Er kvinderne i 30'erne besværlige?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Grissebassen
Kort karma: 75
Likede indlæg: 953

Re: Er kvinderne i 30'erne besværlige?

Indlægaf Grissebassen » 10. dec 2015, 18:55

Jeg er godt nok kun i slut 20'erne. Men jeg føler virkelig, at mænd oplever mig som mere besværlig, end da jeg var i start 20'erne. Til dels tror jeg at det skyldes, at jeg er blevet selvsikker nok til at stille krav. Og mine krav til en partner går såmænd bare ud på, at han skal behandle mig godt. Derudover er jeg ikke mere fastlåst i mit liv, end at jeg er åben overfor det meste, hvis den rette skulle dukke op. Men jeg oplever helt sikkert, at mange mænd har forventninger til mine forventninger til dem. Og det oplevede jeg slet ikke i start 20'erne.
6
Ropånu
Kort karma: 0

Indlægaf Ropånu » 12. jun 2017, 09:12

Hejsa

Nu er vi altså osse nogle mænd, der simpelthen fravælger forhold, fordi vi ikke har lyst til at forholde os til alle de ting der følger med.

Jeg taler om udfordringer som en partners familie og vennekreds, hvis man ikke orker at skulle ta' dem ind i sit liv. Der er rigeligt af personer at bruge tid på i forvejen. Og når man ikke gider, at flyve ind og ud af døren hele tiden, eller for den sags skyld, ha' et rend af mennesker i mit hjem.

Der er også problemstillingen i forhold til at jeg til enhver tid vil vægte mit barn højere end en ny kæreste. Hun vil altid komme i anden række. Det samme ville jeg jo forvente af en kvinde, hvis hun havde et barn.

Oveni, så er den materialisme, der ofte følger med hos kvinder i den alder et kæmpe no - go hos mig.

Konklusionen som jeg har draget er: At jeg har det bedst uden en partner. MEN og der er et stort men, som mand skal man være bevidst om, at singlelivet indeholder faldgruber. Livsstilsudfordringer skal tages alvorligt! Lev sundt, struktureret og disciplineret ellers kan det gå rigtig galt.

Idag har jeg et rigtigt lykkeligt liv som single, og vil ikke bytte for noget.

Men der er en udfordring, som er ret generende. Fordi man er singlemand, så er der en kraftig tendens til at kvinder både på job og i omgangskredsen konkluderer, at jeg dermed leder efter en partner og det er især kvinder i 30'erne, der bare ikke kan respektere et høfligt, nej tak! Det er trættende, at gode samtaler så ofte fører til invitationer til dates eller "jeg har en veninde du skal møde". Det er mere reglen end undtagelsen at, når jeg høfligt siger nej tak, så udløser det nærmest en krisetilstand med en del sms'er, telefonopkald og FB beskeder.

Jeg overvejer at drosle kraftigt ned for min imødekommenhed i samtaler og deltagelse i sociale begivenheder, for manglen på respekt og accept af mit valg, gør mig faktisk vred og det medfører bare en endnu større modvilje.
0
Brugeravatar
englishchannel
Kort karma: 138
Likede indlæg: 1689

Indlægaf englishchannel » 12. jun 2017, 11:49

Jeg tror at en stor del handler om, at der simpelthen er en langt mindre dam at fiske i, når man er i 30'erne. Jeg så engang en, der skrev noget i retning af, at de parforholdsorienterede, stabile og attraktive mænd og de parforholdsorienterede, stabile og attraktive kvinder fandt sammen i starten til midten af tyverne, og derefter blev sammen. Hvis de kom tilbage på markedet, blev de lynhurtigt snuppet igen, typisk af andre parforholdsorienterede, stabile og attraktive partnere.

Og så er der dem, for hvem dating er svært. Man kan have svært ved at tiltrække andre, enten grundet sit udseende eller sin personlighed. Man kan have dramatendenser, der gør det tæt på umuligt at få et sundt parforhold. Man kan egentlig ikke have lyst til et parforhold med de kompromisser, det indebærer. Og jo ældre, man bliver, desto større en procentdel af datingmarkedet vil disse mennesker udgøre. Og så bliver effekten selvforstærkende, for hvis man gentagne gange bliver skuffet, så kommer paraderne endnu højere op og så bliver det endnu sværere at møde Mr. eller Mrs. Right.
7
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 193
Likede indlæg: 3612

Indlægaf DenSyngendeLussing » 12. jun 2017, 12:05

Jeg er nu ikke enig i, at når man rykker op i 30'erne, så bliver pølen af "stabile, attraktive og parforholdsorienterede" emner mindre. Det er sgu ikke nødvendigvis de bedste fangster, der ryger i forhold hurtigt. Det kan lige så godt være tryghedsnarkomanerne, de seriemonogame, dem, der er dårlige til at være alene og de tidligt familieorienterede. Desuden oplever jeg også, at mange i min omgangskreds, som kom i forhold i deres tidlige tyvere ryger ud på datingmarkedet igen nu her, fordi de er vokset fra deres respektive partnere.

Jeg har kun været i ét semifast og relativt kortvarigt forhold som voksen, og det er ikke fordi jeg ikke er "parforholdsorienteret," ustabil eller specielt krævende, eller fordi der er noget i vejen med mig. Det har bare ikke villet lykkes for mig at finde én, der ville mig, samtidig med at jeg ville ham. Sådan kan det snildt gå for mange, og jeg har altid syntes, det var lidt vildt, når enkelte af mine veninder kunne gå fra den ene kæreste til den anden. Sådan står planeterne bare sjældent på række i mit liv.

Nu fylder jeg snart 31, og jeg føler ikke, det skorter på potentielle matches eller godt råmateriale derude. Tværtimod føler jeg egentlig, det er nemmere at møde mænd, der ikke skal bruge årevis på at finde ud af, om de gider investere lidt mere end en pizza og noget sex i relationen. Men det kan selvfølgelig ændre sig, jo længere jeg kommer hen i mine 30'ere.

Nå, for at svare på spørgsmålet: Jeg ved ikke, om kvinder er mere besværlige i 30'erne. Nogle er sikkert, men det har næppe så meget med alderen at gøre. Til gengæld er de fleste nok blevet mere sikre på, hvad de gerne vil have og lader sig derfor ikke længere spise af med sporadiske sms'er, fuckboys og spontane "knalde?" beskeder klokken halv tre om natten, fordi han er fuld, liderlig og er kommet i tanke om, at du findes.
7
Thomas31
Kort karma: 14
Likede indlæg: 153

Indlægaf Thomas31 » 12. jun 2017, 14:38

DenSyngendeLussing skrev:re.

Nå, for at svare på spørgsmålet: Jeg ved ikke, om kvinder er mere besværlige i 30'erne. Nogle er sikkert, men det har næppe så meget med alderen at gøre. Til gengæld er de fleste nok blevet mere sikre på, hvad de gerne vil have og lader sig derfor ikke længere spise af med sporadiske sms'er, fuckboys og spontane "knalde?" beskeder klokken halv tre om natten, fordi han er fuld, liderlig og er kommet i tanke om, at du findes.

Netop. Altså mere besværlige.
0
Brugeravatar
DenSyngendeLussing
Kort karma: 193
Likede indlæg: 3612

Indlægaf DenSyngendeLussing » 12. jun 2017, 14:43

Thomas31 skrev:
DenSyngendeLussing skrev:re.

Netop. Altså mere besværlige.

Ja, altså, hvis man som mand bare gerne vil bolle dem, når man har lyst og ikke gider bruge mere tid på dem end højst nødvendigt, så ja. Klart mere besværlige.
0
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 619
Likede indlæg: 8067

Indlægaf dgd2007 » 12. jun 2017, 14:51

DenSyngendeLussing skrev:Ja, altså, hvis man som mand bare gerne vil bolle dem, når man har lyst og ikke gider bruge mere tid på dem end højst nødvendigt, så ja. Klart mere besværlige.

Sådan er I altså allerede som 16-årige, må jeg lige minde om!
3
Qwertyuio
Kort karma: 10
Likede indlæg: 45

Indlægaf Qwertyuio » 12. jun 2017, 15:20

Singletråden er pt. over 600 sider og vokser. Der er 1795 registrerede brugere på siden. Så nogle problemer med at finde en partner er der åbenbart.

Kvinder klarer sig bedre end mænd i gennemsnit, så hvis alle kvinder skal have en partner, skal en del af dem score nedad, hvilket strider voldsomt mod kvinders natur. Kvinder løser også deres problemer selv, enten kan de selv løse praktiske forhold, eller også har de penge til at betale for det i kraft af vellønnede job.

Det fører til at kvinder ved hvad de skal i livet - familie og børn. Mænd må selv regne ud, hvad deres formål er, og det er fandens svært - hvilket fører til forvirrede mænd, der ikke kan se deres formål, og kvinder, der alle vil have et af de statistisk set sjældnere og sjældnere eksemplarer af en mand, der stadig har noget at tilføje kvindens liv, som hun ikke er i stand til selv enten at lære eller købe.
0
Modesty Blame
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1563

Indlægaf Modesty Blame » 12. jun 2017, 15:25

Ved det ikke. Har opgivet.
1
Thomas31
Kort karma: 14
Likede indlæg: 153

Indlægaf Thomas31 » 12. jun 2017, 15:32

Qwertyuio skrev:Singletråden er pt. over 600 sider og vokser. Der er 1795 registrerede brugere på siden. Så nogle problemer med at finde en partner er der åbenbart.

Kvinder klarer sig bedre end mænd i gennemsnit, så hvis alle kvinder skal have en partner, skal en del af dem score nedad, hvilket strider voldsomt mod kvinders natur. Kvinder løser også deres problemer selv, enten kan de selv løse praktiske forhold, eller også har de penge til at betale for det i kraft af vellønnede job.

Det fører til at kvinder ved hvad de skal i livet - familie og børn. Mænd må selv regne ud, hvad deres formål er, og det er fandens svært - hvilket fører til forvirrede mænd, der ikke kan se deres formål, og kvinder, der alle vil have et af de statistisk set sjældnere og sjældnere eksemplarer af en mand, der stadig har noget at tilføje kvindens liv, som hun ikke er i stand til selv enten at lære eller købe.

Men så er det da på tide, at de mænd finder ud af, at deres formål ikke er at redde kvinder, forsørge børn og dø i krig. Men derimod lige det, de selv vil.
4
Qwertyuio
Kort karma: 10
Likede indlæg: 45

Indlægaf Qwertyuio » 12. jun 2017, 15:42

Thomas31 skrev:
Men så er det da på tide, at de mænd finder ud af, at deres formål ikke er at redde kvinder, forsørge børn og dø i krig. Men derimod lige det, de selv vil.

Det må du hellere indrykke en annonce i avisen med, det budskab.

Om jeg er enig eller ej er underordnet, hvad fanden kan JEG gøre ved det? Vi taler om tendenser. Ikke personlige holdninger.
0
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 318
Likede indlæg: 5822

Indlægaf eks-Maupassant » 13. jun 2017, 14:39

englishchannel skrev:Jeg tror at en stor del handler om, at der simpelthen er en langt mindre dam at fiske i, når man er i 30'erne. Jeg så engang en, der skrev noget i retning af, at de parforholdsorienterede, stabile og attraktive mænd og de parforholdsorienterede, stabile og attraktive kvinder fandt sammen i starten til midten af tyverne, og derefter blev sammen. Hvis de kom tilbage på markedet, blev de lynhurtigt snuppet igen, typisk af andre parforholdsorienterede, stabile og attraktive partnere.

Og så er der dem, for hvem dating er svært. Man kan have svært ved at tiltrække andre, enten grundet sit udseende eller sin personlighed. Man kan have dramatendenser, der gør det tæt på umuligt at få et sundt parforhold. Man kan egentlig ikke have lyst til et parforhold med de kompromisser, det indebærer. Og jo ældre, man bliver, desto større en procentdel af datingmarkedet vil disse mennesker udgøre. Og så bliver effekten selvforstærkende, for hvis man gentagne gange bliver skuffet, så kommer paraderne endnu højere op og så bliver det endnu sværere at møde Mr. eller Mrs. Right.

Det er sådan, de kommer bare ind på disko, så kan alle kvinderne fornemme at her er der en af de gode med den feminine telepatiske radar og så siger det HAPS! SLUG! og så er han i forhold igen.

Han når ikke en gang at bestille sin drink mand!
2
I wish the left would learn to love objectivity, reason, science, and evolutionary theory. They are very useful tools. - Keith Frankish
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 1277
Likede indlæg: 19879

Indlægaf Dirtylittledevil » 13. jun 2017, 14:47

eks-Maupassant skrev:
Det er sådan, de kommer bare ind på disko, så kan alle kvinderne fornemme at her er der en af de gode med den feminine telepatiske radar og så siger det HAPS! SLUG! og så er han i forhold igen.

Drinks? Disko? Ahrr mon dog. Jeg tror det sker i det øjeblik han forlader sin Yoxing Class (Kombination af yoga og boxing og SÅ nyt at de færreste kender det) for at gå hen til sin favorit Raw Food Bar (For at købe madpakker til de hjemløse).
2
I'm a social vegan. I avoid meet.
Brugeravatar
eks-Maupassant
Kort karma: 318
Likede indlæg: 5822

Indlægaf eks-Maupassant » 13. jun 2017, 15:10

Dirtylittledevil skrev:
eks-Maupassant skrev:

Drinks? Disko? Ahrr mon dog. Jeg tror det sker i det øjeblik han forlader sin Yoxing Class (Kombination af yoga og boxing og SÅ nyt at de færreste kender det) for at gå hen til sin favorit Raw Food Bar (For at købe madpakker til de hjemløse).

Det findes!

Billede

Billede
1
I wish the left would learn to love objectivity, reason, science, and evolutionary theory. They are very useful tools. - Keith Frankish
Brugeravatar
Angelina
Kort karma: 460
Likede indlæg: 7426

Indlægaf Angelina » 13. jun 2017, 15:12

Nu er jeg jo ikke single ... og desuden er jeg jo kun lyvogtyve....

Men ville jeg i dag være mere besværlig end da jeg var single for 13 år siden... hell to the fucking YEAH! Og jeg var ellers rigeligt besværlig for 13 år siden med en alenlang list af alle mulige krav ... jeg fandt så også en mand der levede op til alle disse krav og meget mere ... så skulle jeg af en eller anden grund blive single i morgen, så ville der både være de krav fra dengang, men også en hel række nye og endnu sværere krav.

Og jeg forblev hellere single til mine dages ende, end jeg ville nøjes... men heldigvis, så har jeg en lækker og god mand, der lever op til alle mine besværlige krav.
0
~indsæt smart signatur her~

Tilbage til "Forhold og sex"