Længerevarende rejse - Asien

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
TomKah
Kort karma: 18
Likede indlæg: 327

Re: Længerevarende rejse - Asien

Indlægaf TomKah » 26. aug 2015, 07:10

Jeg ville tage de østlige øer i Indonesien - Komodo, Flores og måske endda Sulawesi.

Mht Nordthailand så er jeg enig med Hunkat i at man sagtens kan finde nogle steder hvor der ikke er særlig mange turister. Jeg kan huske vi var i Phrae, Lampang og Kampang Phet - men omvendt var der heller ikke ret mange aktiviteter og turistinfrastruktur - så det er jo en balance mellem at være alene og have faciliteter.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3260

Indlægaf Hunkat » 26. aug 2015, 07:14

TomKah skrev:Jeg ville tage de østlige øer i Indonesien - Komodo, Flores og måske endda Sulawesi.

Mht Nordthailand så er jeg enig med Hunkat i at man sagtens kan finde nogle steder hvor der ikke er særlig mange turister. Jeg kan huske vi var i Phrae, Lampang og Kampang Phet - men omvendt var der heller ikke ret mange aktiviteter og turistinfrastruktur - så det er jo en balance mellem at være alene og have faciliteter.

Ja man skal gå efter f.eks. naturoplevelserne, trekking og den slags. Hvis man vil have hoteller af glas og stål og infinity pools så skal man sydpå :)
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
TomKah

Indlægaf TomKah » 26. aug 2015, 07:28

Hunkat skrev:
TomKah skrev:Jeg ville tage de østlige øer i Indonesien - Komodo, Flores og måske endda Sulawesi.

Ja man skal gå efter f.eks. naturoplevelserne, trekking og den slags. Hvis man vil have hoteller af glas og stål og infinity pools så skal man sydpå :)

Det var nu ikke helt det jeg tænkte på.
I de byer jeg nævnte kan det være svært at få arrangeret en trekkingtur eller leje en scooter, fordi der kommer så få turister. Sådan var det i hvert fald da jeg var der. Men det er også 10 år siden.
0
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3260

Indlægaf Hunkat » 26. aug 2015, 07:31

TomKah skrev:
Hunkat skrev:

Det var nu ikke helt det jeg tænkte på.
I de byer jeg nævnte kan det være svært at få arrangeret en trekkingtur eller leje en scooter, fordi der kommer så få turister. Sådan var det i hvert fald da jeg var der. Men det er også 10 år siden.

Jeg skal blankt indrømme at mit ophold i nord ikke var så langt så jeg kommer ikke rigtig ud i kanten sådan som man kunne hvis man havde bedre tid. Generelt er der gjort meget for infrastrukturen er min oplevelse men der er helt sikkert også stadig jordhuller der udgiver sig for at være landsbyer tilbage :lol2: (altså at infrastrukturen er ikke-eksisterende)

Nå men pointen er at kigge mod nord. Så langt kunne vi da blive enige. :genert:
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 324
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3219

Indlægaf DD_81 » 26. aug 2015, 09:12

FruDulle skrev:Uanset hvad så synes jeg da at i skal lægge Burma ind på jeres rejse nu når vi alligevel flytter dertil næste sommer :D

vi skal da så meget til Burma - det er jo også meget mindre kliche agtig end Thailand :D - har lige læst lidt op på det, og det er jo det rene eventyrland! Håber jeg også det bliver for jer!

Jeg er slet ikke så vidende om Asien, aldrig været der, og et kort viste mig så at jeg troede at Vietnam ligger der hvor Burma ligger :fløjt:
Der skal studeres noget geografi for at planlægge sådan en rejse tror jeg :afro:
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
FruDulle
Kort karma: 608
Likede indlæg: 3378

Indlægaf FruDulle » 26. aug 2015, 12:25

DD_81 skrev:
FruDulle skrev:Uanset hvad så synes jeg da at i skal lægge Burma ind på jeres rejse nu når vi alligevel flytter dertil næste sommer :D

vi skal da så meget til Burma - det er jo også meget mindre kliche agtig end Thailand :D - har lige læst lidt op på det, og det er jo det rene eventyrland! Håber jeg også det bliver for jer!

Jeg er slet ikke så vidende om Asien, aldrig været der, og et kort viste mig så at jeg troede at Vietnam ligger der hvor Burma ligger :fløjt:
Der skal studeres noget geografi for at planlægge sådan en rejse tror jeg :afro:

Ja det kan være at du skal igang med det :D

Burma er jo lige ved siden af mig nu og også lige ved siden af ThAiland. Vi skal være der 6-7 år så i har tid nok ;)
0
Whatever
Brugeravatar
DD_81

Indlægaf DD_81 » 26. aug 2015, 12:35

FruDulle skrev:
DD_81 skrev:

Ja det kan være at du skal igang med det :D

Burma er jo lige ved siden af mig nu og også lige ved siden af ThAiland. Vi skal være der 6-7 år så i har tid nok ;)

Ja det er da rimelig længe i skal være der :)
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
DD_81

Indlægaf DD_81 » 22. sep 2015, 10:18

Ha, lukkede op for planerne for hr. Mand, og straks gik han igang med at undersøge forskellige priser på flyruter, så kunne vi flyve fra Bangkok til Singapore, fra Singapore til Bali, fra Bali til Australien...
Han har HELT misforstået konceptet, altså!

Jeg ruskede ham og sagde til ham, det skal være laid back, vi skal IKKE have en plan for hver destination, vi skal tusse lige så stille og rolig fra sted til sted, tage en taxa, hoppe på en bus, eller et tog...Bare være, UDEN stress og jag. Det skal være plamestrande, snorkelture, oplevelser af lokalkulturer, bambushytter, sejlture... ingen styring af tid og dato.

Jeg har et større projekt foran mig kan jeg se!
En enkelt flyvning eller 2 skal der da være plads til, det er ikke det, men at "ø-hoppe" med 8-10 dages mellemrum, det gider jeg IKKE planlægge med, heller ikke selvom det er billigt.
0
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1081

Indlægaf girl_beat » 22. sep 2015, 10:38

Annione skrev:Som tidligere skrevet, så kunne Malé, i Maldiverne. godt være et bud. Det er ikke det voldsomt dyre dase-liv på småøerne, men der er stadig lækre strande, lækkert vand og mulighed for båd-ture. Vi skal have en overnatning i Malé, nær lufthavnen, til februar - så der kommer et nyt blog indlæg til den tid.

Malaysia kunne også være en mulighed. Man skal dog være meget opmærksomme på vejret og årstiderne. Vi var fx. på Penang, da vandet var grumset - det er jo bare dumt ikke at tjekke den slags :-D

Min blog kan du finde her http://www.ude-paa-noget.blogspot.no
Vi har rejst rundt, bl.a. i Asien, i 2010 og 2012. I løbet af 2015 og 2016 kommer der lidt mere fra Asien.

Vil du måske fortælle lidt mere om, hvor og hvordan man kan bo dér? :) Vi overvejer en honeymoon til Maldiverne - og der skal selvfølgelig dases på de lækre strande - men jeg er også lidt skræmt af priserne på nogle resorts, der jo er vanvittigt opskruede. Så det vil være fedt med et alternativ :) Og undskyld for at hijacke tråden ;)
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2442
Kontakt:

Indlægaf Annione » 27. sep 2015, 08:58

girl_beat skrev:
Vil du måske fortælle lidt mere om, hvor og hvordan man kan bo dér? :) Vi overvejer en honeymoon til Maldiverne - og der skal selvfølgelig dases på de lækre strande - men jeg er også lidt skræmt af priserne på nogle resorts, der jo er vanvittigt opskruede. Så det vil være fedt med et alternativ :) Og undskyld for at hijacke tråden ;)

Vi kiggede på hoteller gennem tripadvisor.com. De har ret mange på hovedøen, som både kan bruges som lufthavns hotel eller til længerevarende ophold. Vi skal bruge et som lufthavns hotel, her i januar - skal gerne melde tilbage, når vi har været der.
Jeg tror det koster omkring 600 kr pr. nat.

I nogle af de anmeldelser jeg læste (jeg læste nok på 10 forskellige hoteller) stod der, at flere havde været på bryllupsrejse dertil.
0
At rejse er at leve :love2:
Brugeravatar
DD_81

Indlægaf DD_81 » 2. nov 2015, 17:16

Lige nu er planerne således.
Vi køber KUN en tur-retur billet til CPH-Bangkok, så kender vi dato for udrejse og hjemrejse.
Vi starter med at booke hotel i en uge i Bangkok og oplever byen der, så rejser vi sydpå, og ser hvad der kommer.

Ideen er jo at der skal være ren afslapning, ingen stress og jag, så vi forsøger så vidt muligt at undgå at planlægge noget.
Det behager ikke min mand helt, men jeg tror det er en sund øvelse for alle mand, - for i et almindeligt hverdagsliv er vi så enormt styret af kalender og klokke.

Jeg kan se på div. blogs at kommer vi væk fra "det turistede" så vil vi kunne bo og spise for nærmest ingen penge.
0
Brugeravatar
Annione
Kort karma: 230
Likede indlæg: 2442
Kontakt:

Indlægaf Annione » 2. nov 2015, 17:30

Husk: Der er aldrig et tempel/park/slot, der er lukket fordi munkene beder/kongen har fødselsdag/rengøring. Er der nogen, der fortæller dig det, er det en scammer. De går efter turisterne, de er søde og venlige - og ude på at snyde dig.

Bangkok er en fin by, derer meget at se og opleve.

Husk længere ærmer til alle, hvis I skal ind i et tempel, det er de meget opmærksomme på.
1
At rejse er at leve :love2:
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 2. nov 2015, 19:15

Åh hvor lyder det dejligt, måske skal min næste lange ferie også gå til Asien :D

Jeg foretrak personligt Thailand fremfor Myanmar, til dels fordi landet er mere udviklet (og har billige massager og lækre, friskpressede juicer overalt :D) og til dels fordi man (jeg) i Myanmar i langt højere grad følte at jeg vadede i samme spor som alle andre* - og så er det et fattigt land; det skal man kunne håndtere. Jeg så godt nok mange udsultede dyr og dyr som generelt havde det dårligt.

(*)Ironisk nok har jeg mine ture til de mindre turistede lande, ofte været de ture hvor jeg har mødt flest - og været mest sammen med - andre turister. Jeg elsker dog at møde andre danskere på mine rejser :D
1
Brugeravatar
dgd2007
Kort karma: 317
Likede indlæg: 3390

Indlægaf dgd2007 » 4. nov 2015, 13:04

En rejse op gennem Laos ad Mekong-floden er heller ikke nogen dårlig ide, hvis I alligevel er i Thailand og omegn :)

Det er dog 40 år siden, jeg var der, så jeg tør ikke sige, hvordan det er rent turistmæssigt nu. Dengang hoppede man bare på den almindelig rutebåd.
0
TomKah

Indlægaf TomKah » 4. nov 2015, 21:31

Jeg var i Laos med mine børn i 2013. Man kan stadig rejse med rutebåd af Mekongfloden. Tror ikke der er andet?
Der var ikke mange turister (i lavsæsonen - juli), det var helt ekstremt low key og langsomt som kun Asien kan være.
1

Tilbage til "Rejser"