Sårheling og smerter?

Hvis din krop gør ting den ikke burde, er dette stedet du kan snakke om det.
Brugeravatar
Zinde
Kort karma: 410
Likede indlæg: 4834

Re: Sårheling og smerter?

Indlægaf Zinde » 17. maj 2018, 14:43

musling skrev:Tak for svar og hjælp. :lun:

Hvem der har ret og ikke ret - hvis nogen overhovedet har mere ret end andre, så frabeder jeg mig den der løsning med svamp/børste. Av av av. Nej tak :blush2:

Som nævnt virker det ikke til, at der er noget skidt eller betændelse i og jeg har skyllet det pænt over med bruseren et par gange.

Mest var jeg også bare nysgerrig mht om det kan passe, at det fortsat gør ondt. Men det fornemmer jeg er helt 'fint'?

Jeg synes begge plaster-løsninger giver mening :lol2: Lige pt bliver det den halvåbne løsning, da jeg ikke har tillukket plaster, der er stort nok til at dække over hele såret. Mon jeg kan få det på apoteket eller i Matas?

Jeg overvejer dog, om plastret skal have lidt luft, men i så fald kan jeg ikke have lange bukser på, da de så vil genere såret.
Kan egentlig også godt lide, så jeg føler, at der er lidt beskyttelse mod det ømme sted. Lige nu er det bare ømt og dumt! :(

Ømhed er normalt. Der må bare ikke være rødme, varme eller hævelse. God bedring!
0
Mann tracht und Gott lacht
Brugeravatar
Pjeps
Kort karma: 400
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 4333

Indlægaf Pjeps » 17. maj 2018, 14:46

Lemonella skrev:Jamen jeg lægger mig fladt ned og undskylder min manglende viden på sårrensningsområdet. :)
Jeg har bare selv fået det gjort og set det gjort på skadestuer. Måske de bare er blevet klogere på det område. :)

Ja et ny opstået sår bliver grundigt renset efter skaden er sket,Så helt forkert er det jo ikke. Men når det så er i heling, så skal der ikke skrubbes mere i det.
1
:ninja:
Brugeravatar
musling
Kort karma: 80
Likede indlæg: 1065

Indlægaf musling » 17. maj 2018, 14:49

Zinde skrev:
musling skrev:Tak for svar og hjælp. :lun:

Hvem der har ret og ikke ret - hvis nogen overhovedet har mere ret end andre, så frabeder jeg mig den der løsning med svamp/børste. Av av av. Nej tak :blush2:

Som nævnt virker det ikke til, at der er noget skidt eller betændelse i og jeg har skyllet det pænt over med bruseren et par gange.

Mest var jeg også bare nysgerrig mht om det kan passe, at det fortsat gør ondt. Men det fornemmer jeg er helt 'fint'?

Jeg synes begge plaster-løsninger giver mening :lol2: Lige pt bliver det den halvåbne løsning, da jeg ikke har tillukket plaster, der er stort nok til at dække over hele såret. Mon jeg kan få det på apoteket eller i Matas?

Jeg overvejer dog, om plastret skal have lidt luft, men i så fald kan jeg ikke have lange bukser på, da de så vil genere såret.
Kan egentlig også godt lide, så jeg føler, at der er lidt beskyttelse mod det ømme sted. Lige nu er det bare ømt og dumt! :(

Ømhed er normalt. Der må bare ikke være rødme, varme eller hævelse. God bedring!

Og det var det med ømhed og smerte, jeg var mest bekymret for. Så tak :blomst:
1

Tilbage til "Helbred"