Hvor stor er jeres bolig?

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 812
Likede indlæg: 10892

Re: Hvor stor er jeres bolig?

Indlægaf vibbsen » 12. aug 2018, 17:15

Vi har 164m2 (1 plan) og 80 m2 kælder til 2 voksne og et barn samt 2 katte....Vi kunne sagtens bruge et værelse mere så jeg havde mit eget kontor i stueetagen...Men det er vist det man kalder et 1st world problem :-D
0
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Sevii
Kort karma: 93
Likede indlæg: 1333

Indlægaf Sevii » 12. aug 2018, 22:17

Lejlighed. 85 kvm for to mennesker. Med have. Jeg elsker min lejlighed :lun:
0
:banan: :banan:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 2354
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 22605

Indlægaf kidkomb » 12. aug 2018, 23:29

Lille bondehus på 124kvm fordelt på to plan.
To voksne. Helt perfekt :D
0
Min yndlingsstilling er søstjernen.
Brugeravatar
Confucius
Kort karma: 219
Likede indlæg: 4081

Indlægaf Confucius » 13. aug 2018, 00:29

Jeg bor i en 1-værelses på 40 m2. Jeg har egentlig ikke brug for ret meget mere plads, men jeg ville godt have haft et rum mere - bare 10-12 m2. Men jo mere plads, jo mere er der at gøre rent

Jeg har næsten aldrig gæster hjemme, så det er i princippet fint nok med en 1-værelses. Jeg kan bare godt lide den mentale markering og skift, det giver når man går i et andet værelse for at sove, i stedet for at man bare sidder i sin stue/køkken/soveværelse hele dagen.

Jeg bor i et super fredeligt og roligt område, som er omgivet af natur på alle sider. Og huslejen er på under 3.000 om måneden, så jeg har ikke rigtigt nænnet at flytte. Jeg kan lide at have en bolig, som jeg også vil have råd til at sidde i, hvis jeg en dag skulle ende på kontanthjælp. Det giver en følelse af sikkerhed.
0
Alle mennesker er lige - uanset om de er sorte, brune, gule, røde eller normale.
Brugeravatar
Maoam
Kort karma: 82
Likede indlæg: 1612

Indlægaf Maoam » 13. aug 2018, 06:57

En voksen og en kat i en lejlighed på 39 m2. Jeg har entré, badeværelse, stort køkken i forhold til lejlighedens størrelse og et værelse.
0
Love, love, peace, peace :pompom:
Nesnay
Kort karma: 14
Likede indlæg: 386

Indlægaf Nesnay » 15. aug 2018, 14:57

Jeg bor i en lejelejlighed på tre værelser/85 m2.
Før boede jeg i en lille etværelses, og her 4-5 år efter glæder jeg mig stadig over at gå fra rum til rum :lun:

Jeg har stor stue, pænt stort badeværelse og okay ekstrarum (i mit tilfælde bibliotek). Kunne til gengæld godt ønske mig et lidt større soveværelse (hele den ene væg går til vinduer, og dørene til gang og lillebitte "walk-in", som man kan stå, men ikke gå i, er på hver sin væg, så man er ret begrænset i forhold til indretning). Køkkenet er lige smalt nok, når man er flere, og så ville jeg gerne have haft en smallere åbning ind til stuen og mere skabs-/bordplads i stedet (skabene stopper samme sted i begge sider, hvis man ser på tegningen). Jeg lever med det, men de fleste andre er dybt forundrede over, at jeg ikke vil ofre plads på en opvaskemaskine pga. den begrænsede plads. Der er en del spildplads i entréen, som godt kunne have været udnyttet bedre, og jeg ville gerne have haft en vaskemaskine et sted.

Lejligheden ligger godt (lige ved Ringgaden og tæt ved store grønne områder) og er virkelig billig af Aarhus at være, så alt det overstående kan jeg sagtens leve med. Men når jeg en dag flytter, bliver det nok til et sted med en åben altan - hvem har fået den sindssyge idé, at lukkede altaner er godt for noget :forvirret:
Men jeg elsker lejligheden alligevel :)

Tegningen er ikke helt præcis:
-Det, der er markeret som "soveværelse", har jeg ikke.
-Jeg bor i enden af bygningen og har derfor lidt ekstra plads næsten hele vejen langs stue og kammer (=mit soveværelse).
-Der er ikke et stykke gang mellem mit soveværelse og det lille skab/walk-in, de deler bare væg.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1

Tilbage til "Bolig"