Hvad har påvirket din dag positivt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1342

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Sophies-mor » 23. mar 2016, 19:18

Sophies-mor skrev:Min datter der helt ud af det blå:
"Mor jeg vil sove i teltet ude i haven i nat" ....
Og hun var naturligvis med til at sætte det op, lave pakkeliste osv.
Hun hyggede sig derude, men kom - på trods af højkvalitets sovepose (som går ned til ... :gruble: Mener det er 4 grader...) , liggeunderlag, tæpper og dyne + pude, nattøj, sokker, hue, vanter og et ekstra lag tøj ind her for ...10-20 minutter siden.
Hun frøs for meget til at være ude, men strålede af glæde og jeg er så stolt over, at hun bare gjorde det. Hun har været SÅ modbydeligt mørkeræd - og nu valgte hun det selv!
Billede

SÅ kom bananen :D
2
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 573
Likede indlæg: 5094

Indlægaf ManicNinja » 24. mar 2016, 08:51

At det blev en fin morgen trods en dum søvn, hvor jeg de sidste par timer, inden jeg skulle op, vågnede med et sæt hver halve time og troede, jeg havde sovet over mig:

Fik pakket til påskeferie, ryddet op, havde tid at nyde min morgenkaffe og fik pakket en god frokost af rester fra gårsdagens aftensmad og kom i god ro og orden til toget mod arbejde.

Der er desuden koordineret godt med "morgen-morgenvagten" (altså den kollega som i dag åbnede kl 07 og arbejder hjemmefra), og det er min favoritkollega, der møder ind først på eftermiddagen, og som jeg så arbejder sammen med til min fyraften kl 18.

Alt i alt kan jeg ikke få bedre arbejdsvilkår: Kontoret for mig selv de første tre timer og ingen telefoner overhovedet. Derefter hygge og super arbejdsrytme med co-piloten.

Og så ferie! Aaah! :love:
1
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 24. mar 2016, 08:53

Sophies-mor skrev:Billede

Den sætning burde da være din signatur! :D
3
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 200
Likede indlæg: 1342

Indlægaf Sophies-mor » 24. mar 2016, 10:41

ManicNinja skrev:
Sophies-mor skrev:Billede

Den sætning burde da være din signatur! :D

Hermed ændret :kys:
3
Billede SÅ kom bananen!

:sur: Hævnrødbede :-D
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 717
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6854

Indlægaf Daine » 24. mar 2016, 16:23

Det har bare været en dejlig dag :)
Jeg kom op i fornuftig tid (kl 8) og fik spist en langsom hyggemorgenmad med udsigt nedover et solbeskinnet søområde. Så gik jeg i gang med at vaske vinduer og døre udvendigt, derefter fik havemøblerne en omgang afvask (det var i den grad tiltrængt!) og det lykkes mig også at få krattet lidt i haven uden at lave alt for mange ulykker :-p
Så en god frokost, derefter blev vinduer pudset indvendigt og jeg fik støvsuget hele hytten. Så fik jeg betalt regninger ( :ad!: ) og så kom mine forældre for at hjælpe med lidt praktisk el-arbejde - eller ja, det gjorde min far. Jeg nøjedes med at skifte pærer i et par lamper :D - da de tog afsted gik jeg i bad og derefter fik jeg badeværelset gjort i stand, ryddet op i skabe mv.
Nu har jeg pyntet lidt til påske og skal bare slappe af resten af dagen/aftenen.
6
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 24. mar 2016, 17:22

Daine skrev:Det har bare været en dejlig dag :)
Jeg kom op i fornuftig tid (kl 8) og fik spist en langsom hyggemorgenmad med udsigt nedover et solbeskinnet søområde. Så gik jeg i gang med at vaske vinduer og døre udvendigt, derefter fik havemøblerne en omgang afvask (det var i den grad tiltrængt!) og det lykkes mig også at få krattet lidt i haven uden at lave alt for mange ulykker :-p
Så en god frokost, derefter blev vinduer pudset indvendigt og jeg fik støvsuget hele hytten. Så fik jeg betalt regninger ( :ad!: ) og så kom mine forældre for at hjælpe med lidt praktisk el-arbejde - eller ja, det gjorde min far. Jeg nøjedes med at skifte pærer i et par lamper :D - da de tog afsted gik jeg i bad og derefter fik jeg badeværelset gjort i stand, ryddet op i skabe mv.
Nu har jeg pyntet lidt til påske og skal bare slappe af resten af dagen/aftenen.

:8: Wauw - kan man hyre dig?
2
Brugeravatar
Pandesteg
Kort karma: 232
Likede indlæg: 2479

Indlægaf Pandesteg » 24. mar 2016, 17:29

Hyggeligt besøg af min familie. Nu ligger mit lille pelsede feriebarn og bobler inde i sengen - skal passe ham den næste uge :love:
2
Heaven is a place on earth :jule:
Brugeravatar
Skralde
Kort karma: 291
Likede indlæg: 3377

Indlægaf Skralde » 24. mar 2016, 17:35

Udendørs påskehygge med min højt-elskede familie :love:
2
L, mit livs lys - 3.10.2010
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 717
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 6854

Indlægaf Daine » 24. mar 2016, 17:38

ManicNinja skrev:
Daine skrev:Det har bare været en dejlig dag :)

:8: Wauw - kan man hyre dig?

Nej, men tak for forespørgslen :lol:
Det hele med huset er så nyt, så alt er sjovt lige nu - det benytter jeg mig af :D
3
"It is a truth universally acknowledged, that a single man in possession of a good fortune must be in want of a wife."
"Stol aldrig på et menneske, der ingen bøger har."
Brugeravatar
Alphilia
Kort karma: 15
Likede indlæg: 245

Indlægaf Alphilia » 24. mar 2016, 17:43

Godt selskab, frisk luft, bagning
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Moderator
Kort karma: 1017
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 9225

Indlægaf Fru Sunshine » 24. mar 2016, 19:15

Lammekølle :savl:
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Sophaya
Kort karma: 395
Likede indlæg: 3777

Indlægaf Sophaya » 24. mar 2016, 19:18

Gode venner. Jeg er evigt taknemmelig.
0
x
Brugeravatar
Rapfisk
Kort karma: 530
Likede indlæg: 4289

Indlægaf Rapfisk » 24. mar 2016, 20:47

En artikel i Euroman. Det er en samling af interviews med fem personer, som havde terrorangrebet i København tæt inde på livet. Særligt denne passage med Usman Iftikhar, der bor i Mjølnerparken:

"Jeg startede i ottende efter sommerferien [på en dansk privatskole; faren flyttede ham fra den lokale Rådmandsgade Skole]. Alle snakkede om, at der skulle være gallafest. "Glæd dig. Vi får flødekartofler". Jeg anede ikke, hvad de snakkede om. Der var pyntet op i gymnastiksalen. Rektor holdt tale, og så var der middag. "Nu skal du smage flødekartofler", sagde de andre. Jeg var helt vildt opsat på det. Og så så jeg fadet. "Det er bare kartofler med mælk?". De sagde bare: "Vent, til du smager det". Jeg tog en bid ... "Wow, bro! Jeg skal ikke have kylling, jeg skal kun have flødekartofler". Det var mit første rigtige møde med Danmark."
3
Søger job inden for projektledelse, sekretariat, politik eller andet, man kan bruge et skarpt hoved til. Skriv PB :blomst:
Brugeravatar
decibell
Moderator
Kort karma: 187
Geografisk sted: Oldtiden
Likede indlæg: 4149

Indlægaf decibell » 24. mar 2016, 20:53

Jeg havde aldrig troet, jeg skulle sige det: Men at se min mor lave sin første statusopdatering på Facebook, endda med billede. :D Det er ellers for nogen sikkert noget, de frygter at se deres mor gøre, men her betyder det, at hun har foretaget et kvantespring. Hun har tilbage i december fået købt en tablet, men har ikke turdet prøve den, og så sad vi i dag til påskefrokost og viste hende, hvordan den virkede. Hun fik prøvet både E-boks, netbank og Facebook - og nu kan hun følge med på min datters blog. Det var altså rart at se, for hun er 77 år og enormt teknisk forskrækket (nærmest handicappet). Men miraklernes tider er ikke forbi. Hun var selv pavestolt. :P
9
"Don't do what you can't undo, until you've considered
what you can't do once you've done it." King Shrewd

Intet er for evigt (en stilstand)!

"Don't cry about it, girl, learn from it."
Sjo
Kort karma: 62
Likede indlæg: 1008

Indlægaf Sjo » 24. mar 2016, 21:16

:love: Min søster har været på besøg så jeg har fået kys og knus af den ældste niece på 5 år og er blevet savlet på af den yngste niece på 5 måneder. Jeg gad ikke selv at have en baby, men hvor er hun bare blød at røre ved og så dufter hun så fint af baby. :love:
2
Vor herre til fucking pipirøvhest altså!

Tilbage til "Generelt"