Snetråden

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9716

Re: Snetråden

Indlægaf kidkomb » 22. nov 2015, 14:09

D.itsen skrev:
kidkomb skrev:Danskere, der kører på sommerdæk idag bør som minimum have et klip i kørekortet og en røvfuld.
Danskere, som tror, at vinterdæk gør, at man kan køre som normalt, selvom der er sne, bør have et klip i kørekortet og to røvfulde.
Liv og førlighed, både ens eget og andres, trumfer bestemt både arbejde, skole, faster Oda's 70 års fødselsdag osv.
Fødsler og skadestuebesøg, og folk som er i stand til, at køre i sne, er de eneste mennesker, der bør befinde sig på vejene idag.
Det er ligesom, når der er storm og folk argumenterer for, at de "skal jo hente deres børn?!" selvom al udendørs færden frarådes.
Ja, for det er skide meget vigtigere, at dit barn skal hentes, end at I begge er i sikkerhed :stoned:

EDIT: Det her indlæg er på ingen måde rettet mod dig @Spjaerten ! Det er sådan en helt almen irritation jeg har.
EDITEDIT: Jeg er åbenbart ikke i stand til, at tagge. Jeg er pinagtigt klar over, at det med al sandsynlighed skyldes min ophidsede sindstilstand :genert:

Jeg har kørt 100 km gennem nord, midt og Vestsjælland i dag og det eneste sted vinterdæk måske havde gjort en forskel var på parkeringspladsen hvor jeg startede. Ellers var vejen bare våde

Jo, jo, bevares, men det kan man altså ikke vide, når politiet fraråder udkørsel og man ikke har været ude i det. Min svoger, som var i Roskilde da jeg snakkede med ham, sagde at sneen lå i tætte, isede kager, der gjorde det meget uforudsigeligt at køre.
Og når politiet melder ud er de jo nødt til, at gøre det generelt. Bare fordi en rute er farbar betyder det ikke, at det generelt er nogen god idé, at sætte sig ud i sin bil, fordi det man skal er så viiiiigtigt.
(Jeg ved godt, at jeg er super sarkastisk lige nu. Det skal vitterlig ikke tages så slemt som det lyder. Håber min disclaimer er ok) <--- det var til gengæld ikke sarkastisk!
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1386

Indlægaf D.itsen » 22. nov 2015, 14:13

kidkomb skrev:
D.itsen skrev:
kidkomb skrev:Danskere, der kører på sommerdæk idag bør som minimum have et klip i kørekortet og en røvfuld.
Danskere, som tror, at vinterdæk gør, at man kan køre som normalt, selvom der er sne, bør have et klip i kørekortet og to røvfulde.
Liv og førlighed, både ens eget og andres, trumfer bestemt både arbejde, skole, faster Oda's 70 års fødselsdag osv.
Fødsler og skadestuebesøg, og folk som er i stand til, at køre i sne, er de eneste mennesker, der bør befinde sig på vejene idag.
Det er ligesom, når der er storm og folk argumenterer for, at de "skal jo hente deres børn?!" selvom al udendørs færden frarådes.
Ja, for det er skide meget vigtigere, at dit barn skal hentes, end at I begge er i sikkerhed :stoned:

EDIT: Det her indlæg er på ingen måde rettet mod dig @Spjaerten ! Det er sådan en helt almen irritation jeg har.
EDITEDIT: Jeg er åbenbart ikke i stand til, at tagge. Jeg er pinagtigt klar over, at det med al sandsynlighed skyldes min ophidsede sindstilstand :genert:

Jeg har kørt 100 km gennem nord, midt og Vestsjælland i dag og det eneste sted vinterdæk måske havde gjort en forskel var på parkeringspladsen hvor jeg startede. Ellers var vejen bare våde

Jo, jo, bevares, men det kan man altså ikke vide, når politiet fraråder udkørsel og man ikke har været ude i det. Min svoger, som var i Roskilde da jeg snakkede med ham, sagde at sneen lå i tætte, isede kager, der gjorde det meget uforudsigeligt at køre.
Og når politiet melder ud er de jo nødt til, at gøre det generelt. Bare fordi en rute er farbar betyder det ikke, at det generelt er nogen god idé, at sætte sig ud i sin bil, fordi det man skal er så viiiiigtigt.
(Jeg ved godt, at jeg er super sarkastisk lige nu. Det skal vitterlig ikke tages så slemt som det lyder. Håber min disclaimer er ok) <--- det var til gengæld ikke sarkastisk!

Det handler jo om at bruge hovedet og orientere sig om ruten og forholdene inden man bevæger sig ud. Så kan man altså mange steder godt bevæge sig ud. Også de steder der er hårdt ramt
0
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Spjaerten
Kort karma: 493
Likede indlæg: 1602

Indlægaf Spjaerten » 22. nov 2015, 14:14

Jeg tænker det er bedre at køre før frosten kommer.

Bare noget tis det snart blir mørkt!
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9716

Indlægaf kidkomb » 22. nov 2015, 14:26

D.itsen skrev:Det handler jo om at bruge hovedet og orientere sig om ruten og forholdene inden man bevæger sig ud. Så kan man altså mange steder godt bevæge sig ud. Også de steder der er hårdt ramt

Du har så ret. Desværre har mange danskere mere end almindelig svært ved, at køre i sne.
Jeg ser dem hvert år og bliver så forbandet over det. Det er dødsens farligt jo.
Jeg kan dårligt bebrejde dem, for det er sjældent en nødvendighed i Danmark, men så vil jeg gerne efterlyse noget selvindsigt hos mange bilister.
Garanteret mange af de samme, som jeg desperat efterlyser noget selvindsigt hos, i den helt normale trafik :lol2:
Overhold hastigheden, hold til højre, blink INDEN du drejer, vis hvilken vej du skal i rundkørsler, drej din dovne krop og orientér dig bagud, for nej, så dygtig er du bare ikke til, at kigge i dine spejle. Og hold nu den bremseafstand. Det er muligt, at farten dræber, men hvis folk holdt deres bremseafstand, så ville farten kun meget sjældent være nødt til, at slå nogen ihjel.
Er der sne, så kør langsomt, vær følsom og blid på speederfoden, drej langsomt, drej aldrig for meget i rattet, motorbrems, motorbrems,motorbrems og for Guds skyld, så hold dog den bremseafstand. Det er ikke rocket science og man øver sig lige et par gange på en parkeringsplads inden man farer ud på vejen.
3
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Aviva
Kort karma: 10
Likede indlæg: 68

Indlægaf Aviva » 22. nov 2015, 14:31

Ingen sne ved Herning, men det er godt nok pivkoldt udenfor..
0
Palestine never existed!

Gud velsigne ISRAEL
D.itsen
Kort karma: 173
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 1386

Indlægaf D.itsen » 22. nov 2015, 14:38

kidkomb skrev:
D.itsen skrev:Det handler jo om at bruge hovedet og orientere sig om ruten og forholdene inden man bevæger sig ud. Så kan man altså mange steder godt bevæge sig ud. Også de steder der er hårdt ramt

Du har så ret. Desværre har mange danskere mere end almindelig svært ved, at køre i sne.
Jeg ser dem hvert år og bliver så forbandet over det. Det er dødsens farligt jo.
Jeg kan dårligt bebrejde dem, for det er sjældent en nødvendighed i Danmark, men så vil jeg gerne efterlyse noget selvindsigt hos mange bilister.
Garanteret mange af de samme, som jeg desperat efterlyser noget selvindsigt hos, i den helt normale trafik :lol2:
Overhold hastigheden, hold til højre, blink INDEN du drejer, vis hvilken vej du skal i rundkørsler, drej din dovne krop og orientér dig bagud, for nej, så dygtig er du bare ikke til, at kigge i dine spejle. Og hold nu den bremseafstand. Det er muligt, at farten dræber, men hvis folk holdt deres bremseafstand, så ville farten kun meget sjældent være nødt til, at slå nogen ihjel.
Er der sne, så kør langsomt, vær følsom og blid på speederfoden, drej langsomt, drej aldrig for meget i rattet, motorbrems, motorbrems,motorbrems og for Guds skyld, så hold dog den bremseafstand. Det er ikke rocket science og man øver sig lige et par gange på en parkeringsplads inden man farer ud på vejen.

Der var idioter derude der kørte tæt og stærkt, og de var det eneste der gjorde turen bare lidt farlig. Synes altid det er sådan, når der er sne
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Panton
Kort karma: 151
Likede indlæg: 855

Indlægaf Panton » 22. nov 2015, 15:17

Nu er det kbh S jeg skriver fra og her er det bare vådt med vådt på. Heldigvis er nedbøret stoppet men kulden er godt nok kommet. Helt freaking god, det er køligt og vådt!
0
Brugeravatar
icelady
Moderator
Kort karma: 555
Geografisk sted: Randers
Likede indlæg: 10306

Indlægaf icelady » 22. nov 2015, 19:40

Yngsteknægten og kæresten havde overnattet hos hendes forældre i Uggelbølle. De havde været cirka 2 1/2 time om at komme derfra og til Horsens i formiddags.
Hun fortalte at de havde kørt med maks 50 hele vejen og at de ved Århus S havde holdt stille pga trafikuheld.
0
....

“I do not see why man should not be as cruel as nature” -A. Hitler
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 355
Likede indlæg: 3526

Indlægaf Ballademager » 23. nov 2015, 09:05

Note to self... Man skal fjerne sne på bilen FØR overfladen fryser til en hård skal og man skal bruge en time for at få det af... :fløjt:
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 23. nov 2015, 09:08

Godformiddag i tråden! Jeg kan da dårligt være den eneste der er vågnet op til en "lettere" kold og snerig morgen? Her var der minus 7 grader da jeg vågnede, nu er den "oppe" på minus 4 :D Her er virkelig virkelig glat og jeg lagde da også ud med at falde lige så lang jeg var, så jeg er blå og gul på hele venstre side :genert:
Jeg stemte for snefri, men finken insisterede på at komme i BH og lege i sneen og det kan jeg da egentlig godt forstå! Men nøøj 1½ km på gåben med en 5årig er ikke det fedeste, for der var godt nok glat alle vegne! Så det var en interessant tur hvor der måtte bestiges et par snedriver ved fodgængerfelterne og med forundring over de mange små træer der var væltet rundt omkring :) Når det er sagt, så er det da noget af det smukkeste vejr vi har haft længe :love:

Jeg vil nødig stå under det her tag, når sneen begynder at smelte!
sne på tag.jpg

Man kan slet ikke se ind af naboens vindfang på grund af frost.
rude.jpg

Det er nærmest umuligt at kommer over flere af fodgængerfelterne.
fodgængerfelt.jpg

Barnets børnehave - de får en fest :lun:
BH.jpg
4
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 23. nov 2015, 09:12

Jeg kan godt lide at tage billeder :genert:

Naboens pige har lavet en lang tunnel :)
tunnel.jpg

Såden se de fleste fortov og cykelstier ud
fortov.jpg

Et af de lidt større træer der er væltet pga. sneen
væltet træ.jpg

Det er nu smukt! :love:
station.jpg

L's 2 cykler ligger et eller andet sted under snedriven..
cykel.jpg
4
Brugeravatar
Skralde

Indlægaf Skralde » 23. nov 2015, 10:07

Skralde skrev:Så er bæltekøretøjene kommet her til byen :)

Fandt lige det her billede på lokalavisen - det er taget der hvor jeg bor, i lørdags :)
2
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 940
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8518

Indlægaf 2SHY » 23. nov 2015, 10:22

Er der nogle der ved hvordan det ser ud nede omkring Randers området? Jeg skal til jobsamtale dernede i morgen og overvejer hvor tidligt jeg skal afsted hjemmefra i tilfælde af sne/is og jagten på en parkeringsplads
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 23. nov 2015, 10:36

Liseletpåtå skrev:
2SHY skrev:Er der nogle der ved hvordan det ser ud nede omkring Randers området? Jeg skal til jobsamtale dernede i morgen og overvejer hvor tidligt jeg skal afsted hjemmefra i tilfælde af sne/is og jagten på en parkeringsplads

15 km nord for Randers er der ikke noget.

Hvis du skal ind i centrum, så skal du lige være opmærksom på at de fleste p-pladser koster :)

Det er på Regionshospitalet og så vidt jeg kan læse mig til er det Q-Park der varetager det hos dem. 12 kr i timen eller noget i den stil. Det er nok mere om det er til at få en plads :gruble: Det skal nok passe at det ikke er til at komme af med bilen i sådan et tilfælde
0

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Brugeravatar
2SHY

Indlægaf 2SHY » 23. nov 2015, 13:19

Liseletpåtå skrev:
2SHY skrev:
Liseletpåtå skrev:
2SHY skrev:Er der nogle der ved hvordan det ser ud nede omkring Randers området? Jeg skal til jobsamtale dernede i morgen og overvejer hvor tidligt jeg skal afsted hjemmefra i tilfælde af sne/is og jagten på en parkeringsplads

15 km nord for Randers er der ikke noget.

Hvis du skal ind i centrum, så skal du lige være opmærksom på at de fleste p-pladser koster :)

Det er på Regionshospitalet og så vidt jeg kan læse mig til er det Q-Park der varetager det hos dem. 12 kr i timen eller noget i den stil. Det er nok mere om det er til at få en plads :gruble: Det skal nok passe at det ikke er til at komme af med bilen i sådan et tilfælde

Hvordan det er med pladser, ved jeg ikke. :)

Jeg kører under alle omstændigheder i rigtig god tid, så jeg kommer forhåbentlig af med bilen før eller siden :)
0

Tilbage til "Generelt"