Hvad har påvirket din dag positivt?

Brænder du inde med noget, der ikke passer ind andre steder? Så passer det ind her.
Brugeravatar
kidkomb
Kort karma: 1142
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 9622

Re: Hvad har påvirket din dag positivt?

Indlægaf kidkomb » 4. nov 2015, 02:11

Hov, det var jo egentlig igår. Nu er kl over 3 og 2 makrelmadder efterfulgt af 2 nutellamadder har afgjort påvirket denne dag positivt!
2
Walk tall and cry with dignity.
Jeg gider ikke engang.
Give free love.
Brugeravatar
Aima
Kort karma: 603
Likede indlæg: 5005

Indlægaf Aima » 4. nov 2015, 02:17

ManicNinja skrev:Åh, hvor er jeg træt af jer. Nu bliver jeg jo både nødt til at høre Radio24syv OG læse Bitterfissen. :gisp:

Jeg er ret sikker på, jeg vil finde begge dele jævnt hen forfærdelige. Bittefissens blog var i hvert fald meget, meget ensformig og kedelig, SAMTIDIG med at den var klam ved sine ofre. Men dét er vel også en slags præstation.

Anyway, selv om min radio er groet fast på P8 Jazz, så vil jeg da ikke afstå fra chancen for at finde nogle nye kulturprodukter at afsky ... :devil:

Det er ikke 'En bitterfisses bekendelser' jeg anbefaler (for den har jeg ikke læst). Det er de to bøger, hun har skrevet i eget navn siden. 'PS. Trænger til flødeskum og diller' og 'PPS. Rend mig i skyr og skuffejern'.

Og sæt nu ikke forventningerne for højt! :D
Altså, jeg synes bøgerne er sjove og underholdende nok, men ikke på den der måde, hvor man er helt fortabt for omverdenen og slet ikke har lyst til at foretage sig andet end at læse. Det er chick-lit, og den slags er jo, som den slags er, men jeg var bedre underholdt end tilfældet har været med så meget andet af den slags, og jeg synes som sagt hun skriver ret godt, og er befriende fri for klichéer.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5030

Indlægaf ManicNinja » 4. nov 2015, 02:30

Aima skrev:Det er ikke 'En bitterfisses bekendelser' jeg anbefaler (for den har jeg ikke læst). Det er de to bøger, hun har skrevet i eget navn siden. 'PS. Trænger til flødeskum og diller' og 'PPS. Rend mig i skyr og skuffejern'.

Altså, jeg synes bøgerne er sjove og underholdende nok, men ikke på den der måde, hvor man er helt fortabt for omverdenen og slet ikke har lyst til at foretage sig andet end at læse. Det er chick-lit, og den slags er jo, som den slags er, men jeg var bedre underholdt end tilfældet har været med så meget andet af den slags, og jeg synes som sagt hun skriver ret godt, og er befriende fri for klichéer.

Ligger og hører Det, vi taler om fra i fredags, og det er jo faktisk udmærket. Kender intet til kanalen, men foreløbig er der da dejligt god tid til snak og rent faktisk noget indhold og ingen hjernedøde, technoelskende proletarværter (jooo, dette specifikke fravær ER en kvalitet!)

Og chicklitt ... de få bøger inden for genren, der er gode, er så rigtig gode. Har i mange år syntes, det var en væsentligt større bedrift at skrive en underholdende bog end en såkaldt "dybsindig" bog. Vil da glæde mig, hvis det også er lykkedes hende Fissen at producere noget ordentligt!

Den anden vej anbefaler jeg så Q - Henrik Qvortrups selvbiografi fra sidste år. 350 sider, som jeg læste over halvandet døgn. Lige noget for en journalist- og holdningsspire som dig, er jeg sikker på. :) Humoristisk og masser af god sladder og indsigt. Og selvfølgelig også tendentiøs, så det basker med vingerne. Det ér jo Qvortrup. Læs den - den er lige til sofaen og i mine øjne en rigtig page turner.

Så går jeg i gang med Qvortrups nyeste (udkommet i dag) hurtigst muligt.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 4. nov 2015, 02:49

ManicNinja skrev:
Aima skrev:Det er ikke 'En bitterfisses bekendelser' jeg anbefaler (for den har jeg ikke læst). Det er de to bøger, hun har skrevet i eget navn siden. 'PS. Trænger til flødeskum og diller' og 'PPS. Rend mig i skyr og skuffejern'.

Ligger og hører Det, vi taler om fra i fredags, og det er jo faktisk udmærket. Kender intet til kanalen, men foreløbig er der da dejligt god tid til snak og rent faktisk noget indhold og ingen hjernedøde, technoelskende proletarværter (jooo, dette specifikke fravær ER en kvalitet!)

Og chicklitt ... de få bøger inden for genren, der er gode, er så rigtig gode. Har i mange år syntes, det var en væsentligt større bedrift at skrive en underholdende bog end en såkaldt "dybsindig" bog. Vil da glæde mig, hvis det også er lykkedes hende Fissen at producere noget ordentligt!

Den anden vej anbefaler jeg så Q - Henrik Qvortrups selvbiografi fra sidste år. 350 sider, som jeg læste over halvandet døgn. Lige noget for en journalist- og holdningsspire som dig, er jeg sikker på. :) Humoristisk og masser af god sladder og indsigt. Og selvfølgelig også tendentiøs, så det basker med vingerne. Det ér jo Qvortrup. Læs den - den er lige til sofaen og i mine øjne en rigtig page turner.

Jeg har læst den! Og yes, jeg var fanget. Den er både god og velskrevet. Apropos Qvortrup, har jeg for nylig læst 'Livet, det forbandede' af Ken B. Rasmussen. Det var jo bogen der fik Nets-lavinen til at rulle, så den var et must read. Jeg regner med at gå i krig med 'Helt tys-tys' af, hvad hedder han? Kasper Denager, som også var tys-tys-kildens kontaktperson, i næste uge. Nu skal jeg først lige være færdig med 'Immunologi' som er en knap 500 siders semi-heavy lærebog der dels forklarer den basale immunologi og dels beskriver diverse immunologiske forhold.

Jeg er ret alsidig i min litteratur-smag :D
0
Brugeravatar
ManicNinja
Kort karma: 564
Likede indlæg: 5030

Indlægaf ManicNinja » 4. nov 2015, 02:58

Aima skrev:
ManicNinja skrev:

Jeg har læst den! Og yes, jeg var fanget. Den er både god og velskrevet. Apropos Qvortrup, har jeg for nylig læst 'Livet, det forbandede' af Ken B. Rasmussen. Det var jo bogen der fik Nets-lavinen til at rulle, så den var et must read. Jeg regner med at gå i krig med 'Helt tys-tys' af, hvad hedder han? Kasper Denager, som også var tys-tys-kildens kontaktperson, i næste uge. Nu skal jeg først lige være færdig med 'Immunologi' som er en knap 500 siders semi-heavy lærebog der dels forklarer den basale immunologi og dels beskriver diverse immunologiske forhold.

Jeg er ret alsidig i min litteratur-smag :D

Yeah - vidste, den måtte være lige dig!

Det er jeg sagt uden overdrivelse også, alsidig! :) Men efter mange år med sprog- og litteraturstudier på uni nyder jeg virkelig at kunne vælge også "underlødig" (bah!) litteratur til!
Ken B.'s bog var virkelig noget klamphug, synes jeg - en blanding af pinlig og ligegyldig.

Lige nu læser jeg en kanon fagbog om udfordringen i at skrive journalistisk, når man som jeg er akademisk uddannet og så Førsteelskeren af Leonora Christina Skov - aldrig læst noget af hende, og selv om hun som person virker lidt irriterende, så bringer hun mange fornuftige holdninger og kritikpunkter ift samfundets vanetænkning til torvs. Så jeg tænkte, jeg ville give hendes bøger en chance.
0
"Even the biggest failure, even the worst, most intractable mistake beats the hell out of never trying".
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 4. nov 2015, 03:46

^ Jeg var heller ikke begejstret for 'Livet, det forbandede', jeg blev ukoncentreret hver eneste gang han skildrede sin LA-periode, og det gjorde han jo tit. Jeg endte faktisk med at tage sidste tredjedel på lydbog, mens jeg gjorde rent, så ned kom den.

Jeg er ret vild med LCS, både forfatterskabet og da hun var smagsdommer. Altså lige bortset fra, når hun hårdtprøvende klogede rundt i musik. Jeg har vist læst det, hun indtil videre har udgivet, og jeg var ret vild med 'Førsteelskeren', på trods af den fik seriøse anmelderhug. Eller også er det en anden jeg tænker på, nu bliver jeg helt i tvivl. Nå, men du er én af dem der har gang i flere bøger på samme tid? Gid jeg kunne! Jeg bliver simpelthen rundtosset af det.

Men hey, jeg opretter lige en generel kulturtråd en af dagene. Sådan en med plads til det hele lige fra reality til kunstudstillinger til musik til bøger og TV-udsendelser. Så kan vi dele alt muligt derinde, det kunne f.eks. være ret fedt at læse samme bog på samme tid og sludre om den undervejs og den slags, tror jeg.
0
Brugeravatar
Dirtylittledevil
Kort karma: 869
Likede indlæg: 11678

Indlægaf Dirtylittledevil » 4. nov 2015, 07:44

Godt så, en ny dag hvor jeg vil prøve på ikke at bære nag til dig Aima :-D
Og angående det med Bitterfissens bøger og nogen fra debatten... så jeg ved fra andre kilder at hun havde "noget" med en derfra, engang. Jeg har ikke læst bøgerne så jeg ved ikke om det lige er det hun beskriver :)
0
The more I eat the butter I feel
Brugeravatar
2SHY
Kort karma: 936
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 8443

Indlægaf 2SHY » 4. nov 2015, 13:28

Jeg fik losset mig ind til byen og fandt tilfældigvis spritnye originale TRX'ere til 699 kr. Normalt koster sådan et hjemme TRX sæt 1749 kr så... Ja tak :)
0
Intet dør langsommere og mere smertefuldt end en drøm

Don't wait for a light to appear at the end of the tunnel, stride down there and light the bloody thing yourself

Tak fordi du trimmer indlæg med mange citater :blomst:
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 4. nov 2015, 15:08

2SHY skrev:Jeg hører aldrig radio 24syv så jeg måtte lige google programmet. Beskrivelsen alene er nok til at jeg nok aldrig ville sætte mig til at høre det :genert: Det lyder som Se og Hør i radioform

Det er det også. Og jeg tænker også af og til, at det er godt, at jeg har sådan en pænt og selvopofrende job, dyrker meget motion og sådan, fordi det ER junk. Men jeg kan sgu godt lide det.
Efter Aima lige satte mig mere ind i Dittes "skandale" er jeg dog lidt bleh. jeg troede/mindedes faktisk ikke, at det var SÅ slemt..

Men jeg er også typen, der hver uge overvejer at købe Se&Hør, og så tænker "nej nej nej, det må du ikke".
1
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 4. nov 2015, 15:57

Dirtylittledevil skrev:Godt så, en ny dag hvor jeg vil prøve på ikke at bære nag til dig Aima :-D
Og angående det med Bitterfissens bøger og nogen fra debatten... så jeg ved fra andre kilder at hun havde "noget" med en derfra, engang. Jeg har ikke læst bøgerne så jeg ved ikke om det lige er det hun beskriver :)

Tak fordi du prøver! :kys:

Hun nævner to i bogen, som hun har 'mødt på et forum på nettet, hvor hun tidligere udlevede sin ekshibitionisme' eller noget i den stil. Den ene omtales som 'Konfirmationsfinger' (fnis) og den anden som 'Advokaten' (jeg er dog ret overbevist om, det ikke er den profil jeg forbinder med det navn). Det kan jo være fiktive personer, men det er sjovest at forestille sig det ikke er :D
0
Brugeravatar
Aima

Indlægaf Aima » 4. nov 2015, 16:09

Karkluden skrev:
2SHY skrev:Jeg hører aldrig radio 24syv så jeg måtte lige google programmet. Beskrivelsen alene er nok til at jeg nok aldrig ville sætte mig til at høre det :genert: Det lyder som Se og Hør i radioform

Det er det også. Og jeg tænker også af og til, at det er godt, at jeg har sådan en pænt og selvopofrende job, dyrker meget motion og sådan, fordi det ER junk. Men jeg kan sgu godt lide det.
Efter Aima lige satte mig mere ind i Dittes "skandale" er jeg dog lidt bleh. jeg troede/mindedes faktisk ikke, at det var SÅ slemt..

Men jeg er også typen, der hver uge overvejer at købe Se&Hør, og så tænker "nej nej nej, det må du ikke".

Ditte Okman-skandalen var ret vild, og efterfølgende læste jeg nogle blog- eller klumme-indlæg et eller andet sted, hvor hun haglede diverse realitydeltagere ned, sådan konsekvent. Jeg synes, det er okay, man forholder sig kritisk og jeg synes også en harsh retorik kan gøre det meste lidt mere underholdende, men når en veluddannet, tidligere politisk pressekonsulent sviner Amalie og Gustav og de der typer groft til, så synes jeg bare det er at sparke gevaldigt nedad. Jeg tænkte i hvert fald, hun burde finde nogen på sin egen alder at lege med, hvis det var den måde, hun kunne li' at lege på.

Men hey, man kan jo godt være nogenlunde velunderholdt, selvom man synes, kilden er nederen. Som sagt læste jeg selv Qvortrups bog med stor fornøjelse, selvom jeg generelt synes, han er en fucktard.
1
Karkluden
Kort karma: 247
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 2394

Indlægaf Karkluden » 4. nov 2015, 16:15

Aima skrev:
Karkluden skrev:

Ditte Okman-skandalen var ret vild, og efterfølgende læste jeg nogle blog- eller klumme-indlæg et eller andet sted, hvor hun haglede diverse realitydeltagere ned, sådan konsekvent. Jeg synes, det er okay, man forholder sig kritisk og jeg synes også en harsh retorik kan gøre det meste lidt mere underholdende, men når en veluddannet, tidligere politisk pressekonsulent sviner Amalie og Gustav og de der typer groft til, så synes jeg bare det er at sparke gevaldigt nedad. Jeg tænkte i hvert fald, hun burde finde nogen på sin egen alder at lege med, hvis det var den måde, hun kunne li' at lege på.

Men hey, man kan jo godt være nogenlunde velunderholdt, selvom man synes, kilden er nederen. Som sagt læste jeg selv Qvortrups bog med stor fornøjelse, selvom jeg generelt synes, han er en fucktard.

Ej, gud, jeg må have været helt ude af tingene i den periode. Det havde jeg sgu ikke fanget *sikkert noget henover en eksamensperiode*. Ej, så forstår jeg dig altså bedre :kys:
Det er i hvert fald weird, fordi hun nu har dem med i sit program, og jeg troede, det var fordi hun så dem positivt, men nu mistænker jeg da, om det er sådan "haha, se de dumme børn"-agtigt?
Nå, men ja, som du siger.. man kan jo godt more sig, selvom man synes, kilden er en fucktard. Jeg er også temmelig uenig med Linse Kessler i temmelig meget, men jeg morede mig nu fint over hendes bog - den var sgu meget underholdende.
0
Some days I amaze myself. Other days I put the laundry in the oven.
Brugeravatar
Daphne
Kort karma: 161
Likede indlæg: 844

Indlægaf Daphne » 4. nov 2015, 16:37

At jeg fik ryddet op og støvsuget i det meste af lejligheden i går. Det hjælper lidt på humøret, at der er ryddeligt og rent :)
0
Brugeravatar
Kyle
Kort karma: 20
Likede indlæg: 148

Indlægaf Kyle » 4. nov 2015, 17:47

Jeg har faktisk ikke sådan rigtig ondt i hovedet i dag. Og jeg har været på arbejde i 5,5 timer og har kun sovet en time da jeg kom hjem. Så nu går det endelig sådan rigtig fremad.
2
Brugeravatar
Whoosh
Moderator
Kort karma: 333
Likede indlæg: 2954

Indlægaf Whoosh » 4. nov 2015, 19:27

Jeg var i Føtex for at hente en "nossebajer" i form af en kakaomælk,og overhørte en samtale mellem 3 piger på 13-15 år.
Den ene tog en bluse fra et stativ og sagde meget skabet "Ej, piger, ze lige her! Ej, om jeg fatter nogle folk vil gå i tøj fra Føtexzz! Tsk!"

Jeg forberedte mig at skulle høre noget så dumt at mine ører ville bløde og øjnene rulle om i nakken og sidde fast, men der var bare kontant, men rolig afregning fra de to veninder.
Den ene mente der altså var meget pænt, og også noget hun gerne ville gå med, og den anden kommenterede at der altså var folk, der ikke havde så mange penge, eller bare ville bruge dem på noget andet.

Fashion-Fie padlede baglæns og fulgte noget slukøret efter de to andre ned til slikket.
Jeg kunne ikke lade være med at smile for mig selv af de to piger.
Ikke så meget medløber-pis dér. :-D
16

Tilbage til "Generelt"