andre mennesker.

Det er en ubetænksom talemåde med rod i en forestilling om, at alle voksne mænd er potentielle soldater.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. nov 2015, 10:25

Yvooonne skrev:Jeg gider ikke læse Sørens ævl, så tak for minireferat - jeg mener det nu egentligt også bare mere generelt. Jeg tænkte det samme da jeg læste om teltlejr i Thisted - den vil primært være for enlige mænd. Jeg ved ikke helt hvorfor enlige kvinder er meter værd end enlige mænd?

Altså bortset fra at jeg ikke forstår det praktiske formål med den teltlejr, kan jeg godt se, at der er gode grunde til at drage dette skel, hvis kun nogen skal bo der. De flygtninge, som lige nu kommer til Danmark, er ofte vant til et helt andet kønssyn og -rollemønster, og det, mener jeg, i et sådant tilfælde skal respekteres af hensyn til de implicerede og for at gøre ankomsten til Danmark så gnidningsfri som muligt.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
DetSorteCirkus

Indlægaf DetSorteCirkus » 15. nov 2015, 10:38

Yvooonne skrev:Nu behøver de jo ikke bo i telt sammen.

Men hele telttingen er også bare for meget - det er jo ikke pga nød, men et aktivt valg. Jeg brækker mig.

Nej, men når mange af kvinderne kommer fra kulturer, hvor kvinder helst ikke skal være alene, kan jeg godt forestille mig, at en del af dem vil foretrække at bo sammen med fx. venner, fjernere slægtninge, familier fra samme by eller lignende, hvis det er muligt, og at de ikke vil være trygge ved at bo i nærheden af enlige mænd.

Derfor kan jeg godt se, hvorfor man, hvis der skal drages et skel, vælger dette.
Samtidig med at jeg på dette tidspunkt er ganske kritisk overfor teltlejrene i sig selv. I Sverige mener jeg til gengæld, at de giver mening, fordi de har et praktisk formål.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 54
Likede indlæg: 707

Indlægaf Tux » 15. nov 2015, 12:51

Yvooonne skrev:Jeg er med på at de ting gør sig gældende Gnu - men ikke herhjemme - der laver vi ikke teltlejre fordi vi er nødt til det.

Og det handler om en generel ting. Hvorfor skal børn og kvinder reddes først ved skibsforlister? Hvorfor hører man igen og igen at der er danskere der er bange for flygtninge hvis der er mænd - ikke så meget hvis det er kvinder eller familie.

Jeg mener det er et stort problem at vi gennem mange små ting sætte mænd i en bås som dem der er mindre værd end kvinder eller som dem vi er bange for.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 681
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5929

Indlægaf Dikus » 15. nov 2015, 14:29

Yvooonne skrev:Jeg er med på at børn har en særlig status. Det handler udelukkende om forskellen på mænd og kvinder.

Mange kvinder har faktisk andre helbredsudfordringer end mænd, som medfører, de har brug for mere komfort for at klare hverdagen med samme komfortniveau som mænd.
0
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 681
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5929

Indlægaf Dikus » 15. nov 2015, 14:37

Yvooonne skrev:
Dikus skrev:
Yvooonne skrev:Jeg er med på at børn har en særlig status. Det handler udelukkende om forskellen på mænd og kvinder.

Mange kvinder har faktisk andre helbredsudfordringer end mænd, som medfører, de har brug for mere komfort for at klare hverdagen med samme komfortniveau som mænd.

Jamen så la det da handle om sådan en opdeling. Og ikke et om køn.

Man er jo nødt til at lave kasser i den slags situationer - ellers er det alt, alt for ineffektivt.
1
Brugeravatar
Pølsemix
Kort karma: 14
Likede indlæg: 297

Indlægaf Pølsemix » 15. nov 2015, 14:40

En stor del af flygtningene der kommer her op er vel også enlige mænd, som så satser på at blive familiesammenført.
Men hvad er der egentlig galt med teltlejre?
0

Tilbage til "Politik, kultur og samfund"