Facebook-status omkring dødsfald.

Stedet du kan bruge til at snakke om alle de store og små ting der påvirker dit liv.
Brugeravatar
hotlips
Kort karma: 115
Likede indlæg: 1314

Re: Facebook-status omkring dødsfald.

Indlægaf hotlips » 5. dec 2015, 14:32

jeg tror folk er lige så forskellige som med alt andet,vi har 2 gange mistet familie der bor langt væk det sidste år og der har de nærmeste ikke mælet et ord om det på facebook,men min ene ex mistede sin kone forleden og der har de valgt at håndtere det så jeg er ret sikker på de synes det er noget positivt jo mere det deles af andre.

jeg ved ikke hvad jeg ville,jeg synes det er svært at se på begge dele som udenforstående.
0
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 6. dec 2015, 08:45

Edit: det blev for personligt, så jeg har slettet denne del af indlægget.

Jeg synes ikke du er sart - jeg synes ikke dødsfald behøves udbasuneres på sociale medier. Jeg synes det vidner om opmærksomhedsbehov snarere end sorg.
0
x
Brugeravatar
Luffegås
Kort karma: 43
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 506

Indlægaf Luffegås » 21. dec 2015, 07:48

Tjae, der er vel nogen der er den første til at vide det. Den første der ved det må jo selv tage kontakt til dem der skal vide det. Der kan man så sige, vent lige 2 dage med at fortælle alle det, jeg skal sikre mig jeg har talt i telefon med alle. Min bedstefar døde for 1 år siden, og min mor beordrede mig også til at jeg lige ventede. Samme eftermiddag skrev en slægtning så en offentlig facebookbesked, men der havde alle også hurtigt fået det afvide, så synes jeg der er frit lejde, når dem der skal vide det ved det. Om de så skriver mindeord i dagsbladet, går på mindet.dk eller opdatere deres blog, ligegyldigt, men man kan ikke kontrollere hvad folk gerne vil være offentlig omkring deres følelser. De er jo også kede af det, og en god ven kan have betydet mere end familie
0
Brugeravatar
Evapeva
Kort karma: 105
Likede indlæg: 962

Indlægaf Evapeva » 21. dec 2015, 10:17

I sidste uge døde en jævnaldrende fra samme by, som jeg kommer fra. Jeg kendte ham ikke personligt, men fordi han var balle-musiker, kendte jeg som så mange andre fra byen til ham. Én af dem, som har det sådan, følte for at skrive sådan her i en statusopdatering:

"Når livet gør allermest ondt og føles helt uretfærdigt, R du skal have et varmt og ❤-lig tak med på din sidste rejse, for alle de fantastiske musik oplevelser du og A har leveret, du vil blive savnet. R.I.P."

Dét synes jeg faktisk er provokerende. Om det er fordi hun er en drukmås på mine forældres alder, som blot har oplevet ham på pubberne hist og pist, eller om det er måden, hun gør det på (for lidt at høste opmærksomhed), som irriterer mig mest, kan jeg ikke afgøre. Men jeg kan faktisk godt følge TS her. :gruble:

Og så kan jeg lige tilføje, at to af hans nære venner ikke kendte til dødsfaldet, før drukmåsens status; så hurtigt var hun ude!!
0
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:

Tilbage til "Livets forhold"