Bryllupsfotograf

Er du faret vild i planlægningen af din fest, eller er du bare vild med påske? Så skal du kigge herinde.
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3331

Bryllupsfotograf

Indlægaf Hunkat » 25. nov 2015, 06:17

Ja, helt simpelt.

Hvem brugte I som fotograf til jeres bryllup? Og kan I anbefale vedkommende? Eller måske anbefale en anden?

Også helst et sted hvor man ikke skal hoste 10.000 op for nogle pæne billeder :blush:
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9230

Re: Bryllupsfotograf

Indlægaf Fru Sunshine » 25. nov 2015, 09:14

Vi brugte www.hougaardfoto.dk
Han er ikke billig, men afsindigt dygtig.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
DD_81
Kort karma: 328
Geografisk sted: Stæævns
Likede indlæg: 3255

Indlægaf DD_81 » 25. nov 2015, 09:43

Måske en god ide at skrive landsdelen :) Nytter nok ikke noget at anbefale en fotograf i københavn hvis du bor i sønderjylland ;)
Og måske pgså typen af billeder, studie - eller location (tror flest bruger locations)
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
Hunkat
Kort karma: 132
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 3331

Indlægaf Hunkat » 25. nov 2015, 09:46

DD_81 skrev:Måske en god ide at skrive landsdelen :) Nytter nok ikke noget at anbefale en fotograf i københavn hvis du bor i sønderjylland ;)
Og måske pgså typen af billeder, studie - eller location (tror flest bruger locations)

Sådan går det når man er morgentræt men selv synes man har fået en god ide :genert:

Det er i København og ja, nok location.
0
I'm Richard, Chief Warlock of the Brothers of Darkness, Lord of the Thirteen Hells, Master of the Bones, Emporer of the Black, Lord of the Undead Mistress of Fire, and Mayor of a little village up the coast
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 25. nov 2015, 09:49

Vi betalte noget af transportudgiften. Men han skulle så "kun" fra Silkeborg til Vendsyssel.
0
Brugeravatar
DD_81

Indlægaf DD_81 » 25. nov 2015, 09:52

Hunkat skrev:
DD_81 skrev:Måske en god ide at skrive landsdelen :) Nytter nok ikke noget at anbefale en fotograf i københavn hvis du bor i sønderjylland ;)

Sådan går det når man er morgentræt men selv synes man har fået en god ide :genert:

Det er i København og ja, nok location.

Du kunne spørge www.photobypia.dk - hun er gammel debattør på "den unævnelige" tog bl.a. vores billeder som vi var rigtig glade for, prislejet absolut fornuftigt :) Jeg ved dog ikke hvor eget hun gør sig i foto mere, det ligger vist lidt stille, men spørge kan man altid :) Dygtig er hun ihvertfald, og du kans se massere af hendes fotos på hjemmesiden.
0
- tid til nyt debatnavn, - tidligere Dirtydancing, voksede fra det for læææænge siden ;)
Brugeravatar
DD_81

Indlægaf DD_81 » 25. nov 2015, 09:59

i øvrigt, og det synes jeg er ret væsentligt også ifht pris, spørg om hvad i får for pengene.
Ved nogle får man kun billederne på cd i lav-format, og man må og kan derfor ikke selv fremkalde dem, men skal betale dyre domme for dette.
Andre tilbyder en billedpakke med x antal fremkalde billeder, og så får du et udvalg af alle de samlede billeder.
herunder også rettigheden til billederne.

Og så er der dem der gør det på hobby plan, der har jeg indtryk af at det er ret almindeligt at man tilbyder et større udvalg af billeder, leveret på cd, så brudeparret selv udvælger og fremkalder.
Jeg har selv taget billeder et par gange, og der har jeg afleveret billederne, redgieret, på cd-rom, og parret har selv kunne vælge hvilke billeder og formater de ville fremkalde i. Billederne er deres, men jeg har ret til at vise dem frem, og de kan selv vise frem så tosset de vil, - jeg har ikke sat som krav at jeg skulle krediteres.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 25. nov 2015, 10:29

Jeg har sågar hørt om nogen, der kalder sig professionelle fotografer, og så leverer de via Dropbox. Yderst uprofessionelt, hvis man spørger mig.

(Vi har alle de billeder, der blev taget på en cd. Fotografen har så valgt dem ud, han syntes bedst om, og de er så blevet bearbejdet lidt mere. Men vi har også de rå billeder - og ærligt talt: de er ret fantastiske allesammen.
Vi har selv skrevet en del af dem ud på fotopapir og fået en fotobiks til at fremkalde andre. Billederne er vores og vi kan gøre, hvad vi vil med dem.)
1
Brugeravatar
DD_81

Indlægaf DD_81 » 25. nov 2015, 10:46

Fru Sunshine skrev:Jeg har sågar hørt om nogen, der kalder sig professionelle fotografer, og så leverer de via Dropbox. Yderst uprofessionelt, hvis man spørger mig.

(Vi har alle de billeder, der blev taget på en cd. Fotografen har så valgt dem ud, han syntes bedst om, og de er så blevet bearbejdet lidt mere. Men vi har også de rå billeder - og ærligt talt: de er ret fantastiske allesammen.
Vi har selv skrevet en del af dem ud på fotopapir og fået en fotobiks til at fremkalde andre. Billederne er vores og vi kan gøre, hvad vi vil med dem.)

jeg har delt via google-drev, mest fordi bruden var så nysgerrig på billederne, så var de jo fremme med det samme og kunne downloades :)
Og så kom hele bunken naturligvis på cd efterfølgende. Men udelukkende at levere dem på den måde, det er sgu lidt fesent!

Jeg sender også rå-billederne med, - kikserbilleder, hvor fokus er helt forkert, de ryger dog i "skralderen" :)
- men jeg er helt enig i at den slags billeder også er vildt gode, og de er en stor del af historiefortællingen.
1
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 25. nov 2015, 14:41

Jeg ville vælge Angelina med Pinkstudio.
Det er godt nok lokaliseret i Odense, men jeg ved hun kører ud mod, helt fair, betaling. Hun tager virkelig fantastiske billeder, og det hele bliver ikke så kikset opstillet, som jeg synes, det gør med mange andre fotografer (men jeg er også ultrasart med sådan noget, og synes, brudekjoler er grimme, klassiske bryllupper er lidt kiksede osv, så jeg er nok ekstraordinært sart - selvom jeg gerne vil giftes).
Jeg ved dog, at hun tager både meget utraditionelle og helt traditionelle billeder. Jeg har selv fået taget afklædte billeder hos hende, og det var eddermame det sjoveste og hyggeligste jeg nogensinde har prøvet + det blev megaflotte billeder.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 25. nov 2015, 16:33

DD_81 skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg har sågar hørt om nogen, der kalder sig professionelle fotografer, og så leverer de via Dropbox. Yderst uprofessionelt, hvis man spørger mig.

jeg har delt via google-drev, mest fordi bruden var så nysgerrig på billederne, så var de jo fremme med det samme og kunne downloades :)
Og så kom hele bunken naturligvis på cd efterfølgende. Men udelukkende at levere dem på den måde, det er sgu lidt fesent!

Jeg sender også rå-billederne med, - kikserbilleder, hvor fokus er helt forkert, de ryger dog i "skralderen" :)
- men jeg er helt enig i at den slags billeder også er vildt gode, og de er en stor del af historiefortællingen.

Jamen du giver dig jo ikke ud for at være prof. Så synes jeg, det er mere acceptabelt, men via DropBox med de redigerede billeder?
Det ville jeg ikke betale for.

Men vedkommende, der brugte det, er så også så ringe, at jeg aldrig ville booke alligevel.
0
superboa
Kort karma: 28
Likede indlæg: 243

Indlægaf superboa » 20. dec 2015, 20:59

Jeg vil gerne anbefale Pia Lind http://pialind.dk/ :) Sød, afslappet og rigtig dygtig :) Hun var fotograf ved min venindes bryllup, og sikke nogle fine fotos :lun:
0

Tilbage til "Fest og bryllup"