Er kvinderne i 30'erne besværlige?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 182
Likede indlæg: 2188

Re: Er kvinderne i 30'erne besværlige?

Indlægaf Moxy-lady » 16. nov 2015, 10:48

Lige præcis det der med kemien og manglende date nummer to er faktisk noget jeg har lagt mærke til hos mange 'evighedssingler', og nu bliver jeg sikkert smadder upopulær.

Det er jo bare en anden tjekliste? At der bare skal være dét der på første date og hvis man ikke føler sig swept off your feet, så er der bare ikke noget at bygge på. Jeg er enig i at kemi er vigtig men nogle (mænd) er bare ikke så gode til at charmere og konversere før de føler sig trygge, og de falder altså på kravet om instant attraction en gang i mellem. Synes tit at man oplever at præcis den type mænd kan have svært ved at finde en partner fordi de aldrig når date 2 med succesfulde kvinder i 30erne. For hvis kemien ikke er der første gang, så dukker den ikke og. Det er altså bare ikke nødvendigvis en ultimativ sandhed.
Det er ikke fordi jeg siger at singler skal date folk hvor kemien er helt forkert. Hvis man har lyst til at stikke en gaffel i øjet på ham inden forretten er overstået, så skal man ikke gøre knuder på sig selv bare fordi man gerne vil have en kæreste. Men hvis man er på date med en der, på trods af at han på papiret virker som et godt match, og det bare ikke klikker, så synes jeg måske at det er lidt tosset ikke at prøve en anden date , det koster ikke mere end et par timer og udbyttet kan bare være så stort.
5
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2519

Indlægaf Mi55y » 16. nov 2015, 10:56

Moxy-lady skrev:Lige præcis det der med kemien og manglende date nummer to er faktisk noget jeg har lagt mærke til hos mange 'evighedssingler', og nu bliver jeg sikkert smadder upopulær.

Det er jo bare en anden tjekliste? At der bare skal være dét der på første date og hvis man ikke føler sig swept off your feet, så er der bare ikke noget at bygge på. Jeg er enig i at kemi er vigtig men nogle (mænd) er bare ikke så gode til at charmere og konversere før de føler sig trygge, og de falder altså på kravet om instant attraction en gang i mellem. Synes tit at man oplever at præcis den type mænd kan have svært ved at finde en partner fordi de aldrig når date 2 med succesfulde kvinder i 30erne. For hvis kemien ikke er der første gang, så dukker den ikke og. Det er altså bare ikke nødvendigvis en ultimativ sandhed.
Det er ikke fordi jeg siger at singler skal date folk hvor kemien er helt forkert. Hvis man har lyst til at stikke en gaffel i øjet på ham inden forretten er overstået, så skal man ikke gøre knuder på sig selv bare fordi man gerne vil have en kæreste. Men hvis man er på date med en der, på trods af at han på papiret virker som et godt match, og det bare ikke klikker, så synes jeg måske at det er lidt tosset ikke at prøve en anden date , det koster ikke mere end et par timer og udbyttet kan bare være så stort.

Når jeg siger kemi, så taler jeg bestemt ikke om, at jeg skal være head over heels vild med ham fra øjeblikket, jeg lægger øjne på ham. Jeg listede nogle ting i mit tidligere indlæg, som jeg synes beskriver ret godt, hvad jeg mener med kemi: hvor nemt vi taler sammen, om han har blink i øjet, om jeg finder ham tiltrækkende fysisk og mentalt, om der er ping-pong - og at jeg skulle være nysgerrig efter et anden møde. Og ja, det er selvfølgelig en anden form for tjekliste, men bare ikke så udtalt, fordi man ofte ikke kan sætte ord på det, der tiltrækker os til et andet menneske.

Og udbyttet ser måske nok ud til at være potentielt stort for en, som leder efter en kæreste. Men for en som mig, som faktisk har det ret OK med at være alene, så er det bare ikke ekstra tid, jeg gider investere i det, hvis ikke jeg overhovedet har en nysgerrighed over for det her andet menneske...
1
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1085

Indlægaf girl_beat » 16. nov 2015, 13:44

Moxy-lady skrev:Lige præcis det der med kemien og manglende date nummer to er faktisk noget jeg har lagt mærke til hos mange 'evighedssingler', og nu bliver jeg sikkert smadder upopulær.

Hvis jeg må tilføje til de i forvejen kloge ord... I min optik handler det om tålmodighed. Vores verden, opdragelse, teknologi m.m. er i høj grad baseret på her-og-nu opfyldelse af vores behov, og hvis det ikke sker, er man hurtigt på vej videre til næste fix. Så de dér mænd, der holder sig på egen banehalvdel og ikke formår at charmere igennem på første date, de har det bare svært. Og det gælder selvfølgelig også den anden vej rundt.

Jeg tror ikke, at kvinderne i 30'erne er specielt besværlige - de har bare ikke så stor tålmodighed, når det handler om at komme ind under huden på et andet menneske :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Zombie
Kort karma: 214
Likede indlæg: 2219

Indlægaf Zombie » 16. nov 2015, 16:12

Da jeg mødte min kæreste, havde jeg også bare en periode hvor jeg tænkte: "Åh gud, jeg GIDER bare ikke", you know?

Ved godt, at jeg var 28, men var/er lidt i samme båd som en del i 30'erne.

Det er fandeme bare svært at møde nye mennesker og lære dem at kende, hvis man er træt af hele ræset helt ind i knoglerne. Jeg kunne - og kan - blive helt træt ved tanken.
Når man så alligevel får hejst sig selv op til dating osv., så vil det jo stadig ligge usagt og ubevidst. Og hvis den anden bare er en anelse nederen, bare har skyggen af "no can do" i sig - så trykker man på aftrækkeren, FARVELLER. Fordi - man GAD jo ikke i forvejen og hvis fyren så også skal være mindre end perfekt, wtf altså. Det er sgu da røvsygt, så.

Omvendt, hvis man synes dating-hejset er skide-sjovt og fedt, kan det være at man tøver over for at forlade det, fordi man har det så sjovt. Så søger man ubevidst de useriøse, lallede relationer til ligegyldige fyre.

Lose/lose situation.

Jeg var klart i første kategori og GAD bare ikke, hvorfor jeg fandt en ung, pæn håndværker til at opfylde mine seksuelle behov. Havde han ikke været ret awesome, så havde vi nok stadig ligget og knaldet (hvis han da ikke var kommet i forhold til en anden i mellemtiden), mens jeg ikke havde kunne tage mig sammen til at date.
Det var totalt held og det skræmmer mig... For man ved fandeme aldrig om man ender "derude" igen, og så ved vi jo godt at jeg er hende den lille nørd, der ender alene med en hund og sin LoL-character, og hader mænd.
0
Brugeravatar
Tux
Kort karma: 53
Likede indlæg: 699

Indlægaf Tux » 16. nov 2015, 18:28

Med fare for rødt kort... :kryds:

Ja kvinder i 30'erne er besværlige, men det er de også i 20'erne, 40'erne og 50'erne - og det her de alt ret til at være, så længe de ikke brokker sig over at "alle de gode mænd er taget".
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 676
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5875

Indlægaf Dikus » 16. nov 2015, 18:54

DetSorteCirkus skrev:Men Dikus, handler det ikke også til dels om at finde nogle mænd, der ikke er videre interesserede i at spille med musklerne, smide om sig med gaver, vise sig frem og generelt bare tage têten, mens kvinden ser beundrende på ham med store, runde øjne?
De færreste mænd, jeg kender, er så forhippede på den kønsrolle, at de frasorterer kvinder med andre præferencer. Kvinder, der også gerne vil have noget at skulle have sagt om, hvordan tingene skal foregå, både nu og fremover. Jeg tror faktisk, at flertallet direkte sætter pris på ikke at skulle opføre sig pågående.
Og her tænker jeg vel og mærke ikke på de mænd i min omgangskreds, der er erklærede queerfeminister eller lignende, men på helt almindelige ciskønnede mænd, der i et vist omfang værdsætter det såkaldte klassiske spil mellem kønnene.

Jeg har bemærket, at nogle mænd og kvinder udbreder sig om, hvor besværlige de selv og andre er, men man har ikke nødvendigvis ret, fordi man råber højt, og som modtager vælger man efter min mening også selv om, man ønsker at være omfattet af en eller anden definition på kvinder i 30erne. Jeg gider fx. ikke denne her.
Man vælger ligeledes selv, hvordan man kommer i kontakt med nye mennesker, og her er det mit indtryk, at nogle singler fx. bruger netdating, selvom det får dem til at føle sig akavede og måske endda mindreværdige, og den slags kan også være med til at forstærke fortvivlse og pegen fingre af andre som besværlige.

Jeg ville umiddelbart give dig ret. Men en del af baggrunden for min undren er, at heg netop har sådan en mand - men at han alligevel har svært ved at finde sine ben i forhold til mig, fordi alt det, han er vant til virker, preller af på mig som vand på en gås.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10176

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 19:03

Dikus skrev:Jeg ville umiddelbart give dig ret. Men en del af baggrunden for min undren er, at heg netop har sådan en mand - men at han alligevel har svært ved at finde sine ben i forhold til mig, fordi alt det, han er vant til virker, preller af på mig som vand på en gås.

Det er selvfølgelig ærgerligt for ham, men det gør ikke nødvendigvis dig besværlig, og så vidt jeg husker, har du også nogle praktiske ting at spekulere på omkring jeres forhold. Den slags kan også spille ind. Endelig synes jeg, at det er en ret ensporet forestilling at have, at det samme bør virke på alle kvinder, man møder, der minder lidt om hinanden.
0
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 16. nov 2015, 19:18

DetSorteCirkus skrev:
Dikus skrev:Jeg ville umiddelbart give dig ret. Men en del af baggrunden for min undren er, at heg netop har sådan en mand - men at han alligevel har svært ved at finde sine ben i forhold til mig, fordi alt det, han er vant til virker, preller af på mig som vand på en gås.

Det er selvfølgelig ærgerligt for ham, men det gør ikke nødvendigvis dig besværlig, og så vidt jeg husker, har du også nogle praktiske ting at spekulere på omkring jeres forhold. Den slags kan også spille ind. Endelig synes jeg, at det er en ret ensporet forestilling at have, at det samme bør virke på alle kvinder, man møder, der minder lidt om hinanden.

Tjohhh... Men der er jo en del rolle-dynamik i et forhold. Og hvis mænd oplever, at den er relativ stationær i årevis... Så giver det måske god mening, de kløjes lidt i ændrede spilleregler - og måske endda også, at de så er ovre det og har lært det nogle år senere... Hvorved det kun bliver singlerne i 30'erne, der er besværlige.
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 770
Likede indlæg: 10176

Indlægaf DetSorteCirkus » 16. nov 2015, 19:26

Dikus skrev:Tjohhh... Men der er jo en del rolle-dynamik i et forhold. Og hvis mænd oplever, at den er relativ stationær i årevis... Så giver det måske god mening, de kløjes lidt i ændrede spilleregler - og måske endda også, at de så er ovre det og har lært det nogle år senere... Hvorved det kun bliver singlerne i 30'erne, der er besværlige.

Jeg må indrømme, at tanken om, at der skulle gælde nogle universelle spilleregler for, hvordan man med held omgås kvinder i en given alder, ligger mig så fjernt, at jeg simpelthen ikke har noget relevant at bidrage med her.

Så længe kvinden møder respektfuld opførsel med respektfuld opførsel, kan jeg ikke se, at hun bør respondere på en særlig måde.
2
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
Dikus
Moderator

Indlægaf Dikus » 16. nov 2015, 19:57

Ikke bør. Men gør.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4280

Indlægaf Rapfisk » 16. nov 2015, 22:22

Det er så i øvrigt ikke kun kvinder, der har punktet om instant attraction på tjeklisten. Faktisk vil jeg vove at påstå, at det er lige så udbredt hos mænd.
4
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3407

Indlægaf dgd2007 » 18. nov 2015, 22:59

Jeg syntes, de var værst som 16-årige ... :)
2
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 350
Likede indlæg: 3467

Indlægaf Ballademager » 19. nov 2015, 08:19

Der er nok noget om snakken, tænker jeg :gruble:

I hvert fald sådan at forstå, at jeg i slut 20'erne (fandt min kæreste to uger efter, at jeg fyldte 30 :D ) ikke var lige så tolerant over for mænd, der ikke kunne finde ud af, hvad de ville, som jeg tidligere har været.

Hvis jeg skulle date her i 30'erne ville jeg ikke orke en mand, der først skulle bruge månedsvis på at overveje, om han ville være min kæreste, eller som ikke ville flytte sammen før efter fem års forhold eller noget i den dur.

Ikke fordi, at man skal være kærester efter første date eller flytte sammen efter en måned. Men jeg mener, at man ret hurtigt får en fornemmelse for, om en relation er værd at bygge på, og derfor orker jeg ikke at gå rundt om den varme grød i evigheder.
1
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
vUlpeS
Kort karma: 141
Geografisk sted: Bagest i køen
Likede indlæg: 1412

Indlægaf vUlpeS » 8. dec 2015, 19:50

Hvorom det ganske sikkert er fair, at et andet menneske skal passe ind i dit liv, så må det efter samme fornuft være fair, at du selv skal passe ind i deres liv.

Og så har vi vel balladen! Hvem skal slibes til i kanterne, dersom det hele _næsten_ passer som fod i hose? Hvis livsstil vil endeligt vise sig den suveræne, og vil der overhovedet skeles til den slags overvejelser?

Fidusen er vel også, at du kan falde akkurat lige så pladask som alle os andre håbefulde individer, ikke?
Og når det sker, så flyver checklisten vel ud af vinduet, jvf §34 stk 3 i Loven om Pladask..?
Og så kan du jo lige så godt sige jobbet op, farve dit hår, holde op med at gå i bad og leve lykkeligt som sigøjnerprinsesse til dine dages ende, eller... Ja, hvordan fungerer det egentlig?
1
- That keen, tingling sense of danger which is so often mistaken for male arousal.
Brugeravatar
missme
Kort karma: 10
Likede indlæg: 110

Indlægaf missme » 8. dec 2015, 21:57

Enig med Studsgaard.

Er i et årelangt og meget etableret forhold og jeg indgår mange kompromisser. Det gør min mand også. Og jeg tænker at det er en del af et langvarigt forhold og at have børn sammen. Det betyder ikke, at vi ikke har et super godt forhold, men vi levner plads til det uperfekte i hinanden og i vores forhold. :love:

Jeg tænker at det er en smule naivt at tro, at der findes en mand som opfylder næsten alle de krav/forventninger vi kan have til drømmefyren, samtidig med at han passer ind i kvindens liv, og at han har det på samme måde ved kvinden. Det næste er så, at det samme skal gælde de næste 40 år man er sammen, for vi udvikler os jo allesammen. Om kvinder i 30'erne generelt har det sådan, ved jeg ikke. Det håber jeg ikke, for så ender vi med mange enlige kattedamer :lol:
0

Tilbage til "Forhold og sex"