Blokering

Mangler der noget herinde, eller vil du have lavet ændringer? Så er det her du skal brokke dig.
Brugeravatar
molan
Bortvist
Kort karma: -9
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 78

Re: Blokering

Indlægaf molan » 30. maj 2018, 17:55

landsbytossen skrev:Man fraråder at bære knive som selvforsvar, fordi de kan blive frataget personen og brugt mod dem selv. Det er lidt det samme som trådens oplæg med at blokere andre fra at læse indlæg.
Nu har jeg ikke noget imod at blive blokeret eller at tale direkte, men jeg er ikke super tilfreds med at skule forholde mig passive eller pakke alt ind i vat.
0
Brugeravatar
Delfin
Kort karma: 595
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 8453

Indlægaf Delfin » 30. maj 2018, 17:56

Tux skrev:
molan skrev:
Raenil skrev:Jo. I den tråd du formentlig omtaler - hvis du var holdt med at diskutere, ville tråden være kommet tilbage på sporet.

Ja debatten kan kommer langt hvis man finder sig i meget, men man kan jo også få en rygrad og en smule selvrespekt og lære at sige fra. Der er mange mulighed, men hvad man vælger afhænger nok i høj grad af person typen.

Raenil skrev:Ja. Den bliver bedre, hvis sproget er pænere.
Og i øvrigt mener jeg også at der er forskel på at blive kaldt løgner og at blive kaldt idiot. At bliver kaldt løgner kan man tilbagevise. At blive kaldt idiot kan man kun bekræfte...
Jeg er faktisk ikke enige i at det bliver pænere af at være politisk korrekt indpakke, så der er vi uenige, men du vinder for sådan er det og bliver ved med at være. Jeg synes om at kalde en skorvl for en skorvl og en spade for ren spade, underfundig indpakning siger mig ikke så meget, men det synes der at være consensus om.

Jeg mener ikke at man kan tilbagevise at blive kaldt løgner om sit job, køn, religion eller andre oplysninger som ikke kan eller bør tilvejebringer dokumentation for i en offentlig debat. Dermed vil påstand stå uimodsagt, så der er vi heller ikke enige.
Wow, flot sviner af dem der ikke lader sig provokere, virkelig flot - du får det hårdt på nettet med den indstilling.. :rulle:

Hvordan ser du en sviner i det? Man har jo lov at mene, at nogen skal gro sig noget rygrad :forvirret:
Hvis man skal til at diskutere om den slags småtterier er ok og ikke bare se lade den tale for sig selv, så er det godt nok op ad bakke
1
14 11 14 :banan:
Brugeravatar
molan
Bortvist

Indlægaf molan » 30. maj 2018, 17:58

Delfin skrev:Det forandrer noget, hvis man ikke hopper på limpinden.
Nej det er det ikke, men igen kan man bare lade den ligge i stedet for at tage det personligt. Det kommer aldrig helt derud, hvis man ikke hopper i med begge ben. Ikke at jeg aldrig gør det selv, men der er grænser for, hvor længe jeg gider at køre videre ud af en ukonstruktiv diskussion. Jeg sætter min hjerne på: 'ham/hende om det' og lader den ligge der. Mit liv er for kort til at køre personlige svinerier.

Jeg tager det personlig, i det omfang jeg opfatter det som personligt. Men man kan selvfølgelige sige at intet er personligt på nettet hvor vi er anonyme i nogen grad.
Men holdning er klar, forhold dig passivt eller skid, fint så er det sådan det er på dette forum.
0
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 25
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 1096

Indlægaf Raenil » 30. maj 2018, 18:03

molan skrev:
Nej det er det ikke, men igen kan man bare lade den ligge i stedet for at tage det personligt. Det kommer aldrig helt derud, hvis man ikke hopper i med begge ben. Ikke at jeg aldrig gør det selv, men der er grænser for, hvor længe jeg gider at køre videre ud af en ukonstruktiv diskussion. Jeg sætter min hjerne på: 'ham/hende om det' og lader den ligge der. Mit liv er for kort til at køre personlige svinerier.

Jeg tager det personlig, i det omfang jeg opfatter det som personligt. Men man kan selvfølgelige sige at intet er personligt på nettet hvor vi er anonyme i nogen grad.
Men holdning er klar, forhold dig passivt eller skid, fint så er det sådan det er på dette forum.

Du skal selvfølgelig have lov at blive gasblå i hovedet hver gang nogen irriterer dig, og så fare til tasterne.
Men
1) Det er ikke personligt. Vi kender dig ikke.
2) Hvis man lader være med at tage alting personligt, glider mange ting lidt lettere.
Det kan godt være at du mener at jeg ingen rygrad har. Jeg mener dog så modsat at jeg har så meget rygrad at jeg kan bære det uden at fare i flint. :-)
0
Brugeravatar
Tanten
Kort karma: 210
Geografisk sted: Randers SØ
Likede indlæg: 3531

Indlægaf Tanten » 30. maj 2018, 18:04

Seriøst - tråden er slået op i "Forslag til forbedringer", men ingen holder sig til emnet længere.
0
Brugeravatar
molan
Bortvist

Indlægaf molan » 30. maj 2018, 18:10

Delfin skrev:Nu har jeg ikke lige fulgt med i hvilken diskussion, det drejer sig om, men er det ikke bare at sige stop, nu gider jeg ikke køre i ring længere, og så mentalt ignorere flere indlæg fra 'modstanderen', når tingene begynder at gå i ring? Det gør jeg selv, og når der ikke er nogen at diskutere med, så ebber den hurtigt ud. Jeg bruger slet ikke blokerings-funktionen og anmelder også yderst sjældent, det er næsten kun botter, jeg anmelder.
Det kan betale sig at lære at ignorere mentalt.

Jeg mener ikke at usande påstand udtalt i offentligheden af personligt kareter berettiger passivitet. At sig nogen lyver, uden nogen form for bevis er det samme som forsøg på karakter mord eller miskreditering. At sige det uinviterer i offentlighed, er ikke en ligegyldighed.
Flere gik jo så med på vognen, og køre sammen miskreditering stil, så det skaber altså kultur og flokmentalitet.

Havde det været i en avis eller eks. ikke anonymiser, så kunne det i sidste ende, drevet vider end der blev, ender over i overtrædelse af injuriere lovgivning. At påstår nogen lyder i vider kredse kan anses for værdene æreskændende, og så er det en overtrædelse af injuriere lovgivning.

Hvorfor skal samme adfærd så være tillade her, fordi det er anonymt, og jeg skal bare forholde mig passivt og ikke ryge på limpinden.

Det kan jeg bare ikke erklære mig enige i, det er fundamentalt imod min natur.
0
Brugeravatar
molan
Bortvist

Indlægaf molan » 30. maj 2018, 18:11

Tanten skrev:Seriøst - tråden er slået op i "Forslag til forbedringer", men ingen holder sig til emnet længere.

Nej vi løb af sporet som vanlig.
0
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 30. maj 2018, 18:13

molan skrev:

Jamen herregud, sommetider er det da sikkert også personligt ment, sådan ser verden ud, også uden for debatten, men livet går jo ikke under af det. Selvfølgelig må man diskutere, og der må også gerne falde en finke af panden, men det skal vel heller ikke blive alt for tuttenuttet
Jeg ville normalt ikke engang gide kommentere sådan en sætning, men nu gør jeg en undtagelse. Den virker også sådan lidt bebrejdende og forsmået 'debatten dur ikke og er imod mig - agtigt'. Jeg kan da ikke lade være at tænke, at det måske ikke er det rigtige sted, hvis man føler sådan for debatten. Måske var det ikke ment sådan, måske har jeg læst noget ind i den, som ikke er der, og så kunne vi ryge ind i en kæmpe diskussion om det, eller man kunne også bare lade være. Debatten bliver ikke dårligere for mig, at at nogen mener, at den er noget lort.
1
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 30. maj 2018, 18:15

molan skrev:
Delfin skrev:Nu har jeg ikke lige fulgt med i hvilken diskussion, det drejer sig om, men er det ikke bare at sige stop, nu gider jeg ikke køre i ring længere, og så mentalt ignorere flere indlæg fra 'modstanderen', når tingene begynder at gå i ring? Det gør jeg selv, og når der ikke er nogen at diskutere med, så ebber den hurtigt ud. Jeg bruger slet ikke blokerings-funktionen og anmelder også yderst sjældent, det er næsten kun botter, jeg anmelder.

Jeg mener ikke at usande påstand udtalt i offentligheden af personligt kareter berettiger passivitet. At sig nogen lyver, uden nogen form for bevis er det samme som forsøg på karakter mord eller miskreditering. At sige det uinviterer i offentlighed, er ikke en ligegyldighed.
Flere gik jo så med på vognen, og køre sammen miskreditering stil, så det skaber altså kultur og flokmentalitet.

Havde det været i en avis eller eks. ikke anonymiser, så kunne det i sidste ende, drevet vider end der blev, ender over i overtrædelse af injuriere lovgivning. At påstår nogen lyder i vider kredse kan anses for værdene æreskændende, og så er det en overtrædelse af injuriere lovgivning.

Hvorfor skal samme adfærd så være tillade her, fordi det er anonymt, og jeg skal bare forholde mig passivt og ikke ryge på limpinden.

Jeg beklager, men jeg ved ikke hvilken tråd, du henviser til, så jeg kan ikke svare på det
0
Brugeravatar
molan
Bortvist

Indlægaf molan » 30. maj 2018, 18:15

Raenil skrev:Det kan godt være at du mener at jeg ingen rygrad har. Jeg mener dog så modsat at jeg har så meget rygrad at jeg kan bære det uden at fare i flint. :-)
Jeg indrømmer der er en stor styrke i at kunne tage skraldet og ride stormen af, det skal bare komme af en beslutning der er tager at styrke, og ikke af passivitet og konfliktskyhed, så ja.
0
Brugeravatar
molan
Bortvist

Indlægaf molan » 30. maj 2018, 18:24

Delfin skrev:
molan skrev:

Jeg beklager, men jeg ved ikke hvilken tråd, du henviser til, så jeg kan ikke svare på det

Det var denne http://www.debatten.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=11452 , men det som jeg taler om er hvordan debatten, skal være. Men der er ikke mulighed for blokering.
Stemning er klar forhold dig passive vinder, skriver en svinger tilbage men pak den godt ind som en nummer to ellers gå et andet sted hen som den sidste løsning.

Der er med andre ord ikke andre end mig, der mener at der er behov for forbedringer, men jeg har nu ingen problemer med at være uenig med resten. Synes stadig at vi så brude afskaffe forum reglerne, så vi kan tale direkte uden indpakning når det nu skal være.
0
Brugeravatar
Raenil
Kort karma: 25
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 1096

Indlægaf Raenil » 30. maj 2018, 18:28

molan skrev:
Raenil skrev:Det kan godt være at du mener at jeg ingen rygrad har. Jeg mener dog så modsat at jeg har så meget rygrad at jeg kan bære det uden at fare i flint. :-)
Jeg indrømmer der er en stor styrke i at kunne tage skraldet og ride stormen af, det skal bare komme af en beslutning der er tager at styrke, og ikke af passivitet og konfliktskyhed, så ja.

Men det er nok der forskellen er.
Jeg tager ikke skraldet.
Jeg går bare, fordi jeg har langt vigtigere ting at beskæftige mig med en hvad tilfældige mennesker skriver på internettet. Familie og arbejde fx.
Det påvirker mig vitterligt ikke.
Senest rettet af Raenil 30. maj 2018, 18:39, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Delfin

Indlægaf Delfin » 30. maj 2018, 18:29

Jeg skal på arbejde nu, så der er ikke tid at skriv et ordenligt svar
0
Modesty Blame
Kort karma: 144
Likede indlæg: 2028

Indlægaf Modesty Blame » 30. maj 2018, 18:39

molan skrev:Det var denne http://www.debatten.net/forum/viewtopic.php?f=5&t=11452 , men det som jeg taler om er hvordan debatten, skal være. Men der er ikke mulighed for blokering.
Stemning er klar forhold dig passive vinder, skriver en svinger tilbage men pak den godt ind som en nummer to ellers gå et andet sted hen som den sidste løsning.

Der er med andre ord ikke andre end mig, der mener at der er behov for forbedringer, men jeg har nu ingen problemer med at være uenig med resten. Synes stadig at vi så brude afskaffe forum reglerne, så vi kan tale direkte uden indpakning når det nu skal være.

Det, som jeg ser som en stor udfordring, er proportionssansen. Du ligestiller "jeg tror ikke på, hvad du siger" med "du er en idiot og dum at høre på".

"Jeg tror ikke på, hvad du siger" er ikke bagvaskelse, fordi det er en mening. Den bør selvfølgelig bakkes op med argumenter, men det er ikke ulovligt at mene noget om andre mennesker, så længe man ikke giver udtryk for, at det er fakta. Der er nogle ting, der er ulovlige at ytre, men det er anden lovgivning.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Kort karma: 1212
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 11381

Indlægaf Fru Sunshine » 30. maj 2018, 18:51

molan skrev:
Tanten skrev:Seriøst - tråden er slået op i "Forslag til forbedringer", men ingen holder sig til emnet længere.

Nej vi løb af sporet som vanlig.

Som vanligt? Med mindre du er en dobbeltprofil, har du været her i 5 dage.

Forresten er det sådan med debatten, at du kan mene, hvad du vil. Det er Patrick, der bestemmer og moderatorerne, der sørger for at retningslinjerne bliver overholdt.
Og det kan ikke lade sig gøre med gensidig blokering.
Så er den vist ikke længere.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.

Tilbage til "Forslag til forbedringer"