Menu til nytårsaften?

Vi elsker alle kage, men man kan også spise andet. Hvis du kigger herind, kan du måske få inspiration til aftensmaden eller lære glæden ved cognac.
Brugeravatar
Wizzze
Kort karma: 1167
Likede indlæg: 6837

Re: Menu til nytårsaften?

Indlægaf Wizzze » 29. dec 2015, 13:26

Hvad serverer I mellem maden og så kl. 12 og også efter kl. 12 ?

Jeg tænker noget med et ostebord, med forskellige kiks og knækbrød, også chips, slik og chokolade :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Kort karma: 772
Likede indlæg: 10298

Indlægaf DetSorteCirkus » 29. dec 2015, 13:33

Wizzze skrev:Hvad serverer I mellem maden og så kl. 12 og også efter kl. 12 ?

Jeg tænker noget med et ostebord, med forskellige kiks og knækbrød, også chips, slik og chokolade :gruble:

Mellem desserten og kl. 12 nyder vi faktisk ikke at spise noget. Vi er ofte først færdige med maden henad 22-tiden og vil gerne have bare lidt appetit på kransekagen :)

Efter bobler, kage, frugt, chokolade og chips med dip er vi igen meget mætte, og sommetider gemmer vi simpelthen natmaden til næste dags brunch. Ellers plejer vi at få pizza ud på de små timer.
3
Je suis un tableau noir.
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 112
Likede indlæg: 1105

Indlægaf girl_beat » 29. dec 2015, 13:37

Wizzze skrev:Vi laver et kongeligt festmåltid :D

Til nytårstalen:
Butterdejshapsere med rejer og avocado, hummer og forårsløg, samt caviar og rødløg.
Dertil Bollinger Rose

Forret:
Lobster Royale / Crab Imperiale, hummer fyldt med kongekrabbe og jomfruhummer.
Dertil Bollinger Grande Annee

Hovedret:
Trio af lammeKRONE, KRONvildt mørbrad og kobe Imperiale, tilbehør lobster mash med trøffel, grønne bønner, Waldorfsalat og Sauce Imperiale.
Dertil kongevinen Barolo

Dessert:
Kongelig nøddekurv med is og friske eksotiske frugter, mini Gateau Marcel og Macaroons.
Dertil Moet Nectar Imperiale

Kl 12:
Kransekage med nougat
Dertil Brachetto

Natmad:
Flødefed Hummersuppe med cognac og creme fraiche samt flutes
Dertil Moet Rose Imperiale.

Må jeg spise hos jer?? :ivrig:
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 183
Likede indlæg: 1964

Indlægaf Mani » 29. dec 2015, 16:53

Vi plejer at have lidt chips og snacks samt lidt konfekt. Men der bliver sjældent spist særlig meget af det.
2
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5960

Indlægaf Smiling_Goat » 29. dec 2015, 16:56

Min kæreste og jeg spiser sammen, før vi tager til fest, og det eneste jeg er kommet frem til, er at jeg vil lave noget lækkert :D

Ingen af os spiser vildt meget ad gangen, så forretten undværer vi, men da han har lidt af en kærlighedsaffære med bacon, overvejer jeg at servere broccolisalat (eller waldorfsalat måske?) i en skål lavet af bacon til hovedretten - billige points, I know :D

Vi har både en skinke og noget rødvinsmarineret kamsteg i fryseren, så jeg overvejer at enten lave skinke med sukkerbrunede kartofler og stuvet grønkål (det kan man vel godt?) eller kamstegen med nogle hasselbach kartofler eller sådan noget og en rødvinssauce til. Men jeg ved også, at han snakker om at købe noget kød ved en slagter, så alt er muligt.

Til dessert har jeg overvejet en Oreo-cheese cake, men han lød ret begejstret, da jeg kom til at nævne tiramisu, så måske vi ender på det. Jeg kunne bare godt tænke mig at prøve at lave noget nyt.. Der er også romfromage, som er sådan ca. den bedste dessert i verden. Eller risalamande! Man kunne også lave en frugttærte.. Okay, jeg er vist nødt til at vende tilbage, når jeg ikke er sulten.
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 286
Likede indlæg: 2124

Indlægaf Danseprinsesse » 29. dec 2015, 17:01

Vi talte om hotdogs til natmad, men har droppet det. Efter 3 retter mad tror vi ikke på, nogen af os kan spise det. Så vi spiser bare rester efter kl. 12, hvis nogen får lyst til mere mad.

Som snacks i løbet af aftenen har vi chips/popcorn. De år jeg har handlet ind til ostebord, har det været uåbnet dagen efter, der har simpelthen ikke været appetit til det. Men altså, det er jo ikke det værste at have i overskud.
1
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3570

Indlægaf Ballademager » 29. dec 2015, 17:23

Tror det ender med det her:

Forret: Kold avocadosuppe med chili og korriander. Dertil friskbagt brød

Hovedret: Mørbradbøffer med hjemmelavet bearnaise, ovnkartofler og salat

Dessert: Hjemmelavet cheesecake med friske hindbær
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 251

Indlægaf Alphilia » 29. dec 2015, 17:51

Jeg tror simpelten ikke vi kan spise noget efter kl 12, så der er ikke planlagt noget.
I forvejen bliver "hapsere" til talen og forret slået sammen.
0
Brugeravatar
HappyPaww
Kort karma: 192
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 3464

Indlægaf HappyPaww » 29. dec 2015, 18:37

Smiling_Goat skrev:Min kæreste og jeg spiser sammen, før vi tager til fest, og det eneste jeg er kommet frem til, er at jeg vil lave noget lækkert :D

Ingen af os spiser vildt meget ad gangen, så forretten undværer vi, men da han har lidt af en kærlighedsaffære med bacon, overvejer jeg at servere broccolisalat (eller waldorfsalat måske?) i en skål lavet af bacon til hovedretten - billige points, I know :D

Vi har både en skinke og noget rødvinsmarineret kamsteg i fryseren, så jeg overvejer at enten lave skinke med sukkerbrunede kartofler og stuvet grønkål (det kan man vel godt?) eller kamstegen med nogle hasselbach kartofler eller sådan noget og en rødvinssauce til. Men jeg ved også, at han snakker om at købe noget kød ved en slagter, så alt er muligt.

Til dessert har jeg overvejet en Oreo-cheese cake, men han lød ret begejstret, da jeg kom til at nævne tiramisu, så måske vi ender på det. Jeg kunne bare godt tænke mig at prøve at lave noget nyt.. Der er også romfromage, som er sådan ca. den bedste dessert i verden. Eller risalamande! Man kunne også lave en frugttærte.. Okay, jeg er vist nødt til at vende tilbage, når jeg ikke er sulten.

Hvis jeg skulle til fest, ville jeg nok ikke spise grønlangkål - med stor fare for oppustet mave og masser af gas :lol: Det er heller ikke så festligt IMO... Så hellere steg, Hasselbach og rødvinssauce - det er en sikker vinder :)
0
Smiling_Goat
Kort karma: 470
Likede indlæg: 5960

Indlægaf Smiling_Goat » 29. dec 2015, 19:03

HappyPaww skrev:
Smiling_Goat skrev:Min kæreste og jeg spiser sammen, før vi tager til fest, og det eneste jeg er kommet frem til, er at jeg vil lave noget lækkert :D

Hvis jeg skulle til fest, ville jeg nok ikke spise grønlangkål - med stor fare for oppustet mave og masser af gas :lol: Det er heller ikke så festligt IMO... Så hellere steg, Hasselbach og rødvinssauce - det er en sikker vinder :)

Det er også med i mine overvejelser, men jeg har bare virkelig lyst til retten :P - og oplever ikke gener ved den.

Jeg må lige finde ud af det, med ham jeg bor med.
0
Brugeravatar
Moxy-lady
Kort karma: 183
Likede indlæg: 2245

Indlægaf Moxy-lady » 29. dec 2015, 20:06

Vi bliver kun min kæreste og mig.

Forret: Hjemmelavet ravioli med kylling i tomatsauce.
Hovedret: Tror vi ender med tyndstegsfilet, måske marineret, og så skal han have rösti og jeg vil prøve at lave kartoffeltournedos med bacon omkring (herhjemme er det mig med kærlighedsforholdet til bacon.) og rødvinssauce. Overvejer at lave noget grønt til, men tvivler ærlig talt på at vi kan få det ned.
Dessert: 6 kugler is fra Paradis is med frisk frugt til.

Tror ikke at vi får spist så meget udover det vi har planlagt. Derudover har vi bare aftalt at skulle bruge dagen på at hygge og gå og lave mad sammen, hvor der nok ryger lidt nipsere indenbords. Køber nok lidt ekstra frugt og nogle nødder og så lidt saltstænger. Det skal ikke være så voldsomt. Hvis jeg gider, kan det være at jeg laver lidt rodfrugte-chips i ovnen.

Og så skal vi ellers bare hygge med spil og romantisk gåtur kl. 12 :lun: Føler mig ret heldig at have så romantisk en kæreste (hele aftenen er hans idé)
0
Brugeravatar
Lemonella
Kort karma: 251
Likede indlæg: 3587

Indlægaf Lemonella » 29. dec 2015, 20:20

HappyPaww skrev:

Du kunne jo også udskifte den stuvede grønkål med stuvet spinat. Det plejer vist ikke, at give luftgener. :)
1
I'm not supposed to be normal.
I'm supposed to be me.
avdotja
Kort karma: 64
Likede indlæg: 1060

Indlægaf avdotja » 29. dec 2015, 22:01

Ballademager skrev:Tror det ender med det her:

Orv, forretten lyder lækker- vil du dele opskriften?
0
Brugeravatar
Ballademager
Kort karma: 357
Likede indlæg: 3570

Indlægaf Ballademager » 29. dec 2015, 22:18

avdotja skrev:
Ballademager skrev:Tror det ender med det her:

Orv, forretten lyder lækker- vil du dele opskriften?

Ja da, den er her:
http://www.femina.dk/mad/forretter/kold-avocadosuppe
0
Forstadskedelig :love:

I'll never know what I'm capable of, if I don't go where I'm scared to be lost...
Brugeravatar
Lone
Kort karma: 11
Likede indlæg: 202

Indlægaf Lone » 29. dec 2015, 22:21

Vi er sjældent færdige med at spise før kl nærmer sig 22:30 - måske endda 23, så der bliver ikke serveret noget udover maden inden kl. 24. Efter midnat er der chips og pølsehorn, hvis folk har lyst (sidstnævnte er dog ofte endt med at indgå i noget brunch-lignende d. 1)
0

Tilbage til "Mad og drikke"