Styrketræningstråden

Hvor mange agurker går der på en asparges? Og hvor langt skal man løbe for at brænde den af? Snak løs om træning og kost.
D.itsen
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 304
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3562

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf D.itsen » 21. nov 2018, 20:56

Velvet-Goldmine skrev:Jeg fik lagt nyt program i går og blev 'motiveret' af ny træner.
I dag: AV!

En anden ting - når I skriver hvor mange kg. i løfter feks. i dødløft, regner I så stangen med eller er det kun det antal kg. der kommer på i skiver? Jeg mener... stangen hos os vejer feks. 20 kg. (det er vel ret standard tænker jeg) og det lyder jo lidt bedre at sige at man kører sæt med 60 kg. i stedet for de 40 der står på programmet at man skal lægge på :blush:

Det er inkl stangen. Altså en standard stang vejer 20 kg, men det er jo ikke alle der kører med standard stang.

Men okay, ind i mellem snakker jeg også om hvor mange kilo jeg smider på stangen eller på hver side af stangen
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 876
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3170

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Velvet-Goldmine » 21. nov 2018, 21:14

D.itsen skrev:Det er inkl stangen. Altså en standard stang vejer 20 kg, men det er jo ikke alle der kører med standard stang.

Men okay, ind i mellem snakker jeg også om hvor mange kilo jeg smider på stangen eller på hver side af stangen


Ok godt, så vil jeg have det en lille smule bedre med min foreløbige status når jeg læser om hvad I smider rundt med herinde :D
1
D.itsen
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 304
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3562

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf D.itsen » 23. nov 2018, 20:25

Jeg makstestede chin ups i dag. De er ikke strict, kun ca. 3/4, men det er stadig et kæmpe fremskridt jeg kan dem, og jeg nåede 10 i dag :rock: :danse: :banan: :banan2:

Næste uge er det forfra (næsten) på programmet, denne gang med strict. Det skal nok blive festligt :D
3
UH UH UH UH KORT :love:
D.itsen
Indlæg: 1638
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 304
Geografisk sted: Vest-Sjælland
Likede indlæg: 3562

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf D.itsen » 26. jan 2019, 15:05

Mit program slår mig ihjel :lol:
Jeg er nu vist på 6 omgang af mit 5/3/1 program, men den her gang er det tilpasset efter den makstest jeg lavede mellem jul og nytår, og nu er det godt nok blevet tungt. Jeg synes i hvert fald 6*85 kg dødløft er lidt presset :D
Og så 6*4 chin ups (som jeg vil betegne som rigtige, selvom jeg ikke er nede og hænge død). Jeg er altså lidt for stolt af at jeg kan det nu :dåne:
Senest rettet af D.itsen 27. jan 2019, 18:32, rettet i alt 1 gang.
1
UH UH UH UH KORT :love:
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 2369
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 446
Likede indlæg: 3776

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Ally » 26. jan 2019, 15:24

Jeg havde helt glemt denne tråd, så tak til D.itsen for at hive den frem igen :)

Efter jeg er begyndt på et forløb i FW med en anden PT'er, der også er vanecoach, har jeg fået nye programmer. I forløbets start var der fokus på mine vaner i forbindelse med mad; det brugte vi omkring en måneds tid på at snakke igennem. Nu har vi bevæget os mere over i kosten; har fået en kostplan, jeg skal følge og, som nævnt, også nye programmer.
Der er tale om full body-programmer; et med fokus på puls og et med fokus på styrke. Med andre ord, to gange om ugen er det planen, at jeg skal træne i FW. Det er anderledes end da jeg trænede seks gange om ugen, men pt er det det, der passer mig, min krop og psyke og privatliv allerbedst.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
IrmaPigen
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5258

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf IrmaPigen » 7. feb 2019, 08:11

Jeg har ondt i nedre del af ryggen, fra lænden og så trækker det ned over balder og ned i ben.

Jeg tror, jeg har givet den lidt for meget gas med styrketræningen i går.
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 876
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 169
Likede indlæg: 3170

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf Velvet-Goldmine » 8. feb 2019, 16:03

Jeg er begyndt at køre splitprogram for jeg er taget i centeret hver dag siden for et par uger siden. Egentlig mest for at få noget mere cardio ind for at forbrænde noget mere og lige smide de forb... genstridige kilo.
Jeg har jo læst stolpe op og vægge ned om det dumme i at kombinere cardio og styrketræning fordi det førstnævnte skulle have en negativ indvirkning på muskelopbygningen, men jeg satser på at siden jeg jo ikke træner op til bikinifitness eller næste kvindebobybuilderkonkurrence, at det er ok alligevel. Det må i hvert fald være sådan - jeg var ved at blive vanvittig af det uendeligt langsomme tempo hvormed kiloene forsvandt (selv om der jo sikkert har været noget fedttab samtidig med øgning i muskelmasse og dermed ikke den store forskel på vægten).
Hvorom alting er kan jeg se på målingerne på min Tanitavægt at jeg stadig har lagt muskelmasse på i disse uger hvor cardioen har været skruet mærkbart op, sammen med mere tabt fedtvæv, så jeg satser på at den er bare tilnærmelsesvis til at stole på og tænker at det hele er ok.
Det begynder rigtigt at kunne ses og mærkes nu, det er bare fedt!
0
HappyHippo
Indlæg: 942
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 72
Likede indlæg: 1128

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf HappyHippo » 8. feb 2019, 16:58

IrmaPigen skrev:Jeg har ondt i nedre del af ryggen, fra lænden og så trækker det ned over balder og ned i ben.

Jeg tror, jeg har givet den lidt for meget gas med styrketræningen i går.


Jeg vil altid anbefale mckenzie til rygproblemer. Evt Google /YouTube hvis du ikke er bekendt med det. Og så ligge så meget på maven som muligt.
0
IrmaPigen
Indlæg: 4103
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5258

Re: Styrketræningstråden

Indlægaf IrmaPigen » 8. feb 2019, 18:54

HappyHippo skrev:
IrmaPigen skrev:Jeg har ondt i nedre del af ryggen, fra lænden og så trækker det ned over balder og ned i ben.

Jeg tror, jeg har givet den lidt for meget gas med styrketræningen i går.


Jeg vil altid anbefale mckenzie til rygproblemer. Evt Google /YouTube hvis du ikke er bekendt med det. Og så ligge så meget på maven som muligt.


Mckenzie har jeg alt andet end gode erfaringer med. Det hjalp ikke. Overhovedet.
0

Tilbage til "Fit og/eller lækker"