Charlie Sheen, HIV positiv?0

Brugeravatar
Aima
Kort karma: 611
Likede indlæg: 5033

Re: Charlie Sheen, HIV positiv?0

Indlægaf Aima » 17. nov 2015, 09:44

SantasFreakHelper skrev:
Aima skrev:Min veninde var i et halvt års tid kæreste med en HIV-smittet, men fik, ad omveje, først besked om, at han var smittet, efter deres forhold var slut. Dengang blev himmel og hav nærmest sat i bevægelse og der var vildt meget drama, fordi hun følte, han havde udsat hende for risiko. Godt nok havde de brugt kondom, men det kunne jo i værste fald gå i stykker. Det er 15-16 år siden, og hvis han havde fået medicin der 100% sikrede at han ikke kunne smitte hende, forstår jeg ikke, han ikke forsvarede sig med det dengang? Eller at hendes læge ikke oplyste hende om at det var en potentiel mulighed eller et eller andet.

Det er dybt usympatisk ikke at fortælle andre om en potentiel smittefare. Men fååårk hvor må det også bare være svært som ungt forelsket menneske :trist:
Og hvis, det ved jeg selvfølgelig ikke, han var i behandling og var velmedicineret, og har taget alle forholdsregler med kondom osv., så kan jeg måske godt forstå hvordan man kan få ræsonneret sig frem til at det er okay at "vente" med at sige det :tie:

Ja, jeg er helt med dig i dag, og min veninde har tilgivet ham for længst. Vi var dog ikke helt så nuancerede som 17-årige dramaqueens. Til gengæld var både hun, og os hun involverede, meget diskrete, så vi holdt vores drama for os selv og braldrede ikke ud med det i hele byen. Det er jeg ret glad for i dag, han var blevet dømt hårdt i det forholdsvis lille lokalsamfund, er jeg sikker på.

I øvrigt, og det er faktisk nok dét, jeg har tænkt mest over sidenhen, fik min veninde besked om eksens HIV-smitte, fordi en anden af hendes veninders mor var sygeplejerske og på en eller anden måde havde været involveret i mandens behandling. Venindens mor havde spurgt sin datter direkte, om hun nogensinde havde været sammen med den pågældende, og efterfølgende havde hun så måtte forklare, hvorfor hun så spurgte. Datteren var efterfølgende gået direkte til min veninde, fordi hun jo havde været kæreste med ham. Jeg ved ikke, hvordan jeg i morens situation havde håndteret det, men hun brød jo i hvert fald sin tavshedspligt gevaldigt.
2
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 17. nov 2015, 09:46

0
Akehurst2
Kort karma: 273
Likede indlæg: 4532

Indlægaf Akehurst2 » 17. nov 2015, 09:49

Skumfidusen skrev:Jeg søgte lige lidt på smittefaren når hiv-patienter er medicineret og den ser ud til at være minimal. Forskere er overordentligt forsigtige, så at få en forsker til at sige at der INGEN smittefare er, vil nok være umuligt, men at den er mikroskopisk lader der til at være nogenlunde enighed om. Se for eksempel her: http://politiken.dk/viden/ECE2147904/hi ... tter-ikke/

Det er jo i øvrigt rigtig svært at blive smittet med HIV ved helt almindelige vaginale samlejer. Risikoen er langt større ved analt samleje, hvor man er mere udsat for rifter.

Helt generelt er det vist sådan, at de fleste HIV-smittede i Danmark har haft samleje med en (prostitueret eller mand/mand) i lande hvor langt flere er smittede end i Danmark, er en mand, der har været sammen med en mand eller været stiknarkomaner. Det er få, der smittes i heteroseksuelle forhold i Danmark: http://www.ssi.dk/Aktuelt/Nyhedsbreve/E ... 02015.aspx.
1
Brugeravatar
Lækre Arne
Kort karma: 114
Likede indlæg: 703

Indlægaf Lækre Arne » 17. nov 2015, 09:51

Aima skrev:
SantasFreakHelper skrev:
Aima skrev:Min veninde var i et halvt års tid kæreste med en HIV-smittet, men fik, ad omveje, først besked om, at han var smittet, efter deres forhold var slut. Dengang blev himmel og hav nærmest sat i bevægelse og der var vildt meget drama, fordi hun følte, han havde udsat hende for risiko. Godt nok havde de brugt kondom, men det kunne jo i værste fald gå i stykker. Det er 15-16 år siden, og hvis han havde fået medicin der 100% sikrede at han ikke kunne smitte hende, forstår jeg ikke, han ikke forsvarede sig med det dengang? Eller at hendes læge ikke oplyste hende om at det var en potentiel mulighed eller et eller andet.

Det er dybt usympatisk ikke at fortælle andre om en potentiel smittefare. Men fååårk hvor må det også bare være svært som ungt forelsket menneske :trist:
Og hvis, det ved jeg selvfølgelig ikke, han var i behandling og var velmedicineret, og har taget alle forholdsregler med kondom osv., så kan jeg måske godt forstå hvordan man kan få ræsonneret sig frem til at det er okay at "vente" med at sige det :tie:

Ja, jeg er helt med dig i dag, og min veninde har tilgivet ham for længst. Vi var dog ikke helt så nuancerede som 17-årige dramaqueens. Til gengæld var både hun, og os hun involverede, meget diskrete, så vi holdt vores drama for os selv og braldrede ikke ud med det i hele byen. Det er jeg ret glad for i dag, han var blevet dømt hårdt i det forholdsvis lille lokalsamfund, er jeg sikker på.

I øvrigt, og det er faktisk nok dét, jeg har tænkt mest over sidenhen, fik min veninde besked om eksens HIV-smitte, fordi en anden af hendes veninders mor var sygeplejerske og på en eller anden måde havde været involveret i mandens behandling. Venindens mor havde spurgt sin datter direkte, om hun nogensinde havde været sammen med den pågældende, og efterfølgende havde hun så måtte forklare, hvorfor hun så spurgte. Datteren var efterfølgende gået direkte til min veninde, fordi hun jo havde været kæreste med ham. Jeg ved ikke, hvordan jeg i morens situation havde håndteret det, men hun brød jo i hvert fald sin tavshedspligt gevaldigt.

Hold op hvor uprofessionelt. Ååårh, det er bare så svær en situation med den sygdom, fordi den er irreversibel og smittefarlig (når ubehandlet osv. ...) . Så bekymringen følger jo med alle vegne.

Forstår sagtens jeres reaktion. Den er da fuldstændig normal. Kan ikke sige mig fri for at risikere at reagere sådan i dag, skulle det ske. Dødsangst er en ustyrlig størrelse. Og så bliver man jo også forarget og såret over ikke at være blevet vist tillid.
Nå.

Håber Charlie Sheen har været ansvarlig. Men når man jagter dragen og knalder med en narkoluder tænker man nok ikke så langt....
1
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 610
Likede indlæg: 3402

Indlægaf FruDulle » 17. nov 2015, 10:18

Min onkel bor i Mellemøsten og der anerkendes hverken homoseksuelle eller hiv/aids. Så han er tilknyttet Rigshospitalet i Dk hvor han går til tests og får sin medicin fra hver 3. måned. Hans kæreste som også er smittet og lokal, køber medicin på det sorte marked. Trist
0
Whatever
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 17. nov 2015, 10:43

Altså Thomas Buttenschøn har jo HIV, og han og hans kone har da fået to drenge på helt "almindelig" vis, er jeg ret overbevist om. Og hverken konen eller børnene har HIV.
2
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 610
Likede indlæg: 3402

Indlægaf FruDulle » 17. nov 2015, 10:49

Karkluden skrev:Altså Thomas Buttenschøn har jo HIV, og han og hans kone har da fået to drenge på helt "almindelig" vis, er jeg ret overbevist om. Og hverken konen eller børnene har HIV.

Præcis
0
Whatever
Brugeravatar
Lækre Arne

Indlægaf Lækre Arne » 17. nov 2015, 12:09

Karkluden skrev:Altså Thomas Buttenschøn har jo HIV, og han og hans kone har da fået to drenge på helt "almindelig" vis, er jeg ret overbevist om. Og hverken konen eller børnene har HIV.

Er du sikker på at de ikke har fået sorteret sæden, eller hvad man siger? Skøn familie i øvrigt :love:

Jeg kender flere der lever rigtig gode velfungerende liv med hiv. To endda med aids. Medicinen fungerer bare så godt!
0
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 17. nov 2015, 12:10

SantasFreakHelper skrev:

Er du sikker på at de ikke har fået sorteret sæden, eller hvad man siger? Skøn familie i øvrigt :love:

Jeg kender flere der lever rigtig gode velfungerende liv med hiv. To endda med aids. Medicinen fungerer bare så godt!

Damen siger i hvert fald selv, at begge børn er lavet på den gammeldags måde: http://mortilto.dk/2014/12/om-at-leve-m ... v-smittet/
Og hun er jordemoder, så hun ved vel, hvad hun taler om :D
5
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1152
Likede indlæg: 6753

Indlægaf Wizzze » 17. nov 2015, 12:57

0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3434

Indlægaf HappyPaww » 17. nov 2015, 13:40

Ja det er desværre ikke rigtigt nogen overraskelse med Charlie... :(

Men et godt eksempelt på, at man godt kan leve et godt normalt liv med familie og det hele, er jo den kære Thomas Buttenschøn :) De har fået børn på helt naturlig vis osv. fordi han er velmedicineret.

EDIT: DOH, så kan jeg lære at læse om på side 2, inden jeg svarer :D
0
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 17. nov 2015, 14:01

Jeg må dog også sige, at jeg finder det stærkt forkasteligt, at nogen har afpresset Charlie Sheen omkring det her.
4
Brugeravatar
Lækre Arne

Indlægaf Lækre Arne » 17. nov 2015, 14:18

Er hvor er det dog sørgeligt.
No wonder han har været langt ude de seneste år.
0
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 17. nov 2015, 14:20

Karkluden skrev:Jeg må dog også sige, at jeg finder det stærkt forkasteligt, at nogen har afpresset Charlie Sheen omkring det her.

Hvis det er tilfældet, håber jeg, han bruger de penge han nu sparer på afpresning til at sagsøge dem langt ind i helvede.
2
Karkluden

Indlægaf Karkluden » 17. nov 2015, 14:27

Aima skrev:
Karkluden skrev:Jeg må dog også sige, at jeg finder det stærkt forkasteligt, at nogen har afpresset Charlie Sheen omkring det her.

Hvis det er tilfældet, håber jeg, han bruger de penge han nu sparer på afpresning til at sagsøge dem langt ind i helvede.

Altså nu er EB ikke den mest valide kilde, I know, men vi kan jo dårligt spørge manden selv, så here goes: http://ekstrabladet.dk/flash/udlandkend ... er/5831765
Men okay, han har fortalt det i et interview, så mon ikke den er god nok. Desværre. :badr:

Og ja, helt enig.
0

Tilbage til "Film og TV"