Ved ikke hvad jeg skal gøre

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Muddi
Kort karma: 58
Likede indlæg: 192

Re: Ved ikke hvad jeg skal gøre

Indlægaf Muddi » 22. nov 2015, 14:52

Tux skrev:
Muddi skrev:
Crookshanks skrev:Jeg er enig med Firebird.

Hvis du ikke kan tage konfrontationen med hende direkte, så gå via en leder eller en tillidsrepræsentant, og tag et "konfliktmøde". Det er jo ikke holdbart at du sygemelder dig fordi en kollega går og bæger nag over et enkelt sammenstød i har haft.

Det er jo ikke kun dig der skal tages hånd om - det er også hendes opførsel. Har hun et problem med din arbejdsindsats, så han hun tage den op med dig eller jeres leder. Det andet fnidder ødelægger det sociale arbejdsmiljø, og skal stoppes øjeblikkeligt.

Jamen det er jo prøve én gang, og det hjalp jo ikke en disse, tværtimod.

Hvis det påvirker dig så meget, at du vil sygemelde dig, er der jo ikke meget andet at gøre. I øvrigt kan det vel dårligt bliver værre end det er nu?

Jeg har ikke sagt jeg vil sygemelde mig, det er nogen af de andre her i tråden, der synes jeg skal. Det eneste jeg har sagt, er at jeg har lyst til at gemme mig langt væk under dynen, og aldrig dukke op igen. Men altså, det dur jo heller ikke, slet ikke at gøre noget. Og nej, hvis jeg kom så langt, som til at sygemelde mig, så ville det jo bare være det samme, når jeg kommer tilbage.

Så jeg må jo nok tage tyren ved hornene og snakke med min leder om det. Skal baaare lige tage mig sammen til at tage på arbejde igen. :genert:
1
Brugeravatar
Dikus
Moderator
Kort karma: 677
Geografisk sted: Nuuk
Likede indlæg: 5910

Indlægaf Dikus » 22. nov 2015, 14:52

Gå ind på en hjemmeside og meld dig ind i fagforening nu. Sygemeld dig i morgen. Og giv dig selv en tænkepause.
1
Brugeravatar
milisa
Kort karma: 103
Likede indlæg: 1016

Indlægaf milisa » 24. nov 2015, 11:48

Firebird skrev:Nu er jeg jo en mand, så jeg ville tage fat i kollegaen, og spørge hvor længe det her skal forsætte, alternativt gå til chefen og fortælle ham/hende at der er fnidder i hønsegården. Ud skal det jo, og bedre bliver det ikke af at du går og ruger over det.

Nu må i andre tøser så lige ind og moderere min svagt opfyldte socio-empatiske værktøjskasse.

Ingen moderation nødvendigt efter min bedste overbevisning.

TS, du er nødt til at tage tyrene ved hornene. Og jeg ville bestemt gøre det, INDEN en sygemelding. Hiv hende til side og fortæl hende, at hendes opførsel gør dig så ked af det, at du nærmest ikke orker at komme. Om I ikke kan starte på en frisk. Hvis du begynder at tude, nå ja, og hvad så? Vær oprigtig og ærlig, sig tingene direkte, ikke noget med hentydninger og indpakning, og bed kollegaen forholde sig til problemet.
4
Tally-ho
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1152
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9716

Indlægaf kidkomb » 24. nov 2015, 11:49

Muddi, hvordan går det?
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Muddi
Kort karma: 58
Likede indlæg: 192

Indlægaf Muddi » 27. nov 2015, 10:45

kidkomb skrev:Muddi, hvordan går det?

Det går ok.

Jeg gik på arbejde mandag, men var virkelig grådlabil, og havde det også fysisk dårligt. Prøvede at tage mig sammen til at snakke med min leder, men det lykkedes ikke.

Jeg har en bostøtte, som jeg havde besøg af mandag eftermiddag. Jeg fortalte hende om problemet (som så mange gange før, efterhånden) og hun sagde denne gange, at hun ville ringe til min leder, for jeg skulle jo ikke blive syg af at gå på arbejde. Hun gik, og senere skrev hun til mig, at hun havde snakket med lederen, som ville snakke med min kollega og jeg dagen efter.

Om tirsdagen lidt efter kl 11, kom lederen og sagde at hun havde snakket med min bostøtte, og havde snakket med min kollega, og nu syntes hun også jeg skulle komme med, så vi kunne snakke alle tre.
Det var en håbløs samtale. Det var som om min leder og kollega på forhånd havde lavet dagsorden, og alt hvad jeg sagde, blev slået ned, med gode grunde til, at min kollega gjorde som hun gjorde. F.eks. Var grunden til at hun ikke snakkede til mig, at jeg aldrig sagde noget til hende, hvilket er løgn. Enden på det hele blev, at jeg skal snakke med min leder om et par uger, for at finde ud af, om jeg har fået det bedre.

Min kollega er stadig, som hun var inden den snak med lederen, så den battede ikke en skid. Så nu går jeg og prøver at være ligeglad...
0

Tilbage til "Livets forhold"