Rejse alene

Er du i tvivl om hvor du skal tage på ferie? Her kan du spørge om råd, eller dele dine egne rejseoplevelser.
Lys
Kort karma: 258
Likede indlæg: 3443

Re: Rejse alene

Indlægaf Lys » 10. jul 2018, 20:47

Julledyret skrev:
Little_Woman skrev:Jeg har altid en bog med eller sidder og sms’er med veninder/familie når jeg er ude at spise alene. Så har jeg det fint med det, og gerne er sted hvor der er udsigt til gade eller natur, så man ikke føler man sidder midt i en folkemængde.

Tak, det er en god idé at have noget underholdning med, selvom det ikke er noget jeg plejer at have fremme mens jeg spiser. Og ikke mindst at finde en siddeplads med udsigt fremfor midt i mylderet. Det er også noget jeg normalt foretrækker, så det skal jeg selvfølgelig bare efterspørge.

Det er nok mest det med, at restaurant/café kun er noget jeg hidtil har brugt i selskab med andre, så det bliver en udfordring, at skulle sidde dér alene. Ikke at de andre sikkert bemærker det, men min egen opmærksomhed på det er også rigeligt :-D i hvert fald nu, hvor jeg ikke har prøvet det endnu. Hvis jeg slet ikke kan overskue det, er det jo heldigvis nok også muligt at finde noget take away og sætte sig et lidt mere afsides sted!

Det kan også være en ide at finde en restaurant, hvor man kan sidde ved en bardisk. Fx på en tapasbar. Så kan man evt sludre lidt med en tjener, og under alle omstændigheder er det mere “normalt” at sidde alene sådan et sted.
2
Selma156
Kort karma: 95
Likede indlæg: 1186

Indlægaf Selma156 » 10. jul 2018, 21:00

Jeg har rejst alene ad mange omgange og er kommet mig over situationer med at spise alene, gå på bar alene, i teater alene etc. Jeg synes faktisk, det er ret nice :D Hvis man spiser på lidt mere uformelle/budgetvenlige steder, vil der som regel være andre, der også spiser alene. Nogle gange er jeg også bare faldet i snak med en flok/et par/venner på en restaurant, og blevet budt hen til deres bord :) Da jeg fejrede nytår alene i Mexico endte jeg med at spise i et stort selskab bestående af folk fra hele verden, hvor jeg ikke kendte en eneste. Det handler lidt om at være åben.

En anden grund til, at jeg synes det er nemt at rejse alene, er at jeg bor på hostel. Det kan godt blive lige lovligt ungt og friskt efterhånden, men hvis man bruger lidt tid på at finde et mere roligt og ikke party ét af slagsen, er det en vildt god måde at møde mennesker på. Og en billig måde at bo på, da man jo bare betaler pr. seng på en sovesal, og ikke et værelse med to senge.

Jeg kan anbefale at tage til Porto alene, hvis det ikke skal være for dyrt eller langt væk. Det er en af de smukkeste byer jeg har været i, og der er masser af gratis aktiviteter, museer osv. Lissabon skulle også være fin, men der har jeg ikke været. Ellers var jeg også i Marokko, som var ret fedt og smukt - bortset fra det ikke er det rareste sted at rejse som solokvinde.
6
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 369
Likede indlæg: 3512

Indlægaf Marioneta » 13. jul 2018, 21:47

Tak for alle forslagene. Nu så jeg lige Norge-tråden og indså at vandring deroppe kunne være mega fedt. Men jeg er bare slet ikke i form til det.

Min gejst over at rejse alene er lidt svingende, så ved ikke lige hvad det ender med. Jeg har tidligere rejst alene, men tror bare generelt at jeg har fået nok af at være alene og derfor lokker den del ikke så meget.
1
Brugeravatar
Little_Woman
Kort karma: 341
Likede indlæg: 3037

Indlægaf Little_Woman » 14. jul 2018, 02:08

Har du kigget på højskoleophold, sådan en uges sommerkursus? Det kan godt være man kommer alene, det gør rigtig mange, men man laver ting sammen hele dagen, spiser sammen og hygger sig. Og kan ofte vælge eneværelse, hvis man har behov for at kunne trække sig og sove i fred.

Der er 1000 forskellige slags kurser, måske er der noget du kunne finde interessant? Jeg har selv været afsted to gange alene, det var nogle af de bedste uger i mit liv!

https://www.hojskolerne.dk/soeg-kurser/ ... ludopage=1
2
Nu med fugl
Lykke
Kort karma: 157
Likede indlæg: 3379

Indlægaf Lykke » 14. jul 2018, 05:46

Hvad med at tage nogle endagsture rundt i Danmark bare?
Finde nogle vandreruter du tænker du kan holde til.
Måske finde noget bed and breakfast hvor cykling/vandring ville være i nærheden. Så kunne man måske også nemt falde i snak med nogen.
Så kan du også hele tiden følge din lyst. Finde ud af om det virkelig var det du gad, og ellers tage hjem igen.
1
avdotja
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4113

Indlægaf avdotja » 15. jul 2018, 11:13

Marioneta skrev:Tak for alle forslagene. Nu så jeg lige Norge-tråden og indså at vandring deroppe kunne være mega fedt. Men jeg er bare slet ikke i form til det.

Min gejst over at rejse alene er lidt svingende, så ved ikke lige hvad det ender med. Jeg har tidligere rejst alene, men tror bare generelt at jeg har fået nok af at være alene og derfor lokker den del ikke så meget.

Hvad med en vandretur i Danmark så, feks på Hærvejen? Så vidt jeg ved er der vandrehjem langs ruten (så du slupper for at slæbe rundt på telt, sovepose og mad) og da det jo er Danmark MÅ ruten mere eller mindre være pandekageflad, så selv folk der ikke er i super form, kan tage den i mindre bidder :)

Der er (næsten) ingen transportomkostninger, så det eneste du skal bruge penge på er vandrehjemsovernatninger og måske sætte lidt mere af til mad end normalt.
0
Brugeravatar
Lathyrus
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1306

Indlægaf Lathyrus » 15. jul 2018, 13:29

Jeg er på Kreta lige nu med familien. Vi bor lidt uden for Chania og har en skøn skøn ferie med en blanding af pool/strand og udflugter med lejet bil. Naturen er virkelig smuk oppe i bjergene og med bil vil du jo kunne køre hvorhen du måtte lyste.

Vi har gået gennem Imbros kløften (8,5 km hvilket mine børn på 7 og 4 år klarede i fin stil) Vi har været inde i Chania, i Rethymno og oppe i bjergene flere gange. Fandt et sted med tusindvis af appelsintræer og en græsk Mutter som lavede frisk juice til os.

Her er en masse at se og er man uden børn vil man også kunne se mere af de historiske ting og køre længere ture.

Vil klart anbefale dig en Kreta tur :)
0
Brugeravatar
Marioneta
Kort karma: 369
Likede indlæg: 3512

Indlægaf Marioneta » 12. aug 2018, 21:10

Jeg kom aldrig afsted. Der var ikke helt noget, som jeg havde lyst til alene, men jeg synes det er så ærgerligt her bagefter, at jeg har brugt de tre uger, hvor jeg var fri som fuglen, på nærmest ingenting.

Så næste år må jeg finde på noget og det skal være noget, som jeg ved, at jeg vil, også selvom det er alene. Og det ved jeg allerede hvad er, nemlig Zumba instruktør konference i Orlando i juli måned. For så er jeg nemlig heller ikke helt alene, der er altid en 10-15 stykker fra Danmark, som skal med. Det er dog dyrt, men jeg har noget opsparing, jeg kan bruge på det og jeg ved, at hvis jeg virkelig får tabt mig, at så vil min mor også give tilskud til rejsen.

Derudover er jeg rutschebane-elsker og er der en ting, som Orlando og omegn har, så er det store rutschebaner. Rigtigt store rutschebaner :D

Et smut til Everglades og Florida Keys for at se noget smuk natur ville også være fedt.
3

Tilbage til "Rejser"