Angreb i Paris.

Hvad sker der lige for verden?! Diskutér det her!
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 553
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10257

Re: Angreb i Paris.

Indlægaf icelady » 13. nov 2015, 23:10

På TV2 News FB side kører debatten allerede om at "alle grænser skal lukkes for det er jo muslimer!"

Slapdog lige af, og vent til vi finder ud af, hvem der står bag.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 608
Likede indlæg: 5024

Indlægaf Aima » 13. nov 2015, 23:10

Wizzze skrev:
Aima skrev:
DetSorteCirkus skrev:Landet har en helt andet tradition for voldelig civil courage, end der kendes fra de fleste andre europæiske lande.

^ Kan (og gider) du uddybe det her for mig, Cirkus?

f.eks. i forbindelse med krisen i Algeriet, var der en stor højregruppe som ikke ville have at Frankrig skulle opgive sine kolonier, der medførte en del intern terror i Frankrig hvor højre nationale sprængte bomber og myrdede politikere. De Gaulle overlevede flere terrorangreb, bogen/filmen "Sjakalen" er baseret på den tid, kan anbefales.

Første gang jeg var i Paris som dreng måtte vores hotel evakueres pga. bombe trusler, og anden gang jeg var i Paris, skød man chefen for Renault lige overfor den cafe hvor vi sad og spiste, skal jeg sige at jeg ikke er stor Paris fan? :tie:

Ah, ja. Selvfølgelig! Jeg har noget nær familie der har været bosat i Paris i et årti (men nu bor i det stille og rolige Beirut), og mine kusiner har flere gange oplevet at måtte evakueres fra deres skole, altså i Paris(!) Ikke Beirut.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 213
Likede indlæg: 2197

Indlægaf Zombie » 13. nov 2015, 23:10

lillebjoern skrev:Der er en terrorist derinde på koncertstedet, som har en bombe på :trist: :whine:

Og gidslerne fortæller om, at de skyder alle én for én derinde... Helt tilfældigt....

Der meldes om mindst 15 døde og 100 gidsler.
:whine:
0
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2066

Indlægaf Tibbler » 13. nov 2015, 23:11

:trist: Jeg er træt, og skal op med børnene, når de vågner i morgen. Men jeg kan jo ikke lægge mig til at sove mens det her er i gang.
stakkels mennesker
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1974

Indlægaf lillebjoern » 13. nov 2015, 23:12

2SHY skrev:
lillebjoern skrev:Der er en terrorist derinde på koncertstedet, som har en bombe på :trist: :whine:

Og gidslerne fortæller om, at de skyder alle én for én derinde... Helt tilfældigt....

What??? Hvor har du læst/hørt det? :shock:

Der er en journalist derinde, som skriver det på Twitter. Prøver lige at genfinde det
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 13. nov 2015, 23:13

Tibbler skrev::trist: Jeg er træt, og skal op med børnene, når de vågner i morgen. Men jeg kan jo ikke lægge mig til at sove mens det her er i gang.
stakkels mennesker

Jeg var også på vej og det sidste jeg gør inden jeg slukker tv er at tjekek TV2 News.

Ikke en god aften :(
0
....

Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 13. nov 2015, 23:14

lillebjoern skrev:
2SHY skrev:

What??? Hvor har du læst/hørt det? :shock:

Der er en journalist derinde, som skriver det på Twitter. Prøver lige at genfinde det

Fuuuuck... Så er man dælme pro hvis man kan tweete under de omstændigheder :8: Jeg tror jeg havde pisset i bukserne af skræk og ellers været ude af stand til at tænke
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10154

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. nov 2015, 23:14

Det der lugter så temmelig meget af islamist.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 13. nov 2015, 23:16

Undtagelsestilstand i hele Frankrig.

Det er godtnok vildt. På den negative måde-.
1
....

Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 769
Likede indlæg: 10154

Indlægaf DetSorteCirkus » 13. nov 2015, 23:17

Jeg ved, at det her lyder kynisk, og det er ikke møntet på den pågældende journalist, men på sådan en aften her vil jeg kun stole på officielle kilder*.
Alle kan i princippet skrive alt på de sociale medier.

*Så meget man nu kan stole på myndigheder.
1
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 608
Likede indlæg: 5024

Indlægaf Aima » 13. nov 2015, 23:18

DetSorteCirkus skrev:
Aima skrev:
DetSorteCirkus skrev:Landet har en helt andet tradition for voldelig civil courage, end der kendes fra de fleste andre europæiske lande.

^ Kan (og gider) du uddybe det her for mig, Cirkus?

Gerne :)
Siden revolutionen i 1789 har franskmændene (eller fraktioner af dem) med jævne mellemrum gået på gaden og i diverse politiske sagers tjeneste ønsket at destabilisere det etablerede samfund gennem uro og vold. Det skete bl.a. i 1830, ved Pariserkommunen i 1871, under studenteroprøret i 1968, der i modsætning til i andre europæiske lande her var så voldsomt, at det medførte generalstrejke og fik præsident de Gaulle til både at overveje at sætte hæren ind og forberede sit eksil, hvis det skulle blive nødvendigt med en flugtvej og senest for nogle år siden i indvandrerghettoerne i Paris' udkant.

Man har en meget unik mentalitet på det område i Frankrig. Det er ikke en utænkelig mulighed at forandre gennem vold.

Smukt! Altså din forklaring. Og også tak til dig! :kys:

Jeg har samme følelse, som jeg havde 11. septemer lige da nyheden om terrorangrebet breakede. Jeg har ikke følt den eksakte følelse siden dengang, så det er helt mærkeligt at genkende den efter så mange år. Men det er sådan en udefinerbar fornemmelse der primært handler om, at det hele endnu er så ukontrollerbart og usikkert og større og mere konsekvensfuldt end det overhovedet er muligt at forstå på nuværende tidspunkt. Det der med at det er SÅ voldsomt og stadig on going og 100% sikkert vil medføre uoverskuelige konsekvenser, menneskeligt, men også politisk.

Jeg havde det underligt nok ikke sådan, da Breikvik gik amok, det var someway mere håndgribeligt og overskueligt, sikkert fordi der var tale om én mand, med ét våben. Eller, nej, jeg ved sgu ikke, det er bare tanker. Men hold kæft hvor er det frygteligt, altså.
4
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 938
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8451

Indlægaf 2SHY » 13. nov 2015, 23:19

Jeg har kvalme :( Sådan havde jeg det også med Utøya og 11. september
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Tibbler
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2066

Indlægaf Tibbler » 13. nov 2015, 23:20

Hvis de har en bombe derinde - hvorfor springer de den ikke bare med det samme?
0
Brugeravatar
lillebjoern
Kort karma: 195
Likede indlæg: 1974

Indlægaf lillebjoern » 13. nov 2015, 23:20

-
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
icelady
Moderator

Indlægaf icelady » 13. nov 2015, 23:20

2 af dem skulle være selvmordsbomber.
0
....