Produkt til behandling af neglebånd

Spørg om råd, eller del ud af din erfaring indenfor make-up og hår.
Brugeravatar
Flora
Kort karma: 253
Likede indlæg: 4228

Produkt til behandling af neglebånd

Indlægaf Flora » 26. nov 2015, 22:28

Min mor klager altid over tørre neglebånd, der vokser op ad neglen, så jeg tænker at give hende et eller andet i julegave der kan bekæmpe det/mindske det.

Jeg tænker noget creme/olie eller lignende, men altså det kan være hvad som helst. Kodeordet er dog at det skal være nemt at have med at gøre, da hun ikke får gjort noget ved det hvis hun skal bruge for meget tid på det.

Så har nogle af jer gode erfaringer med produkter til at blødgøre/fjerne neglebånd som ikke kræver det store?

Kom frisk :)
0
Debattens sødeste :engel:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1012
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9139

Re: Produkt til behandling af neglebånd

Indlægaf Fru Sunshine » 27. nov 2015, 19:53

Jeg bruger negleolie hver dag.
Det er det eneste, der hjælper på mine tørre og skrøbelige neglebånd.

Bare en gang om dagen gør underværker. Den bedste hedder vist Solar Oil, men den er ret dyr, så lige nu bruger jeg en fra sådan ikke så dyrt negleplejesæt, der hedder Seacret. Den fedter lidt mere end den dyre, men fungerer som den skal.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Undtagelsen
Kort karma: 26
Likede indlæg: 257

Indlægaf Undtagelsen » 27. nov 2015, 20:05

Jeg bruger sådan en pen fra Dr. Hauschka, som skubber neglebåndene tilbage samtidig med at de får olie.
Mener også jeg har haft en fra Herome.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 27. nov 2015, 20:17

Jeg bruger forresten også ind imellem ravsalve, når de er meget slemme. Det er meget fedtet, men effektivt.
1
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 27. nov 2015, 20:18

Fru Sunshine skrev:Jeg bruger negleolie hver dag.

Bare en gang om dagen gør underværker. Den bedste hedder vist Solar Oil, men den er ret dyr, så lige nu bruger jeg en fra sådan ikke så dyrt negleplejesæt, der hedder Seacret. Den fedter lidt mere end den dyre, men fungerer som den skal.

Nu googlede jeg lige Solar Oil og kan se der er Black Friday tilbud på sådan et sæt her: http://www.stylebox.dk/cnd-natural-nailcare-kit

Det er det du mener ikke? Kender du også den der cuticle eraser der er med i sættet? Og i fald, er den også god?
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator

Indlægaf Fru Sunshine » 27. nov 2015, 20:24

Flora skrev:
Fru Sunshine skrev:Jeg bruger negleolie hver dag.

Nu googlede jeg lige Solar Oil og kan se der er Black Friday tilbud på sådan et sæt her: http://www.stylebox.dk/cnd-natural-nailcare-kit

Det er det du mener ikke? Kender du også den der cuticle eraser der er med i sættet? Og i fald, er den også god?

Jo, det er den. Jeg købte den bare på ebay, så jeg fik en noget større flaske til cirka samme pris.
Jeg har ikke prøvet lige den cuticle eraser, men en fra Mavala. Den må man kun bruge, hvis man ikke har neglerødder og sår, men ellers er den god til at bløde lidt op.
1
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1085

Indlægaf girl_beat » 27. nov 2015, 20:31

Undtagelsen skrev:Jeg bruger sådan en pen fra Dr. Hauschka, som skubber neglebåndene tilbage samtidig med at de får olie.

E.L.F. har også lavet sådan én med filt-agtig spids, der er supernem at bruge. Den koster under en 50'er :)
1
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 27. nov 2015, 20:40

girl_beat skrev:
Undtagelsen skrev:Jeg bruger sådan en pen fra Dr. Hauschka, som skubber neglebåndene tilbage samtidig med at de får olie.

E.L.F. har også lavet sådan én med filt-agtig spids, der er supernem at bruge. Den koster under en 50'er :)

Tak for bud begge. Umiddelbart tror jeg "skubben ned" vil være lige en tand for besværligt til at hun får det gjort. "Smør på" er nok det der er størst sandsynlighed for kommer til at ske :lol:

Tror jeg køber den der Solar oil. Hvis den er den bedste, så er det da den hun skal have :)
0
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 27. nov 2015, 20:48

Solar fra CND er lækkert, men du kan også købe en fra Sally Hansen i Matas, som er ok. Jeg har lige selv købt den, fordi jeg ikke orkede eBay-bøvlet ift Solar og nægter at betale overpris for en lille flaske herhjemme.

Hun skal næppe regne med, at olie gør det alene, men orker hun ikke en egentlig cutcle eraser en gang om mdr, er det selvfølgelig ligemeget at give hende en.
1
Brugeravatar
Flora

Indlægaf Flora » 27. nov 2015, 21:03

Krølle skrev:Solar fra CND er lækkert, men du kan også købe en fra Sally Hansen i Matas, som er ok. Jeg har lige selv købt den, fordi jeg ikke orkede eBay-bøvlet ift Solar og nægter at betale overpris for en lille flaske herhjemme.

Hun skal næppe regne med, at olie gør det alene, men orker hun ikke en egentlig cutcle eraser en gang om mdr, er det selvfølgelig ligemeget at give hende en.

Hvis eraseren kun skal bruges en gang om måneden er der nok en rimelig sandsynlighed for at hun får det gjort. Jeg tænker jeg giver hende begge dele og så må vi jo se om hun får det brugt. Ender det så ubrugt i skabet har jeg da i hvert fald lov at frabede mig at høre på mere brok om de åndsvage neglebånd :lol:.
0
Brugeravatar
Krølle
Kort karma: 445
Likede indlæg: 3495

Indlægaf Krølle » 27. nov 2015, 21:13

En eraser skal ikke bruges hver uge for a være effektiv - den er bare god at have i baghånden, hvis det pludselig stikker helt af med neglebåndene :-) Får hun styr på dem ved at bruge eraser og vedligeholde med olie, bliver det fremtidige eraserbehov forhåbentlig minimalt.
1
Akehurst2
Kort karma: 270
Likede indlæg: 4508

Indlægaf Akehurst2 » 27. nov 2015, 22:09

CNDs cuticle eraser er supergod. Det er bare en creme, man kan sidde og massere ind, mens man alligevel ser fjernsyn, så den kræver ikke det store.
1

Tilbage til "Skønhed"