Har du lys på? er du synlig?

Her kan du dele din glæde ved, at sidde fast i trafikken eller dine medpassagerer i toget.
Brugeravatar
dykkersild
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1620

Re: Har du lys på? er du synlig?

Indlægaf dykkersild » 18. nov 2015, 09:05

Jeg har tre kæpheste og den ene er cyklister. Jeg har, min høje alder til trods, ikke kørekort. Bilen bruger manden. Dvs. jeg cykler til næsten alt. Job min. 16 km om dagen og så det løse. Jeg er som TS chorkeret over mine medcyklisters idiotiske opførelse i trafikken.

Jeg har selv fast lys for og bag. Fastmonteret og store. Ekstra lys til for og bag i tasken - samt fastmonteret ekstra lygte (for og bag) på min hjelm som for øvrigt også er udstyret med reflekser. Både regnfrakke og alm. cykeljakke har reflekser.

Hver eneste dag på vej ud og hjem fra job, ser jeg cyklister uden lys på cyklen, cykler uden de lovpligtige reflekser, cyklister steder hvor de ikke skal være med gene til følge for resten af trafikken. Jeg kører forbi et sted hvor der de sidste to mdr. har været vejarbejde. Derfor skal cyklisterne køre bage om en kirke, da der ikke er plads til dem på vejen. Dette er markeret med 3 skilte hvoraf det ene er ca. 1mx1m. Mit bud er at ca. 80% alligevel kører forbi - hvorfor? Jeg forstår det ganske enkelt ikke - og jeg kan seriøst mærke, at jeg bliver så rasende.

På et tidspunkt herinde blev der oprettet en tråd om noget ala: nu bliver det mørkt -hvordan påvirker det dig? Og det eneste jeg kunne tænke var: at jeg bliver sur hver dag over mine hensynsløse medcyklister.

Og hvorfor er det, at jeg ser børn på vej til skole uden lys på cyklen? Hvor i alverden sørger forældrene ikke for, at få fastmonteret de der blinketing. Jeg er ikke stor fan af dem da de, efter min mening, sidder for langt nede - men det er lys og børnene skal ikke tænke på at tænde/slukke osv.

Og nej kære neonbeklæde turbo-rytter - jeg gider faktisk ikke flytte mig for dig, når du brøler BAGFRA - du kan bruge din lovpligtige ringklokke eller lukke r....

Og disclaimer - ja der er også dumme bilister, fodgænger, løbere(så skrid dog for f.... ind for fortorvet) osv - men det er ikke dem vi taler om her.

Jamen - kan I se det - jeg er allerede sur i tråden, i guder - 3 dybe vejrtrækninger.
2
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3087

Re: Har du lys på? er du synlig?

Indlægaf Rakel » 21. nov 2015, 17:12

Jeg cykler aldrig (som i aldrig), men alle cykler i familien har lygter monteret sådan et eller andet fikst, så der altid er lys på.
Børnenes overtøj er med reflekser, så det er noget, som vi tænker på.
0

Tilbage til "Trafik og (offentlige) transportmidler"