Charlie Sheen, HIV positiv?0

Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 618
Likede indlæg: 3486

Charlie Sheen, HIV positiv?0

Indlægaf FruDulle » 17. nov 2015, 02:26

rygter har kørt i et par uger at en Hollywood A-list var hiv positiv og nu lader det til at det er Charloe Sheen. Han giver et interview i dag til Matt Lauer, angiveligt om det.

Med hans livsstil er det jo ikke super overraskende at det kan ske. Han er meget glad for damer og stoffer og har ikke ligget på den lade side med nogle af delene. Han har heller ikke været særlig god ved sig selv i mange år. Men trist er det, absolut.

Jeg håber sådan at han har vidst det og i hele den periode han har været smittet, har beskyttet sine partnere.

Min onkel er hiv smittet, så emnet berører mig og jeg håber CS kan skabe fokus på at man i dag lever fint og godt og ligeså længe som alle andre med den rette medicin.

(PS- kan det passe at vi ikke har et kendte og kongelige forum?)
0
Whatever
Brugeravatar
Lækre Arne
Kort karma: 114
Likede indlæg: 703

Re: Charlie Sheen, HIV positiv?0

Indlægaf Lækre Arne » 17. nov 2015, 08:41

Jeg kunne også godt tænke mig et celebforum.

Hvis der viser sig at være hold i rygterne om at han bevidst har undladt at beskytte sine partnere, vidende om sin smitte, så håber jeg godt nok ikke at han skal bruges som talsmand :shock:
0
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5035

Indlægaf Aima » 17. nov 2015, 08:49

Men hvordan er det nu med HIV nutildags? Kan man sikre sin partner 100% mod smitte?
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Lækre Arne

Indlægaf Lækre Arne » 17. nov 2015, 08:59

Ja. I princippet. Det har man vel altid kunne :)

Men der er ikke medicin der gør at man ikke er smittebærer længere.
0
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1387

Indlægaf D.itsen » 17. nov 2015, 09:13

SantasFreakHelper skrev:Ja. I princippet. Det har man vel altid kunne :)

Men medicinen gør at man ikke smitter andre. Hvis man er velmedicineret
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 17. nov 2015, 09:21

Har man? Har der altid eksisteret medicin mod smitte?
0
Brugeravatar
Lækre Arne

Indlægaf Lækre Arne » 17. nov 2015, 09:28

D.itsen skrev:

Måske er jeg ikke helt opdateret, men jeg er da ret overbevist om at der ikke findes medicin, der fjerner hiv 100%. Så vil der vel altid være en risiko, hvis man har ubeskyttet sex/blander blod?
0
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 17. nov 2015, 09:28

Min veninde var i et halvt års tid kæreste med en HIV-smittet, men fik, ad omveje, først besked om, at han var smittet, efter deres forhold var slut. Dengang blev himmel og hav nærmest sat i bevægelse og der var vildt meget drama, fordi hun følte, han havde udsat hende for risiko. Godt nok havde de brugt kondom, men det kunne jo i værste fald gå i stykker. Det er 15-16 år siden, og hvis han havde fået medicin der 100% sikrede at han ikke kunne smitte hende, forstår jeg ikke, han ikke forsvarede sig med det dengang? Eller at hendes læge ikke oplyste hende om at det var en potentiel mulighed eller et eller andet.
0
Brugeravatar
Lækre Arne

Indlægaf Lækre Arne » 17. nov 2015, 09:30

Aima skrev:

Har man? Har der altid eksisteret medicin mod smitte?

Nej. Det tror jeg da heller ikke findes nu. Eller hvad? Har jeg misset et eller andet gennembrud? :blush:
0
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 17. nov 2015, 09:32

SantasFreakHelper skrev:
D.itsen skrev:

Måske er jeg ikke helt opdateret, men jeg er da ret overbevist om at der ikke findes medicin, der fjerner hiv 100%. Så vil der vel altid være en risiko, hvis man har ubeskyttet sex/blander blod?

Men misforstod du mit første spørgsmål, egentlig? :) Jeg spurgte, om man som HIV-smittet kunne sikre sin partner 100% mod smitte, og du svarede, at "det havde man vel i princippet altid kunne".

Så nu er jeg vist lidt forvirret :D
0
Brugeravatar
Lækre Arne

Indlægaf Lækre Arne » 17. nov 2015, 09:33

Aima skrev:Min veninde var i et halvt års tid kæreste med en HIV-smittet, men fik, ad omveje, først besked om, at han var smittet, efter deres forhold var slut. Dengang blev himmel og hav nærmest sat i bevægelse og der var vildt meget drama, fordi hun følte, han havde udsat hende for risiko. Godt nok havde de brugt kondom, men det kunne jo i værste fald gå i stykker. Det er 15-16 år siden, og hvis han havde fået medicin der 100% sikrede at han ikke kunne smitte hende, forstår jeg ikke, han ikke forsvarede sig med det dengang? Eller at hendes læge ikke oplyste hende om at det var en potentiel mulighed eller et eller andet.

Det er dybt usympatisk ikke at fortælle andre om en potentiel smittefare. Men fååårk hvor må det også bare være svært som ungt forelsket menneske :trist:
Og hvis, det ved jeg selvfølgelig ikke, han var i behandling og var velmedicineret, og har taget alle forholdsregler med kondom osv., så kan jeg måske godt forstå hvordan man kan få ræsonneret sig frem til at det er okay at "vente" med at sige det :tie:
0
Brugeravatar
Lækre Arne

Indlægaf Lækre Arne » 17. nov 2015, 09:36

Aima skrev:
SantasFreakHelper skrev:
D.itsen skrev:

Men misforstod du mit første spørgsmål, egentlig? :) Jeg spurgte, om man som HIV-smittet kunne sikre sin partner 100% mod smitte, og du svarede, at "det havde man vel i princippet altid kunne".

Så nu er jeg vist lidt forvirret :D

Nej, jeg skulle bare have uddybet hvad jeg mente. Typisk mig :P beklager forvirringen.

Man kan selvfølgelig lade være med at have sex, med rifter/sår/lavt immunforsvar, kun dyrke sex med kondom (og stoppe hvis det går i stykker), ikke kysse med sår. Du ved the works. Og selvfølgelig tage sin medicin og følge behandlingen.
1
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1165
Likede indlæg: 6831

Indlægaf Wizzze » 17. nov 2015, 09:39

Jeg mener at det der findes er en medicin cocktail, der gør at HIV ikke udvikler sig til AIDS, altså at man kan leve med sin HIV og ikke med tiden dør af den. Men der er ikke fundet noget endnu der slår HIV´en ihjel eller kurerer sygdommen, så man kan sikkert stadig smitte andre med HIV, hvis man ikke er forsigtig og omhyggelig :gruble:
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Lækre Arne

Indlægaf Lækre Arne » 17. nov 2015, 09:40

Skumfidusen skrev:Jeg søgte lige lidt på smittefaren når hiv-patienter er medicineret og den ser ud til at være minimal. Forskere er overordentligt forsigtige, så at få en forsker til at sige at der INGEN smittefare er, vil nok være umuligt, men at den er mikroskopisk lader der til at være nogenlunde enighed om. Se for eksempel her: http://politiken.dk/viden/ECE2147904/hi ... tter-ikke/

Præcis.
0
Brugeravatar
Lækre Arne

Indlægaf Lækre Arne » 17. nov 2015, 09:43

On a positive sidenote.
Der findes i dag så effektiv medicin at du kan holde selv AIDS i udbrud i ave så længe at du kan leve et helt normalt liv.
0

Tilbage til "Film og TV"