Hvordan har du det lige nu?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
computermus
Kort karma: 44
Geografisk sted: Skørping,Nordjylland
Likede indlæg: 914

Re: Hvordan har du det lige nu?

Indlægaf computermus » 17. apr 2016, 14:16

Daine skrev:
Daine skrev:
computermus skrev:Rigtig skuffet over en veninde som har hjulpet mig med at flytte og bare begynder at pakke ud uden at lige tjekke med mig om det er i orden, selvfølgelig er jeg glad for hendes hjælp, men da hun samtidig siger at hun har fortalt sine forældre at hun ikke mener at jeg har styr på tingene i forhold til at flytte, så rammer det altså hårdt. Alt var pakket ned og der var oveni købet skrevet på diverse kasser hvad der overordnet var i og hvor de skulle stilles. Så ville jeg i fred og ro SELV have pakket mine ting ud og sat dem hvor jeg synes de skulle være, så det jeg er i gang med nu er at rokere om på hvad de har sat de forskellige steder. Det var ikke sådan jeg havde forestillet mig min første dag i den nye lejlighed.

Jeg forstår dig så godt, men prøv at skubbe det fra dig. Hør noget god musik eller andet der kan få dig i bedre humør - lad ikke din veninde ødelægge den fede følelse det er at flytte i noget nyt :kram: Da jeg flyttede i hus, gik det heller ikkesom planlagt og det irriterer mig stadigvæk nu flere måneder senere. Så selvom det giver mere ekstraarbejde, så skub hende - og hendes højst upassende bemærkning! - ud af hovedet. Du har glædet dig sådan til at flytte, hold fast i den følelse :kys:

Edit: Og tillykke med din nye lejlighed!! :blomst:

Tusind tak. Jeg er heldigvis ved at komme i bedre humør, sidder lige nu og ser Numbers på dvd. Den er bare så god. Jeg har også lige fået sat to flyttekasser med julepynt på loftet. Så det går stille og roligt fremad.
2
Brugeravatar
down.boy
Kort karma: 33
Geografisk sted: Silkebronx
Likede indlæg: 123

Indlægaf down.boy » 17. apr 2016, 14:43

Smiling_Goat skrev:Bare rolig, jeg er stoppet med at græde. Nu sidder jeg bare og ridser: "RIP dansk" i bordpladen.

Forståeligt... RIP er jo netop sådan et godt dansk ord... :gruble: :devil2: :lol:
3
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5955

Indlægaf Smiling_Goat » 17. apr 2016, 14:45

down.boy skrev:
Smiling_Goat skrev:Bare rolig, jeg er stoppet med at græde. Nu sidder jeg bare og ridser: "RIP dansk" i bordpladen.

Forståeligt... RIP er jo netop sådan et godt dansk ord... :gruble: :devil2: :lol:

Så mine ridserier giver mening på så mange niveauer. Det er nærmest smukt jo :P
2
Brugeravatar
Novella
Kort karma: 334
Likede indlæg: 3770

Indlægaf Novella » 17. apr 2016, 16:42

Jeg er snottet og varm, hvilket virkelig er træls og jeg virkelig ikke har tid til, fordi jeg kun skal arbejde to dage i den kommende uge og jeg har en million opgaver. Jeg håber, at det er pollenallergi og ikke forkølelse.
0
Sorenspige
Kort karma: 215
Likede indlæg: 1017

Indlægaf Sorenspige » 18. apr 2016, 19:04

Jeg er lidt øv over mine svigerforældre, selvom der ikke er tvivl om, at det er mig, som er urimelig :genert:.
0
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8529

Indlægaf 2SHY » 18. apr 2016, 19:11

Fio skrev:Noget så irriteret. Min mor skal have den nye hofte i over morgen, og min kæreste har så tilbudt hende at købe hende en kondicykel til genoptræningen, men ih uf nej, hun vil ikke have sådan en rædsel stående i stuen, og mon ikke det er nok bare at lave nogle af øvelserne efterfølgende. Bare så typisk min mor den der holdning med at gå halvt ind, men Fio kommer jo alligevel også altid og hjælper, hvis det brænder på.
Er virkelig så træt af at stå med hele ansvaret for det her passe-pleje show (hvor adopterer man lige nogle voksen-søskende ? :forvirret: ). Gad nok se hvad hun ville gøre, hvis vi flyttede langt væk, vi bor jo nærmest i baghaven nu, eller også bare sagde hertil og ikke længere.

Og ja, jeg føler mig som et forfærdeligt menneske, men det meste af mit liv er gået med at passe syge/døende forældre. Er træt af det, og træt af den kronisk dårlige samvittighed allermest, og sms'er der konstant tikker ind, så snart jeg hygger mig og har det sjovt. Savner at kunne lægge alt det ansvar...

Den her fylder ikke meget og kan hurtigt sættes væk ;)

http://www.seniorshop.dk/product/Traeni ... spedaler-1

Ej men jeg forstår dig alt for godt. Det er ikke kun ris til hendes røv at hun ikke har forståelse for at der kun er én der kan hjælpe hende efter operationen og det er hende selv. Det går jo også ud over dig fordi hun med det samme hiver fat i dig for at få hjælp. Men forhåbentlig kommer hun i hænderne på en fys der får forklaret på en fornuftig måde at der kun er en vej frem og det er den hårde

I mellemtiden: Kram til dig og hatten af for at du har magtet det frem til nu. Husk at passe på dig selv
4
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 941
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8529

Indlægaf 2SHY » 18. apr 2016, 19:40

Fio skrev:
2SHY skrev:
Fio skrev:Noget så irriteret. Min mor skal have den nye hofte i over morgen, og min kæreste har så tilbudt hende at købe hende en kondicykel til genoptræningen, men ih uf nej, hun vil ikke have sådan en rædsel stående i stuen, og mon ikke det er nok bare at lave nogle af øvelserne efterfølgende. Bare så typisk min mor den der holdning med at gå halvt ind, men Fio kommer jo alligevel også altid og hjælper, hvis det brænder på.
Er virkelig så træt af at stå med hele ansvaret for det her passe-pleje show (hvor adopterer man lige nogle voksen-søskende ? :forvirret: ). Gad nok se hvad hun ville gøre, hvis vi flyttede langt væk, vi bor jo nærmest i baghaven nu, eller også bare sagde hertil og ikke længere.

Og ja, jeg føler mig som et forfærdeligt menneske, men det meste af mit liv er gået med at passe syge/døende forældre. Er træt af det, og træt af den kronisk dårlige samvittighed allermest, og sms'er der konstant tikker ind, så snart jeg hygger mig og har det sjovt. Savner at kunne lægge alt det ansvar...

Den her fylder ikke meget og kan hurtigt sættes væk ;)

http://www.seniorshop.dk/product/Traeni ... spedaler-1

Ej men jeg forstår dig alt for godt. Det er ikke kun ris til hendes røv at hun ikke har forståelse for at der kun er én der kan hjælpe hende efter operationen og det er hende selv. Det går jo også ud over dig fordi hun med det samme hiver fat i dig for at få hjælp. Men forhåbentlig kommer hun i hænderne på en fys der får forklaret på en fornuftig måde at der kun er en vej frem og det er den hårde

I mellemtiden: Kram til dig og hatten af for at du har magtet det frem til nu. Husk at passe på dig selv

Tak skal du ha' . Det gør det nemlig. Hun har så vidt jeg kan forstå endda sagt, at jeg er der til at hjælpe, når hun kommer hjem :nerve: , hvilket jeg har sagt hårdt fra overfor, for hun bliver jo ikke udskrevet før hun er selvhjulpen. Håber virkelig hun får en fys der kan sige, hvad du lige sagde der, og lissom få hende ud af den der rolle med at hun skal hjælpes fortsat (arghh nu føler jeg mig uempatisk igen), men det er vel ikke meningen man skal være plejekrævende med alt, når man kommer hjem med en ny hofte. Vi hjælper self. med at køre alle indkøb hjem, har også købt en hel bilfuld ind til hende her i weekenden, og kommer over med mad den første tid osv., men så skulle det vel også gå fremad.

Tusind tak :kys: Gør jeg også :)

Jeg kan afsløre at jeg har haft en borger, hvor jeg måtte sætte stolen for døren 100 % og ridse op hvad hun kunne de første par gange jeg var hos hende og hvis hun reelt trænede burde hun blive bedre og ikke det modsatte. Jeg vidste at hun overlod alt til personalet det kæmpede for at træne med hende. Så jeg endte med at sige som det var, at hun var nødt til at gøre om med sig selv om hun ville ud af kørestolen eller blive siddende i den fremover. Det er i orden at vælge det sidste men så skal vi bare ikke træne mere.

Gangen efter travede hun op og ned ad gangen med en rollator med noget personale ;)

Det skal nok være en fagperson der stiller hende stolen for døren hvis det bliver aktuelt.

De kan jo desværre nok godt finde på at sende hende hjem inden hun er fuldt selvhjulpen :( Især hvis hun får solgt at du er der til at hjælpe. Selvfølgelig er der ting hun har reel brug for hjælp til. Men der er rigtig god træning i selv at komme op af stolen og gå ud i køkkenet efter et glas vand f.eks. Og det er måske netop sådan noget hun kunne spørge om hjælp til lyder det til.

Og ja man skal lave alle øvelserne. For fyssen opdager hvis man ikke gør det. Det opdagede jeg da jeg selv gik til fys og syntes øvelserne var røv syge. "Det opdager hun sq ikke" og så lavede lige et pr gentagelser lige inden man skulle til tjek :genert:
1
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 311
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2553

Indlægaf Rikke » 18. apr 2016, 20:01

Jeg er træt med træt på efter en arbejdsmandag fra 7-19.30 med fuldt knald på. Meeen, om lidt går jeg i seng og skal heldigvis først møde kl. 9 i morgen - og det bliver en dejlig dag!
1
:whip:
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 531
Likede indlæg: 4300

Indlægaf Rapfisk » 18. apr 2016, 20:29

Jeg er overtræt, har pms og er begyndt at høre ABBA-ballader.
1
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 18. apr 2016, 20:50

Jeg vil bare godt lige understrege, at du ikke er et dårligt menneske, hvis du ikke hjælper din mor. Hjælp er ikke noget, man har krav på. Aldrig. Du er pisse sød, at du hjælper hende, og faktisk synes jeg, du skal overveje at trække dig lidt. Du er tydeligt mærket af hendes krav, og din hjælp gør ikke den store forskel ift. hendes situation. Hun bliver ikke mere selvhjulpen, tværtimod.

Du har sagt, at hendes krav tærer på dit forhold til din kæreste, og jeg vil bare lige, som én, der også har en urimelig mor, spørge, om det er det værd? Kan du, hvis dit forhold rent faktisk går i stykker pga. hende, bagefter tænke, at det var helt i orden og nødvendigt?

Jeg har som sagt selv en mor, der kræver og kræver. Jeg nægter i dag at hjælpe hende, og jeg ved ikke, om jeg begynder, når hun rent faktisk får brug for det, men jeg tvivler. Og det er den bedste beslutning, jeg nogensinde har taget. Uden sammenligning. Jeg var SÅ stresset, fordi jeg skulle balancere både mit og hendes liv, og det er simpelthen ikke det værd.

Flyt om nødvendigt, men lyt for guds skyld til dig selv og dine grænser, for ingen takker dig, når du går ned med stress eller dit forhold går i stykker pga. din mor. Ikke sundhedsvæsnet, ikke din kæreste, ikke dig selv og ikke din mor.

Jeg håber ikke, jeg lyder for hård. Jeg bliver bare lidt bekymret, når jeg læser, det du skriver, fordi jeg selv har gennemlevet noget lignende, og jeg kender presset og den kronisk dårlige samvittighed - som er aldeles malplaceret - og jeg ville ønske, at nogen havde banket mig lidt oven i hovedet. Jeg vidste jo ikke engang, at jeg ikke behøvede have dårlig samvittighed.

(Undskyld, hvis jeg går for tæt på. Jeg mener det godt.)
8
Smiling_Goat

Indlægaf Smiling_Goat » 19. apr 2016, 08:57

Smiling_Goat skrev:
Fio skrev:Jeg vil bare godt lige understrege, at du ikke er et dårligt menneske, hvis du ikke hjælper din mor. Hjælp er ikke noget, man har krav på. Aldrig. Du er pisse sød, at du hjælper hende, og faktisk synes jeg, du skal overveje at trække dig lidt. Du er tydeligt mærket af hendes krav, og din hjælp gør ikke den store forskel ift. hendes situation. Hun bliver ikke mere selvhjulpen, tværtimod.

Du har sagt, at hendes krav tærer på dit forhold til din kæreste, og jeg vil bare lige, som én, der også har en urimelig mor, spørge, om det er det værd? Kan du, hvis dit forhold rent faktisk går i stykker pga. hende, bagefter tænke, at det var helt i orden og nødvendigt?

Jeg har som sagt selv en mor, der kræver og kræver. Jeg nægter i dag at hjælpe hende, og jeg ved ikke, om jeg begynder, når hun rent faktisk får brug for det, men jeg tvivler. Og det er den bedste beslutning, jeg nogensinde har taget. Uden sammenligning. Jeg var SÅ stresset, fordi jeg skulle balancere både mit og hendes liv, og det er simpelthen ikke det værd.

Flyt om nødvendigt, men lyt for guds skyld til dig selv og dine grænser, for ingen takker dig, når du går ned med stress eller dit forhold går i stykker pga. din mor. Ikke sundhedsvæsnet, ikke din kæreste, ikke dig selv og ikke din mor.

Jeg håber ikke, jeg lyder for hård. Jeg bliver bare lidt bekymret, når jeg læser, det du skriver, fordi jeg selv har gennemlevet noget lignende, og jeg kender presset og den kronisk dårlige samvittighed - som er aldeles malplaceret - og jeg ville ønske, at nogen havde banket mig lidt oven i hovedet. Jeg vidste jo ikke engang, at jeg ikke behøvede have dårlig samvittighed.

(Undskyld, hvis jeg går for tæt på. Jeg mener det godt.)

Tak for de pæne ord. Men pt. har hun jo brug for mig. Hun kan slet ikke gå (hoften er faldet helt sammen i den dårlige side). Jeg går da ud fra det bliver godt, når hun har fået den nye hofte. Ellers må jeg sige fra, for du har ret, jeg kan kan ikke blive ved (ellers ender jeg som Misse Møghe, som min kæreste siger :shock: ). Det er bare utroligt hårdt, fordi ja, det er jo min mor, og der er så mange ting i det. Jeg ved godt, at hun måske i princippet kunne få hjælp til de allermest nødvendige ting, men der står hendes stolthed, hendes privatliv og ikke mindst hendes måde at gøre tingene på i vejen, og det gør man ikke i min familie, der hjælper man hinanden, lige til det sidste.

Selvfølgelig tærer det på min og min kærestes forhold, fordi det trætter mig, og det er belastende med de der konstante (ofte urimelige) krav. Pt. gør jeg det at jeg forsøger at sortere i hvad der er rimeligt, og så er det det jeg hjælper hende med. Men de urimelige krav, og ikke mindst den utilfredshed hun udtrykker over, når jeg afviser hende, er jo stadig drænende, samt giver af og til anledning til konflikter, og når hun overskrider de grænser vi har sat, fx. ikke at ringe/sms'e på min kærestes arbejdstelefon, prøve at samle hendes indkøb så vi ikke konstant skal købe ind for hende (vi har ikke for meget tid sammen i forvejen).

Selvom jeg godt kan se, at det ville øge min livskvalitet, så synes jeg bare det er så svært at afvise at hjælpe hende, jeg har ikke mere tæt familie, og hun har haft kræft, som hun stadig har mén efter. Har det meget ambivalent med det. Hvordan skal jeg have et godt liv, hvis jeg ikke ved om hun har det godt. Jeg har dårlig samvittighed, for jeg føler hele tiden, at jeg godt kunne gøre mere for hende, og det stinker bare.

Nej nej, det gør du ikke. Det ved jeg :).

Men hvad tror du folk uden børn gør? Jeg kan også sagtens forstå, hvad du mener med, at man i din familie hjælper hinanden, men hvad med din mor? Går hjælpen også den anden vej?

Jeg kan også sagtens forstå, at det er utroligt svært at afvise den eneste familie, man har - min mor er også den eneste familie, jeg har. Det er p****e svært i starten, fordi man er bange for at båndet ikke holder. Jeg var bange for, at det, at jeg sagde fra, ville ødelægge vores relation, men der skete jo faktisk det overraskende, at min mor lærte at bede andre end mig om hjælp, blev mere selvhjulpen på nogle områder OG begyndte at relatere til mig som en ligeværdig. Det har i virkeligheden været fantastisk for vores relation, og for min psyke. Ikke mere pres, ikke mere stress og jeg kan i dag flytte langt væk uden skyggen af dårlig samvittighed, for hendes problemer er ikke mine, og hun må, som det voksne menneske hun er, selv være i stand til at løse dem.

Nå, det var heller ikke fordi, jeg ville fylde tråden med det, men jeg syntes bare, det var vigtigt, at nogen fortalte dig, at du ikke er en dårlig datter eller et dårligt menneske, og at du har ret til at sige fra. Uanset din mors tilstand - det er det vi har sundhedsvæsnet for.
3
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 578
Likede indlæg: 5112

Indlægaf ManicNinja » 19. apr 2016, 12:58

Er virkelig træt i hovedet efter en morgenvagt på fem timers søvn, hvor jeg vågnede hvert sjette kvarter :stoned: Til i morgen skal der altså soves: VIL være frisk til besøg hos veninde på Fyn efter morgenvagt i morgen. Bum.

Men først en rask gåtur - hopper af toget noget før og går de sidste fem km hjem, selv om jeg SLET ikke kan overskue det lige nu :D
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Thestral
Kort karma: 249
Likede indlæg: 1285

Indlægaf Thestral » 19. apr 2016, 14:17

Som en på 85 år der er sendt i arbejde på en byggeplads
0
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Vira
Kort karma: 498
Likede indlæg: 1911

Indlægaf Vira » 19. apr 2016, 14:27

Overraskende godt. Dagen startede relativ dårligt, men fik vendt humøret!
3
I'm not limited edition, I'm weird.
Brugeravatar
Rikke
Kort karma: 311
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2553

Indlægaf Rikke » 19. apr 2016, 15:31

Jeg har det SÅÅÅÅ fedt i hele kroppen, selvom jeg pt prøver at få varmen. Er kold helt ind til knoglerne!
Har været i Øresund i dag. Som i virkelig I Øresund. TO gange!
8
:whip:

Tilbage til "Generelt"