Navngivningsfest

Brugeravatar
Tux
Kort karma: 54
Likede indlæg: 707

Navngivningsfest

Indlægaf Tux » 21. nov 2015, 21:40

Vi er ved at planlægge navngivningsfest for lillepigen, og er ved at skrive gæstelisten op.

Vi overvejer at genbruge gæstelisten fra vores bryllup sidste år, men da jeg har en ret stor familie, løber vi hurtigt op i en 60-70 mennesker (incl. venner). Egentlig er vi mest til en lidt uformel og ikke alt for stor sammenkomst, men vil jo gerne give hele familien mulighed for at se den lille ny :gruble:

Vi har lejet et forsamlingshus og vil invitere til frokost og eftermiddagskaffe/kage (i marts).

Så, hvem inviterede I til dåd/navngivning og hvordan foregik det?
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1019
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9262

Re: Navngivningsfest

Indlægaf Fru Sunshine » 21. nov 2015, 22:49

Her blev den nærmeste familie og min veninde (der er gudmor for begge mine unger) inviteret.

Jeg kan ikke helt huske traktementet, men jeg mener, at der var buffet og så kage/småkager og kaffe til "dessert".
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Rakel
Kort karma: 424
Likede indlæg: 3127

Indlægaf Rakel » 21. nov 2015, 23:19

Til dåb har vi haft inviteret den nærmeste familie og nærmeste venner.

Vi vil ikke over 20-25 personer til anledninger som dåb (det er mere end til vores bryllup) og ikke for sen afslutning på dagen, når de er døbt på søndagen med arbejdsdag mandag.

De ældste har de været kaffe + dåbskage efter kirke.
Dog var der aftensmad for venner/familie med nr to hjemmr, da kaffe/kage var åbent hus på mit job og det var helligdag også mandag.

Med Lillesøster var de ældste børns ønske om frokostbuffet og kaffe/dåbskage og de var aktive ii planlægning og afholdelsen af en dejlig dag.

Alle med lyst til det havde set børnene, da vores blev døbt, så på den led fungerede dåb ikke som fremvisning af barnet.
0
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 358
Likede indlæg: 2718

Indlægaf Urtekussen » 22. nov 2015, 06:09

Begge vores er navngivet. Begge gange er det holdt som brunch + eftermiddagskaffe.
Den første holdt vi for i lejligheden a to omgange (pga pladsmangel).
Til den anden lånte vi personalestuen på min kærestes arbejde, som var rigtig fin til formålet.

Vi har inviteret nærmeste familie (forældre, søskende, svogere/svigerinder, bedsteforældre) og venner.

Vi var omkring 40 begge gange
0
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Brugeravatar
Anne Droid
Kort karma: 39
Likede indlæg: 992

Indlægaf Anne Droid » 22. nov 2015, 11:22

Vi holdt det hjemme og havde kun inviteret nærmeste familie, så vi var 26.

Vi mødtes hos os før dåben og fik osteanretning. Efter dåben var der spisning. Vi havde et par venner til at stå i køkkenet.
Der blev festet hele natten. Det var i hvert fald ikke alle gæster der var gået i seng da dåbsbarnet og jeg stod op næste dag kl 7.

Det var blevet holdt på en anden måde hvis præsten havde husket at fortælle, at Skærtorsdag var aftengudstjeneste. Men det var den dag der passede os bedst.
Det var en helt fantastisk måde at holde det på.
0
My hovercraft is full of eels
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 300
Likede indlæg: 3035

Indlægaf vibbsen » 23. nov 2015, 09:26

Da Emma blev døbt var vi kun de allernærmeste. D.v.s et hold meget nære venner som skulle være faddere og deres søn (3 personer), forældre(2 personer), søskende med påhæng(6 personer), søskendebørn (2 personer) samt moster/onkel generationen (6 personer i alt).

Vi fik kaffe og småkager efter kirken og klokken 13 var der suppe, steg og så sluttede vi af med kaffe og dessertkage.
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO

Tilbage til "Børn"