Snetråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 113
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 763

Re: Snetråden

Indlægaf HappyQ » 22. nov 2015, 11:48

Masser af sne i Helsingør, det er børnene lykkelige for, kælkebakken under mine vinduer bliver flittigt benyttet.
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 22. nov 2015, 12:04

Så er bæltekøretøjene kommet her til byen :)
1
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3021

Indlægaf vibbsen » 22. nov 2015, 12:05

Jeg HADER sne....især tøsne....Her i hvidovre har vi fået et ordentlig læs vådt og tungt tøsne...Jeg vil tro der er faldet omkring 20-25 cm...Hvilket betyder at vores hængepil er væltet og nok aldrig bliver sig selv igen, 2 store grene fra vores fine gamle magnolia er brækkede, vores sommerfuglebusk er splittet i atomer. Jeg er faktisk ikke særlig imponeret....Til gengæld er jeg våd og har ondt i ryggen efter at have skovlet sne,fordi snemanden som ellers bliver betalt for det via grundejerforeningen åbenbart ikke har haft tid til at dukke op i området endnu....Så jeg er faktisk også lidt småsur :sur:
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10305

Indlægaf icelady » 22. nov 2015, 12:19

Dette er cirka 45minutter gammelt; taget sydpå ved Horsens N. Der er lige en lastbil, der vil irritere trafikken i nordgående retning.

Billede
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Stars
Kort karma: 32
Likede indlæg: 607

Indlægaf Stars » 22. nov 2015, 12:20

Skralde skrev:Her i Frederikssund har det sneet meget - en 45cm vil jeg gætte på :gruble:Det sner i øvrigt endnu. Naboens hæk er væltet og er derfor nu i halv str. Jeg er spændt på om min gør det samme inden længe - jeg burde måske gå ud og feje det ned, men det ser jo så hyggeligt ud! :genert: Og så tror jeg i øvrigt ikke at mine gummistøvler er lange nok, til at jeg kan undgå våde fødder!

Sig, at det til gengæld ikke er særlig koldt Billede
Jeg har ikke lukket sommerhuset endnu (nord for Jægerspris).
DMI havde kun lovet en enkelt nat med ned til -5, og datteren har -forhåbentlig- sørget for, at alle radiatorer står på 5 grader.
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10305

Indlægaf icelady » 22. nov 2015, 12:20

Skralde skrev:Så er bæltekøretøjene kommet her til byen :)

Så ved man det er slemt.

Her i Randers er alle spor næsten væk. Og solen skinner.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Puffi
Kort karma: 309
Geografisk sted: Esbjerg-ish
Likede indlæg: 2233

Indlægaf Puffi » 22. nov 2015, 12:24

Nordøst for Esbjerg sner det en lille smule. Helt små fnug, der ikke bliver liggende. Det har frosset kraftigt i aftes og i nat og var bidende koldt hele dagen i går (dog med solskin).
0
You had me from the start, won’t let this end
First you wanna go to the left then you wanna turn right
Wanna argue all day, make love all night
First you up then you’re down and then between
Ohh! I really want to know…
Firebird
Kort karma: 160
Geografisk sted: Pladderpaddelandsby
Likede indlæg: 1284

Indlægaf Firebird » 22. nov 2015, 12:36

Her ved den Dansk Tyske grænse, sner det kraftigt, men det lægger sig ikke.
0
Fod. Enhed der finder bord og stoleben i mørke.
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 22. nov 2015, 12:37

Stars skrev:
Skralde skrev:Her i Frederikssund har det sneet meget - en 45cm vil jeg gætte på :gruble:Det sner i øvrigt endnu. Naboens hæk er væltet og er derfor nu i halv str. Jeg er spændt på om min gør det samme inden længe - jeg burde måske gå ud og feje det ned, men det ser jo så hyggeligt ud! :genert: Og så tror jeg i øvrigt ikke at mine gummistøvler er lange nok, til at jeg kan undgå våde fødder!

DMI havde kun lovet en enkelt nat med ned til -5, og datteren har -forhåbentlig- sørget for, at alle radiatorer står på 5 grader.

Det er ikke særlig koldt.....så bare rolig.....Men sneen er vildt tung og meget våd, så jeg vil nok anbefale at du overvejer et besøg for sikre dit at alt er OK.....Vi har flere skader på træerne i haven og taget på vores skur er har sendt en skriftlig klage over "arbejds"byrden.
2
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 165
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2560

Indlægaf Mi55y » 22. nov 2015, 12:40

Åbyhøj ved Århus...

WP_20151122_009.jpg

WP_20151122_003.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Frisk på brætspil i Midtjylland? viewtopic.php?f=5&t=5802

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 393
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 3883

Indlægaf Delfin » 22. nov 2015, 13:00

Stars skrev:

De snakker om ned til 10 graders frost natten til mandag, så måske hun skal kigge forbi og skrue lidt mere op for varmen.
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 22. nov 2015, 13:14

Stars skrev:

Vi har plusgrader nu og sneen er stoppet, så det er så småt begyndt at tø. Jeg tror dog roligt at du kan forvente at der ligger en del stadigvæk i morgen (især ved Kulhuse/Jægerspris/Sommerhusområdet) og jeg tror i øvrigt at der kommer mere her, for der ser godt nok mørkt ud til den ene side igen :gruble:
0
L, mit livs lys - 3.10.2010
Muddi
Kort karma: 58
Likede indlæg: 192

Indlægaf Muddi » 22. nov 2015, 13:34

Her i Viborg er der ikke kommet et eneste fnug! :sur:

Edit: Jo det dryssede lidt i formiddags, men det lagde sig ikke, og stoppede hurtigt igen.

Jeg vil også ha sne!
1
Brugeravatar
vibbsen

Indlægaf vibbsen » 22. nov 2015, 14:05

Muddi skrev:Her i Viborg er der ikke kommet et eneste fnug! :sur:

Edit: Jo det dryssede lidt i formiddags, men det lagde sig ikke, og stoppede hurtigt igen.

Jeg vil også ha sne!

Så kom og hent mit her i Hvidovre :-D Men du skal tage de store grene som sneen har ødelagt med dig også
1
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1386

Indlægaf D.itsen » 22. nov 2015, 14:05

kidkomb skrev:Danskere, der kører på sommerdæk idag bør som minimum have et klip i kørekortet og en røvfuld.
Danskere, som tror, at vinterdæk gør, at man kan køre som normalt, selvom der er sne, bør have et klip i kørekortet og to røvfulde.
Liv og førlighed, både ens eget og andres, trumfer bestemt både arbejde, skole, faster Oda's 70 års fødselsdag osv.
Fødsler og skadestuebesøg, og folk som er i stand til, at køre i sne, er de eneste mennesker, der bør befinde sig på vejene idag.
Det er ligesom, når der er storm og folk argumenterer for, at de "skal jo hente deres børn?!" selvom al udendørs færden frarådes.
Ja, for det er skide meget vigtigere, at dit barn skal hentes, end at I begge er i sikkerhed :stoned:

EDIT: Det her indlæg er på ingen måde rettet mod dig @Spjaerten ! Det er sådan en helt almen irritation jeg har.
EDITEDIT: Jeg er åbenbart ikke i stand til, at tagge. Jeg er pinagtigt klar over, at det med al sandsynlighed skyldes min ophidsede sindstilstand :genert:

Jeg har kørt 100 km gennem nord, midt og Vestsjælland i dag og det eneste sted vinterdæk måske havde gjort en forskel var på parkeringspladsen hvor jeg startede. Ellers var vejen bare våde
1
UH UH UH UH KORT :love:

Tilbage til "Generelt"