At komme uden om boligventelisterne....

Få hjælp til indretning af din bolig, eller blær dig med din nye kakkelovn!
Lismaens
Kort karma: 77
Likede indlæg: 467

At komme uden om boligventelisterne....

Indlægaf Lismaens » 27. nov 2015, 10:50

Jeg skal flytte landsdel, sådan lidt semiakut. Fra Sjælland til Jylland. Eftersom boligerne i Århus, ikke sådan er til at få fat på, kigger jeg i trekantsområdet, nærmere Vejle. Jeg har aldrig begået mig i Jylland, så al hjælp er påskønnet! :genert:

Men hvordan får jeg fat i en bolig med overtagelse om et par måneder? Jeg kan se at der er ledige boliger, ude i "ghettoen", på Skovmarksvej, men er der virkelig så slemt at bo? Jeg kan MAX betale 8000 alt inkl. og skal bo ret centralt i forbindelse med folkeskole og tæt på indkøb, da jeg ikke har kørekort/bil.

Hvilke områder skal jeg så kigge i? Centrum?
Senest rettet af Lismaens 28. nov 2015, 20:33, rettet i alt 1 gang.
0
Rakel
Kort karma: 418
Likede indlæg: 3087

Re: At komme uden om boligventelisterne....

Indlægaf Rakel » 27. nov 2015, 11:48

Tjek om der er noget fleksibelt boligudlejning hvis du er i job.
0
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 27. nov 2015, 12:09

Jeg er under uddannelse, og der er fleksibelt udlejning de fleste steder. Det giver mig desværre bare ikke en bolig indenfor den næste måneds tid eller to, da der stadig er ventelister.
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 27. nov 2015, 12:27

Der er tre boliger ledige i Løget By i Vejle :) http://www.aabvejle.dk/du-soeger-bolig/ ... liger.aspx

Jeg har et familiemedlem der bor der - og det er billigt og ret godt. Det er vist tidligere halv-ghetto, men de er i gang med forskønnelsesprojekter og bydelsfornyelse. Det ligger virkelig godt, tæt på indkøb og folkeskole i et roligt område et par kilometer eller tre fra centrum af Vejle.
0
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 27. nov 2015, 13:05

Neenah skrev:Der er tre boliger ledige i Løget By i Vejle :) http://www.aabvejle.dk/du-soeger-bolig/ ... liger.aspx

Jeg har et familiemedlem der bor der - og det er billigt og ret godt. Det er vist tidligere halv-ghetto, men de er i gang med forskønnelsesprojekter og bydelsfornyelse. Det ligger virkelig godt, tæt på indkøb og folkeskole i et roligt område et par kilometer eller tre fra centrum af Vejle.

Det er nemlig dem, jeg har set på. Der står bare flere steder på nettet at det er et rigtig, rigtig skidt sted at bo! :/
0
Brugeravatar
Neenah
Kort karma: 125
Likede indlæg: 1123

Indlægaf Neenah » 27. nov 2015, 14:28

Lismaens skrev:
Neenah skrev:Der er tre boliger ledige i Løget By i Vejle :) http://www.aabvejle.dk/du-soeger-bolig/ ... liger.aspx

Det er nemlig dem, jeg har set på. Der står bare flere steder på nettet at det er et rigtig, rigtig skidt sted at bo! :/

Altså det er min gamle bedstemor der bor der, og hun befinder sig fint der. Vejle kommune har arbejdet aktivt på at få færre mennesker på offentlig forsørgelse ind i bydelen og flere pensionister, studerende og lønmodtagere. Jeg har aldrig følt mig utryg der, når jeg har besøgt hende i hvert fald :)
1
Brugeravatar
Mi55y
Kort karma: 161
Geografisk sted: Århus med bolleÅ
Likede indlæg: 2518

Indlægaf Mi55y » 27. nov 2015, 15:59

Jeg har en kollega, som netop er blevet boligløs og søger privat udlejning i Horsens. Han har været ude at se på et par stykker bare i de 2 ugers tid, han har søgt og er vist ret tæt på at få en lejlighed nu. Så måske er det en ide at prøve det private marked i Horsens?
1
Frisk på brætspil i Århus? viewtopic.php?f=5&t=4972

Frisk på at prøve en sjov og anderledes holdsport i Århus? Tjek Kin-Ball ud - gratis 4 første træninger :)
Brugeravatar
Urtekussen
Kort karma: 356
Likede indlæg: 2711

Indlægaf Urtekussen » 27. nov 2015, 16:03

Vi er lige fraflyttet en privat udlejer i Vejle midtby.
Han har kun den ene ejendom, men der står vist 2-3 lejligheder tomme lige nu.

Ældre ejendom, dyr i varme, men centralt i Vejle, egen p plads, lille have, flink og reel udlejer.
1
200 kg i bænkpres?
Prøv med 4,8 kg i kussepres :deer:
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 27. nov 2015, 17:17

Mi55y skrev:Jeg har en kollega, som netop er blevet boligløs og søger privat udlejning i Horsens. Han har været ude at se på et par stykker bare i de 2 ugers tid, han har søgt og er vist ret tæt på at få en lejlighed nu. Så måske er det en ide at prøve det private marked i Horsens?

Jeg har googlet løs, og fundet frem til, at hvis det skal fungere for mig i dagligdagen med to børn, så er jeg nødt til at være bosat i selve Vejle, mht min uddannelse.
0
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 27. nov 2015, 17:18

Urtekussen skrev:Vi er lige fraflyttet en privat udlejer i Vejle midtby.
Han har kun den ene ejendom, men der står vist 2-3 lejligheder tomme lige nu.

Ældre ejendom, dyr i varme, men centralt i Vejle, egen p plads, lille have, flink og reel udlejer.

Jeg har sendt dig en PB.
1
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 27. nov 2015, 17:21

Neenah skrev:
Lismaens skrev:

Altså det er min gamle bedstemor der bor der, og hun befinder sig fint der. Vejle kommune har arbejdet aktivt på at få færre mennesker på offentlig forsørgelse ind i bydelen og flere pensionister, studerende og lønmodtagere. Jeg har aldrig følt mig utryg der, når jeg har besøgt hende i hvert fald :)

Som jeg lige kan forstå ud fra deres hjemmeside, så tager de heller ikke studerende ind. Det skal simpelthen være folk i arbejde, der kan dokumentere det. Jeg må forsøge at ringe ind på mandag, men en hurtig billedgoogling gør mig desværre stadig sådan lidt meeh omkring området. Jeg har to små børn, der også skal gå i skole der.
0
Fynerfin82
Kort karma: 0
Likede indlæg: 2

Indlægaf Fynerfin82 » 28. nov 2015, 14:31

Jeg vil anbefale www.osterbo.dk, der er ofte ledige lejligheder. den afdeling der hedder Østerbo ligger godt ift det meste og vi stod kun på ventelisten ganske kort tid før vi fik tilbudt en lejlighed.
1
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3005

Indlægaf vibbsen » 28. nov 2015, 17:50

Vejle burde ikke være noget problem med det budget du har...Prøv at få fat i et eksemplar af lokalavisen....Det er godt nok et stykke tid siden jeg boede i byen, men dengang var der altid masser af lejelejligheder.

Personligt ville jeg ikke bo i Løget by.
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO
Lismaens

Indlægaf Lismaens » 28. nov 2015, 18:57

vibbsen skrev:Vejle burde ikke være noget problem med det budget du har...Prøv at få fat i et eksemplar af lokalavisen....Det er godt nok et stykke tid siden jeg boede i byen, men dengang var der altid masser af lejelejligheder.

Personligt ville jeg ikke bo i Løget by.

Jeg er også kommet væk fra Løget by igen. Når jeg billedgoogler, skriger det langt væk af ghetto, selvom jeg sagtens kan se Og læse at der bliver gjort en hel del for bydelen.

Drømmer om Århus, men det kan jeg ikke med mit budget. Kolding er en mulighed, men så er der transporttid daglig til studiet. Byerne rundt om Århus er for "små" til mig. Esbjerg er en mulighed, men igen, så aner jeg intet om byen.... :( Skal tage en beslutning denne weekend.
0
Brugeravatar
vibbsen
Kort karma: 298
Likede indlæg: 3005

Indlægaf vibbsen » 29. nov 2015, 09:59

Lismaens skrev:

Jeg er også kommet væk fra Løget by igen. Når jeg billedgoogler, skriger det langt væk af ghetto, selvom jeg sagtens kan se Og læse at der bliver gjort en hel del for bydelen.

Drømmer om Århus, men det kan jeg ikke med mit budget. Kolding er en mulighed, men så er der transporttid daglig til studiet. Byerne rundt om Århus er for "små" til mig. Esbjerg er en mulighed, men igen, så aner jeg intet om byen.... :( Skal tage en beslutning denne weekend.

Jeg er helt enig.....At der bliver gjort en masse for bydelen er jo i bund og grund bare et udtryk for at der er ret store problemer der skal adresseres...Men for mig handler det også lidt om beliggenhed....Jeg synes Løget By ligger en del dårligere end f.eks. Nørremarken hvor Østerbo og Lejerbo har masser af boliger. Men det kan være et spørgsmål om smag og behag. Jeg er ikke så meget til "syd for fjorden" som jeg er til "Nord for fjorden".
0
JEG TÆLLER TIL 3...OG JEG TÆLLER ENNNNN...OG JEG TÆLLER TOOOOO

Tilbage til "Bolig"