Hvad har påvirket din dag positivt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
Sophies-mor
Kort karma: 321
Likede indlæg: 2252

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf Sophies-mor » 16. nov 2016, 15:13

Jeg har fået 7 og 10 for de sidste to kurser, jeg har været på.
5
Hæklerier på hjernen :cool:
Lykke
Kort karma: 94
Likede indlæg: 1722

Indlægaf Lykke » 16. nov 2016, 15:16

At Min læge er den bedste! Jeg er så glad for at han er ung, så jeg kan have ham længe!!

Æblekage.
God friskristet kaffe.
At manden lige biksede en lækker pastaret sammen til frokost.
3
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1607
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 14636

Indlægaf kidkomb » 16. nov 2016, 15:25

Bøffelmozzerella. Hold da magle, hvor smager det godt!
-imorgen kan jeg skrive i "Hvad har påvirket din dag negativt?" -tråden at det har vanvittig kløe og skællende eksem i hovedbunden.
Great. Men i dag er det nice.
0
Walk tall and cry with dignity.
Jeg kan åbenbart ikke korrekturlæse inden jeg trykker "udfør". Derfor er der altid rettet i mine indlæg.
Brugeravatar
Daine
Kort karma: 1114
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 10956

Indlægaf Daine » 16. nov 2016, 15:39

Jeg har hentet julegaverne til mine forældre og fået dem pakket ind. Og jeg har fået sendt gaverne til min modtager i adventsgaverouletten. Og jeg har netop rykket mine søskende for ønskeseddel, de er nok ved at trimle ned fra stolen - der er jo laaaaaaaang tid til jul :D Men jeg har lokket med, at der vanker større gave hvis jeg får ønsker inden Black Friday, medmindre de kun ønsker sig gavekort eller kontanter (sidstnævnte får de under ingen omstændigheder).
1
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 16. nov 2016, 15:43

Og så er jeg kommet til at bestille hos Chokoladehimlen, der var fri fragt ved køb over over 499,- :genert: Og de har de kanelmandler fra Aalborg Chokoladen jeg smagte på messe i august og som smager så sindssygt godt, at mundvandet løber bare ved tanken! Men jeg skal godt nok tage mig sammen for at rationere det, når der også skal spise chokoladejulekalendere, jeg tåler ikke større mængder chokolade ret godt længere :(
0
Der er to mænd i verden, der bestandig krydser min vej, den ene er ham jeg elsker, den anden elsker mig.
Den ene er i en natlig drøm, der bor i mit mørke sind, den anden står ved mit hjertes dør, jeg lukker ham aldrig ind.
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7960

Indlægaf ManicNinja » 16. nov 2016, 16:46

At jeg tog mig sammen til at træne trods træthed. Sådan noget træning er altså godt for meget - og endnu bedre for endnu mere :P

Før var det lige pludselig på en eller anden måde en lidt for sur, lidt for novemberagtig, lidt for 'ih, hvorfor kan ingen lege, når jeg nu endelig har tidligt fri?"-dag. Nu er det - igen - en dejlig dag med fridag og både selvforkælelse (frisør) og et spændende idéudvekslingsmøde i sigte i morgen. Og så spottede jeg lige et læs kødsovs bagerst i fryseren - så nu er det supernemt at smide en lækker lasagne sammen og råhygge, til jeg dejser. :love:
3
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
girl_beat
Kort karma: 154
Likede indlæg: 1627

Indlægaf girl_beat » 16. nov 2016, 17:18

En velfortjent ansigtsbehandling hos min yndlingskosmetolog... Så kan vinteren bare komme an (igen) :D
0
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Brugeravatar
FrøkenM
Kort karma: 299
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 1756

Indlægaf FrøkenM » 16. nov 2016, 19:45

Min mor fik lyst til at bestille en rejse. Og hun inviterede mig med :dåne:

Så nu tæller vi ned til at turen går tilbage til Kreta i august 2017 :love:
8
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 313
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 3899

Indlægaf Studsgaard » 16. nov 2016, 20:10

Jeg har fået malet datteren værelse.
Jeg har ikke helt kunne tage mig sammen til at få det gjort (derfor havde jeg også lavet en aftale med mig selv om det skulle ordnes i den jeg måtte pynte til jul. Så nu er værelser ordnet og jeg må pynte.
1
Brugeravatar
didas
Kort karma: 264
Geografisk sted: Amager
Likede indlæg: 2921

Indlægaf didas » 16. nov 2016, 21:24

Et positivt møde med en ny person for første gang, som endte i en rigtig hyggelig aften og en lille rosévinsbuzz :)
1
I was dropped as a baby into a pool of awesomeness and glitter :dance:
Brugeravatar
Daine

Indlægaf Daine » 17. nov 2016, 08:37

Daine skrev:Og så er jeg kommet til at bestille hos Chokoladehimlen, der var fri fragt ved køb over over 499,- :genert: Og de har de kanelmandler fra Aalborg Chokoladen jeg smagte på messe i august og som smager så sindssygt godt, at mundvandet løber bare ved tanken! Men jeg skal godt nok tage mig sammen for at rationere det, når der også skal spise chokoladejulekalendere, jeg tåler ikke større mængder chokolade ret godt længere :(

Modtaget her til morgen :slem: Og der er smagsprøver med! Glæder mig til en kop æble/kanelte med et par stykker chokolade til i eftermiddag :love: Jeg siger Jer, hvis den te smager bare halvt så godt som den dufter er jeg i himmerige!

image.jpeg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
9
Brugeravatar
HappyQ
Kort karma: 156
Geografisk sted: Helsingør
Likede indlæg: 1101

Indlægaf HappyQ » 17. nov 2016, 08:43

Jeg bestilte kapsler til min Dolce Gusto i går på KaffeKapslen, jeg har lige fået en sms, de ligger klar til afhentning hos Shell. :banan:
0
23-06-16 :love2:
Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 17. nov 2016, 08:54

Sol og god tid. Ro. Inspiration.
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Brugeravatar
Badesandalen
Kort karma: 192
Likede indlæg: 2325

Indlægaf Badesandalen » 17. nov 2016, 10:35

At jeg har det meget bedre i dag, jeg tror jeg er ved at blive rask allerede.
Og så er det allerede 17. november, hvilket betyder to ting: Jeg kan snart begynde at pakke, og i næste uge skal jeg pynte til jul hjemme ved min mor, hvilket jeg har fået lov til fordi jeg ikke kan jule hjemme i år. :jule:

Selvom jeg elsker kulde og sne, er det også enormt dejligt at det ikke har sneet længe og at det ikke er så koldt for tiden. Og solen skinner endda i dag!
0
"One of the pigeons turned out to be a pinecone."

Brugeravatar
ManicNinja

Indlægaf ManicNinja » 17. nov 2016, 14:35

At vildt inspirerende teamleder havde sat en hel time af til at snakke ideer med mig ift samarbejde/kommunikation mellem hans medarbejdere og mit team i fremtiden.

At samtalen bare bugtede sig og flød. Og pludselig meldte han ud direkte: "Det er jo det, jeg godt kan lide ved dig - dit engagement, din iver, begejstring - jeg kunne jo høre dit smil og din attitude allerede i telefonen" og senere: "Må jeg ikke spørge dig, hvorfor du søgte job ovre hos [team, der basalt set laver det samme som hans, men et andet sted i organisationen]?" Tydeligt underforstået: "Hvorfor søgte du ikke her?"

Jeg svarede ærligt, at jeg også fortrød meget, jeg ikke havde søgt begge steder. Men at i situationen havde det været tilfældigt: De andre slog stilling op først. Og jeg havde ikke magtet at sætte mig op til to søgningsforløb. Hvad den slags angik, var jeg ikke god til multitasking. Han forstod mig.

Jeg fortalte ham også, at jeg havde fået en rigtig god begrundelse for afslag af pågld teamleder (som ham her også arbejder tæt med): Nemlig at det andet team var meget indadvendt og ikke "klar" til mig og alle mine initiativer, ideer og min energi". Anden teamleder tilføjede også, at "du har jo en skøn, spraglet personlighed. Jeg vil ikke ha', du tror, der er noget galt med den."

Teamleder i dag konstaterede: "Han har været bange for, du skulle løbe panden mod en mur i det team. Og jeg forstår ham faktisk godt. Jeg kender dem jo - de sidder med mundvigene nede, når jeg kommer derind. Laaangsomt bløder de op. Du ved sådan lidt småskeptiske, som hvis én i en afdeling har været på kursus og er begejstret: "Hvad er der med ham? Har han været på kursus? Hvorfor skal han være så kæk?" Jeg tror helt ærligt, jeg havde prøvet at ansætte dig alligevel. Nu har jeg så også mange års ledelseserfaring. Det har han [anden teamleder] ikke ...".

"Du ville passe perfekt ind i den teamsammensætning, vi har her lige nu, og [navn på en af hans medarbejdere, jeg taler meget med både fagligt og privat] taler virkeligt begejstret om dig ..." og: "Ninja, jeg har hørt, hvad du siger mellem linjerne" [om hvilken ledelsesstil jeg kan lide og ikke lide - sagde på intet tidspunkt direkte noget dårligt om nuværende chef. Formulerede blot, hvad jeg holdt af ved foregående chef, som det viste sig, han kendte og er begejstret for (!), og hvad jeg generelt værdsatte].

Og så fik han da også lige sparket ind, at han er gået i gang med at forhandle løn for sine medarbejdere med ledelsen: "De laver jo ret beset det samme som i den stilling, du søgte. Så der er ikke nogen grund til den lønforskel ... Og det går jo ikke, at alle mine folk begynder at søge væk pga den forskel ..."

Han har fuldstændigt ret. Jeg prøvede at holde masken, mens jeg overvejede, at lønnen i det job, jeg søgte, er 10.000 højere end i mit nuværende job.

Til sidst i samtalen sagde jeg så med et grin, at når han nu var så god ved sine medarbejdere, var der jo ingen af dem, der søgte væk. Han grinede tilbage:
"Man kan aldrig vide, hvad der sker. Der er jo nogle, der har gang i diverse projekter i fritiden ... Dét kan du jo så gå hjem og tænke lidt over!" Han fik også lige klemt ind, at den slags medarbejdere [som dig] er der nogle ledere, der burde værdsætte meget mere" ...

Nu sidder jeg så bare og håber, der snart bliver en stilling ledig. :lol:

... Og så glæder jeg mig til at være oplægsholder på kommende teammøder hos dem ...

De sidste par år med en forfærdelig chef, der tromler, ydmyger, alt imens hun gang på gang fortæller os, at hun respekterer os, men agerer disrespektfuldt og kke anerkender os ...

... har lært mig en masse om stædighed, taktik, at huske mit værd uden chefens anerkendelse og aldrig at glemme min arbejdsglæde. Så jeg kan godt holde ud nogen tid endnu :) Og til sidste chefsamtale var vi faktisk nået til en lillebitte smule ros for min (skyhøje) produktivitet og endda at jeg er en positiv og imødekommende medarbejder. Halleluja! Jeg laver deg tredobbelte af, da konen på én gang nægtede mig uddannelse og indirekte truede mig med en fyring pga min lave produktivitet: Fikaldrig den uddannelse. Lærte mig selv de pågældende ting.

Ved samtalen smilede jeg venligt og tænkte: "Møgfisse!" og har derefter fået ekstra opgaver med høj prestige - selvfølgelig uden skyggen af udsigt til mere i lønningsposen. Men jeg har lært at spille mine kort rigtigt. Og indset at jeg er ualmindeligt sej på de lange stræk. Måske går det i sidste ende alligevel, som jeg håber, ønsker og tror på? Måske sejrer retfærdigheden til sidst, og inden jeg når at blive bitter ...
5

Winston Churchill

Tilbage til "Generelt"