Tampa - Florida

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Brugeravatar
Jungletiger
Kort karma: 23
Geografisk sted: Søborg
Likede indlæg: 237

Tampa - Florida

Indlægaf Jungletiger » 22. nov 2015, 13:48

V skal et smut til Florida næste år i 11 dage. Vi flyver til Miami, hvor vi bliver et par dage, hvorefter vi har tænkt os at køre til Tampa og nappe et par dage der, inden vi sætter kursen mod Orlando og Charleys Steakhouse :D

Vi har ikke været i Tampa før, og kunne derfor godt bruge nogle anbefalinger til hvor i byen, man skal bo - hotelanbefalinger er meget velkomne. Det skal være, hvor det er muligt at gå til restauranter og barer, så vi ikke skal tænke på at have bilen med.

Anbefalinger på gode restauranter er også meget velkomne - så længe det ikke er fiskerestauranter, da vi ikke er de store fiskespisere.
0
Siamo
Kort karma: 3
Likede indlæg: 84

Re: Tampa - Florida

Indlægaf Siamo » 7. jan 2016, 20:25

Der ligger et barområde i det sydlige Tampa (de lokale kalder det bare South Tampa) hvor der ligger diverse barer på hver sin side af en lidt smadret vej, der er rig mulighed for lækre drinks og gå-i-byen-muligheder. Jeg nåede igennem stortset dem alle, og vil ikke fremhæve nogle frem for andre da det kommer an på hvad man er til.

Jeg vil anbefale at I besøger stranden på vej ud af Tampa (ud mod Clearwater) - den ligger lige inden den lange broagtige vej. Det er lige ved Hulk Hogans sted, så kan I ihvertfald få nogen til at forklare jer vejen.

Jeg har ikke spist så meget ude i Tampa, men var på en hibachi grill, hvis det var noget? Det var dog i en forstad. Det var til gengæld utrolig lækkert.

Min kæreste har boet i Tampa indtil for ganske nyligt, så sig til :)
1
Brugeravatar
Jungletiger

Indlægaf Jungletiger » 8. jan 2016, 14:22

1000 tak for svar :kys:

Vi har siddet og læst lidt på det - og det ser ud til, at der sker mest i Clearwater eller i St Petersburg samt det er der, de fleste hoteller ligger :gruble: Ved ikke om din kæreste eller dig selv, kan anbefale det ene fremfor det andet?
0
Siamo
Kort karma: 3
Likede indlæg: 84

Indlægaf Siamo » 8. jan 2016, 16:11

Altså jeg har været både i Clearwater Beach og St Petersburg Beach. Personligt er Clearwater Beach lidt mere hyggelig, hvor jeg synes St Pete's var mere dødt, da vi gik ud for at finde et morgenmadssted var der fuldstændig dødt og alt virkede lukket. Ved ikke om det var fordi det var december, men det var godt nok øde.

Clearwater Beach var der mere liv, der var byliv og der er også en fantastisk strand. Skulle jeg vælge tog jeg Clearwater istedet for St. Pete's.
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1160
Likede indlæg: 6821

Indlægaf Wizzze » 8. jan 2016, 16:30

Jungletiger skrev:1000 tak for svar :kys:

Vi har siddet og læst lidt på det - og det ser ud til, at der sker mest i Clearwater eller i St Petersburg samt det er der, de fleste hoteller ligger :gruble: Ved ikke om din kæreste eller dig selv, kan anbefale det ene fremfor det andet?

Jeg ville klart vælge at bo ude ved Strandene i Clearwater,Treasure Island, St. Pete osv. der ligger ud mod golfen. Selve St. Petersburg er bedre at besøge til shopping, museer og spisning, og nem at komme til ude fra kysten. Men den ligger ind mod Tampa Bay, som ikke er det vildeste til sol og strand osv.

I selve Tampa er der ligesom 3 områder hvor det "sneer" South Tampa, har masser af barer og spise steder, mest fordi der ligger en kæmpe militærbase i bydelen. Der er liv og gang i den, men jeg ville ikke bo her, netop fordi der er liv og gang i den.
Så er der Habour Island / Channel District som er det historiske hjerte af Tampa, her man finder mange museer og seværdigheder, god shopping, de "fine" hoteller og gågader/riverwalks hvor meget af livet leves i byen. Lige ved siden af ligger Ybor City, den gamle cubanske bydel, hvor livet leves om aftenen og i weekenden. Gaderne omkring 7th ave. spærres af om aftenen og så er det en stor party gade hvor man kan gå fra bar til bar og spisesteder og komme sammen som en stor gade fest. i dags tiden er gaderne fulde af sjove skæve butikker, cigarrullekoner og meget mere.
Omkring lufthavnen finder man de store malls og shoppecentre, og der er også hoteller ud til vandet, men det er igen Tampa bay, ikke golfen.
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Jungletiger

Indlægaf Jungletiger » 9. jan 2016, 11:26

1000 tak for jeres svar :D

Det ser ud til at det bliver Clearwater :) Har i nogle hotelanbefalinger?
Og er der nogle restauranter, man bare skal besøge? Kunne godt tænke mig, at finde en rigtig god mexicansk restaurant samt en caribisk. De store bøffer "gemmer" vi til Orlando :D
0
Brugeravatar
Jungletiger

Indlægaf Jungletiger » 10. jan 2016, 09:45

Jungletiger skrev:1000 tak for jeres svar :D

Det ser ud til at det bliver Clearwater :) Har i nogle hotelanbefalinger?
Og er der nogle restauranter, man bare skal besøge? Kunne godt tænke mig, at finde en rigtig god mexicansk restaurant samt en caribisk. De store bøffer "gemmer" vi til Orlando :D

Sad lige og lurede rundt i går - og tror vi blev enige om Treasure Island - det ser rigtig lækkert ud :D
0
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1160
Likede indlæg: 6821

Indlægaf Wizzze » 10. jan 2016, 11:09

I gamle dage da jeg kom meget i området, var dette det bedste hotel ude ved strandene.
https://www.loewshotels.com/don-cesar

Men jeg har ikke været der i mange år efterhånden, så om det stadig gælder ved jeg ikke. Men Loews er gode hoteller, meget luksus. Men ellers har alle de store suitekæder jo også hoteller langs vandet, Residence inn, Springhill suites, Hyatt House og Embassy suites skuffer aldrig synes jeg.
0
Do as I say! :whip:
didaa
Kort karma: 10
Likede indlæg: 72

Indlægaf didaa » 11. jan 2016, 18:59

Det ser ud som om der er et steak house I ikke skal gå glip af. Børsens anmelder beskrev det i hvertfald som sin seneste rejses højdepunkt i et interview i Politiken:
http://www.bernssteakhouse.com

Jeg synes dog personligt priserne er vanvittige. Men jeg er heller ikke den store kødspiser.
0

Tilbage til "Rejser"