Snetråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Re: Snetråden

Indlægaf Kattefjæs » 22. nov 2015, 09:56

Her i København sneede det i mange timer i går, men det begyndte først at lægge sig ret sent på aftenen. Her til morgen lå der egentlig et meget fint lag, men det begyndte hurtigt at tø. Lige pt. vælter det ned med kedelig sludregn, så det kan ikke vare længe før det forsvinder helt.

Jeg har lige gået tur, og de store veje er rimelig pæne, men med snask i vejlederne. Ikke noget voldsomt. Assistens Kirkegård var noget hvidere men også MEGET våd og mudret.

Mere sne... :(
0
Brugeravatar
Kattefjæs
Kort karma: 104
Likede indlæg: 1198

Indlægaf Kattefjæs » 22. nov 2015, 09:57

Vejlederne?! VEJSIDERNE!
3
Brugeravatar
Snekat
Kort karma: 1
Likede indlæg: 11

Indlægaf Snekat » 22. nov 2015, 10:09

Her, lige midt i jylland, ligger der et fint, tyndt hvidt lag over det hele. Følte mig midaldrende, da min første tanke var: "Godt, at jeg har fået vinterdæk på bilen."
1
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 552
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10253

Indlægaf icelady » 22. nov 2015, 10:12

Svigerdatteren har lige postet et par billeder fra Djursland Motorvejen:

Billede

Billede

Jeg er glad for jeg slet ikke kan klare at køre bil; jeg hader hader hader at køre når der ligger sne.

Edit: De ligger med 50 km i timen.
2
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 22. nov 2015, 10:17

Jeg har været en tur udover Sundeved her til morgen. Aabenraa kommune passer deres salt og rydnings shit, hvilket man ikke kan sige om Sønderborg kommune. Nu er det også begyndt at blæse og sne her i Pladderpaddelandsby (Padborg) men det bliver ikke liggende. Alligevel bliver bilen stående. Jeg skal ikke ud og lege snurretop med de sommersutter den har på. ;)
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 22. nov 2015, 10:31

Amager er bare sjappet. Var ude hos hesten, som pt bor i et veritabelt badeland - og det er endda et af de tørreste steder på Amager. Tør ikke tænke på, hvordan det ser ud de steder, der normalt har tendens til blankt vandog mudder på markerne :tie:
0
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3375

Indlægaf Skralde » 22. nov 2015, 10:39

Her i Frederikssund har det sneet meget - en 45cm vil jeg gætte på :gruble:Det sner i øvrigt endnu. Naboens hæk er væltet og er derfor nu i halv str. Jeg er spændt på om min gør det samme inden længe - jeg burde måske gå ud og feje det ned, men det ser jo så hyggeligt ud! :genert: Og så tror jeg i øvrigt ikke at mine gummistøvler er lange nok, til at jeg kan undgå våde fødder!

Sådan så her ud i går ved 23-tiden:
igår.jpg

Og i morges kl.8.30:
20151122_085232.jpg

20151122_091432 (1).jpg

Naboens forreste hæk er halveret:

hæk.jpg
5
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1084

Indlægaf girl_beat » 22. nov 2015, 11:03

På vej over den fynske motorvej er det ikke nogen fest... Usikker elastikørsel og 50 km/t... Godt man er blandt de fornuftige med vinterdæk :D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
OsCoccygis
Kort karma: 15
Likede indlæg: 345

Indlægaf OsCoccygis » 22. nov 2015, 11:13

kidkomb skrev:Ja, det er i sandhed vandret!

Hvis det er en kommentar til mit billede, så vender billedet endda sådan at sneen kommer nedefra og op :wacko:
0
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1142
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9611

Indlægaf kidkomb » 22. nov 2015, 11:14

Danskere, der kører på sommerdæk idag bør som minimum have et klip i kørekortet og en røvfuld.
Danskere, som tror, at vinterdæk gør, at man kan køre som normalt, selvom der er sne, bør have et klip i kørekortet og to røvfulde.
Liv og førlighed, både ens eget og andres, trumfer bestemt både arbejde, skole, faster Oda's 70 års fødselsdag osv.
Fødsler og skadestuebesøg, og folk som er i stand til, at køre i sne, er de eneste mennesker, der bør befinde sig på vejene idag.
Det er ligesom, når der er storm og folk argumenterer for, at de "skal jo hente deres børn?!" selvom al udendørs færden frarådes.
Ja, for det er skide meget vigtigere, at dit barn skal hentes, end at I begge er i sikkerhed :stoned:

EDIT: Det her indlæg er på ingen måde rettet mod dig @Spjaerten ! Det er sådan en helt almen irritation jeg har.
EDITEDIT: Jeg er åbenbart ikke i stand til, at tagge. Jeg er pinagtigt klar over, at det med al sandsynlighed skyldes min ophidsede sindstilstand :genert:
Senest rettet af kidkomb 22. nov 2015, 11:44, rettet i alt 6 gange.
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Lurende Peber
Kort karma: 213
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 1970

Indlægaf Lurende Peber » 22. nov 2015, 11:23

dgd2007 skrev:Jeg låner lige den pragtfulde tegning, Lemonella havde fundet og sat i en anden tråd (håber det er okay :engel: )

Billede
Husk Gær!!
1
Registreret Gammel Gris :genert:
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 347
Likede indlæg: 3448

Indlægaf Ballademager » 22. nov 2015, 11:27

girl_beat skrev:På vej over den fynske motorvej er det ikke nogen fest... Usikker elastikørsel og 50 km/t... Godt man er blandt de fornuftige med vinterdæk :D

Jeg nåede ikke at få vintersutter på Ka'en, inden det gik løs. Har helårsdæk, men det bliver nok ikke ved med at gå. Det må ske first ting i næste uge - sikkert sammen med resten af Kbh :-D

Edit: Nej, autocorrect, i næste skal IKKE rettes til indædte ;)
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 22. nov 2015, 11:30

kidkomb skrev:Danskere, der kører på sommerdæk idag bør som minimum have et klip i kørekortet og en røvfuld.
Danskere, som tror, at vinterdæk gør, at man kan køre som normalt, selvom der er sne, bør have et klip i kørekortet og to røvfulde.
Liv og førlighed, både ens eget og andres, trumfer bestemt både arbejde, skole, faster Oda's 70 års fødselsdag osv.
Fødsler og skadestuebesøg, og folk som er i stand til, at køre i sne, er de eneste mennesker, der bør befinde sig på vejene idag.
Det er ligesom, når der er storm og folk argumentere for, at de "skal jo hente deres børn?!" selvom al udendørs færden frarådes.
Ja, for det er skide meget vigtigere, at dit barn skal hentes, end at I begge er i sikkerhed :stoned:

Nååeh Kiddiekomb :) Er vi ud med riven hvar :D
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1141
Likede indlæg: 6706

Indlægaf Wizzze » 22. nov 2015, 11:36

I "hygger" jer rigtig hjemme i Dannevang, vi hører om en halv meter sne og strømafbrydelser mange steder, hvad har I dog lavet? :devil:
Er det nu vi skal snakke om sol og 16 grader her i USA :lol:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1142
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9611

Indlægaf kidkomb » 22. nov 2015, 11:38

Firebird skrev:
kidkomb skrev:Danskere, der kører på sommerdæk idag bør som minimum have et klip i kørekortet og en røvfuld.
Det er ligesom, når der er storm og folk argumentere for, at de "skal jo hente deres børn?!" selvom al udendørs færden frarådes.

Nååeh Kiddiekomb :) Er vi ud med riven hvar :D

Haha, skyldig! Jeg er SÅ sNe-menstruel :lol:
Jeg føler mig virkelig snydt :whip:

Edit: SÅ sur, at jeg glemmer nutids-r i rant-indlægget. FY!
3
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.

Tilbage til "Generelt"