Juni 2018 - Fællestråd

Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 2709
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4619

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 23. jun 2018, 22:26

Jeg har trænet både i dag og i går. Kan godt mærke at det måske var lidt for meget, når jeg ikke normalt træner to dage i træk. Min venstre bicep kramper lidt, og det gør sgu nas. Men jeg ville bare træne 3 gange i denne uge, for sidste uge blev det kun til to gange. Så takket være min stædighed sidder jeg nu og ømmer mig :lol: Oh well.

Kan forresten også mærke et andet tegn på udvikling ift min træning. Og det er at jeg ikke har lyst til at undvære det når jeg skal på ferie. Så jeg har lige tjekket det hotel jeg skal bo på, når jeg skal på ferie i Spanien i juli. Og hotellet har da et lille træningslokale. Så jeg pakker træningstøjet når jeg skal på ferie. Måske det ender med at jeg slet ikke bruger det, men bare det at jeg har tanken om, at jeg gerne vil træne på min ferie er tegn på personlig udvikling for mig. Og det synes jeg er fedt. Selvom jeg dybest set stadig hader motion :lol: Men jeg er begyndt at holde af det, som det gør ved min krop og generelle velvære.
6
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 2210
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 388
Likede indlæg: 3542

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 24. jun 2018, 19:45

I to uger har jeg trænet efter ny træningsplan, der byder på 6 ugentlige træningssessions i FW. Det kræver stadig tilvænning, men jeg synes så småt at kunne mærke, at kroppen er ved at vænne sig til de mange træninger - dét er dejligt :-D
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 2709
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4619

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 24. jun 2018, 19:57

Ally skrev:I to uger har jeg trænet efter ny træningsplan, der byder på 6 ugentlige træningssessions i FW. Det kræver stadig tilvænning, men jeg synes så småt at kunne mærke, at kroppen er ved at vænne sig til de mange træninger - dét er dejligt :-D

Jeg er godt nok imponeret over at du træner så mange gange ugentligt. Har du et bestemt mål med træningen siden du træner så intensivt? :)
0
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 11469
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 1450
Likede indlæg: 25927

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 24. jun 2018, 20:23

Efter en uge, der bare blev ved med at være helt knold og tot ift. mad, så jeg mig i dag nødsaget til at lave en madplan for den kommende.

Jeg startede med at markere alle de måltider, jeg ikke selv skal lave, og det er godt nok mange! Ugen byder nemlig på to censorfrokoster, dimission med snacks og efterfølgende fællesspisning for deltagende lærere, et restaurantbesøg og endelig sommerfest på arbejdet, der allerede starter over middag. Kort sagt vil der blive masser af fristelser, og da jeg virkelig ikke har lyst til at blive utilpas undervejs (bortset fra fredagsfugl :-D) og i øvrigt er præmenstruel, er det ekstra vigtigt med masser af sund og mættende mad rundt omkring alle de grå felter.
Jeg har her til aften meal prep'et morgenmaden og lavet ratatuille med quinoa, så det er lige til at varme op i morgen og overmorgen.

Jeg fik leveret varer fra Nemlig for en uge siden, og der er stadig som planlagt en masse råvarer tilbage. En del frugt og grønt havde dog brug for en hjælpende hånd for ikke at blive overmoden, så også af den grund var det nødvendigt med nogle forberedelser. Jeg har blendet bananer til mos og frosset det ned i små poser, så det kan bruges som sødemiddel i mine overnight oats. De tørre ingredienser er ligeledes blevet portionspakket, så jeg ikke behøver hive de samme 5-6 bøtter frem hver aften, men bare kan nøjes med at blande diverse gryn, frø og kerner med græsk yoghurt og optøet banan.

Fredagens noget frelste snack (bønnesalat) skyldes, at der reelt er tale om en lille frokost, jeg kan spise mellem morgenmad og fest.

Screenshot 2018-06-24 at 22.03.20.png
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
2
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 2210
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 388
Likede indlæg: 3542

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 25. jun 2018, 06:26

Tilly skrev:Jeg er godt nok imponeret over at du træner så mange gange ugentligt. Har du et bestemt mål med træningen siden du træner så intensivt? :)
I starten af PT-forløbet var målet at blive mere sikker i de forskellige styrkeøvelser (jeg træner helst med frivægte) og blive stærkere, og dét har jeg helt klart nået. Efter jeg forlængede PT-forløbet er målet at fortsætte med at blive stærkere og træne med mere og mere vægt i øvelserne, men fokus er også på vægttab. Dog synes jeg, at det er svært, meget svært, for tiden. Jeg ved ikke helt hvorfor. Iflg. PT'eren er mine måltider fine, men jeg snacker (stadig) for meget.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
HappyHippo
Indlæg: 898
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 71
Likede indlæg: 1084

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf HappyHippo » 25. jun 2018, 22:01

Ally skrev:
Tilly skrev:Jeg er godt nok imponeret over at du træner så mange gange ugentligt. Har du et bestemt mål med træningen siden du træner så intensivt? :)
I starten af PT-forløbet var målet at blive mere sikker i de forskellige styrkeøvelser (jeg træner helst med frivægte) og blive stærkere, og dét har jeg helt klart nået. Efter jeg forlængede PT-forløbet er målet at fortsætte med at blive stærkere og træne med mere og mere vægt i øvelserne, men fokus er også på vægttab. Dog synes jeg, at det er svært, meget svært, for tiden. Jeg ved ikke helt hvorfor. Iflg. PT'eren er mine måltider fine, men jeg snacker (stadig) for meget.


Har du prøvet intermittent fasting? Det hjalp mig med at smide det sidste i efteråret. Det kan være svært at starte med, men man lærer det hurtigt. Plus man undgår at snacke om aftenen.
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 2210
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 388
Likede indlæg: 3542

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 26. jun 2018, 05:41

HappyHippo skrev:Har du prøvet intermittent fasting? Det hjalp mig med at smide det sidste i efteråret. Det kan være svært at starte med, men man lærer det hurtigt. Plus man undgår at snacke om aftenen.

Jeg måtte lige google det - og kan se, at jeg tidligere har forsøgt mig med 16:8-faste (faster 16 timer og har 8 timers-spisevindue), men jeg tænker, at jeg skal forsøge mig med det igen. Om ikke andet, så forsøge og se, hvordan det går.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 11469
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 1450
Likede indlæg: 25927

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. jun 2018, 12:01

Ally, hvad er det for nogle snacks, du spiser, og hvad, tror du, er årsagen til, at du snacker? Bliver du ordentlig mæt af dine måltider?
0
Brugeravatar
Pityt
Indlæg: 1955
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3440

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 26. jun 2018, 12:27

Min træning i går var lidt (for) præget af dum skulder og dumme knæ, men jeg fik da givet den nogenlunde gas alligevel :gruble:
I morgen skal jeg træne med trænerbarnet :banan:

Min vægt ligger nogenlunde stabilt,- jeg kæmper stadig med manglende appetit, men kan holde kalorieindtaget oppe med proteinbarer. Og ja, det ville være bedre med rigtig mad...I know :genert:
2
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 2210
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 388
Likede indlæg: 3542

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Ally » 26. jun 2018, 12:32

DetSorteCirkus skrev:Ally, hvad er det for nogle snacks, du spiser, og hvad, tror du, er årsagen til, at du snacker? Bliver du ordentlig mæt af dine måltider?
Det er fint, at du spørger :) Snacks kan fx. være chips og slik, men også nødder og knækbrød - og mængderne bliver bare for store og for ofte. Der er ej heller tvivl om, at jeg spiser med følelserne. Til frokost og aften forsøger jeg at få masser af grøntsager, proteiner og lidt kulhydrat - det er ikke altid, jeg spiser morgenmad, men om formiddagen spiser jeg så gerne skyr med müsli eller frugt/grøntsager.
0
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 2709
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4619

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 26. jun 2018, 13:16

Jeg tænkte lidt om jeg må høre nogle priseksempler på pt’er og evt hvor I træner :)

Jeg overvejer det jo lidt når jeg kommer i arbejde igen og får en bedre økonomi, men jeg er lidt nysgerrig på det økonomiske aspekt.
0
Brugeravatar
Pityt
Indlæg: 1955
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3440

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 26. jun 2018, 13:19

Tilly skrev:Jeg tænkte lidt om jeg må høre nogle priseksempler på pt’er og evt hvor I træner :)

Jeg overvejer det jo lidt når jeg kommer i arbejde igen og får en bedre økonomi, men jeg er lidt nysgerrig på det økonomiske aspekt.

Jeg træner i FW og har givet knap 6000 for 12 gange med PT. Jeg synes egentlig, at det er relativt mange penge ( :tie: ), men det har vist sig at være hver en krone værd.
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 11469
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 1450
Likede indlæg: 25927

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf DetSorteCirkus » 26. jun 2018, 13:21

Ally skrev:
DetSorteCirkus skrev:Ally, hvad er det for nogle snacks, du spiser, og hvad, tror du, er årsagen til, at du snacker? Bliver du ordentlig mæt af dine måltider?
Det er fint, at du spørger :) Snacks kan fx. være chips og slik, men også nødder og knækbrød - og mængderne bliver bare for store og for ofte. Der er ej heller tvivl om, at jeg spiser med følelserne. Til frokost og aften forsøger jeg at få masser af grøntsager, proteiner og lidt kulhydrat - det er ikke altid, jeg spiser morgenmad, men om formiddagen spiser jeg så gerne skyr med müsli eller frugt/grøntsager.


Jeg har ikke de vises sten, men jeg har gjort op med mig selv, at jeg er typen, der i 9 ud af 10 tilfælde kun synes, at slik, chips og den slags er lækkert i store mængder. Ellers er det bare irriterende og en spiselig stressfaktior Mådehold er desuden lig med mæthed, og sommetider er det ikke engang ventil nok. Konsekvensen er dette har den seneste måned været, at jeg stort set ikke køber usunde produkter, som kun er sjove i store mængder og i stedet har lavet mine egne snacks, der nærmere er små, afgrænsede mellemmåltider. Hvis der endelig skal snackes. Det skal der helst ikke af hensyn til min fordøjelse.

Jeg har også kvalt snack'sult' ved at fremrykke aftensmaden og lave enten salt eller sød morgenmad, alt efter hvad jeg fornemmer, at jeg senere kommer til at have smag for. At begynde at spise fast morgenmad har i det hele taget hjulpet meget.

Jeg er ikke tilhænger af at gøre visse typer af mad forbudt, men mht. måltidsvaner har det for mig givet ro at udstøde snacks og minde mig selv om, at det lige nu ikke er noget, jeg bruger. Det er fint, at jeg sommetider fx. har lyst til knækbrød med ost og peberfrugt, men så lader jeg sådan en mad være en del af tilbehøret til næste måltid.
Jeg synes, det er en lettelse ikke at skulle diskutere mad med mig selv eller øve mig i mådehold.
1
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 2709
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 248
Likede indlæg: 4619

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Tilly » 26. jun 2018, 13:32

Pityt skrev:
Tilly skrev:Jeg tænkte lidt om jeg må høre nogle priseksempler på pt’er og evt hvor I træner :)

Jeg overvejer det jo lidt når jeg kommer i arbejde igen og får en bedre økonomi, men jeg er lidt nysgerrig på det økonomiske aspekt.

Jeg træner i FW og har givet knap 6000 for 12 gange med PT. Jeg synes egentlig, at det er relativt mange penge ( :tie: ), men det har vist sig at være hver en krone værd.

Av av, det synes jeg nok også er ret pebret. Men det kan sikkert godt være prisen værd, hvis man får noget godt ud af det, som jeg kan læse at flere i tråden gør :)
0
Brugeravatar
Pityt
Indlæg: 1955
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3440

Re: Juni 2018 - Fællestråd

Indlægaf Pityt » 26. jun 2018, 13:36

:)
Tilly skrev:
Pityt skrev:
Tilly skrev:Jeg tænkte lidt om jeg må høre nogle priseksempler på pt’er og evt hvor I træner :)

Jeg overvejer det jo lidt når jeg kommer i arbejde igen og får en bedre økonomi, men jeg er lidt nysgerrig på det økonomiske aspekt.

Jeg træner i FW og har givet knap 6000 for 12 gange med PT. Jeg synes egentlig, at det er relativt mange penge ( :tie: ), men det har vist sig at være hver en krone værd.

Av av, det synes jeg nok også er ret pebret. Men det kan sikkert godt være prisen værd, hvis man får noget godt ud af det, som jeg kan læse at flere i tråden gør :)

Det har det i hvert fald været for mig :) Det har givet mig mere mod på at prøve nye øvelser og selv om jeg stadig ikke er vildt god til det der med frivægte, er det ikke helt så skræmmende længere.
Men ja, det er mange penge :8:
2
What's done in the dark will be brought to the light

Tilbage til "Sund og/eller slank"