Projekt hus fra scratch

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Re: Projekt hus fra scratch

Indlægaf avdotja » 22. dec 2015, 21:06

Hvor er det altså en hyggelig tråd; men hvor er jeg glad for at det ikke er mig der skal lave alt arbejdet :P

(hvilket planterne sikkert også sætter pris på, med min historik som blomsterejer i mente :gruble:)
2
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1269

Indlægaf Thestral » 23. dec 2015, 05:18

Krølle skrev:
Fræksak skrev:Ej, hvor er det dog bare heldigt, at det er sådan nogen som jer, der ender i det hus, Krølle!

Lever de tidligere ejere stadig? Det vil garanteret være dem en stor glæde, at I (du?) er havemenneske(r) og gerne vil føre haven tilbage til tidligere tiders pragt!

Jeg er ret sikker på, at forrige ejer stadig lever. Overvejer om det vil være for anmassende at kontakte ham, men jeg tror, han vil være glad for at vide, at huset er - og de næste mange mange år vil være - i kærlige hænder :)

Jeg ville elske at vide, hvilken trætype, der har stået på plænen (det ved sælger ved nærmere eftertanke vist), og hvor der mon har været køkkenhave. Desuden har jeg fundet et par valnødder i haven, som jeg simpelthen ikke kan lure, hvor kommer fra. Eftersom netop et valnøddetræ står meget højt på ønskelisten, ville det jo være fantastisk, hvis der er eller har været et :love: de giver først nødder efter ca 10 år, men jeg har fundet steder, der sælger i hvert fald 5 år gamle træer. Det gør det lidt nemmere for min utålmodige sjæl at overskue :lol:

Sælger har så vidt jeg ved talt en del med ham, så jeg prøver at få kontaktoplysninger, når vi skal have husets "mappe" med gamle tegninger og diverse papirer.
Bare send dem nogle billeder af have og hus efterhånden i når igennem :genert:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
thomassneum
Kort karma: 68
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 772

Indlægaf thomassneum » 23. dec 2015, 07:42

Dejligt hus.
Tillykke med det. :)
1
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
lulu-p
Kort karma: 54
Likede indlæg: 834

Indlægaf lulu-p » 23. dec 2015, 08:18

Sikke en dejlig tråd. Jeg glæder mig til at læse og se mere. En hemmelig terrasse....det er jo magisk.
2
... Look to the light, Leland, find the light. Into the light, Leland, into the
light. Into the light, Leland... into the light... Don't be afraid. ...
Brugeravatar
Fillie
Kort karma: 610
Geografisk sted: Backsword
Likede indlæg: 2583

Indlægaf Fillie » 23. dec 2015, 08:43

lulu-p skrev:Sikke en dejlig tråd. Jeg glæder mig til at læse og se mere. En hemmelig terrasse....det er jo magisk.

Jeg tænker også, det er et eventyrligt hus. :lun:
2
"All you need is love."

- The Beatles
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 22
Likede indlæg: 312

Indlægaf mulledit » 23. dec 2015, 08:57

Fantastisk hus. Tillykke med det :D
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 26. dec 2015, 20:12

Regn, regn, regn... Holder det aldrig op? Nå, regntøj og termobukser er fundet frem. I morgen skal jeg i Bygma (inden julefrokost) og købe en grensaks, så der kan blive klippet brombær/tornekrat ned foran verandaen :D
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3282

Indlægaf Hunkat » 26. dec 2015, 20:15

Åh Krølle, hvis nu den der store busk/træ viser sig at være en sommerfuglebusk, tror du så jeg måske må få lidt frø fra den? Jeg elsker sommerfuglebuske og i dag bruger man ofte en anden art end tidligere så det kan sagtens være lidt af en sjældenhed du har stående i haven.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 26. dec 2015, 20:18

Hunkat skrev:Åh Krølle, hvis nu den der store busk/træ viser sig at være en sommerfuglebusk, tror du så jeg måske må få lidt frø fra den? Jeg elsker sommerfuglebuske og i dag bruger man ofte en anden art end tidligere så det kan sagtens være lidt af en sjældenhed du har stående i haven.

Selvfølgelig. Jeg tror dog, det helt store er et hyldetræ (:genert:), men dukker der sommerfuglebuske op til foråret, skal I nok få det at vide. Kan man lave stiklinger, eller skal man starte fra scratch med frø?
0
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 26. dec 2015, 20:20

Var der for øvrigt ikke en havetråd herinde? Jeg kan ikke finde den, og hvis denne tråd ikke skal stikke af i 20 forskellige retninger, skal jeg have et sted at stille rookie-spm om kompost, beskæring og planter :lol:
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3282

Indlægaf Hunkat » 26. dec 2015, 20:23

Krølle skrev:
Hunkat skrev:Åh Krølle, hvis nu den der store busk/træ viser sig at være en sommerfuglebusk, tror du så jeg måske må få lidt frø fra den? Jeg elsker sommerfuglebuske og i dag bruger man ofte en anden art end tidligere så det kan sagtens være lidt af en sjældenhed du har stående i haven.

Selvfølgelig. Jeg tror dog, det helt store er et hyldetræ (:genert:), men dukker der sommerfuglebuske op til foråret, skal I nok få det at vide. Kan man lave stiklinger, eller skal man starte fra scratch med frø?

Det lyder nu også spændende. Så vidt jeg ved kan man begge dele, lige sommerfuglebuskene er utroligt taknemmelige. De skal nærmest bare have en pind i en kop jord så vokser de. Skønt for dem af os uden grønne fingre :-D
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Krølle

Indlægaf Krølle » 2. jan 2016, 10:45

Hunkat skrev:Det lyder nu også spændende. Så vidt jeg ved kan man begge dele, lige sommerfuglebuskene er utroligt taknemmelige. De skal nærmest bare have en pind i en kop jord så vokser de. Skønt for dem af os uden grønne fingre :-D

Noteret. Vi ser, hvad der dukker op til sommer :-)

Er der nogen af jer, der har et bud på, hvad disse fliser kaldes? Har set dem masser af steder på trapper og terrasser, men jeg aner ikke, hvad jeg skal søge efter for at finde klinker til reparation.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 2. jan 2016, 11:55

Orv en dejlig tråd og sikke et lækkert hus! :love: Tillykke med det :kys:
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
mulledit
Kort karma: 22
Likede indlæg: 312

Indlægaf mulledit » 2. jan 2016, 17:54

Krølle skrev:
Hunkat skrev:Det lyder nu også spændende. Så vidt jeg ved kan man begge dele, lige sommerfuglebuskene er utroligt taknemmelige. De skal nærmest bare have en pind i en kop jord så vokser de. Skønt for dem af os uden grønne fingre :-D

Noteret. Vi ser, hvad der dukker op til sommer :-)

Er der nogen af jer, der har et bud på, hvad disse fliser kaldes? Har set dem masser af steder på trapper og terrasser, men jeg aner ikke, hvad jeg skal søge efter for at finde klinker til reparation.

Det ligner noget teracotta
1
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:
Brugeravatar
BlindfullyCool
Kort karma: 41
Likede indlæg: 254

Indlægaf BlindfullyCool » 3. jan 2016, 13:20

Hunkat skrev:
Krølle skrev:

Det lyder nu også spændende. Så vidt jeg ved kan man begge dele, lige sommerfuglebuskene er utroligt taknemmelige. De skal nærmest bare have en pind i en kop jord så vokser de. Skønt for dem af os uden grønne fingre :-D

De har også tendens til at plante sig selv, så det skal man nok lige være opmærksom på :-D Men det er så smukt i højsommeren, når de bare er fyldt med (halvberusede) sommerfugle :lun:
2

Tilbage til "Bolig"